Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
zaterdag 10 juli 2021 om 01:01
tja alshavermout1 schreef: ↑10-07-2021 00:59Als hij gewoon had gezegd te willen gaan studeren en iets anders met zijn leven wilde doen, was er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest, zolang hij maar 100% zijn mond zou hebben gehouden.
wij slapen nooit.
zaterdag 10 juli 2021 om 01:15
havermout1 schreef: ↑10-07-2021 00:59Als hij gewoon had gezegd te willen gaan studeren en iets anders met zijn leven wilde doen, was er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest, zolang hij maar 100% zijn mond zou hebben gehouden.
Dat is echt heel naïef. Lees dat artikel uit het Parool maar even. De eerste man die uiteindelijk verklaard heeft over de bendes van Taghi, had zich in de luwte teruggetrokken. In België zelfs. Maar hij meldde zich uiteindelijk bij de politie omdat hij door 3 man achtervolgd werd en hij wist wat dat betekende.
zaterdag 10 juli 2021 om 01:26
Dit gaat over een low level straat dealer.Nummer*Zoveel schreef: ↑10-07-2021 01:15Dat is echt heel naïef. Lees dat artikel uit het Parool maar even. De eerste man die uiteindelijk verklaard heeft over de bendes van Taghi, had zich in de luwte teruggetrokken. In België zelfs. Maar hij meldde zich uiteindelijk bij de politie omdat hij door 3 man achtervolgd werd en hij wist wat dat betekende.
Niet iemand midden of hoog in de bende. Straat dealers weten sowieso niet veel vanwege de structuur van Taghis organisatie, dit om de schade van snitchen te beperken.
Als een simpele straat dealer er mee op wil houden is het de tijd/geld/aandacht niet waard. Behalve als hij gaat praten of naar de politie gaat.
Let’s go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 01:41
Inderdaad. Taghi was een VWO klant en moet je hem nu zien; een zielige gluiperd die denkt dat hij mag beslissen over andermans leven. Een leven vol geweld, van onderduikadres naar onderduikadres en nu (als het goed is) levenslang in de EBI. Nou dan heb je het gemaakt hoor. Sneu figuur dat het is.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:12Ja, Taghi is zelf een voorbeeld die al die cliché's tegenspreekt. Hij is helemaal niet zwakbegaafd maar juist intelligent, ook niet per se kansarm ondanks zijn Marokkaanse roots, en dus ook niet iemand die geen andere keuzes had.
Taghi had net zo makkelijk nu zelf officier van justitie of rechter kunnen zijn. Of arts ofzo.
zaterdag 10 juli 2021 om 01:44
dat kan allemaal wel zo zijn, maar hij heeft het wel gered om 1 van de meest gevreesde mensen in het land te worden.minnimouse schreef: ↑10-07-2021 01:41Inderdaad. Taghi was een VWO klant en moet je hem nu zien; een zielige gluiperd die denkt dat hij mag beslissen over andermans leven. Een leven vol geweld, van onderduikadres naar onderduikadres en nu (als het goed is) levenslang in de EBI. Nou dan heb je het gemaakt hoor. Sneu figuur dat het is.
en wie weet waar hij nog toe in staat is.
wij slapen nooit.
zaterdag 10 juli 2021 om 01:47
Dankjewel
Ik merk dat ik echt boos en verdrietig ben en dat is misschien best raar want ik ken Peter R. helemaal niet persoonlijk.
Boos, dat dit zo uit hand heeft kunnen lopen en dat het dinsdag eindigde met een onschuldige man met het hart op de goede plek, die roerloos op straat in Amsterdam lag. En hij was niet de eerste.
Verdrietig, omdat hij ligt te vechten voor zijn leven en zijn toekomst allesbehalve zeker is.
En woedend, op types als Taghi en meelopers als ene Delano en 1 of andere Pool die denken te mogen beslissen over andermans leven. En waarvoor? Voor drugs en een paar lullige rotcenten.
Mijn hart huilt.
zaterdag 10 juli 2021 om 01:48
Ik hoop dat hij sterft. Heel spoedig.valentinamaria schreef: ↑10-07-2021 01:44dat kan allemaal wel zo zijn, maar hij heeft het wel gered om 1 van de meest gevreesde mensen in het land te worden.
en wie weet waar hij nog toe in staat is.
zaterdag 10 juli 2021 om 01:57
Weggehaald ivm herkenbaarheidGenieInABottle schreef: ↑09-07-2021 22:52Of ze zijn opgegroeid met geweld en weten niet beter, of ze hebben een steekje los, of ze zijn verliefd op de baas, of ze denken de baas te kunnen worden en ga maar door. Dus wat je ook schrijft over motieven van een dader zonder deze gesproken te hebben of andere waterdichte info te hebben: het blijft speculatie.
zaterdag 10 juli 2021 om 02:21
Dat is iets dat veel mensen vaak over het hoofd zien. Vaak zitten bendes op zo’n manier in elkaar dat als het kopstuk verdwijnt er direct een opvolger voor is.
Let’s go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 02:24
Ja en dat maakt het zo eng. Het onvoorstelbare gebeurd en waar houdt het op?? Pfff heftig...Nummer*Zoveel schreef: ↑10-07-2021 00:13Dat klopt inderdaad, dat grenzeloze is pas van de laatste jaren.
zaterdag 10 juli 2021 om 02:25
Heeft niks met infilranten te maken, heb niet alles gelezen. Maar Nederland is wat dat betrefr net een dorp soms.Lange-met-een-korte schreef: ↑10-07-2021 02:16Fijn al die inside information van hoe die bendes allemaal te werk gaan. Al 3 pagina’s allemaal infiltranten die het wel even uitleggen.
Niet quoten, ik haal het weer weg![]()
morduchen wijzigde dit bericht op 10-07-2021 02:29
1.42% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 02:28
Daarom, ik denk ( speculatie I know) dat als Taghi achter deze aanslag zit, dat hij daar zijn mannetjes voor heeft die dat in werking zetten. Zonder dat hij een woord uitbrengt.havermout1 schreef: ↑10-07-2021 02:21Dat is iets dat veel mensen vaak over het hoofd zien. Vaak zitten bendes op zo’n manier in elkaar dat als het kopstuk verdwijnt er direct een opvolger voor is.
Het doet mij heel erg aan Narcos denken.
zaterdag 10 juli 2021 om 02:31
Vraag mij dat af.havermout1 schreef: ↑10-07-2021 01:26Dit gaat over een low level straat dealer.
Niet iemand midden of hoog in de bende. Straat dealers weten sowieso niet veel vanwege de structuur van Taghis organisatie, dit om de schade van snitchen te beperken.
Als een simpele straat dealer er mee op wil houden is het de tijd/geld/aandacht niet waard. Behalve als hij gaat praten of naar de politie gaat.
Mules worden vaak in Mexico afgemaakt als ze proberen te stoppen.
Taghi's bende heeft wat dat betreft het business model van de cartels gekopieerd.
morduchen wijzigde dit bericht op 10-07-2021 02:33
0.16% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 02:32
Als je iets opschrijft wat gewoon bij iedereen bekend is en het dan weg haalt onder het mom van herkenbaarheid weet je toch meer denk ik.
En wat nog het ergste is, de mocro maffia krijgt alleen voet aan de grond in Nederland door het falende beleid van politie en justitie. In elk ander land worden die clowns weggevaagd op elk vlak van het criminele bestaan.
Let’s Go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 02:44
De beste stuurlui staan aan wal. Je onderschat hoe wijdverspreid cartels zijn.Lange-met-een-korte schreef: ↑10-07-2021 02:32Als je iets opschrijft wat gewoon bij iedereen bekend is en het dan weg haalt onder het mom van herkenbaarheid weet je toch meer denk ik.
En wat nog het ergste is, de mocro maffia krijgt alleen voet aan de grond in Nederland door het falende beleid van politie en justitie. In elk ander land worden die clowns weggevaagd op elk vlak van het criminele bestaan.
Drugs zijn een groot ( en lucratief) probleem over ds hele wereld en daar springen lui als Taghi handig op in.
Mensen die gezellig een recreationeel snuifje nemen op een festival of een pilletje in een dance club zijn onderdeel van dat probleem....
Zonder een markt had hij nooit voet aan de grond gekregen.
morduchen wijzigde dit bericht op 10-07-2021 02:48
3.87% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 02:50
Als hij die niet omlegt zoals zijn zwager. Maar die zijn waarschijnlijk al zo geindoctrineerd dat het een way of life is.
Echt heel triest.
zaterdag 10 juli 2021 om 03:15
Mexicaanse bendes zijn enorme organisaties met weinig logica die ook heel wreed zijn. Zij hebben ook de macht over de Mexicaanse politiek. Politie kan op sommige plaatsen niet zonder legeruitrusting de straat op.
Colombiaanse mules doen het vaak maar een enkele keer. Hooguit een paar keer (uitzonderingen daargelaten). Omdat ze door hele lage mensen geronseld zijn, is het risico nihil.
Soms hebben ze zelfs meerdere mules op een vlucht en geven ze expres een tip aan de autoriteiten zodat er eentje gepakt wordt en de rest kan ontsnappen.
Ik denk zelf niet dat Taghi het soort kartel heeft waarin low level straatjongens vermoord worden als ze willen stoppen. Hij heeft specifiek zijn groep onderverdeeld in hele kleine subgroepjes zodat low level straatjongens weinig weet van de organisatie hebben.
Let’s go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 03:26
De mocro maffia is de laatste jaren pas groot geworden in Nederland omdat de jongens die dat de afgelopen 20 jaar in Nederland deden ermee gestopt zijn. Ze hebben bestaande contacten, routes, betrekkingen gewoon overgenomen van de oude garde. De oude garde is deels in de bovenwereld gaan zitten en deels opgegaan in nieuwe groepen. Ze zijn van de ene op de andere gedag van straatschoffies naar maffia gegaan.Morduchen schreef: ↑10-07-2021 02:44De beste stuurlui staan aan wal. Je onderschat hoe wijdverspreid cartels zijn.
Drugs zijn een groot ( en lucratief) probleem over ds hele wereld en daar springen lui als Taghi handig op in.
Mensen die gezellig een recreationeel snuifje nemen op een festival of een pilletje in een dance club zijn onderdeel van dat probleem....
Zonder een markt had hij nooit voet aan de grond gekregen.
Let’s Go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 03:56
Meer verdwenen door alle onderlinge afrekeningen.Lange-met-een-korte schreef: ↑10-07-2021 03:26De mocro maffia is de laatste jaren pas groot geworden in Nederland omdat de jongens die dat de afgelopen 20 jaar in Nederland deden ermee gestopt zijn. Ze hebben bestaande contacten, routes, betrekkingen gewoon overgenomen van de oude garde. De oude garde is deels in de bovenwereld gaan zitten en deels opgegaan in nieuwe groepen. Ze zijn van de ene op de andere gedag van straatschoffies naar maffia gegaan.
zaterdag 10 juli 2021 om 04:13
Klopt, maar daar zijn de cartels ook al decennia aan de macht.havermout1 schreef: ↑10-07-2021 03:15Mexicaanse bendes zijn enorme organisaties met weinig logica die ook heel wreed zijn. Zij hebben ook de macht over de Mexicaanse politiek. Politie kan op sommige plaatsen niet zonder legeruitrusting de straat op.
Colombiaanse mules doen het vaak maar een enkele keer. Hooguit een paar keer (uitzonderingen daargelaten). Omdat ze door hele lage mensen geronseld zijn, is het risico nihil.
Soms hebben ze zelfs meerdere mules op een vlucht en geven ze expres een tip aan de autoriteiten zodat er eentje gepakt wordt en de rest kan ontsnappen.
Ik denk zelf niet dat Taghi het soort kartel heeft waarin low level straatjongens vermoord worden als ze willen stoppen. Hij heeft specifiek zijn groep onderverdeeld in hele kleine subgroepjes zodat low level straatjongens weinig weet van de organisatie hebben.
Ik heb het niet vanaf het begin gevolgd,maar volgens mij is Taghi en zijn bende pas in de laatste 10 jaar of minder zo "machtig" geworden.
Daarvoor was het voornl de Nederlandse mafia die een voor een geliqudeerd werden door tegenstanders
Een voorbeeld wat mij erg aan de handelswijze vd Mexicaanse cartels deed denken was het hoofd van die jongen wat achtergelaten werd bij een hookah lounge in Amsterdam.
zaterdag 10 juli 2021 om 05:00
In delen van Mexico zijn cartels letterlijk aan de macht en zijn de cartels de autoriteiten. Ze hebben ook veel invloed op de landelijke politiek.Morduchen schreef: ↑10-07-2021 04:13Klopt, maar daar zijn de cartels ook al decennia aan de macht.
Ik heb het niet vanaf het begin gevolgd,maar volgens mij is Taghi en zijn bende pas in de laatste 10 jaar of minder zo "machtig" geworden.
Daarvoor was het voornl de Nederlandse mafia die een voor een geliqudeerd werden door tegenstanders
Een voorbeeld wat mij erg aan de handelswijze vd Mexicaanse cartels deed denken was het hoofd van die jongen wat achtergelaten werd bij een hookah lounge in Amsterdam.
Gelukkig is dat in Nederland (nog) niet zo. In Nederland is het allemaal nog heel kleinschalig en bijna kneuterig als je het vergelijkt met Mexico en Colombia. Soms kijken ze wel kleine dingetjes af. Zoals dat hoofd achterlaten, of de Colombiaanse stijl martelcontainers in Brabant.
Let’s go Brandon!