Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Ben de herhaling van Op1 aan het kijken. Daar zit de burgemeester van Antwerpen aan tafel. Wat een verademing is die man. Ferme en ware taal als het gaat om daders en achtergronden. Daar kan Halsema wat van leren.

Of is dit off-topic? :proud:
anoniem_405370 wijzigde dit bericht op 09-07-2021 00:42
8.97% gewijzigd
Kattentuintje schreef:
09-07-2021 00:30
Dat is toch helemaal niet zeker, van dat hersenletsel?
Hij is in zijn hoofd geschoten.
Lange-met-een-korte schreef:
09-07-2021 00:36
Blijkbaar niet he?
Vind je dat lastig?
Vivanomore schreef:
09-07-2021 00:40
Ben de herhaling van Op1 aan het kijken. Daar zit de burgemeester van Antwerpen aan tafel. Wat een verademing is die man. Ferme en ware taal. Daar kan Halsema wat van leren.

Of is dit off-topic? :proud:
Jep, ik lees als Belg liever niet teveel over die - naar mijn persoonlijke mening - oetlul.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Geluk en geduld nodig, over de verwonding;

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... luk-nodig/
Wissewis schreef:
09-07-2021 00:41
Jep, ik lees als Belg liever niet teveel over die - naar mijn persoonlijke mening - oetlul.
Ken de beste man verder niet, maar zegt zinnige dingen. Schijnt met Aboutaleb (bm Rotterdam) goed overeen te komen qua visie. Heeft iig ideeën als het gaat om aanpakken van georganiseerde misdaad.
anoniem_405370 wijzigde dit bericht op 09-07-2021 00:50
10.98% gewijzigd
miekemv schreef:
09-07-2021 00:36
Nee niet bevestigd. Maar een kogel op die plaats waarvan de afloop ongewis is, zorgelijk en onzeker is geen gebroken kaak.
Dat.
Lachattenoir schreef:
09-07-2021 00:45
Dat.
En het blijkt uit de link uit mijn vorige post.
Sophiever schreef:
09-07-2021 00:40
Hij is in zijn hoofd geschoten.
Betekent niet automatisch zwaar hersenletsel hè. Hangt ook van het kaliber af, waar de kogel naar binnen ging en geëindigd is.
Let’s go Brandon!
miekemv schreef:
09-07-2021 00:42
Geluk en geduld nodig, over de verwonding;

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... luk-nodig/
Met alle respect, maar dit valt net zo goed onder het kopje ‘speculatie’. Het gaat niet over Peter R, het kan allemaal heel anders liggen in zijn specifieke geval (en daarom is het ook een heel algemeen verhaal van die arts). Wel interessant hoor, maar deze informatie is natuurlijk gewoon bedoeld als brokje voor de hijgende massa - om ons te voeren en tevreden te houden.
samarinde schreef:
09-07-2021 00:55
Met alle respect, maar dit valt net zo goed onder het kopje ‘speculatie’. Het gaat niet over Peter R, het kan allemaal heel anders liggen in zijn specifieke geval (en daarom is het ook een heel algemeen verhaal van die arts). Wel interessant hoor, maar deze informatie is natuurlijk gewoon bedoeld als brokje voor de hijgende massa - om ons te voeren en tevreden te houden.
Zelf vat ik het niet zo op. Ik bemerk vooral heel erg betrokken en bezorgde mensen en ook al kent hij de details niet weet hij verder wel het grotere plaatje. Iemand als hij gaat niet zomaar iets zeggen.
havermout1 schreef:
09-07-2021 00:51
Betekent niet automatisch zwaar hersenletsel hè. Hangt ook van het kaliber af, waar de kogel naar binnen ging en geëindigd is.
Hij heeft het over geluk en geduld. Verder is de situatie nog steeds levensbedreigend. Dus afwachten.
miekemv schreef:
09-07-2021 00:41
Vind je dat lastig?
Ik niet, jij wel.
Let’s Go Brandon!
miekemv schreef:
09-07-2021 01:01
Zelf vat ik het niet zo op. Ik bemerk vooral heel erg betrokken en bezorgde mensen en ook al kent hij de details niet weet hij verder wel het grotere plaatje. Iemand als hij gaat niet zomaar iets zeggen.
Hij kent de situatie van Peter r niet, dus hij spreekt ook maar in het heel algemeen.
Let’s go Brandon!
09-07-2021 01:06
Ik niet, jij wel.
Wat is je probleem?
havermout1 schreef:
09-07-2021 01:07
Hij kent de situatie van Peter r niet, dus hij spreekt ook maar in het heel algemeen.
Hij kent het type verwonding.
havermout1 schreef:
09-07-2021 00:51
Er staat ook niet zwaar, dat maak jij er nu van. Er staat hersenletsel. Peter ligt nog steeds kritiek dus dat er hersenletsel is, is evident. Wat voor blijvende schade er over blijft is inderdaad afhankelijk van plek waar hij geraakt is.

Peter heeft genoeg karma punten verdiend. Ik hoop op een wonder en dat hij goed zal herstellen.
Ik hoop ook op een wonder.
Ik zag laatst een filmpje van Malala die in haar hoofd is geschoten door de Taliban omdat ze opkomt voor de rechten van meisjes en vrouwen. Zeer heftige verwonding maar…ze leeft, praat en vecht gewoon door voor de rechten van vrouwen. Herstel was moeizaam en zeker levensbedreigend maar het kan dus…herstellen van een schotwond. Ik blijf hopen.
Huiskwijt65 schreef:
09-07-2021 01:31
Ik zag laatst een filmpje van Malala die in haar hoofd is geschoten door de Taliban omdat ze opkomt voor de rechten van meisjes en vrouwen. Zeer heftige verwonding maar…ze leeft, praat en vecht gewoon door voor de rechten van vrouwen. Herstel was moeizaam en zeker levensbedreigend maar het kan dus…herstellen van een schotwond. Ik blijf hopen.

Moest ik ook aan denken.
Hier brandt nog steeds een kaars voor Peter. Hoop zo dat hij het redt.
Weer een nieuwe dag. Kom op, Peter! Hou vol … :redrose:
Sabeltandcavia schreef:
08-07-2021 23:57
Het gaat niet om oudste rechten, maar om duidelijk te krijgen wat voor soort topic dit is. Omdat iedereen hier met andere verwachtingen/behoeften leest en schrijft en elkaar de les leest wat gepast is of niet. Dat geruzie tussendoor, dat is gewoon jammer.
Misschien moet men zich niet zo druk maken over anderen.
Sjonge jonge, zelfs op een forum wil men tegenwoordig bepalen voor een ander wat wel en niet gezegd mag worden. Wat wel en niet gepast is.
Het is om te janken.
Rijksmuseum schreef:
09-07-2021 06:39
Misschien moet men zich niet zo druk maken over anderen.
Sjonge jonge, zelfs op een forum wil men tegenwoordig bepalen voor een ander wat wel en niet gezegd mag worden. Wat wel en niet gepast is.
Het is om te janken.
Eens
09-07-2021 00:14
Als je onbekenden op een openbaar forum gaat smeken moet je denk ik gewoon niet meer forummen.

Of open een topic: Steunbetuigingen aan Peter R de Vries. Plemp er foto’s van engeltjes en brandende kaarsjes en gedichtjes in. Dan is iedereen tevreden de laatste 3 weken.
Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven