Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
zaterdag 10 juli 2021 om 11:51
Zeker. Familie is in dit opzicht bepalend, naast de medische kant natuurlijk.GenieInABottle schreef: ↑10-07-2021 11:45Ik denk dat deze situatie niet te vergelijken is met jij of ik die op de IC zouden liggen. Daarnaast is mijn ervaring dat er wel anderen mogen bezoeken, met toestemming van familie en artsen. Er zit wel een beperking op aantallen, duur en dat soort randvoorwaarden. Maar misschien dat dit per ziekenhuis verschilt?
Ik kan me best voorstellen dat ze Peter Schouten, een heel goede vriend, die kans hebben gegeven. Naast vriendschap zitten ze in hetzelfde schuitje.
zaterdag 10 juli 2021 om 11:53
Ik verwacht dat er ivm Corona minimaal bezoek mag zijn, maar dat er bijvoorbeeld wel een IPad met videoverbinding is.Livingston schreef: ↑10-07-2021 11:40Dat bericht is op zich interessant want als je op de IC ligt aan alle toeters en bellen, mag toch eigenlijk alleen naaste familie bij je komen? of is dat in NL anders?
Over drugscriminaliteit wil ik ook nog wel wat opmerken. Zolang heel veel Nederlanders het heel normaal vinden om elk weekend of vaker hun neus vol te snuiven of een pilletje te nemen is er blijkbaar een goede markt voor drugs en kun je de handhaving wel steeds strenger maken, maar de strijd zal dan alleen maar verharden. Er zijn maar twee mogelijkheden denk ik. Niemand gebruikt meer drugs of volledig legaliseren. Dit zijn beide geen haalbare oplossingen dus we blijven maar aanprutsen met wetgeving.
zaterdag 10 juli 2021 om 11:54
Wat mij betreft mag er een verbod komen op foute rap-nummers en videogames die moord en criminaliteit verheerlijken.VGM1980 schreef: ↑10-07-2021 11:03Ik snap wat je bedoelt, @ Metallover, maar waar trek je de lijn wat wel/niet kan. Want ook in muziek wordt er gezongen/gerapt wat veel te ver gaat, en ook bij videogames waarin mensen doodknallen het doel is. En heeft het niet ook deels met opvoeding te maken? Vaak lees ik dat psychopaten als kind al een k*tjeugd hadden met slechte voorbeelden, mishandeling en misbruik.
Ikzelf vind de controles op wapens veel te matig, de straffen te matig, maar ook jarenlang te veel bezuinigd op politie. Daarintegen vind ik dat politie ook echt wel flinke steken laat vallen bij sommige zaken. Als ik bijv die Baarnse moord terugkeek van Peter de Vries. Er was al tig x aan de bel getrokken bij de politie, echt alles wees er duidelijk op dat de mensen vermoord waren en de dader in hun huis woonde (met een enorm crimineel verleden) en toch moest Peter na 4 jaar zelf naar de politie stappen met zijn bewijs 'jongens waarom pakken jullie dit niet op'. En dit met vele zaken.
En met het dikgedrukte ben ik het volledig eens hoor.
Laat ze maar weer preventief fouilleren. En politie heeft enórme steken laten vallen.
Peter R de Vries verwoordt het goed:
“ ‘Van de politie heb ik helaas niet zo’n hoge pet meer op, nee. Het is inmiddels een organisatie waarin het gros van de mensen 32 uur of nog minder werkt. Dat heb ik op woensdagochtend al achter de rug. Voor de continuïteit in politiezaken is het een ramp, dat parttime werken. Als je er maar drie dagen per week bent, gaat er veel langs je heen en voel je je nergens echt verantwoordelijk voor. Daar is de burger het slachtoffer van, zie ik elke ochtend in mijn mailbox.
Bij Justitie is het van hetzelfde laken een pak. Tijdens rechtszittingen heb ik vaak gemerkt dat ik de enige ben die daadwerkelijk naar de plaats delict is geweest en daardoor bijvoorbeeld weet dat wat een getuige beweert helemaal niet kan. En dan staan de officier en de advocaat met een plattegrond en foto’s bij de rechter, die er ook niet is geweest, en ontstaat er een babylonische spraakverwarring waarvan ik denk: jongens toch, wat een potje.
Het grappige is ook dat mijn bekendheid me vaak voordelen oplevert op zo’n plek. Ook bij cold cases. Als ik er rondloop, is er altijd iemand die zijn hond uitlaat en zegt: meneer De Vries? U bent hier zeker voor die oude moordzaak? Ik snap niet dat ze die nooit hebben opgelost want mijn buurvrouw heeft die avond nog dit of dat gezien. Ze heeft toen de politie nog gebeld, ze zouden langskomen maar dat is nooit gebeurd. Echt al ontelbare keren meegemaakt, in allerlei varianten, de afgelopen veertig jaar.’
(Uit dat mooie interview met hem dat hier eerder is gepost https://www.vn.nl/peter-r-de-vries/?tok ... EJsQmNYTT0)
zaterdag 10 juli 2021 om 11:57
Wat mooi verwoord! En een herkenbaar sentiment.minnimouse schreef: ↑10-07-2021 01:47Dankjewel
Ik merk dat ik echt boos en verdrietig ben en dat is misschien best raar want ik ken Peter R. helemaal niet persoonlijk.
Boos, dat dit zo uit hand heeft kunnen lopen en dat het dinsdag eindigde met een onschuldige man met het hart op de goede plek, die roerloos op straat in Amsterdam lag. En hij was niet de eerste.
Verdrietig, omdat hij ligt te vechten voor zijn leven en zijn toekomst allesbehalve zeker is.
En woedend, op types als Taghi en meelopers als ene Delano en 1 of andere Pool die denken te mogen beslissen over andermans leven. En waarvoor? Voor drugs en een paar lullige rotcenten.
Mijn hart huilt.
Peter R. is een publiek figuur en dat geeft je misschien toch wel een beetje het gevoel als van een kennis.
Hij heeft een moordzaak in mijn omgeving opgelost, terwijl de politie op die zaak liep te prutsen. Ik denk dat hij zo nog veel meer mensen heeft geholpen dan publiekelijk bekend is.
Dat zijn strijd voor rechtvaardigheid door zo’n laffe poging om zeep is geprobeerd te helpen, dat vind ik heel heftig.
Ik kwam hem wel eens tegen in de buurt en besefte dat hij vrij kwetsbaar was, zo zonder bescherming. Maar ik begrijp ook helemaal zijn instelling om zich niet te willen laten beperken en niet te willen buigen voor misdaad terreur.
En ik ben het eens met Fashion Victim: geen nieuws is goed nieuws. Ik hoop echt dat hij er bovenop mag komen.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:00
Peter verwoordt daarmee heel goed wat er in meerdere sectoren speelt. Te veel parttimers waardoor zaken langs mensen heen gaan en men minder verantwootdrlijkheid voelt.Metallover schreef: ↑10-07-2021 11:54
“ ‘Van de politie heb ik helaas niet zo’n hoge pet meer op, nee. Het is inmiddels een organisatie waarin het gros van de mensen 32 uur of nog minder werkt. Dat heb ik op woensdagochtend al achter de rug. Voor de continuïteit in politiezaken is het een ramp, dat parttime werken. Als je er maar drie dagen per week bent, gaat er veel langs je heen en voel je je nergens echt verantwoordelijk voor. Daar is de burger het slachtoffer van, zie ik elke ochtend in mijn mailbox.
Bij Justitie is het van hetzelfde laken een pak.
Dat zie ik in de zorgsector ook gebeuren.
In de sector van politie en justitie heeft dat echt rampzalige gevolgen.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:12
redbulletje schreef: ↑10-07-2021 10:48Klopt voor mij wel ja. Ik kan op z'n tijd enorm genieten van trance/dance maar vermijd gezelschappen groter dan 4 personen (ook buiten corona)
Want... jij hebt ook hersenschade?
We're just two lost souls
zaterdag 10 juli 2021 om 12:14
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2021 13:35
Reden: op de man
Reden: op de man
16.85% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 12:14
mick87 schreef: ↑10-07-2021 12:00Peter verwoordt daarmee heel goed wat er in meerdere sectoren speelt. Te veel parttimers waardoor zaken langs mensen heen gaan en men minder verantwootdrlijkheid voelt.
Dat zie ik in de zorgsector ook gebeuren.
In de sector van politie en justitie heeft dat echt rampzalige gevolgen.
Er zullen gerust ook wel minder gemotiveerde parttimers rondlopen bij de politie. Maar ik ken er zelf ook een aantal, en die zijn alleen extreem betrokken en werken zonder uitzondering buiten hun parttime uren ook nog flink wat uren door oa continue bereikbaar te zijn op niet-werkdagen en extra naar het werk gaan voor briefings/training/belangrijke overleggen, enz. Ik vind dus dat Peter met die uitspraak best een hoop mensen tekort doet. Ook is het natuurlijk een vrij ouderwetse kijk op werken dat alleen fulltime (of meer) werken tot kwaliteit zou kunnen leiden.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:15
Wat een nare opmerking.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:23
zaterdag 10 juli 2021 om 12:25
Wat mij betreft mogen ze ouders dus eens meer aan gaan spreken en verantwoordelijk maken. Daarnaast nog graag een beter toegankelijke hulpverlening voor gezinnen en hier graag wetten bij die meer eisen aan de opvoeding kunnen stellen. Ik ben er zelfs voor om bij kinderen / jongeren die crimineel gedrag vertonen, ze verplicht in gezinsbehandeling moeten. Willen ze dit niet, prima, dan ben je niet geschikt om ouder te zijn, dan een OTS en een riante "alimentatie" regeling zodat de kosten gedrukt worden. Dat hele verbieden heeft geen zin als het hele internet vol staat met geweld waarbij de meeste raps en zowat alle spelletjes verbleken.Metallover schreef: ↑10-07-2021 11:54Wat mij betreft mag er een verbod komen op foute rap-nummers en videogames die moord en criminaliteit verheerlijken.
En met het dikgedrukte ben ik het volledig eens hoor.
Laat ze maar weer preventief fouilleren. En politie heeft enórme steken laten vallen.
Bij Justitie is het van hetzelfde laken een pak. Tijdens rechtszittingen heb ik vaak gemerkt dat ik de enige ben die daadwerkelijk naar de plaats delict is geweest en daardoor bijvoorbeeld weet dat wat een getuige beweert helemaal niet kan. En dan staan de officier en de advocaat met een plattegrond en foto’s bij de rechter, die er ook niet is geweest, en ontstaat er een babylonische spraakverwarring waarvan ik denk: jongens toch, wat een potje.
Het grappige is ook dat mijn bekendheid me vaak voordelen oplevert op zo’n plek. Ook bij cold cases. Als ik er rondloop, is er altijd iemand die zijn hond uitlaat en zegt: meneer De Vries? U bent hier zeker voor die oude moordzaak? Ik snap niet dat ze die nooit hebben opgelost want mijn buurvrouw heeft die avond nog dit of dat gezien. Ze heeft toen de politie nog gebeld, ze zouden langskomen maar dat is nooit gebeurd. Echt al ontelbare keren meegemaakt, in allerlei varianten, de afgelopen veertig jaar.’
(Uit dat mooie interview met hem dat hier eerder is gepost https://www.vn.nl/peter-r-de-vries/?tok ... EJsQmNYTT0)
Ik zie verbieden als ultieme vorm van onmachtig zijn. En van verbieden krijg je alleen meer van dit soort gedoe via achterdeurtjes en steegjes. Minder zicht op zowel aanbod als afname kant.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:32
GenieInABottle schreef: ↑10-07-2021 12:25Wat mij betreft mogen ze ouders dus eens meer aan gaan spreken en verantwoordelijk maken. Daarnaast nog graag een beter toegankelijke hulpverlening voor gezinnen en hier graag wetten bij die meer eisen aan de opvoeding kunnen stellen. Ik ben er zelfs voor om bij kinderen / jongeren die crimineel gedrag vertonen, ze verplicht in gezinsbehandeling moeten. Willen ze dit niet, prima, dan ben je niet geschikt om ouder te zijn, dan een OTS en een riante "alimentatie" regeling zodat de kosten gedrukt worden. Dat hele verbieden heeft geen zin als het hele internet vol staat met geweld waarbij de meeste raps en zowat alle spelletjes verbleken.
Ik zie verbieden als ultieme vorm van onmachtig zijn. En van verbieden krijg je alleen meer van dit soort gedoe via achterdeurtjes en steegjes. Minder zicht op zowel aanbod als afname kant.
Zeker eens! Dit zou een mooie regeling zijn, het begint immers allemaal bij de opvoeding.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:41
Ik heb RB wel eens zien vertellen dat ze autisme heeft, een aantal kenmerken daarvan komen overeen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 10 juli 2021 om 12:52
Nummer*Zoveel schreef: ↑10-07-2021 12:14Er zullen gerust ook wel minder gemotiveerde parttimers rondlopen bij de politie. Maar ik ken er zelf ook een aantal, en die zijn alleen extreem betrokken en werken zonder uitzondering buiten hun parttime uren ook nog flink wat uren door oa continue bereikbaar te zijn op niet-werkdagen en extra naar het werk gaan voor briefings/training/belangrijke overleggen, enz. Ik vind dus dat Peter met die uitspraak best een hoop mensen tekort doet. Ook is het natuurlijk een vrij ouderwetse kijk op werken dat alleen fulltime (of meer) werken tot kwaliteit zou kunnen leiden.
Jij betrekt het persoonlijk. Het gaat er juist om dat er teveel bezuinigd wordt. Al járen. Te weinig personeel, en veel parttimers.
Ik werkte in de zorg, en daar had je hetzelfde.
En ja, je merkt wel degelijk verschil tussen fulltime en parttime. Werk zoals politie en de zorg gaat 24/7 door. Dat stopt niet buiten kantoortijden. Ik werkte 32 uur en eigenlijk kwam ik daar al in tijd te kort. Mede omdat ik niet altijd overdag werkte, maar ook vaak s' avonds en s'nachts. Ik kon er ook echt van balen als uitgerekend op mijn vrije dag, of dag na mijn nachtdienst de arts een patient kwam bespreken waar ik veel van af wist, maar mijn parttime collega die ook meestal op een andere afdeling stond het op zich moest nemen. Vaak ging dat dus niet goed, ondanks ik van te voren zwart op wit info aan collega had gegeven. Want dan werden er vragen gesteld waar zij het antwoord niet op wist.
Zat er weer een week tussen voordat ik het weer kon oppakken. Niets persoonlijks naar collega toe, zij voelde zich juist ongemakkelijk dat zij deze taak moest doen terwijl ze er te weinig van wist.
Wat er ook gebeurd(e) bij politie is dat er een melding binnen kwam ze dit niet serieus namen/niet urgent vonden. Het werd niet genoteerd en er werd niets gedaan. Mede vanwege personeelstekort. Als er genoeg personeel is maakt het niet uit of je wel of niet denkt dat iets ernstig is. Dan ga je evengoed op onderzoek uit, zodat je het kan uitsluiten.
zaterdag 10 juli 2021 om 12:56
Kattentuintje schreef: ↑10-07-2021 12:53Oké dat kan, maar het ging hier toch heel duidelijk over NAH. Nou ja.
Klopt, maar ik denk dat ze haar ervaring wilde delen van hoe het voelt om in een drukke menigte te komen omdat daar
best vaak onbegrip voor is.
zaterdag 10 juli 2021 om 13:02
Wat een opvallend statement van Ruud de Wild en Olcay Gulsen.
Het doet ons ontzettend veel pijn om te zien dat de geliefde van Peter R. de Vries in geen enkele communicatie wordt genoemd. De vrouw waar hij al zes jaar lief en leed mee deelt. Zij zit de afgelopen dagen dag en nacht aan zijn bed zit. De vrouw waar hij zoveel van houdt. Ruud & Olcay.”
Het doet ons ontzettend veel pijn om te zien dat de geliefde van Peter R. de Vries in geen enkele communicatie wordt genoemd. De vrouw waar hij al zes jaar lief en leed mee deelt. Zij zit de afgelopen dagen dag en nacht aan zijn bed zit. De vrouw waar hij zoveel van houdt. Ruud & Olcay.”
zaterdag 10 juli 2021 om 13:12
Nou precies dat.
Ze hebben een open huwelijk maar daar hoef je dan toch niet iets over naar buiten te brengen op deze manier. Het is ook niet zo dat ze niet bij hem mag zijn.
Wat verwachten ze dan dat alle communicatie wordt gebracht als: de vrouw, kinderen en vriendin/minnares enz van Peter.....
zaterdag 10 juli 2021 om 13:13
Nee, jij maakt het persoonlijk, want jij betrekt het nu op jezelf en hebt het over mensen in de zorg, terwijl ik het heel specifiek had over parttime politiemensen.
En ja, er wordt teveel bezuinigd bij de politie (en trouwens ook in de zorg) en er is capaciteitstekort. Maar dat los je niet op door parttime werken niet meer toe te staan, want dan wordt de uitstroom alleen maar groter. Juist de flexibiliteit die parttime werken hen geeft, zorgt ervoor dat dienders het langer volhouden.
zaterdag 10 juli 2021 om 13:14
Wat idioot inderdaad. Echt, alsof dat nu het allerbelangrijkst is, dat er een volledige lijst van mensen die om hem geven naar buiten wordt gebracht.girasole3 schreef: ↑10-07-2021 13:02Wat een opvallend statement van Ruud de Wild en Olcay Gulsen.
zaterdag 10 juli 2021 om 13:15
Nummer*Zoveel schreef: ↑10-07-2021 13:13Nee, jij maakt het persoonlijk, want jij betrekt het nu op jezelf en hebt het over mensen in de zorg, terwijl ik het heel specifiek had over parttime politiemensen.
En ja, er wordt teveel bezuinigd bij de politie (en trouwens ook in de zorg) en er is capaciteitstekort. Maar dat los je niet op door parttime werken niet meer toe te staan, want dan wordt de uitstroom alleen maar groter. Juist de flexibiliteit die parttime werken hen geeft, zorgt ervoor dat dienders het langer volhouden.
Lijkt mij ook.
zaterdag 10 juli 2021 om 13:18
Metallover schreef: ↑10-07-2021 12:32Zeker eens! Dit zou een mooie regeling zijn, het begint immers allemaal bij de opvoeding.
Nou, niet allemaal, dus dat wil ik toch wel even nuanceren. Opvoeding is ontzettend belangrijk en kan soms zeker het verschil maken in hoe mensen uiteindelijk terecht komen.
Maar er zijn helaas ook gestoorden die opgroeien voor galg en rad zonder dat iemand daar ook maar enige invloed op uit kan oefenen.
En de welwillende, betrokken en ernstig bezorgde ouders die jarenlang alles uit de kast hebben getrokken in pogingen om het tij voor hun kind te keren, moeten daar niet op aangekeken worden.