Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
redbulletje schreef:
08-07-2021 11:31
Op Geenstijl noemen ze dat 'de spotters' die wellicht aan de grote baas doorgeven dat de missie geslaagd is en het land in rep en roer brengen door de video's gelijk online te delen.

Dit is interessant, deze theorie heb ik nog nergens gelezen maar dat lijkt vrij logisch.
Zou de politie erachter kunnen komen wie die bloederige filmpjes hebben gemaakt en als eerste hebben verspreid?
Rijksmuseum schreef:
09-07-2021 06:39
Misschien moet men zich niet zo druk maken over anderen.
Sjonge jonge, zelfs op een forum wil men tegenwoordig bepalen voor een ander wat wel en niet gezegd mag worden. Wat wel en niet gepast is.
Het is om te janken.
Dit.
Ik ben zo blij met dit forum. Nu. Zo'n heftige gebeurtenis en dan wil ik me uiten. Met anderen spuien. En ieder spuit op z'n eigen manier...

Daarom ga ik dit forum zo missen....
Nieuwe dag... Kom op Peter...
minnimouse schreef:
08-07-2021 23:49
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze tweet is:

De toestand van #peterrdevries is volgens ­ingewijden kritiek, maar stabiel. Hij haalt zelfstandig adem en heeft een polsslag, maar is nog niet bij bewustzijn. Het is onduidelijk hoeveel hersenschade hij heeft opgelopen.

https://twitter.com/tonfvandijk/status/ ... en-21.html

In die zin is het positief dat in ieder geval niet de hersenstam geraakt is, deze regelt de ademhaling en hartslag. Maar ook de slaapwaakcyclus, het sturen van reflexen (pupilgrootte), het voelen van bewegingen e.d.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:43
Het doet me denken aan een rustige buurt met stilteliefhebbers waar iedereen rekening met elkaar houdt. Dan komen er nieuwe buren wonen die de hele dag de muziek keihard aanzetten.

Eens, en dan met name die achterlijke reactie van HBG. Het was hier gezellig en dan komt hij binnen met als enige doel om te provoceren. Jammer.
mabelle schreef:
09-07-2021 07:35
Dit.
Ik ben zo blij met dit forum. Nu. Zo'n heftige gebeurtenis en dan wil ik me uiten. Met anderen spuien. En ieder spuit op z'n eigen manier...

Daarom ga ik dit forum zo missen....
Kom maar naar Viafora. Dat ziet er goed uit.
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:18
Dat vinden jullie. Ik vind iets anders.
Scroll dan dooooooor als het je niet bevalt.
Vermoeiend al die klagende posts hier
VGM1980 schreef:
09-07-2021 07:52
In die zin is het positief dat in ieder geval niet de hersenstam geraakt is, deze regelt de ademhaling en hartslag. Maar ook de slaapwaakcyclus, het sturen van reflexen (pupilgrootte), het voelen van bewegingen e.d.
Ja dat is dan positief. Maar verder maar afwachten hoe het er met de rest aan toe is.
Maris_90 schreef:
09-07-2021 10:05
Scroll dan dooooooor als het je niet bevalt.
Vermoeiend al die klagende posts hier

Ik scroll ook vaak door (niet alleen in dit topic), en kan het echt aanraden.
Vaak zie je al na een paar woorden of een reactie je boeit of niet.
Scheelt echt een hoop ergernis.

Daarom heb ik het hier ook een jaar of dertien prima volgehouden :)
minnimouse schreef:
09-07-2021 08:30
O wat een goeie tip. Heb even gekeken en ga me daar lekker aanmelden want ook ik ga het viva-forum heel erg missen.
https://www.viafora.nl/forum/actueel/aa ... r-de-vries
LientjeLindelaan schreef:
08-07-2021 23:53
Toch enigszins hoopgevend lijkt me. Iemand die hersendood is haalt niet zelfstandig adem geloof ik. Ik hoop dat de hersenschade mee gaat vallen en uiteraard hoop ik op helemaal geen hersenschade. We weten ook niet hoe hij geraakt is in zijn hoofd en welke reis de kogel gemaakt heeft natuurlijk.
Is van de vier à vijf schoten één kogel in zijn hoofd terechtgekomen?
Geen motto
emanina schreef:
09-07-2021 10:46
Is van de vier à vijf schoten één kogel in zijn hoofd terechtgekomen?
Dat weet niemand, behalve de artsen en zijn familie.
VGM1980 schreef:
09-07-2021 07:52
yup dacht ik ook toen ik het las, dat zijn in ieder geval kernfuncties die nog werken, dat is in ieder geval dat ze zeggen hij is stabiel, mijn kind kon door de kunstmatige coma niet zelfstandig ademen en rent nu ook door de tuin, maar is ook weer verschil tussen kinderen en volwassenen...
Goh, dat je dan een soort van blij kan worden van zo'n bericht.....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
09-07-2021 11:44
Goh, dat je dan een soort van blij kan worden van zo'n bericht.....
Ja zeg dat. Ik blijf hopen en duimen 🙏
mabelle schreef:
09-07-2021 07:37
Nieuwe dag... Kom op Peter...
:worship: :worship: :worship:
Vraag blijft,why is the rum gone?
minnimouse schreef:
09-07-2021 08:30
Viafora??
Ja idd we blijven hopen
mabelle schreef:
09-07-2021 12:28
Viafora??
Eén van de nieuwe forums ter vervanging van viva: https://www.viafora.nl/forum
Hij leeft nog na 60 uur, hij ademt zelfstandig. Hij maakt dus een kans gelukkig!
Dus hij ligt niet in een coma? Omdat je dan niet zelfstandig ademt. En dat doet hij wel volgens de artsen.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Nostromo schreef:
09-07-2021 12:42
Dus hij ligt niet in een coma? Omdat je dan niet zelfstandig ademt. En dat doet hij wel volgens de artsen.

Mensen in coma kunnen vaak zelfstandig ademhalen.
Nostromo schreef:
09-07-2021 12:42
nou lijkt me wel dat hij in kunstmatig coma gelegd werd, maar kweet niet hoe het dan bij volwassenen zit, mijn kind kon daardoor niet zelfstand ademen maar dat kan ook door de zwaarte van zijn verwondingen op zijn leeftijd toendertijd hebben gelegen.
voor hem was het toen te moeilijk zelf te ademen.
Nummer*Zoveel schreef:
09-07-2021 10:50
Dat weet niemand, behalve de artsen en zijn familie.
'

Ik las gisteren in de krant dat getuigen hadden gezien dat hij in zijn hoofd en in zijn borst werd geschoten
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven