Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Als je in kunstmatige coma wordt gehouden, heb je inderdaad geen eigen ademhalingsreflex. Een 'gewone' coma, kan dat wel zo zijn.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
09-07-2021 13:03
Als je in kunstmatige coma wordt gehouden, heb je inderdaad geen eigen ademhalingsreflex. Een 'gewone' coma, kan dat wel zo zijn.
Oké. Maar dat hij zelfstandig ademt is toch wel positief te noemen. Wel een bikkel hoor, hang in there Peter! ❤
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Nostromo schreef:
09-07-2021 13:25
Oké. Maar dat hij zelfstandig ademt is toch wel positief te noemen. Wel een bikkel hoor, hang in there Peter! ❤
Ik denk ergens ook: als toch iemand dit kan overleven is wel het Peter toch !!
Rijksmuseum schreef:
09-07-2021 06:39
Misschien moet men zich niet zo druk maken over anderen.
Sjonge jonge, zelfs op een forum wil men tegenwoordig bepalen voor een ander wat wel en niet gezegd mag worden. Wat wel en niet gepast is.
Het is om te janken.
Helemaal mee eens.
Let’s go Brandon!
Rijksmuseum schreef:
09-07-2021 13:28
Ja! Zet hem op Peter, je kunt het!!
Let’s go Brandon!
"De vermoedelijke aanslagpleger op De Vries, de Antilliaan Delano Geerman, is een volle neef van de hoofdverdachte Janoud W van de moordbende die gelieerd wordt aan Taghi. "

https://ad.nl/binnenland/verdachte-aans ... ~a523ff3b/ #devries #peterdevries
VGM1980 schreef:
09-07-2021 13:51
"De vermoedelijke aanslagpleger op De Vries, de Antilliaan Delano Geerman, is een volle neef van de hoofdverdachte Janoud W van de moordbende die gelieerd wordt aan Taghi. "

https://ad.nl/binnenland/verdachte-aans ... ~a523ff3b/ #devries #peterdevries
Dus toch 100% Taghi. Dat was snel.
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
09-07-2021 13:52
Dat was gisterenavond al bekend toch?
havermout1 schreef:
09-07-2021 13:52
Jeetje toch schrik ik ervan. Als dit werkelijk klopt, zijn we in Nederland er ernstiger aan toe dan ik dacht (of wilde inzien).
Hou vol Peter, we hebben je stem hard nodig!!
Nummer*Zoveel schreef:
09-07-2021 10:50
Dat weet niemand, behalve de artsen en zijn familie.
LientjeLindelaan had het zo specifiek over kogel, dat ik me afvroeg of ze meer wist.
Geen motto
Zou Taghi die brief destijds verzonden hebben met als doel dat Peter minder beveiligd zou worden? Of wat denken jullie dat zijn reden was om die brief te sturen?
Geen motto
emanina schreef:
09-07-2021 15:01
Zou Taghi die brief destijds verzonden hebben met als doel dat Peter minder beveiligd zou worden? Of wat denken jullie dat zijn reden was om die brief te sturen?
Nee, toen was Peter nog niet vertrouwenspersoon van Nabil B.
_melon schreef:
09-07-2021 15:04
Nee, toen was Peter nog niet vertrouwenspersoon van Nabil B.
Ik denk ook dat hij pas op de lijst kwam toen hij vertrouwenspersoon werd.

Even afgezien van zijn daden, ik kan me niet indenken hoe die Nabil zich moet voelen.
Advocaat geliquideerd, (onschuldige) broer geliquideerd. Niemand kunnen vertrouwen en daarom je toevlucht nemen tot een publieke man zoals Peter. En ook die word monddood gemaakt.
Ik kan me niet indenken hoeveel angst hij en zijn familie voelen.
Rijksmuseum schreef:
09-07-2021 14:49
Jeetje toch schrik ik ervan. Als dit werkelijk klopt, zijn we in Nederland er ernstiger aan toe dan ik dacht (of wilde inzien).
Hou vol Peter, we hebben je stem hard nodig!!
of minder ernstig, het is maar hoe je het bekijkt. Ervan uitgaande dat het uit de hoek van Taghi komt dam heeft de aanslag dus niets te maken met het feit dat peter een (misdaad)journalist is, maar gaat het om zijn rol bij de getuige. En nee: dat is natuurlijk ook op geen enkel manier oke maar dat Taghi er alles aan doet om mensen uit de omgeving van de getuige te raken was al duidelijk.
Rijksmuseum schreef:
09-07-2021 13:28
Dit inderdaad!
Ik denk dat de situatie in Nederland ernstiger is dan menigeen wil geloven...
mabelle schreef:
09-07-2021 16:51
Dit speelt al jaren, er zijn genoeg mensen die er voor gewaarschuwd hebben maar het wordt telkens weggewuifd. Hoop dat het nu eindelijk ns serieus wordt genomen.
mabelle schreef:
Absoluut.
mabelle schreef:
Dat denk ik dus ook. Als de georganiseerde misdaad al zoveel macht heeft of krijgt, is dat niet alleen voor Peter maar voor heel Nederland zeer gevaarlijk.
Eerder de vraag wat Ridouan Taghi zelf nog kan. Dikke kans dat een neef of ander familielid de toko praktisch heeft overgenomen. En hier opdracht toe zou kunnen hebben gegeven. En Ridouan ondertussen keihard naait. Je weet het niet. Die brief van 'niets van mij te vrezen' kan oprecht zijn, maar vanuit de EBI heb je echt niet meer op iedereen invloed. Denk ik.
redbulletje schreef:
09-07-2021 16:56
Dit speelt al jaren, er zijn genoeg mensen die er voor gewaarschuwd hebben maar het wordt telkens weggewuifd. Hoop dat het nu eindelijk ns serieus wordt genomen.

Ja, ik zit me hier ook te verbazen over de zogezegd 'geshockeerde' reacties.
Hoe dik is die steen geweest dan? Er is niks nieuws onder de zon en wat er nu speelt is ook niet sinds vorige week ofzo..
mabelle schreef:
Helaas 100% met je eens.Dit rapport is al in 2019 verschenen met een duidelijke waarschuwing,"de-achterkant-van-amsterdam".
https://www.binnenlandsbestuur.nl/Uploa ... terdam.pdf
"De burgemeester spreekt van ‘zorgelijke signalen’. Ze rept van ‘een dreigende ontwrichting van het openbare leven’ in Amsterdam. Ze wil de komende jaren ‘bij voorrang’ aandacht voor drugsgerelateerde zaken die ‘de maatschappelijke vrede bedreigen’. De ‘weerbaarheid’ van de stad tegen ondermijning dient te worden versterkt"

En hier een goede uitleg van Paul Jansen hoe hij denkt dat de situatie werkelijk is in Nederland,"ontspoorde-criminaliteit-niet-te-bestrijden-met-huidige-middelen"
https://www.telegraaf.nl/video/21351948 ... e-middelen
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik lees nu pas het goede nieuws over Peter, potverdorie wat goed!! Hij is een sportieve man, hopelijk helpt hem dat bij zijn herstel. Hij zal heel lang moeten revalideren. Dat wordt nog wat in zo'n revalidatiekliniek. Mijn beeld is zo'n gebouw met 10.000 ramen. Hoe ga je dat straks beveiligen? Straks zal hij wel moeten, ook ter bescherming van de andere patiënten en artsen enzo.

En Nabil B..heeft volgens de advocaat inmiddels een medische situatie waardoor hij niet kan praten. Hij wilde dat ook niet meer, maar nu kan hij het niet meer. Ik denk een ernstige depressie of angststoornis ofzo. Want vreselijk, iedereen om je heen staat op scherp.
Ik heb ook in een revalidatiekliniek gezeten, en die zat op de 3e etage van een ziekenhuis, dus ook al waren daar tig ramen - niemand die zomaar binnen kwam.
mabelle schreef:
Er wordt vaker gewaarschuwd, ook door burgemeesters of politie. Twee jaar geleden is een vernietigend rapport verschenen over dat Amsterdam de grip kwijt is op criminaliteit.
Helaas, verdwijnen dit soort berichten.ook weer snel en neuzelt en navelstaart men in Nederland vrolijk verder over identiteitsissues. Daar verkoop je meer kranten mee....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven