Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.

zondag 13 juni 2021 om 06:11
Dus je bent voor de verbetering van de positie van de vrouw in de maatschappij maar daarvoor moeten vrouwen met een afwijkende mening dan die van jou hun mond houden? Dat vind ik wel een heel bijzonder standpunt.rosanna08 schreef: ↑12-06-2021 21:50heel eerlijk? Ja eigenlijk wel, want die negatieve ervaringen worden te vaak ondergesneeuwd en daardoor niet serieus genomen door de positieve ervaringen. Het is te makkelijk voor veel mensen om te zeggen, jou overkomt dit, maar kijk eens naar die en naar die en naar die. Die overkomt dat niet, dus wat is er mis met jou?
Dat is wat er gebeurt! En dat zal niet jouw bedoeling zijn, maar het is wel de uitwerking die het heeft.
Wat daadwerkelijk onbedoelde en ongewenste gevolgen heeft is het neerzetten van een descriptieve norm dat vrouwen enorm kwetsbaar en onderdrukt zijn. Dit zorgt er namelijk voor dat meer mensen ook zo gaan handelen. Zie:
https://www.gedragsveranderaar.nl/de-we ... ijskracht/
Er moet juist een norm gesteld worden dat de meeste vrouwen niet glimlachen als er opgedrongen wordt zodat andere vrouwen dat ook gaan doen. Dus goede voorbeelden van vrouwen die zich niet laten vertellen dat hun mening niet gedeeld mag worden zijn belangrijk.
maandag 14 juni 2021 om 15:07
Spot on!Merrick schreef: ↑12-06-2021 11:47https://www.volkskrant.nl/mensen/elke-k ... ~b2d2e683/
Over dat “nee” ook wordt opgevat als startpunt voor onderhandeling. En wat dat voor effect kan hebben op een vrouw.
‘ Ja, ik lachte bij elke nee, maar ik zei nee, want ik bedoelde nee. En die valt echt niet te verwarren met mijn volmondige ‘ja’. Het is dus aan de ander om daadwerkelijk te luisteren.’
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 14 juni 2021 om 15:17
Wat bedoel je hiermee?Anna2208 schreef: ↑13-06-2021 06:11Dus je bent voor de verbetering van de positie van de vrouw in de maatschappij maar daarvoor moeten vrouwen met een afwijkende mening dan die van jou hun mond houden? Dat vind ik wel een heel bijzonder standpunt.
Wat daadwerkelijk onbedoelde en ongewenste gevolgen heeft is het neerzetten van een descriptieve norm dat vrouwen enorm kwetsbaar en onderdrukt zijn. Dit zorgt er namelijk voor dat meer mensen ook zo gaan handelen. Zie:
https://www.gedragsveranderaar.nl/de-we ... ijskracht/
Er moet juist een norm gesteld worden dat de meeste vrouwen niet glimlachen als er opgedrongen wordt zodat andere vrouwen dat ook gaan doen. Dus goede voorbeelden van vrouwen die zich niet laten vertellen dat hun mening niet gedeeld mag worden zijn belangrijk.
In het dagelijks verkeer heb ik persoonlijk ook geen last van onderdrukking of subtiele denigrerende opmerkingen. Maar ze zijn er wel, ten overvloede. Zelfs in diverse media worden vrouwen en mannen nog steeda anders beoordeeld op gelijke situaties. Dat erkennen hoeft niet van je persoonlijke ervaring af te hangen. Ik heb het nooit meegemaakt, dus het bestaat niet, lijkt mij juist een vreemde gedachtegang.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

maandag 14 juni 2021 om 18:41
Dit is dus in het geheel niet mijn gedachtegang. Hoe zou dat volgen uit de opmerking: Er moet juist een norm gesteld worden dat de meeste vrouwen niet glimlachen als er opgedrongen wordt zodat andere vrouwen dat ook gaan doen.Chienandalou schreef: ↑14-06-2021 15:17Wat bedoel je hiermee?
In het dagelijks verkeer heb ik persoonlijk ook geen last van onderdrukking of subtiele denigrerende opmerkingen. Maar ze zijn er wel, ten overvloede. Zelfs in diverse media worden vrouwen en mannen nog steeda anders beoordeeld op gelijke situaties. Dat erkennen hoeft niet van je persoonlijke ervaring af te hangen. Ik heb het nooit meegemaakt, dus het bestaat niet, lijkt mij juist een vreemde gedachtegang.
Er wordt gesignaleerd dat die norm er nog niet is, want een behoorlijk aantal vrouwen (niet allemaal maar wel heel wat) heeft van de maatschappij geleerd dat ze aardig gevonden moeten worden, glimlachen als ze zich oncomfortabel voelen etc. Ik geef aan dat om die norm ernaartoe te bewegen dat vrouwen dat niet hoeven doen, er voorbeelden gegeven moeten worden van vrouwen die dat niet doen. Hoe kun je hieruit interpreteren dat ik vind dat het niet bestaat omdat ik het niet heb meegemaakt?
maandag 14 juni 2021 om 23:56
Anna2208 schreef: ↑14-06-2021 18:41Dit is dus in het geheel niet mijn gedachtegang. Hoe zou dat volgen uit de opmerking: Er moet juist een norm gesteld worden dat de meeste vrouwen niet glimlachen als er opgedrongen wordt zodat andere vrouwen dat ook gaan doen.
Er wordt gesignaleerd dat die norm er nog niet is, want een behoorlijk aantal vrouwen (niet allemaal maar wel heel wat) heeft van de maatschappij geleerd dat ze aardig gevonden moeten worden, glimlachen als ze zich oncomfortabel voelen etc. Ik geef aan dat om die norm ernaartoe te bewegen dat vrouwen dat niet hoeven doen, er voorbeelden gegeven moeten worden van vrouwen die dat niet doen. Hoe kun je hieruit interpreteren dat ik vind dat het niet bestaat omdat ik het niet heb meegemaakt?
Die link legde ik niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

dinsdag 15 juni 2021 om 14:09
Deze kerel verwoord een aantal dingen erg goed:
https://www.boredpanda.com/man-advocate ... gn=organic
vrijdag 25 juni 2021 om 22:51
Ik heb zijn postings eens bekeken en vind ze allemaal wel erg goed.katkaatje schreef: ↑15-06-2021 14:09Deze kerel verwoord een aantal dingen erg goed:
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 12:39
Ja. Maar ook een aantal dingen heel slecht.katkaatje schreef: ↑15-06-2021 14:09Deze kerel verwoord een aantal dingen erg goed:

zaterdag 26 juni 2021 om 12:41
Echt allemaal? Dus ook bv nummer 5 waar hij een bepaald type vrouw wegzet als een kind?Chienandalou schreef: ↑25-06-2021 22:51Ik heb zijn postings eens bekeken en vind ze allemaal wel erg goed.
zaterdag 26 juni 2021 om 13:18
Dat staat er dus helemaal niet. Nu had ik het woord kind misschien ook vervangen door een ander woord (sloofje ofzo)
Maar er staat letterlijk dat als een man uitsluitend op zoek is naar een kleine, maagdelijke en onderdanige vrouw, dat dat zijn type is.
Er wordt geen bepaald type vrouw weggezet, eerder een beschrijving van een bepaald type man.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 13:30
Ja, maar daarmee zeg je dus wel dat het heel verdacht is als een man dat aantrekkelijk vindt, want dan valt hij kennelijk op kinderen.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 13:18Dat staat er dus helemaal niet. Nu had ik het woord kind misschien ook vervangen door een ander woord (sloofje ofzo)
Maar er staat letterlijk dat als een man uitsluitend op zoek is naar een kleine, maagdelijke en onderdanige vrouw, dat dat zijn type is.
Er wordt geen bepaald type vrouw weggezet, eerder een beschrijving van een bepaald type man.
Ergo: zo’n vrouw lijkt op een kind.
Het is op zijn minst een buitengewoon domme uitspraak.
En zo kraamt hij wel meer onzin uit. Soms (lees: 999 van de 1000 keer) kun je het ook beter bij 3 goede uitspraken laten, in plaats van maar door blijven ratelen en vervolgens te verzanden is geraaskal.
zaterdag 26 juni 2021 om 13:33
Nee, het gaat om de woorden uitsluitend en maagdelijk en onderdanig.DS1971 schreef: ↑26-06-2021 13:30Ja, maar daarmee zeg je dus wel dat het heel verdacht is als een man dat aantrekkelijk vindt, want dan valt hij kennelijk op kinderen.
Ergo: zo’n vrouw lijkt op een kind.
Het is op zijn minst een buitengewoon domme uitspraak.
En zo kraamt hij wel meer onzin uit. Soms (lees: 999 van de 1000 keer) kun je het ook beter bij 3 goede uitspraken laten, in plaats van maar door blijven ratelen en vervolgens te verzanden is geraaskal.
Ik heb ook wel een niet positieve mening over een man die uitsluitend op zoek is naar een onderdanige, volgzame maagd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 13:39
Hairless vooral. Waar lees jij maagdelijk?Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 13:33Nee, het gaat om de woorden uitsluitend en maagdelijk en onderdanig.
Ik heb ook wel een niet positieve mening over een man die uitsluitend op zoek is naar een onderdanige, volgzame maagd.

zaterdag 26 juni 2021 om 13:49
Ik zou het zelf niet vertalen als maagdelijk. Meer naïef, onschuldig. Onervaren op meerdere gebieden dan alleen seks.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 13:41Innocent tussen extra aanhalingstekens.
En dat hairless is wel een opvallend terugkerend thema voor hem idd.
Innocent vind ik wel typisch iets wat bij een kind past. Die onbevangenheid.
Ik ken die man verder niet. Wat vind je van plaatje 6?
zaterdag 26 juni 2021 om 13:53
De combinatie van al die woorden maken het dus een quote die ik wel goed om over na te denken vind.
Plaatje 6
Die vind ik wat lastiger. Letterlijk gezien ben ik het er mee eens. Je weet alleen niet wanneer iets écht een vrije keuze is.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 14:12
Ja, je moet bij alles wel even nadenken. Komt vast ook door de vertaalslag.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 13:53De combinatie van al die woorden maken het dus een quote die ik wel goed om over na te denken vind.
Plaatje 6
Die vind ik wat lastiger. Letterlijk gezien ben ik het er mee eens. Je weet alleen niet wanneer iets écht een vrije keuze is.
6 vat ik wel op als vrije keuze. Dat hij dat zo ziet. Ik vond het een goede quote vooral omdat dat ook gericht is naar vrouwen.
Aan de andere kant vind ik zowat alles goedkoop scoren.
zaterdag 26 juni 2021 om 14:17
Tsja, goedkoop scoren, social media als tiktok en instagram zijn wel een beetje ingericht voor korte quotes en soundbites als deze. Nu zie je ze allemaal onder elkaar, dat maakt het wel een beetje veel en belerend. Maar op de media waar hij dat deelt is dat natuurlijk niet zo.
Daarnaast vind ik het juist goed dat een man dit doet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 14:23
Dat is natuurlijk ook zo. Het is veel, belerend en je kan er zo weinig tegen inbrengen. Open goals. Wel goed om af en toe te zien.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 14:17Tsja, goedkoop scoren, social media als tiktok en instagram zijn wel een beetje ingericht voor korte quotes en soundbites als deze. Nu zie je ze allemaal onder elkaar, dat maakt het wel een beetje veel en belerend. Maar op de media waar hij dat deelt is dat natuurlijk niet zo.
Daarnaast vind ik het juist goed dat een man dit doet.

zaterdag 26 juni 2021 om 14:57
Ik zie niet in wat er mis is met vallen op volwassen vrouwen die een jong onschuldig uiterlijk hebben.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 13:33Nee, het gaat om de woorden uitsluitend en maagdelijk en onderdanig.
Wat hij hier doet is letterlijk uiterlijk koppelen aan innerlijk.
De reden dat je niet op kinderen valt of hoort te val is omdat ze kinds zijn. Dat heeft dus met innerlijke kenmerken te maken en niets met uiterlijke kenmerken.
Ik vind het dus een flinke scheve schaats.
zaterdag 26 juni 2021 om 15:14
Je begrijpt de quote niet helemaal.DS1971 schreef: ↑26-06-2021 14:57Ik zie niet in wat er mis is met vallen op volwassen vrouwen die een jong onschuldig uiterlijk hebben.
Wat hij hier doet is letterlijk uiterlijk koppelen aan innerlijk.
De reden dat je niet op kinderen valt of hoort te val is omdat ze kinds zijn. Dat heeft dus met innerlijke kenmerken te maken en niets met uiterlijke kenmerken.
Ik vind het dus een flinke scheve schaats.
Wat je hier stelt heeft er helemaal niets mee te maken. Het enige uiterlijke kenmerk wat genoemd wordt is hairless.
Maagdelijk en onderdanig zie ik niet als uiterlijke kenmerken.
En nogmaals: het gaat ook over uitsluitend dit willen.
En voor kind zou ik misschien ook een ander woord gekozen hebben om het punt duidelijker te maken.
Wat er mee bedoeld wordt is dat zo’n man geen gelijkwaardige partner zoekt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 15:30
Er staat: hairless, petite, innocent and submissive.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 15:14Je begrijpt de quote niet helemaal.
Wat je hier stelt heeft er helemaal niets mee te maken. Het enige uiterlijke kenmerk wat genoemd wordt is hairless.
Maagdelijk en onderdanig zie ik niet als uiterlijke kenmerken.
En nogmaals: het gaat ook over uitsluitend dit willen.
En voor kind zou ik misschien ook een ander woord gekozen hebben om het punt duidelijker te maken.
Wat er mee bedoeld wordt is dat zo’n man geen gelijkwaardige partner zoekt.
En er staat: literal child.
Submissive is niet specifiek uiterlijk (al kan dat ook een uitstraling zijn, maar de eerste drie gaan absoluut over uiterlijk en het zijn dus fijngebouwde (dus zeer slank, klein van stuk), geschoren (daar schijn je ook iets van te moeten vinden ook al is dat doodnormaal) en onschuldig ogend. Ik weet echt wel wat voor een type hij daarbij bedoelt (temeer daar ik jarenlang in Californië heb gewoond).
En als je daarop valt, dan val je dus op kinderen.
Ja, hij zegt ook uitsluitend, maar dat is ook meer als een keertje kan nog, maar als dit jouw type is, dan spoor je niet.
Ook wel: met dit soort vrouwen is iets mis, want als je als man daarop valt, dan spoor je niet.
Je kan gewoon het een niet los zien van het ander, ook al is natuurlijk al zijn commentaar gericht op mannen. Dat is meer omdat hij dat punt wil maken.
Ik vind het een achterlijke stelling.
Overigens de stelling daarna vind ik ook heel oppervlakkig. Alsof vrouwen in vrijheid voor die kleding kiezen. Dat is kleding bedacht omdat mannen zich zogenaamd niet in kunnen houden. Daar zit geen greintje echte vrijheid meer bij. Indoctrinatie, danwel opgelegd.
Het enige wat hij bewijst is een aloude wet: hou het bij de kern, anders gaat je boodschap verloren.

zaterdag 26 juni 2021 om 15:42
Ik ga niet proberen te overtuigen, je mag je eigen sprookje bedenken.DS1971 schreef: ↑26-06-2021 15:30Er staat: hairless, petite, innocent and submissive.
En er staat: literal child.
Submissive is niet specifiek uiterlijk (al kan dat ook een uitstraling zijn, maar de eerste drie gaan absoluut over uiterlijk en het zijn dus fijngebouwde (dus zeer slank, klein van stuk), geschoren (daar schijn je ook iets van te moeten vinden ook al is dat doodnormaal) en onschuldig ogend. Ik weet echt wel wat voor een type hij daarbij bedoelt (temeer daar ik jarenlang in Californië heb gewoond).
En als je daarop valt, dan val je dus op kinderen.
Ja, hij zegt ook uitsluitend, maar dat is ook meer als een keertje kan nog, maar als dit jouw type is, dan spoor je niet.
Ook wel: met dit soort vrouwen is iets mis, want als je als man daarop valt, dan spoor je niet.
Je kan gewoon het een niet los zien van het ander, ook al is natuurlijk al zijn commentaar gericht op mannen. Dat is meer omdat hij dat punt wil maken.
Ik vind het een achterlijke stelling.
Overigens de stelling daarna vind ik ook heel oppervlakkig. Alsof vrouwen in vrijheid voor die kleding kiezen. Dat is kleding bedacht omdat mannen zich zogenaamd niet in kunnen houden. Daar zit geen greintje echte vrijheid meer bij. Indoctrinatie, danwel opgelegd.
Het enige wat hij bewijst is een aloude wet: hou het bij de kern, anders gaat je boodschap verloren.![]()
Maar waarom zou hij een ‘bepaald type vrouw’ te kakken willen zetten als hij zich juist richt op bewustwording bij mannen?
Over die kleding: tsja, een hijab is een hoofdbedekking die vele verschillende uitingsvormen kent. Als dat (en dat gebeurt zeker ook) vrijwillig is, dan lijkt mij dat net zo onder vrije kledingkeuze vallen als een rokje of yogabroek.
En ja, er zullen ook vrouwen zijn die ‘gedwongen’ een hijab dragen. Net zoals vroeger vrouwen ‘gedwongen’ werden een rok te dragen. Dat maakt het kledingstuk an sich niet discutabel.
Hairless viel mij ook op idd. Tsja, ik peins er zelf niet over om met harige benen oid te lopen, maar ergens heeft hij wel een puntje. Waarom is lichaamshaar bij mannen normaal en wordt dat bij vrouwen als vies gezien?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 26 juni 2021 om 15:50
Jij roept meermaals dat hij maagdelijk zegt en vervolgens dat ik sprookjes bedenk (en eerder dat ik vast niet helemaal begrijp wat hij zegt). Dat is wel vrij bijzonder.Chienandalou schreef: ↑26-06-2021 15:42Ik ga niet proberen te overtuigen, je mag je eigen sprookje bedenken.
Maar waarom zou hij een ‘bepaald type vrouw’ te kakken willen zetten als hij zich juist richt op bewustwording bij mannen?
Over die kleding: tsja, een hijab is een hoofdbedekking die vele verschillende uitingsvormen kent. Als dat (en dat gebeurt zeker ook) vrijwillig is, dan lijkt mij dat net zo onder vrije kledingkeuze vallen als een rokje of yogabroek.
En ja, er zullen ook vrouwen zijn die ‘gedwongen’ een hijab dragen. Net zoals vroeger vrouwen ‘gedwongen’ werden een rok te dragen. Dat maakt het kledingstuk an sich niet discutabel.
Hairless viel mij ook op idd. Tsja, ik peins er zelf niet over om met harige benen oid te lopen, maar ergens heeft hij wel een puntje. Waarom is lichaamshaar bij mannen normaal en wordt dat bij vrouwen als vies gezien?
Het is natuurlijk niet zijn intentie om dat type vrouw te kakken te zetten, maar dat doet hij wel omdat hij zegt dat er iets mis met je is als je daarop valt.
Als ik zeg dat mannen die vallen op vrouwen met overgewicht een mentaal probleem hebben, snap je dan wel dat ik ook iets zeg over die vrouwen? Want mij lijkt dat echt evident.
Hijab betekent letterlijk bedekken. We weten allemaal wat de oorsprong is van dit kledingstuk. Wat hij feitelijk zegt is dat je daar niets van mag vinden. Dus lekker wegkijken als het gaat om vrouwenonderdrukking.
Gek genoeg is dus submissive zijn wel helemaal ok als het gekoppeld is aan de Islam.
Natuurlijk mag iedereen dragen wat hij wil, inclusief een hijab, maar dan negeer je gewoon waar dit kledingstuk voor staat en bedoeld is.
Ik vind het dus echt afbreuk doen aan zijn boodschap.
En met hairless bedoelt hij meest waarschijnlijk niet de benen, maar tussen de benen. Lijkt mij logisch, maar ok: dat staat er niet letterlijk. In de context echter…

zaterdag 26 juni 2021 om 15:56
Ik vind het vooral bijzonder dat de dames zich aardig kunnen vinden in dit initiatief en dat net die ene man hier zijn plasje erover moet doen, het bekritiseert, niet lijkt te begrijpen en het klein moet maken. Erg duidelijk dat mannen erg blind zijn voor hun eigen gedrag en per direct op zoek gaan naar de draai, de 'fouten' in details, zodat de boodschap aan hun analyse ondergeschikt raakt.
Het toont precies aan waarom meer van dit soort initiatieven nodig zijn.
En Chien, ik zou niet eens pogen te overtuigen. Als iemand de boodschap niet wil horen, dan gaan ze het kapot discussiëren op detailniveau. Zie je hier ook gebeuren. Daar gooi je dan een sausje overheen met uitspraken als 999 van de 1000 keer etc (want dan moet het wel waar zijn toch?)en "er is niets mis met..." Dus gewoon een mooie illustratie van datgene dat er mis is. En aangezien ik rasoptimist ben, heb ik nog hoop dat in ieder geval het heerschap wat zich hier tegenaan bemoeit nog begint te snappen dat hij met zijn redenaties een onderdeel van het probleem is.
Het toont precies aan waarom meer van dit soort initiatieven nodig zijn.

En Chien, ik zou niet eens pogen te overtuigen. Als iemand de boodschap niet wil horen, dan gaan ze het kapot discussiëren op detailniveau. Zie je hier ook gebeuren. Daar gooi je dan een sausje overheen met uitspraken als 999 van de 1000 keer etc (want dan moet het wel waar zijn toch?)en "er is niets mis met..." Dus gewoon een mooie illustratie van datgene dat er mis is. En aangezien ik rasoptimist ben, heb ik nog hoop dat in ieder geval het heerschap wat zich hier tegenaan bemoeit nog begint te snappen dat hij met zijn redenaties een onderdeel van het probleem is.