Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Niet elk topic hoeft een discussietopic te zijn. De vraag is of dit topic bedoeld is als discussietopic. Dat is nu niet duidelijk. En ik vind het raar dat ik weg moet uit een topic waarin ik vanaf het begin met gelijkgestemden meeschrijf, alleen omdat anderen het topic zijn gaan kapen.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:13
Ik lees en schrijf vanaf het begin van dit topic mee. Waar ik op dat moment behoefte aan had was een plek om te delen hoe geschrokken ik was, hoe erg ik het vind dat dit gebeurt en om hoop en steun te vinden bij mensen die net zo van slag waren en zijn als ik. En dat is precies wat ik hier vond, pagina's lang.

Het is heel naar en vervelend dat er dan mensen binnenvallen die niet alles gelezen hebben en het topic de richting van een discussietopic op willen sturen of een sensatietopic. Ik vind namelijk geen hoop en steun uit beschrijvingen van niet hoopgevende beelden en ook niet van kibbelende forummers. Tegelijkertijd kan ik dat de reageerders niet kwalijk nemen, want uit de titel van dit topic blijkt niet wat voor topic dit precies is. Eigenlijk kan alleen TO zeggen wat de insteek van dit topic is.

Omdat we hier blijkbaar niet allemaal met dezelfde verwachtingen zijn, zullen we elkaar in de haren blijven vliegen en onbedoeld kwetsen of ergeren. Dat kan sowieso niet de bedoeling zijn van dit topic. Misschien kan TO uitsluitsel geven of het een steun-, discussie- of speculatietopic is? Een combinatie werkt niet, zo is gebleken.

Welkom op het forum, Sabeltandcavia ;-D

Zo werkt een forum nou eenmaal.
Hoe vervelend, saai, ongepast of wat dan ook ik het verloop van een topic ook kan vinden, het is naïef van je om te denken dat een TO kan bepalen wat de insteek van een topic is.
Hij/zij kan een topic starten en de mods kunnen ingrijpen als het teveel off topic gaat. Gespeculeer en gekibbel zoals in dit topic is niet off topic.
Nadat het net gebeurd was is iedereen in een soort van shock. We zijn nu 2 dagen verder, het enige nieuws dat doorsijpelt is informatie over de verdachten.
De eerste schrik is inmiddels wel over en dan neemt een topic automatisch een andere wending denk ik.
*Sally* schreef:
08-07-2021 23:14
En hij heeft ook meegedaan aan So you think you can dance. Volgens het ad dan.
Ja ik las het. Hij zal ergens een gezond deel hebben in zijn hersenen.
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:27
Niet elk topic hoeft een discussietopic te zijn. De vraag is of dit topic bedoeld is als discussietopic. Dat is nu niet duidelijk. En ik vind het raar dat ik weg moet uit een topic waarin ik vanaf het begin met gelijkgestemden meeschrijf, alleen omdat anderen het topic zijn gaan kapen.
Ik schrijf hier ook al vanaf de start mee en ik heb de intentie van eerst shock delen en daarna discussie en speculatie.
Het doet me denken aan een rustige buurt met stilteliefhebbers waar iedereen rekening met elkaar houdt. Dan komen er nieuwe buren wonen die de hele dag de muziek keihard aanzetten. Als je er iets van zegt, zeggen ze dat ze wel moeten want anders is het zo stil en saai in de buurt en het is toch zeker niet verboden om muziek te luisteren? Als ze een beetje onderzoek hadden gedaan, hadden ze geweten dat hun behoeften niet aansluiten en zelfs botsen met die van hun nieuwe buren en dat een andere omgeving waarschijnlijk beter zal passen.

Nu worden er opmerkingen gemaakt die als pijnlijk worden ervaren door anderen, en anderen zitten zich weer te ergen want je mag ook helemaal niks meer zeggen. Dus niemand komt aan zijn trekken nu. Waarom moet politiek, discussie per se in DIT topic dat met een heel andere insteek begonnen is. Als er toch keer op keer wordt verzocht en gesmeekt om die opmerkingen achterwege te laten, open er dan zelf één denk ik dan. En wat de één saai vindt, vindt de ander juist lekker rustig of een warm bad.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:43
Het doet me denken aan een rustige buurt met stilteliefhebbers waar iedereen rekening met elkaar houdt. Dan komen er nieuwe buren wonen die de hele dag de muziek keihard aanzetten. Als je er iets van zegt, zeggen ze dat ze wel moeten want anders is het zo stil en saai in de buurt en het is toch zeker niet verboden om muziek te luisteren? Als ze een beetje onderzoek hadden gedaan, hadden ze geweten dat hun behoeften niet aansluiten en zelfs botsen met die van hun nieuwe buren en dat een andere omgeving waarschijnlijk beter zal passen.

Nu worden er opmerkingen gemaakt die als pijnlijk worden ervaren door anderen, en anderen zitten zich weer te ergen want je mag ook helemaal niks meer zeggen. Dus niemand komt aan zijn trekken nu. Waarom moet politiek, discussie per se in DIT topic dat met een heel andere insteek begonnen is. Als er toch keer op keer wordt verzocht en gesmeekt om die opmerkingen achterwege te laten, open er dan zelf één denk ik dan. En wat de één saai vindt, vindt de ander juist lekker rustig of een warm bad.
Beetje een zeur reactie. Wanneer mensen enkel zeggen "ik vind het zo erg" dan heb je toch geen topic? Mensen leven mee, daardoor denken ze mee, zoeken ze verbanden, lezen artikels op nieuwssites en gaan daarop in. Dat is ook een vorm van meeleven. Daar kan je ook enig respect voor hebben vind ik.
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze tweet is:

De toestand van #peterrdevries is volgens ­ingewijden kritiek, maar stabiel. Hij haalt zelfstandig adem en heeft een polsslag, maar is nog niet bij bewustzijn. Het is onduidelijk hoeveel hersenschade hij heeft opgelopen.

https://twitter.com/tonfvandijk/status/ ... en-21.html
Sabeltandcavia schreef:

En de ‘eerste bewoners’ hebben meer rechten dan de nieuwkomers? Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal geen behoefte aan speculeren of info over de verdachten. Maar waarom het zo zou zijn dat er zoiets zou bestaan als oudste rechten vind ik ook gek.
minnimouse schreef:
08-07-2021 23:49
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze tweet is:

De toestand van #peterrdevries is volgens ­ingewijden kritiek, maar stabiel. Hij haalt zelfstandig adem en heeft een polsslag, maar is nog niet bij bewustzijn. Het is onduidelijk hoeveel hersenschade hij heeft opgelopen.

https://twitter.com/tonfvandijk/status/ ... en-21.html
Toch enigszins hoopgevend lijkt me. Iemand die hersendood is haalt niet zelfstandig adem geloof ik. Ik hoop dat de hersenschade mee gaat vallen en uiteraard hoop ik op helemaal geen hersenschade. We weten ook niet hoe hij geraakt is in zijn hoofd en welke reis de kogel gemaakt heeft natuurlijk.
hollebollegijs schreef:
08-07-2021 21:48
Is dit topic een ode aan Peter R?
Heb ik iets gemist.

Dus mensen die hem een kwal vinden mogen dat niet zeggen?

Dat is toch pure onzin.
Mensen die hem geen kwal vinden hebben er best veel verdriet van en zoeken hier steun. Hopelijk wil je dat respecteren.
LientjeLindelaan schreef:
08-07-2021 23:53
Toch enigszins hoopgevend lijkt me. Iemand die hersendood is haalt niet zelfstandig adem geloof ik. Ik hoop dat de hersenschade mee gaat vallen en uiteraard hoop ik op helemaal geen hersenschade. We weten ook niet hoe hij geraakt is in zijn hoofd en welke reis de kogel gemaakt heeft natuurlijk.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen hersenschade is.
LientjeLindelaan schreef:
08-07-2021 23:53
Nee klopt, als je hersendood bent adem je niet meer zelfstandig.
Het gaat niet om oudste rechten, maar om duidelijk te krijgen wat voor soort topic dit is. Omdat iedereen hier met andere verwachtingen/behoeften leest en schrijft en elkaar de les leest wat gepast is of niet. Dat geruzie tussendoor, dat is gewoon jammer.
Ik vind hier dingen van.
Zelfstandig ademhalen is positief!
Lachattenoir schreef:
08-07-2021 23:55
Het zag eruit als de wond aan de zijkant/bij zijn oog zat.
Tja, het kan.
Eerder is hier al een lijstje gepost van mensen die één of meer kogels in hun hoofd hebben gehad en weer leven, zonder (al teveel) restschade.
Laten we hopen dat dat voor Peter ook geldt.
Lachattenoir schreef:
08-07-2021 23:55
Ligt er helemaal aan waar de kogel naar binnen ging en waar die terecht kwam. Kan ook nog zo zijn dat alleen zijn kaak bijvoorbeeld flink beschadigd is.
Let’s go Brandon!
redbulletje schreef:
08-07-2021 23:57
Zelfstandig ademhalen is positief!
Patienten kunnen langdurig in coma liggen en zelfstandig ademhalen om er soms niet meer uit te komen dus helaas zegt het alleen maar dat het gedeelte van het ademhalingscentrum niet beschadigd is. En ja hij heeft hersenletsel, daarom is het ook zo onzeker hoe en of hij daar uit komt.
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:57
Het gaat niet om oudste rechten, maar om duidelijk te krijgen wat voor soort topic dit is. Omdat iedereen hier met andere verwachtingen/behoeften leest en schrijft en elkaar de les leest wat gepast is of niet. Dat geruzie tussendoor, dat is gewoon jammer.
Dat ben ik wel met je eens. Het gebeurt in veel topics dat het uitloopt op gekibbel. Heel jammer inderdaad. De reden dat ik nog steeds dit topic open, is omdat ik hoop op positief nieuws.
Sabeltandcavia schreef:

Waarom moet politiek, discussie per se in DIT topic dat met een heel andere insteek begonnen is. Als er toch keer op keer wordt verzocht en gesmeekt om die opmerkingen achterwege te laten, open er dan zelf één denk ik dan. En wat de één saai vindt, vindt de ander juist lekker rustig of een warm bad.
Als je onbekenden op een openbaar forum gaat smeken moet je denk ik gewoon niet meer forummen.

Of open een topic: Steunbetuigingen aan Peter R de Vries. Plemp er foto’s van engeltjes en brandende kaarsjes en gedichtjes in. Dan is iedereen tevreden de laatste 3 weken.
Let’s Go Brandon!
minnimouse schreef:
08-07-2021 23:58
Het zag eruit als de wond aan de zijkant/bij zijn oog zat.
Tja, het kan.
Eerder is hier al een lijstje gepost van mensen die één of meer kogels in hun hoofd hebben gehad en weer leven, zonder (al teveel) restschade.
Laten we hopen dat dat voor Peter ook geldt.
Ja, laten we dat hopen. En het kán. In dit topic zijn al meerdere medische wonderen genoemd, en hier in de buurt woont ook een man die in zijn hoofd is geschoten en die - na tal van operaties en een langdurig herstel - er goed vanaf is gekomen. De kogel was nét rakelings langs zijn kaak gegaan. Mazzel natuurlijk. En die mazzel is Peter R al helemáál dubbel en dwars gegund, wat geweldig zou dat zijn. Positief dat hij zelfstandig ademt, en verder bidden dat hij er doorheen komt zonder teveel schade.
Lange-met-een-korte schreef:
09-07-2021 00:14
Als je onbekenden op een openbaar forum gaat smeken moet je denk ik gewoon niet meer forummen.

Of open een topic: Steunbetuigingen aan Peter R de Vries. Plemp er foto’s van engeltjes en brandende kaarsjes en gedichtjes in. Dan is iedereen tevreden de laatste 3 weken.
Of je houdt gewoon je fatsoen. Kan ook he?
miekemv schreef:
09-07-2021 00:03
Patienten kunnen langdurig in coma liggen en zelfstandig ademhalen om er soms niet meer uit te komen dus helaas zegt het alleen maar dat het gedeelte van het ademhalingscentrum niet beschadigd is. En ja hij heeft hersenletsel, daarom is het ook zo onzeker hoe en of hij daar uit komt.
Dat is toch helemaal niet zeker, van dat hersenletsel?
We're just two lost souls
Kattentuintje schreef:
09-07-2021 00:30
Dat is toch helemaal niet zeker, van dat hersenletsel?
Nee niet bevestigd. Maar een kogel op die plaats waarvan de afloop ongewis is, zorgelijk en onzeker is geen gebroken kaak.
miekemv schreef:
09-07-2021 00:25
Of je houdt gewoon je fatsoen. Kan ook he?
Blijkbaar niet he?
Let’s Go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven