Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
over het romantiseren van Mocro Maffia, dat is met veel series zo toch?
Ook bijv. Mayans enz. Ik kijk zelf sowieso niet daar dat soort series.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
10-07-2021 10:40
Normalo's haha, mooi woord.
Dat herken ik wel hoor, bij overbelasting en overprikkeling heb ik ook hoofdpijn en als ik dat negeer en stug doorga wordt dat migraine, zoals de normalo's herkennen. (maar dan vaker en langer). Ook bij mij zijn al mijn zintuigen zeer versterkt, en daardoor sneller last van overprikkeling.
idioot maar fijn om er eens met iemand over te hebben die het kan verwoorden :)
wat je schrijft is zo herkenbaar voor mij, wat aan zoon wel grappig is hij is gek op rap, tiesto, martin garrix etc. maar zodra er meer als 10 mensen ergens zijn is het too much. Ik verklaar dat altijd dat de ruis die mensenmenigte met zich meebrengen meer van zijn concentratie eist, dan luid muziek horen. Klopt dat?
en back on topic, ik woon dus in het buitenland en krijg dat allemaal niet zo mee, maar ik vind de nederlandse samenleving "verarmerikaansen" en dat bedoel ik niet positief, qua medische voorzieningen, criminaliteit, samenleving.. leven op krediet enzo nu was er aan de calvinistische en katholieke samenleving van vroegah ook veel fout, maar het was wel "not done" om iemand die op de grond ligt verder te schoppen, messen wapens etc.
livingston wijzigde dit bericht op 10-07-2021 10:48
26.38% gewijzigd
Metallover schreef:
10-07-2021 10:37
...
Dit mag wat mij betreft wel eens aan de kaak gesteld worden, het achterlijke romantiseren van criminaliteit en geweld in series als Mocro Maffia.

Uhm waarom? Dat het publiek fictie en realiteit door elkaar mixt is niet de verantwoordelijkheid van de makers. Als je dus iets aan de kaak stelt, dan zou het m.i. meer gericht op opvoeding, onderwijs en informatieverstrekking gaan.

En ook hier de vraag: waar stopt het dan? Mag een serie als Dexter dan nog wel (als we het hebben over romantiseren van moorden)? Series als Queen of the South? Of mag het wel weer als het over andere kartels gaan?
Livingston schreef:
10-07-2021 10:45
wat je schrijft is zo herkenbaar voor mij, wat aan zoon wel grappig is hij is gek op rap, tiesto, martin garrix etc. maar zodra er meer als 10 mensen ergens zijn is het too much. Ik verklaar dat altijd dat de ruis die mensenmenigte met zich meebrengen meer van zijn concentratie eist, dan luid muziek horen. Klopt dat?
Klopt voor mij wel ja. Ik kan op z'n tijd enorm genieten van trance/dance maar vermijd gezelschappen groter dan 4 personen (ook buiten corona ;-D)
VGM1980 schreef:
10-07-2021 10:41
over het romantiseren van Mocro Maffia, dat is met veel series zo toch?
Ook bijv. Mayans enz. Ik kijk zelf sowieso niet daar dat soort series.

Maar dat praat het toch niet goed?
Het is er mede verantwoordelijk voor dat de kleine jongens bij de grote jongens willen horen. Dat het als stoer gezien wordt.

Ik kijk het ook niet, want ik haat geweld en kan niet tegen die achterlijke straattaal.
GenieInABottle schreef:
10-07-2021 10:48
Uhm waarom? Dat het publiek fictie en realiteit door elkaar mixt is niet de verantwoordelijkheid van de makers. Als je dus iets aan de kaak stelt, dan zou het m.i. meer gericht op opvoeding, onderwijs en informatieverstrekking gaan.

En ook hier de vraag: waar stopt het dan? Mag een serie als Dexter dan nog wel (als we het hebben over romantiseren van moorden)? Series als Queen of the South? Of mag het wel weer als het over andere kartels gaan?

Zo’n serie als Mocro Maffia is op waarheid gebaseerd, Dexter niet.
De Mocro maffia groeit alleen maar, en dit soort series draagt bij aan het ‘daarbij willen horen’ van kleine crimineeltjes. Ik zie daar toch wel een verschil in.
Livingston schreef:

Dat zijn totaal andere prikkels :)
Bij het luisteren naar muziek komt zo ongeveer alles via de oren naar binnen. Als er mensen zijn, dan heb je ook van doen met prikkels die via de andere zintuigen binnen komen, je ziet de bewegingen, voelt sfeer / emoties, andere geuren en zelfs het auditieve deel wordt anders belast, want meer (afleidende) geluiden. Dus met mensen moet er inderdaad een soort van harder gewerkt worden.
Livingston schreef:
Vind ik niet idioot hoor, er is vaak onbegrip omdat je het van buiten niet ziet.

Ja klopt. Ik vergelijk het met dat jij met je laptop een teamvergadering moet houden, op het grasveld op een festival. Daar wordt muziek afgespeeld wat niet jouw ding is, ondertussen staan er mensen om jou heen te hossen. Ze stoten tegen je aan, ze lachen en willen geintjes tegen jou maken, en er valt wat bier op je. Maar jij moet daar gewoon blijven zitten. Vergeet niet tussendoor ook je telefoon op te nemen waarop een collega belt met een vraag. En daar moet jij je dan op focussen. Gaat niet.

Als ik zelf muziek luister, is dat dan ook het enige wat ik dan doe. Ik kan niet tegelijkertijd iets anders, al doe ik soms een poging tijdens bijv het schoonmaken maar dan moet na 10 minuten die muziek af.

Als er 10 man zijn en ze praten om de beurt, zou het nog kunnen. Maar vaak is dat niet zo, daar praten er 3 met elkaar, daar 2, en 1 probeert ook nog wat aan mij te vragen. Alle geluiden zijn even sterk, ik hoor geen onderscheid tussen de 3 verderop en de persoon die tegen mij praat. Laat iemand per ongeluk een kopje vallen, niemand kijkt op of om maar voor mij klinkt het alsof iemand ineens een drilboor aan zet.
Metallover schreef:
10-07-2021 10:51
Zo’n serie als Mocro Maffia is op waarheid gebaseerd, Dexter niet.
De Mocro maffia groeit alleen maar, en dit soort series draagt bij aan het ‘daarbij willen horen’ van kleine crimineeltjes. Ik zie daar toch wel een verschil in.
Het gegeven dat het ene op waar en het andere op fantasie gebaseerd is maakt weinig uit hoor. Iemand met moordneigingen kan net zoveel gemotiveerd worden door Dexter, als door MM als door elke willekeurige film van Marvel, DC of wie dan ook.

En ik zie er echt geen oplossing in om het aanbod aan te pakken. Hier ligt toch echt een grote taak voor opvoeders en voorlichters. Maar ik heb dus ook niets met de verantwoordelijkheid verleggen. Je kunt MM namelijk ook gebruiken in positieve zin.
VGM1980 schreef:
10-07-2021 10:25
Dat klopt, alleen iets wat je normaal 'automatisch' doet, daar moest ik nu bij nadenken om mijn hersenen ook duidelijk te maken wat ze moesten doen.
Als ik bijvoorbeeld iets moest vastpakken liet mij hand het vanzelf weer los, als ik er geen aandacht aan besteedde.
Net als praten, dat heb ik nu nog steeds. Ik weet heus wat het is, en ik heb het plaatje ervan in mijn hoofd, maar hoe het heet blijft gewoon blanco.

Overigens heb ik van lotgenoten begrepen, die als kin zijnde hersenletsel hadden opgelopen, soms ook klachten kregen waarvan ze die eerst niet konden plaatsen. Gauw moe, gauw overprikkeld, kort lontje e.d.
Mag ik vragen of je je dan geschreven beter kan uitdrukken dan wanneer je praat?

Hoef je niet te beantwoorden als je wil.

Ik vraag het me af omdat je natuurlijk andere hersenstukjes gebruikt met praten als met schrijven, de handeling dan, niet de woordenschat natuurlijk.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
VGM1980 schreef:
10-07-2021 10:56
Vind ik niet idioot hoor, er is vaak onbegrip omdat je het van buiten niet ziet.
dat is het inderdaad, je ziet er (gelukkig) niks aan van buiten maar hij heeft/had wel een mega achterstand van minstens 1,5 jaar hierdoor opgelopen, teruggevallen naar 0 en vandaar dan weer opnieuw beginnen en tegelijk ontiegelijke hoofdpijn hebben, we hadden opdracht van artsen hem zo min mogelijk te laten huilen ivm hersendruk die bij huilen stijgt etc. Hij heeft het zeker niet gemakkelijk gehad en heeft ie nu nog niet, maar hij gaat als een tierelier en haalt in.

sorry meelezers voor gigantische off topic gaan, maar ik moest deze kans grijpen met VGM ...
Ik snap wat je bedoelt, @ Metallover, maar waar trek je de lijn wat wel/niet kan. Want ook in muziek wordt er gezongen/gerapt wat veel te ver gaat, en ook bij videogames waarin mensen doodknallen het doel is. En heeft het niet ook deels met opvoeding te maken? Vaak lees ik dat psychopaten als kind al een k*tjeugd hadden met slechte voorbeelden, mishandeling en misbruik.

Ikzelf vind de controles op wapens veel te matig, de straffen te matig, maar ook jarenlang te veel bezuinigd op politie. Daarintegen vind ik dat politie ook echt wel flinke steken laat vallen bij sommige zaken. Als ik bijv die Baarnse moord terugkeek van Peter de Vries. Er was al tig x aan de bel getrokken bij de politie, echt alles wees er duidelijk op dat de mensen vermoord waren en de dader in hun huis woonde (met een enorm crimineel verleden) en toch moest Peter na 4 jaar zelf naar de politie stappen met zijn bewijs 'jongens waarom pakken jullie dit niet op'. En dit met vele zaken.
Livingston schreef:
10-07-2021 11:02
dat is het inderdaad, je ziet er (gelukkig) niks aan van buiten maar hij heeft/had wel een mega achterstand van minstens 1,5 jaar hierdoor opgelopen, teruggevallen naar 0 en vandaar dan weer opnieuw beginnen en tegelijk ontiegelijke hoofdpijn hebben, we hadden opdracht van artsen hem zo min mogelijk te laten huilen ivm hersendruk die bij huilen stijgt etc. Hij heeft het zeker niet gemakkelijk gehad en heeft ie nu nog niet, maar hij gaat als een tierelier en haalt in.

sorry meelezers voor gigantische off topic gaan, maar ik moest deze kans grijpen met VGM ...
Voor beiden een dikke knuffel! :hug: :hug:
Dokje schreef:
10-07-2021 07:41
Goed stuk.
Nederland onder Rutte is gewoon echt afgegleden door brleid vsn Rutte I, II en III. Dat blijkt uit dat stuk ook weer.
Het verbaast mij .....
Klopt helemaal hoor.En je moet wel erg onnozel zijn als je dat niet wilt zien.Ook als je nog denkt dat dat iets van de laatste jaren is.
Jaren geleden werd er al gewaarschuwd en trokken overigens burgemeesters vooral in het zuiden,wel aan de bel.En waarschuwden voor de oprukkende zware criminaliteit die niet meer in hand te houden was.Enkele citaten uit het interview in 2018 met Grappenhaus destijds:
"Burgemeesters in het zuiden van het land waarschuwden jaren geleden al voor de oprukkende onderwereld. Waarom heeft het vorige kabinet daar niets mee gedaan?Ik zit in het huidige kabinet. Gr:"Het heeft geen zin om achterom te kijken, maar ook mijn voor­gangers hebben het probleem al opgepakt. Het is echter wel zo dat wij er nu forser op gaan ­inzetten.Tegelijk constateer ik dat we dit een aantal jaren binnen de ­samenleving niet goed hebben ingeschat. Het is als onkruid in je tuin. Je draait je om en ineens zit het tussen je nieuwe planten. We hebben het misschien te lang laten voort­woekeren."
"We staan niet voor paal, maar het is wel tijd dat we meer doen. We zijn geen narcostaat, zoals weleens wordt gezegd. Volgens mij hebben criminelen hier nog niet de macht over journalisten en politici. Burgers moeten zich er wel van bewust zijn dat we niet langer moeten wegkijken."
Hopelijk bedoelde hij met dat laatste citaat ,ook beleidsmakers en politici. :-]
https://www.parool.nl/nieuws/grapperhau ... ~be04bb77/

Bijna 10 jaar geleden werd Nederland al ernstig gewaarschuwd door deskundigen
"Vooral de ‘Ndrangheta, de machtigste criminele maffiaorganisatie ter wereld, groeit aan invloed. In EenVandaag een reportage over de maffia in de polder.We spreken met Wilbert Paulissen, het hoofd van de Nationale Recherche van het Korps Landelijke Politiediensten. En met de Italiaanse maffiabestrijder Gratteri en onderzoeker Nicosa, die geldt als vooraanstaand analist van de wereldwijde criminele organisatie. Zij waarschuwen al veel langer dat Nederland actiever moet optreden tegen maffiosi."
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ned ... se-maffia/

Hopelijk luistert de politiek nu wel naar ruime (ervarings)deskundigen,'Italiaanse rechter: ’Nederland onderschat georganiseerde misdaad’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8242204 ... de-misdaad
Vraag blijft,why is the rum gone?
Livingston schreef:

NAH is ontzettend pittig en onvoorspelbaar. Tjees, wat zijn jullie sterk zeg! Hoop dat die tierelier fijn door mag pakken en dat de negatieve effecten steeds kleiner gaan worden. VGM, ook voor jou :redrose:
Lambchop schreef:
10-07-2021 10:58
Mag ik vragen of je je dan geschreven beter kan uitdrukken dan wanneer je praat?

Hoef je niet te beantwoorden als je wil.

Ik vraag het me af omdat je natuurlijk andere hersenstukjes gebruikt met praten als met schrijven, de handeling dan, niet de woordenschat natuurlijk.

Ja, geschreven gaat beter. Maar ook omdat ik, als ik het woord niet weet, dan het of kan vragen of opzoeken, of ik vul iets in wat er op lijkt. Ook lees ik het nog 3 x na voor ik op enter druk. Maar evengoed heb ik dan, als ik later nog eens mijn tekst terug lees, er fouten in zitten of verkeerde woorden, verkeerde vorming. Terwijl ik juist altijd heel goed was in Nederlands. Ik schaam me er soms ook wel voor als een ander, niet wetende waarom ik zo schrijf want dat ga ik natuurlijk niet steeds verkondigen, moet lachen om mijn foutjes.
Livingston schreef:
Hij heeft het zeker niet gemakkelijk gehad en heeft ie nu nog niet, maar hij gaat als een tierelier en haalt in.

Wat fijn dat het nu zo goed gaat met hem! (en inderdaad, stress en huilen = druk = migraine)
GenieInABottle schreef:
10-07-2021 11:07
. VGM, ook voor jou :redrose:

dankje :)
VGM1980 schreef:
10-07-2021 11:09
Ja, geschreven gaat beter. Maar ook omdat ik, als ik het woord niet weet, dan het of kan vragen of opzoeken, of ik vul iets in wat er op lijkt. Ook lees ik het nog 3 x na voor ik op enter druk. Maar evengoed heb ik dan, als ik later nog eens mijn tekst terug lees, er fouten in zitten of verkeerde woorden, verkeerde vorming. Terwijl ik juist altijd heel goed was in Nederlands. Ik schaam me er soms ook wel voor als een ander, niet wetende waarom ik zo schrijf want dat ga ik natuurlijk niet steeds verkondigen, moet lachen om mijn foutjes.
Dank voor je antwoord, als ik je zo lees vallen mij geen foutjes op.
Ik vind je mooi schrijven, heel helder en duidelijk! 😃
Lambchop schreef:
10-07-2021 11:03
Voor beiden een dikke knuffel! :hug: :hug:
GenieInABottle schreef:
10-07-2021 11:07
NAH is ontzettend pittig en onvoorspelbaar. Tjees, wat zijn jullie sterk zeg! Hoop dat die tierelier fijn door mag pakken en dat de negatieve effecten steeds kleiner gaan worden. VGM, ook voor jou :redrose:
bedankt
BREDA - De advocaten van kroongetuige Nabil B. in het Marengo-proces, Peter Schouten en Onno de Jong, hebben de zwaargewonde misdaadverslaggever Peter R. eerder deze week onder strenge veiligheidsmaatregelen opgezocht in het ziekenhuis. Dat liet de redactie van RTL Boulevard weten, na contact met de familie. „Daar praten we tegen Peter, maar hij praat natuurlijk niet terug. Het is gewoon heel erg hard”, zei Schouten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1294647 ... ziekenhuis
Dat bericht is op zich interessant want als je op de IC ligt aan alle toeters en bellen, mag toch eigenlijk alleen naaste familie bij je komen? of is dat in NL anders?
Dat de zware georganiseerde criminaliteit oprukt is ook mij bekend. Ik woon in West Brabant en kom oorspronkelijk uit een grensdorp. Drugslabs zijn er al jaren in het dorp en omgeving. Maar onlangs is er weer .a. ontdekt en daar bleek een Mexicaanse bende achter te zitten. Er zijn dus in dat dorp al Mexicanen actief met drugsproductie. Ik dacht nog wel eens: ik heb er geen last van. Maar die drugs trekt ongure types aan en dat loopt steeds meer uit de hand. Daar komen uiteindelijk maffia praktijken van.
Livingston schreef:
10-07-2021 11:40
Dat bericht is op zich interessant want als je op de IC ligt aan alle toeters en bellen, mag toch eigenlijk alleen naaste familie bij je komen? of is dat in NL anders?

Ik denk dat deze situatie niet te vergelijken is met jij of ik die op de IC zouden liggen. Daarnaast is mijn ervaring dat er wel anderen mogen bezoeken, met toestemming van familie en artsen. Er zit wel een beperking op aantallen, duur en dat soort randvoorwaarden. Maar misschien dat dit per ziekenhuis verschilt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven