Disneyland Parijs

04-07-2021 15:46 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Vroeger...zo'n 20 jaar geleden was ik een enorme Disneyland fan..ben toen wel een keer of 10/15 geweest denk ik. Toen kwamen onze kinderen en toen ze 4 en 6 waren (2013) zijn we met hun geweest. Het viel me toen al op dat het een stuk drukker was dan vroeger. Verschil was ook dat ik vroeger buiten de vakanties kon gaan (werkte toen nog niet in het onderwijs).
Nu zijn de kinderen 12 en 14 en willen heel graag weer eens naar Disney. Maar ik hoor alleen maar verhalen over mega drukte...door mijn werk en hun school zijn we dus gebonden aan de schoolvakanties.
Ook schrik ik van de prijzen...1700 euro voor 4 personen (mei volgend jaar...4 dagen, 3 nachten NewPort Bay club)
Weten jullie of er vaak kortingsacties zijn?
Graag hoor ik ervaringen van mensen die de laatste jaren nog geweest zijn.
Wij zijn een paar jaar geleden tijden een 'wisselweek' geweest: de halloweenversiering werd weggehaald en de kerstversiering opgehangen. Daardoor is er het één en ander aan werklui bezig en heb je dus geen thema.
Daardoor wel een stuk goedkoper èn het was eigenlijk helemaal niet zo druk.
Maar ja, dat was dan dus wel buiten de vakantie...
Madrid87 schreef:
05-07-2021 09:18
In mijn ervaring niet hoor. Ik was er vorig jaar begin maart met mijn moeder toen corona nog net begon overal en we zaten helaas midden in de Franse kindervakantie dus het was stervens druk, toch hebben we altijd gewoon meteen naar het toilet gekund en ook de rijen voor de attracties vielen best mee. We hebben ook veel fast pass gebruikt.
Wat mijn moeder betaald had weet ik niet want het was een kerstcadeau voor mij, ze zei wel dat het een goede deal was. We kregen zelfs nog zo'n voucher van 200 euro mee om vrij uit te geven in de parken ( al zaten daar de duurdere restaurants dus niet bij in en sommige winkels bij Disney village ook niet ). We zaten twee nachten in dat western hotel naast Santa Fe ( naam even kwijt ) en we hebben het super leuk gehad hoor.
Hotel Cheyenne
Oh en qua eten vond ik Vapiano’s echt helemaal prima.
Niet het allergezondste maar de prijs/kwaliteit verhouding was wel het beste van het park vond ik.
Ken je het Pepper Forum (google het maar). Daar staan allerlei aanbiedingen op voor producten en reizen.
Als je een account maakt kun je ook een 'alert' zetten op het Disneyland trefwoord en krijg je een mail als er een goede aanbieding is.

Sowieso is er minimaal 1x per jaar wel een zeer goede OAD aanbieding. Maar goed, dan is het ook wat drukker waarschijnljik.

Het loont om buiten de schoolvakanties te gaan (lang weekend) qua prijs. Verder betaal je in de hotels per kamer, dus een kamer delen scheelt ook.

Wij hebben ook wel eens op een camping gestaan, was 10 minuten rijden van het park en gewoon normale camping tarieven.

Als je vaker wilt gaan kun je ook een abonnement overwegen.
Geen recente ervaring met Disneyland parijs, maar wel een pretpark tip... Het loont meestal de moeite om de dag goed uit te plannen. Er zijn mensen die gewoon een entree kopen, en dan klagen dat de rijen zo lang zijn en het eten niet lekker.

Er zijn ook mensen die iets voor openingstijd er zijn, het eerste uur naar de leukste attracties gaan (want nog minder druk), lunch broodjes meenemen om in de langste rij op te eten, dan heel slim de fastpasses gebruiken tijdens de grootste drukte, een reservering hebben in het beste restaurant, en 's avonds vlak voor sluitingstijd nog een paar attracties doen.

Op internet staan meestal veel tips, verwachtte wachtrijen en uitleg over fastpass systemen.
Fastpass wordt een betalend systeem vanaf augustus.

Het andere systeem is de stand-by pass. Waar je dus via de app een tijdslot reserveert. En dus rond dat tijdstip komt om een attractie te doen, maar je moet nog wel in de rij staan. En het verschilt per dag welke attracties dat zijn
Bedankt voor de tips...ik twijfel heel erg omdat je aan de ene kant veel recencies leest over heel erg druk (2 u wachtrijen).. en aan de andere kant lees je veel over mensen met een jaarkaart die 10x pj gaan..dat doen mensen ook niet als het alleen maar vreselijk is allemaal. Buiten de vakanties lukt dus echt niet..iemand een idee hoe het in de meivakantie is?
Wij zijn 4 jaar geleden in de mei-vakantie geweest en toen vond ik het ook veel te druk. Maar ik ben verwend. Ik zit niet aan schoolvakanties vast, dus ga standaard naar pretparken op een dinsdag in maart ofzo. Dan kun je in de Efteling in elk geval overal gewoon doorlopen. Normaal sta ik dus nooit langer dan 10 minuten in de rij en ik vond de 1,5 uur in Disneyland toen wel heel heftig.
Groezeltje schreef:
07-07-2021 14:11
Bedankt voor de tips...ik twijfel heel erg omdat je aan de ene kant veel recencies leest over heel erg druk (2 u wachtrijen).. en aan de andere kant lees je veel over mensen met een jaarkaart die 10x pj gaan..dat doen mensen ook niet als het alleen maar vreselijk is allemaal. Buiten de vakanties lukt dus echt niet..iemand een idee hoe het in de meivakantie is?
Zoals het er nu voor staat zijn er geen rijen van 2uur!!
Want het park heeft een beperkte capaciteit nu met de Covid.
Geen idee wanneer dat opgeheven wordt

En de Franse 'mei' vakantie valt niet in dezelfde periode als de Nederlandse mei vakantie. Die valt in april voor Frankrijk.
Dus minder Fransen maar een hoop meer Nederlanders 😉
Wij zijn twee jaar geleden geweest, we sliepen in het CenterParcs ernaast en dat was prima. Het is een vrij nieuw park met nette huisjes en het heeft niet een typische cp opzet met dome maar de restaurantjes ed zitten rond een meertje. Daar zaten ook verschillende restaurants waaronder een vapiano.

We hadden de ap gedownload en daar staan de wachttijden van de attracties op, aan de hand daarvan kozen we waar we ingingen.

We hadden vooraf een restaurant gereserveerd in village waarbij verschillende Disney figuren bij je tafel kwamen, dat was wel een hit.

In december gaan we weer, ik hoop dat het door kan gaan!
Ik zou trouwens dit jaar niet gaan.
Ze zijn mega veel aan het verbouwen en vernieuwen.

Het schijnt (heb me er niet recent in verdiept) dat het Studio's park zowat helemaal dicht is.
Zou me wel even inlezen en anders wachten tot eind 2022 ofzo.
Simone99 schreef:
08-07-2021 11:11
Ik zou trouwens dit jaar niet gaan.
Ze zijn mega veel aan het verbouwen en vernieuwen.

Het schijnt (heb me er niet recent in verdiept) dat het Studio's park zowat helemaal dicht is.
Zou me wel even inlezen en anders wachten tot eind 2022 ofzo.
Wat bedoel je met helemaal dicht?
Het is gewoon open en je kan in de attracties gaan.

Ja met verbouwen / uitbreiden op het moment zijn ze wel even bezig :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven