Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..

zondag 11 juli 2021 om 10:20
Maar dat is toch ook helemaal oké dan?
Als er genoeg goede kandidaten zijn dan snap ik dat ze kiezen voor kandidaten die een minderheid zijn. We hebben namelijk nog heel wat in te halen.
zondag 11 juli 2021 om 10:22

zondag 11 juli 2021 om 10:39
Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?
Als we het probleem van institutioneel racisme willen oplossen, dan moeten dit soort werkomgevingen een goede afspiegeling zijn van de maatschappij.

zondag 11 juli 2021 om 10:52
Jij zegt het wat beter. Mooi post.ludwina schreef: ↑11-07-2021 10:39Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?
Als we het probleem van institutioneel racisme willen oplossen, dan moeten dit soort werkomgevingen een goede afspiegeling zijn van de maatschappij.

zondag 11 juli 2021 om 11:01
Lijkt me belangrijker om geschikte mensen in te huren dan aan een percentage minderheidsgroeperingen te proberen te voldoen.ludwina schreef: ↑11-07-2021 10:39Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?
Lijkt me ook helemaal niet wenselijk om straks vooral allochtone politie te hebben.
zondag 11 juli 2021 om 11:03
ludwina schreef: ↑11-07-2021 10:39Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?
Het is maar de vraag hoe die sollicitant dat gezegd heeft. Hier wordt dat zo gezegd door een forumster, maar misschien is het vooral eigen interpretatie van die poster.
zondag 11 juli 2021 om 11:03
Ze willen een reflectie van de maatschappij. De maatschappij bestaat niet voor de meerderheid uit minderheidsgroeperingen, en dus zal de politie dat ook niet doen.redbulletje schreef: ↑11-07-2021 11:01Lijkt me belangrijker om geschikte mensen in te huren dan aan een percentage minderheidsgroeperingen te proberen te voldoen.
Lijkt me ook helemaal niet wenselijk om straks vooral allochtone politie te hebben.
zondag 11 juli 2021 om 11:40
Oh waarom is dat niet wenselijk ? Afspiegeling van de maatschappij lijkt me heel normaalredbulletje schreef: ↑11-07-2021 11:01Lijkt me belangrijker om geschikte mensen in te huren dan aan een percentage minderheidsgroeperingen te proberen te voldoen.

zondag 11 juli 2021 om 11:45
We wonen niet allemaal in de randstad...Yildizlar2 schreef: ↑11-07-2021 11:40Oh waarom is dat niet wenselijk ? Afspiegeling van de maatschappij lijkt me heel normaal

zondag 11 juli 2021 om 11:51
Pruts argument, In de randstad is de meeste bevolking en ook de meeste politie
zondag 11 juli 2021 om 11:51
Nee dus de korpsen zullen niet allemaal dezelfde diversiteit hebben .

zondag 11 juli 2021 om 11:55
Ik mag toch aannemen dat bij de politie er naar de percentages over heel Nederland gekeken wordt. Dat dan daar een afspiegeling van gemaakt moet worden.
Ik werk in een grote stad in een achterstandswijk met op het moment veel probleemjongeren. Regelmatig wordt de politie gebeld. Echt niet dat die jongeren naar de politie luisteren als die niet een afspiegeling zijn van hun eigen groep. Dus ik snap wel dat de politie daarnaar streeft.
Al blijf ik vinden dat je ongeacht je afkomst en de afkomst van de persoon die voor je staat gewoon respect moet hebben voor de ander, in welke vorm dan ook. Politie, leraar, conductuer, winkelier, collega......
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

zondag 11 juli 2021 om 11:58
Dan heb je denk ik nog niet gehoord wat Glennis heeft gezegd over de aanslag op Peter?Turtlerain schreef: ↑11-07-2021 10:33Ik vind Olcay best leuk maar met deze opmerking wint ze een award voor de meest stompzinnige opmerking van dit jaar. En vergeet Ruud de Wild niet, de opmerking was ook namens hem dus hem treft net zoveel blaam.
zondag 11 juli 2021 om 12:10
Wat heeft zij gezegd dan?watdachtjehiervan schreef: ↑11-07-2021 11:58Dan heb je denk ik nog niet gehoord wat Glennis heeft gezegd over de aanslag op Peter?
Ook een Pluviofiel
zondag 11 juli 2021 om 12:14
zondag 11 juli 2021 om 12:22
My god

Nee hoor, Glennis, je was heel oprecht in je eerste video...ahem...

En in je tweede kwam weer duidelijk je ware aard naar boven. Naar mens.
Ook een Pluviofiel

zondag 11 juli 2021 om 12:28
Hoe je het ook draait het is discriminatie. Zelfs als ze een overschot aan personeel hebben mag het niet.ludwina schreef: ↑11-07-2021 10:39Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?

zondag 11 juli 2021 om 12:33
Goede krachten bij de politie lijkt mij normaal.Yildizlar2 schreef: ↑11-07-2021 11:40Oh waarom is dat niet wenselijk ? Afspiegeling van de maatschappij lijkt me heel normaal
zondag 11 juli 2021 om 12:34

zondag 11 juli 2021 om 12:43
Oke, je hebt gelijk.Nummer*Zoveel schreef: ↑11-07-2021 12:34Onzin.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... licitanten