Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
maandag 12 juli 2021 om 18:14
Wat goed!madamecannibale schreef: ↑12-07-2021 18:01Omroep Max gaat er nu een Special van maken op tv.
“Het tv-programma Tijd voor MAX komt dinsdagavond op NPO 1 met een speciale live-uitzending om geld op te halen voor de gouden tip in de verdwijningszaak van Tanja Groen. De inzamelingsactie werd vorige maand gestart door Peter R. de Vries. Inmiddels is al meer dan een half miljoen euro opgehaald.
Het doel is om minimaal 1 miljoen euro in te zamelen. Tijdens de Tijd voor Max-special Breng Tanja Thuis doen de ouders van Tanja eenmalig hun verhaal.”
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... anja-groen
maandag 12 juli 2021 om 18:17

Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
maandag 12 juli 2021 om 18:21

maandag 12 juli 2021 om 18:28
Nogmaals ik bedoelde het niet lullig. Maar idd hele wijken ja. En dan met name hele wijken met flatgebouwen. Hier in de stad zelfs 2 wijken. Waar je echt niet alleen in ga in de avond. Mede omdat het niet prettig voelt maar je ook niet welkom bent. Het schijnt wel het plan te zijn het platte gaan gooien (de flats)Kroonprinses schreef: ↑12-07-2021 14:10Hele wijken? Echt? Een paar families ja, maar HELE wijken? Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Punt was overigens de aanname dat Antillianen er alles aan doen om de jongeren op het rechte spoor te houden en Marokkanen liever uitkering trekken en hun criminele kinderen het grote geld laten binnenhalen. Daarop zeg ik dat ook de Marokkaanse gemeenschap die ik ken precies hetzelfde doet. Maar ik begrijp nu dat hele wijken met Marokkanen hier niets aan doen en ik onder een steen leef.

maandag 12 juli 2021 om 18:31
dat is toch persvrijheid. En ik denk dat ze er zeker nu over doorgaan. Het is niet alleen maar glamour*Sikkepit* schreef: ↑12-07-2021 18:21Iets, wat je met een plek in een roddel- en glamourprogramma nog maar eens bevestigt en bekrachtigt?
![]()
maandag 12 juli 2021 om 18:36
Natuurlijk. En persvrijheid moet je koesteren.Love2themoon schreef: ↑12-07-2021 18:31dat is toch persvrijheid. En ik denk dat ze er zeker nu over doorgaan. Het is niet alleen maar glamour![]()
Maar als programmamaker maak je ook inhoudelijke keuzes die de toon zetten in je programma.
Door zware criminelen eenzelfde label en aandacht te geven als BN'ers en 'sterren' geef je ze, naar mijn oordeel, steeds een podium en daarmee een glamourstatus die onterecht en ongepast is.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
maandag 12 juli 2021 om 18:41
Niet moeilijk als er elk moment een oen met een raket-spul voor de deur kan staan.SusieFlower schreef: ↑12-07-2021 18:40Heb zo te doen met V. van Assen. Je hoort de zenuwen in haar stem bij de uitzending vandaag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

maandag 12 juli 2021 om 18:51
Love2themoon schreef: ↑12-07-2021 18:28Nogmaals ik bedoelde het niet lullig. Maar idd hele wijken ja. En dan met name hele wijken met flatgebouwen. Hier in de stad zelfs 2 wijken. Waar je echt niet alleen in ga in de avond. Mede omdat het niet prettig voelt maar je ook niet welkom bent. Het schijnt wel het plan te zijn het platte gaan gooien (de flats)
Ik bedoel het ook niet lullig maar wat je zegt is dat in elke woning in zo'n flat een familie woont die dealt? Hele flatgebouwen met alleen maar criminelen? Een hele wijk lijkt me zo sterk, dat in een wijk veel rottigheid kan zitten geloof ik meteen. Misschien bedoel je dat en zo ja, dan zijn er sommige wijken waar er veel criminaliteit is inderdaad maar niet achter elke deurbel schuilt een maffioso.
maandag 12 juli 2021 om 18:55

maandag 12 juli 2021 om 19:19
Als crimineel zou ik anders toch wel denken "waar anders dan in Hilversum".Hoitjes2021 schreef: ↑12-07-2021 19:18Ik hoorde net op het de radio dat de uitzending vandaag in Hilversum is, beetje dom om dat bekend te maken.
Tenzij het niet de echte plek is natuurlijk..
Het is niet dat ze op 2 dagen tijd zomaar ergens anders een studio kunnen bouwen zonder dat het dan nog opvalt.
Is dit nu later?
maandag 12 juli 2021 om 19:54
Er zijn wel meer studio’s in NL. In de Mediarena in Amsterdam zitten ook studio’s.

maandag 12 juli 2021 om 20:09
In Napels is het wel zo. En nota bene Italië vindt dat wij veel en veel te naïef zijn. Broer van de kroongetuige loopt heus geen gevaar hoor. Ja en toen. We moeten onze naïviteit van 'dat zal toch wel niet' laten varen en van het ergste uitgaan in de criminaliteitsbestrijding.Kroonprinses schreef: ↑12-07-2021 18:51Ik bedoel het ook niet lullig maar wat je zegt is dat in elke woning in zo'n flat een familie woont die dealt? Hele flatgebouwen met alleen maar criminelen? Een hele wijk lijkt me zo sterk, dat in een wijk veel rottigheid kan zitten geloof ik meteen. Misschien bedoel je dat en zo ja, dan zijn er sommige wijken waar er veel criminaliteit is inderdaad maar niet achter elke deurbel schuilt een maffioso.

maandag 12 juli 2021 om 20:12
In Hilversum is de beveiliging op niveau, elders nietminnimouse schreef: ↑12-07-2021 19:54Er zijn wel meer studio’s in NL. In de Mediarena in Amsterdam zitten ook studio’s.
dinsdag 13 juli 2021 om 00:45
Ik zie het niet gebeuren in Nederland. Bureaucratie, technocratie, naïeviteit, te duur, kost volharding. Nee, er gaan gewoon meer doden vallen, volgt er weer een ach en wee op tv, ze dronken een glas, deden een plas....veiligheid van bevolking is geen prioriteit.Macarinata schreef: ↑12-07-2021 20:09In Napels is het wel zo. En nota bene Italië vindt dat wij veel en veel te naïef zijn. Broer van de kroongetuige loopt heus geen gevaar hoor. Ja en toen. We moeten onze naïviteit van 'dat zal toch wel niet' laten varen en van het ergste uitgaan in de criminaliteitsbestrijding.
dinsdag 13 juli 2021 om 07:32
Mee eens. Zouden ze zichzelf deze vraag bij Boulevard ook stellen inmiddels?*Sikkepit* schreef: ↑12-07-2021 18:36Natuurlijk. En persvrijheid moet je koesteren.
Maar als programmamaker maak je ook inhoudelijke keuzes die de toon zetten in je programma.
Door zware criminelen eenzelfde label en aandacht te geven als BN'ers en 'sterren' geef je ze, naar mijn oordeel, steeds een podium en daarmee een glamourstatus die onterecht en ongepast is.