Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
girasole3 schreef:
11-07-2021 10:08
Hij is afgewezen bij de politie academie omdat men op zoek is naar meer diversiteit binnen het korps en vanwege teveel aanmeldingen er is gekozen voor kandidaten die bijdragen aan die doelstelling.
Vertaal het zoals je wilt.
Maar dat is toch ook helemaal oké dan?

Als er genoeg goede kandidaten zijn dan snap ik dat ze kiezen voor kandidaten die een minderheid zijn. We hebben namelijk nog heel wat in te halen.
Merys schreef:
10-07-2021 18:03
De man heeft altijd open relaties gehad en daar nooit een geheim van gemaakt.
Waarom Olcay en Ruud daar nu iets van moeten vinden ontgaat mij volkomen.
Buiten dit zijn ze ook al officieel gescheiden inmiddels . Dus waar heeft Olcay het in godsnaam over
Ik vind Olcay best leuk maar met deze opmerking wint ze een award voor de meest stompzinnige opmerking van dit jaar. En vergeet Ruud de Wild niet, de opmerking was ook namens hem dus hem treft net zoveel blaam.
girasole3 schreef:
11-07-2021 10:08
Hij is afgewezen bij de politie academie omdat men op zoek is naar meer diversiteit binnen het korps en vanwege teveel aanmeldingen er is gekozen voor kandidaten die bijdragen aan die doelstelling.
Vertaal het zoals je wilt.
Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?
Als we het probleem van institutioneel racisme willen oplossen, dan moeten dit soort werkomgevingen een goede afspiegeling zijn van de maatschappij.
ludwina schreef:
11-07-2021 10:39
Maar als je het dan specifiek wilt vertalen als 'ze willen me niet bij de politie omdat ik te wit ben' dan zegt dat toch gewoon zoveel over jou dat je inderdaad niet de juiste persoon bent om bij de politie te gaan werken? Of snap je dat niet?
Als we het probleem van institutioneel racisme willen oplossen, dan moeten dit soort werkomgevingen een goede afspiegeling zijn van de maatschappij.
Jij zegt het wat beter. Mooi post.
ludwina schreef:
Lijkt me belangrijker om geschikte mensen in te huren dan aan een percentage minderheidsgroeperingen te proberen te voldoen.
Lijkt me ook helemaal niet wenselijk om straks vooral allochtone politie te hebben.
ludwina schreef:

Het is maar de vraag hoe die sollicitant dat gezegd heeft. Hier wordt dat zo gezegd door een forumster, maar misschien is het vooral eigen interpretatie van die poster.
redbulletje schreef:
11-07-2021 11:01
Lijkt me belangrijker om geschikte mensen in te huren dan aan een percentage minderheidsgroeperingen te proberen te voldoen.
Lijkt me ook helemaal niet wenselijk om straks vooral allochtone politie te hebben.
Ze willen een reflectie van de maatschappij. De maatschappij bestaat niet voor de meerderheid uit minderheidsgroeperingen, en dus zal de politie dat ook niet doen.
redbulletje schreef:
11-07-2021 11:01
Oh waarom is dat niet wenselijk ? Afspiegeling van de maatschappij lijkt me heel normaal
Yildizlar2 schreef:
11-07-2021 11:40
Oh waarom is dat niet wenselijk ? Afspiegeling van de maatschappij lijkt me heel normaal
We wonen niet allemaal in de randstad...
redbulletje schreef:
11-07-2021 11:45
Pruts argument, In de randstad is de meeste bevolking en ook de meeste politie
redbulletje schreef:
Nee dus de korpsen zullen niet allemaal dezelfde diversiteit hebben .
Bij de politie doen ze aan inclusief werkgeverschap. Gaat hartstikke goed. Geldt voor heel NL.
redbulletje schreef:
Ik mag toch aannemen dat bij de politie er naar de percentages over heel Nederland gekeken wordt. Dat dan daar een afspiegeling van gemaakt moet worden.

Ik werk in een grote stad in een achterstandswijk met op het moment veel probleemjongeren. Regelmatig wordt de politie gebeld. Echt niet dat die jongeren naar de politie luisteren als die niet een afspiegeling zijn van hun eigen groep. Dus ik snap wel dat de politie daarnaar streeft.

Al blijf ik vinden dat je ongeacht je afkomst en de afkomst van de persoon die voor je staat gewoon respect moet hebben voor de ander, in welke vorm dan ook. Politie, leraar, conductuer, winkelier, collega......
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Waar gaat het nu over? Over Peter of racisme?
Dit was de letterlijke tekst. Ik ben niet bij de procedure geweest. Maar goed, is verder totaal off topic.
Turtlerain schreef:
11-07-2021 10:33
Ik vind Olcay best leuk maar met deze opmerking wint ze een award voor de meest stompzinnige opmerking van dit jaar. En vergeet Ruud de Wild niet, de opmerking was ook namens hem dus hem treft net zoveel blaam.
Dan heb je denk ik nog niet gehoord wat Glennis heeft gezegd over de aanslag op Peter?
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2021 11:58
Dan heb je denk ik nog niet gehoord wat Glennis heeft gezegd over de aanslag op Peter?
Wat heeft zij gezegd dan?
Ook een Pluviofiel
https://www.shownieuws.nl/entertainment ... r-de-vries
My god :facepalm:

Nee hoor, Glennis, je was heel oprecht in je eerste video...ahem... :bonk:

En in je tweede kwam weer duidelijk je ware aard naar boven. Naar mens.
Ook een Pluviofiel
ludwina schreef:
Hoe je het ook draait het is discriminatie. Zelfs als ze een overschot aan personeel hebben mag het niet.
Yildizlar2 schreef:
11-07-2021 11:40
Goede krachten bij de politie lijkt mij normaal.
Sophiever schreef:
11-07-2021 12:28
Hoe je het ook draait het is discriminatie. Zelfs als ze een overschot aan personeel hebben mag het niet.
Onzin.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... licitanten
Djessy schreef:
11-07-2021 12:10
Wat heeft zij gezegd dan?
Dat ze geemotioneerd is door de aanslag op Peter en daarom haar zangkwaliteiten niet goed kan aanspreken. Ze kreeg poep reacties, laat zich kisten en laat haar tokkie kant zien.
Oke, je hebt gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven