Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
woensdag 14 juli 2021 om 16:18
Sommige informatie kan je niet anoniem doorgeven. Als jij de enige bent die iets weet dan kan je dat natuurlijk nooit anoniem als tip achterlaten.Paardje4paardje schreef: ↑14-07-2021 16:14Precies dit. Als je iets weet ben je toch wel een erg goedkope hond dat je jaren je mond hebt gehouden en nu er een miljoen geschonken wordt doe je wel je mond open. Kansloos!
Had in die tijd toch ook anonieme lijn kunnen bellen of briefje op bureau achter kunnen laten ( waren toen ook andere tijden) genoeg mogelijkheden heeft diegene niet gedaan.
woensdag 14 juli 2021 om 18:10
madamecannibale schreef: ↑14-07-2021 16:18
Sommige informatie kan je niet anoniem doorgeven. Als jij de enige bent die iets weet dan kan je dat natuurlijk nooit anoniem als tip achterlaten.
Natuurlijk wel.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
woensdag 14 juli 2021 om 19:02
Dit.rascalles schreef: ↑14-07-2021 11:46Taghi had al een plan de campagne klaar liggen voor mocht hij ooit gepakt worden. Hij had al in gecalculeerd dat hij in de EBI terecht zou komen las ik laatst. Er lopen echt wel opvolgers van hem rond die doorgaan waar Taghi gebleven was en zijn draaiboek volgen hoor.
Als hij eeuwen geleden een lijst heeft gemaakt en zegt: als ik brom werk de lijst af...
woensdag 14 juli 2021 om 19:06
Welke aantekening? Ben wel benieuwd..Rijksmuseum schreef: ↑14-07-2021 15:10Ik kan me daar ook iets bij voorstellen.
Aan de andere kant heeft het onderzoek naar de moord op Nicky Verstappen me toch iets hoop gegeven. Als je bedenkt dat dat balletje mede is gaan rollen door een simpele aantekening van de agent destijds, hoop ik erop dat in deze zaak toch iets zal samenvallen. Iets wat nog niet bij elkaar is gekomen of zo.
Ik kan me eigenlijk niks ergers verzinnen dan dit als ouders mee te moeten maken. Ik gun het hen ontzettend. Normaal maak ik geen geld over voor 'goede doelen', maar deze keer wil ik toch iets bijdragen.
woensdag 14 juli 2021 om 20:04
Volgens mij was Jos B langsgefietst de nacht nadat Nicky was gevonden en er onderzoek was gedaan. Hij is ondervraagd, zoals elke passant werd ondervraagd. Hij zei toen dat hij last had van slapeloosheid en wel vaker een rondje ging fietsen. Verder weinig opvallends.
Later bij het bloedverwantenonderzoek zijn er een x aantal mensen niet komen opdagen, waaronder hij. Terwijl hij toen nog wel in die regio woonde. Vervolgens bleek dat familie van hem wel was gegaan en daar een familiare match was, met het gevonden DNA.
Daarna is er een balletje gaan rollen bij Peter (en anderen vermoedelijk) omdat misdadigers vaak teruggaan naar de plek van het misdrijf en zijn naam al voorkwam in het dossier, als toevallige passant. Dus is alles in het werk gesteld zijn dna te pakken te krijgen.
Had die agent dat gesprekje niet aangetekend, was zijn naam ook niet boven komen drijven.
Tenminste, dat is wat ik er van begreep.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
woensdag 14 juli 2021 om 20:22
Tuurlijk wel, vooral in die tijd. Kan me nog een zaak herinneren dat iemand ook een brief voor het politie kantoor had meer gelegd weet even niet meer over welke zaak het precies ging.madamecannibale schreef: ↑14-07-2021 16:18Sommige informatie kan je niet anoniem doorgeven. Als jij de enige bent die iets weet dan kan je dat natuurlijk nooit anoniem als tip achterlaten.
Gewoon een brief met naam en dan doet de politie verder onderzoek. Of een anoniem belletje uit telefoon cel.
woensdag 14 juli 2021 om 20:45
Dat was iemand van de Marechaussee.Paardje4paardje schreef: ↑14-07-2021 20:19Ja, klopt die agent heeft zijn naam torn opgeschreven. Hij fietsen langs. Agent is ondertussen al overleden, maar zijn aantekening is van grote waarde geweest in het onderzoek. Jammer dat de agent dat nooit meer te horen heeft gekregen.
Onbegrijpelijk dat dat destijds niet beter opgepakt is.
woensdag 14 juli 2021 om 20:55
In de zaak van Nicky was er dna. In de zaak van Tanja is er niks gevonden. Ik denk zelf dat er nooit iets bekend van gaat worden. Ik woon vlakbij de weg waarvan ze denken dat ze fietste. En dus is verdwenen. Grote kans dat ze over de grens vermoord is. Je bent vanuit hier zo in het buitenland.Rijksmuseum schreef: ↑14-07-2021 15:10Ik kan me daar ook iets bij voorstellen.
Aan de andere kant heeft het onderzoek naar de moord op Nicky Verstappen me toch iets hoop gegeven. Als je bedenkt dat dat balletje mede is gaan rollen door een simpele aantekening van de agent destijds, hoop ik erop dat in deze zaak toch iets zal samenvallen. Iets wat nog niet bij elkaar is gekomen of zo.
Ik kan me eigenlijk niks ergers verzinnen dan dit als ouders mee te moeten maken. Ik gun het hen ontzettend. Normaal maak ik geen geld over voor 'goede doelen', maar deze keer wil ik toch iets bijdragen.
Wat betreft de EBI: zo goed beveiligd is die niet. Tenminste, het lukte Holleeder ook om een moordopdracht te geven vanuit de EBI. Via zijn advocaat. Is toendertijd ook onderzoek naar geweest. Misschien hebben ze er iets van geleerd, echter, als je kijkt naar justitie toen en justitie nu, is er weinig veranderd.
Ik ben toevallig op videoland de docu van John van den Heuvel over de mocro maffia opnieuw aan het kijken. Wat er toen allemaal werd gezegd door de politiek, is nu bij Peter weer een herhaling.
Carpe Diem!
woensdag 14 juli 2021 om 21:23
In deze zaak weten ze niets zeker.
Men denkt dat er een schreeuw is gehoord vlakbij de molen. Maar of die van Tanja was?
Men denkt nu weer dat ze haar liederenbundel niet bij had en dat dat geen boekje maar een hoopje stencils was.
Sommigen denken dat ze het centrum niet uitgekomen is, anderen denken dat ze nog thuis op haar studentenkamer is geweest.
Feit is dat niemand haar meer gezien heeft. Mobiele telefoons waren er niet. Ze weten niet eens welke route ze genomen heeft. Tanja kan overal zijn. Dat ze is overleden is erg aannemelijk maar waar is haar lichaam?
Het onderzoek kwam destijds veel te laat op gang. Haar ouders dachten dat ze nog in Maastricht was en in Maastricht dachten ze dat ze in Schagen was. Toen haar ouders uiteindelijk aangifte deden werd er gezegd dat Tanja vast bij een vriendje zou zijn, ze was immers 18. En zo gingen er weer dagen overheen. Uiteindelijk duurde het meer dan een week voordat er iets ondernomen werd. Ga dan nog maar wat terugvinden. Zeker in 1993.
Men denkt dat er een schreeuw is gehoord vlakbij de molen. Maar of die van Tanja was?
Men denkt nu weer dat ze haar liederenbundel niet bij had en dat dat geen boekje maar een hoopje stencils was.
Sommigen denken dat ze het centrum niet uitgekomen is, anderen denken dat ze nog thuis op haar studentenkamer is geweest.
Feit is dat niemand haar meer gezien heeft. Mobiele telefoons waren er niet. Ze weten niet eens welke route ze genomen heeft. Tanja kan overal zijn. Dat ze is overleden is erg aannemelijk maar waar is haar lichaam?
Het onderzoek kwam destijds veel te laat op gang. Haar ouders dachten dat ze nog in Maastricht was en in Maastricht dachten ze dat ze in Schagen was. Toen haar ouders uiteindelijk aangifte deden werd er gezegd dat Tanja vast bij een vriendje zou zijn, ze was immers 18. En zo gingen er weer dagen overheen. Uiteindelijk duurde het meer dan een week voordat er iets ondernomen werd. Ga dan nog maar wat terugvinden. Zeker in 1993.
woensdag 14 juli 2021 om 21:42
Precies. Hoewel ik nog altijd hoop dat ze iets vinden, denk ik niet dat dat gaat gebeuren helaas.minnimouse schreef: ↑14-07-2021 21:23In deze zaak weten ze niets zeker.
Carpe Diem!
woensdag 14 juli 2021 om 21:51
Daar ben ik ook bang voor.misspatrice schreef: ↑14-07-2021 21:42Precies. Hoewel ik nog altijd hoop dat ze iets vinden, denk ik niet dat dat gaat gebeuren helaas.
woensdag 14 juli 2021 om 22:09
De EBI is extreem goed beveiligd, dit is het hoogste beveiligingsniveau in Nederland.misspatrice schreef: ↑14-07-2021 20:55In de zaak van Nicky was er dna. In de zaak van Tanja is er niks gevonden. Ik denk zelf dat er nooit iets bekend van gaat worden. Ik woon vlakbij de weg waarvan ze denken dat ze fietste. En dus is verdwenen. Grote kans dat ze over de grens vermoord is. Je bent vanuit hier zo in het buitenland.
Wat betreft de EBI: zo goed beveiligd is die niet. Tenminste, het lukte Holleeder ook om een moordopdracht te geven vanuit de EBI. Via zijn advocaat. Is toendertijd ook onderzoek naar geweest. Misschien hebben ze er iets van geleerd, echter, als je kijkt naar justitie toen en justitie nu, is er weinig veranderd.
Ik ben toevallig op videoland de docu van John van den Heuvel over de mocro maffia opnieuw aan het kijken. Wat er toen allemaal werd gezegd door de politiek, is nu bij Peter weer een herhaling.
Wel is het zo dat enkel gesprekken met een advocaat niet opgenomen worden ikv eerlijke rechtsgang, een gevange heeft daar recht op.
Maar zeggen dat de EBI niet goed beveiligd is, klopt dus echt niet. Het heet niet voor niets de EBI.
woensdag 14 juli 2021 om 22:22
Eerder in dit topic had ik een discussie met wat mensen omdat ik zei dat ik er vanuit ging dat de verdachten in deze zaak levenslang zouden krijgen of dat dat in ieder geval geeist zou gaan worden.
Vandaag is in de zaak van Derk Wiersum inderdaad, precies zoals ik al verwachtte, levenslang geeist en als motivatie werd inderdaad ook de aanslag op Peter meegewogen, en het feit dat Derk Wiersum een advocaat is.
Vandaag is in de zaak van Derk Wiersum inderdaad, precies zoals ik al verwachtte, levenslang geeist en als motivatie werd inderdaad ook de aanslag op Peter meegewogen, en het feit dat Derk Wiersum een advocaat is.
Am Yisrael Chai!
woensdag 14 juli 2021 om 22:23
Een brief kan je anoniem neerleggen. Maar als wat er in staat alleen bij jou bekend is dan is het natuurlijk niet anoniem. Stel ik heb iemand vermoord en vertel maar tegen één iemand details. Of ik had rond die tijd een huisgenoot en die is de enige die kan weten dat ik midden in de nacht thuis kwam met bebloede kleding en modderige schoenen. Dan zou ik als dader echt wel weten wie die tip had gegeven.Paardje4paardje schreef: ↑14-07-2021 20:22Tuurlijk wel, vooral in die tijd. Kan me nog een zaak herinneren dat iemand ook een brief voor het politie kantoor had meer gelegd weet even niet meer over welke zaak het precies ging.
Gewoon een brief met naam en dan doet de politie verder onderzoek. Of een anoniem belletje uit telefoon cel.
Over de zaak Nicky Verstappen lag het trouwens nog wat anders. Een agent zag Jos Verstappen rondfietsen een paar uur na de verdwijning met als excuses dat hij folder rond ging brengen in de nacht omdat het overdag zo warm was. Jaren later is iedereen die voortkwam in de aantekeningen van het onderzoek opgeroepen voor het DNA onderzoek. Niet specifiek hij omdat zijn gedrag verdacht was.
woensdag 14 juli 2021 om 22:45
fashionvictim schreef: ↑14-07-2021 22:22Eerder in dit topic had ik een discussie met wat mensen omdat ik zei dat ik er vanuit ging dat de verdachten in deze zaak levenslang zouden krijgen of dat dat in ieder geval geeist zou gaan worden.
En beter nieuws gaan we niet meer krijgen deze week.
woensdag 14 juli 2021 om 22:48
Klopt, niet omdat hij zijn gedrag verdacht vond, maar hij heeft hem wel genoteerd wat later dus heel belangrijk is geweest anders waren ze hem nooit op het spoor gekomen zonder die aantekening denk ik.
Met die anonieme brief kan de dader wel denken dat het alleen van jou kan komen. Maar het kan ook zijn dat je een moord hebt gepleegd verschillende mensen hebben achteraf verdachten dingen opgemerkt en de moordenaar zou het alleen aan jou hebben verteld, weet hij nog niet 100% zeker dat jij zn brief achter hebt gelaten kunnen ook van die andere mensen komen. Plus de politie zou dan onderzoek doen naar de dader en niet aanbellen en zeggen: " we hebben een anonieme brief gekregen tegen wie heb jij het verteld?" Ze zullen de anonieme tip gever ook wel beschermen. Maar idd als jij echt weet dat je de enige bent die het kan weten dan is het gevaarlijk. Maar in die tijden was alles ook anders, nu in deze tijden is dat ook geen slim plan. Met die andere zaak en anonieme brief ook heel lang geleden kwamen ze er niet achter van wie die brief was. Stel voor dat iemand iets heeft gezien, kan me ook moeilijk voor stellen dat je kan verdwijnen zonder enig spoor ( dat werkelijk waar niemand net de hond uit aan het laten was of niet kon slapen en sigaretje aan het roken was) kon diegene toch een brief schrijven en de dader was er nooit achter gekomen wie. Maar goed we zullen het nooit weten. De dader kan ook nog leven en een gezin hebben dat alleen de vrouw het weet en doodsbang voor haar man is. Zijn allerlei redenen waardoor het niet naar buiten is gekomen. Toch hoop ik net zoals bij Nickey dat er jaren later toch nog hoop is. Want, eerlijk is eerlijk bij Nickey was er wel DNA maar als dat niet zo groots talig getest was en die agent geen notitie had gemaakt was de zaak nooit opgelost. En nog steeds houdt hij zijn mond, wat ik echt voor de familie ondragelijk vind dat die klote J niet gewoon zegt na al die jaren zal jullie rust geven zo is het gegaan. Nee, meneer denkt nog steeds aan zich zelf walgelijk. Zwaar veel respect voor de familie hoe krachtig ze in de rechtzaal zaten zonder uit hun plaat te gaan, had ik niet gekunt.
Met die anonieme brief kan de dader wel denken dat het alleen van jou kan komen. Maar het kan ook zijn dat je een moord hebt gepleegd verschillende mensen hebben achteraf verdachten dingen opgemerkt en de moordenaar zou het alleen aan jou hebben verteld, weet hij nog niet 100% zeker dat jij zn brief achter hebt gelaten kunnen ook van die andere mensen komen. Plus de politie zou dan onderzoek doen naar de dader en niet aanbellen en zeggen: " we hebben een anonieme brief gekregen tegen wie heb jij het verteld?" Ze zullen de anonieme tip gever ook wel beschermen. Maar idd als jij echt weet dat je de enige bent die het kan weten dan is het gevaarlijk. Maar in die tijden was alles ook anders, nu in deze tijden is dat ook geen slim plan. Met die andere zaak en anonieme brief ook heel lang geleden kwamen ze er niet achter van wie die brief was. Stel voor dat iemand iets heeft gezien, kan me ook moeilijk voor stellen dat je kan verdwijnen zonder enig spoor ( dat werkelijk waar niemand net de hond uit aan het laten was of niet kon slapen en sigaretje aan het roken was) kon diegene toch een brief schrijven en de dader was er nooit achter gekomen wie. Maar goed we zullen het nooit weten. De dader kan ook nog leven en een gezin hebben dat alleen de vrouw het weet en doodsbang voor haar man is. Zijn allerlei redenen waardoor het niet naar buiten is gekomen. Toch hoop ik net zoals bij Nickey dat er jaren later toch nog hoop is. Want, eerlijk is eerlijk bij Nickey was er wel DNA maar als dat niet zo groots talig getest was en die agent geen notitie had gemaakt was de zaak nooit opgelost. En nog steeds houdt hij zijn mond, wat ik echt voor de familie ondragelijk vind dat die klote J niet gewoon zegt na al die jaren zal jullie rust geven zo is het gegaan. Nee, meneer denkt nog steeds aan zich zelf walgelijk. Zwaar veel respect voor de familie hoe krachtig ze in de rechtzaal zaten zonder uit hun plaat te gaan, had ik niet gekunt.

woensdag 14 juli 2021 om 22:50
Klopt. Moest nog aan je woorden denken.fashionvictim schreef: ↑14-07-2021 22:22Eerder in dit topic had ik een discussie met wat mensen omdat ik zei dat ik er vanuit ging dat de verdachten in deze zaak levenslang zouden krijgen of dat dat in ieder geval geeist zou gaan worden.
donderdag 15 juli 2021 om 00:18
Wat heeft Jos er nou weer mee te maken?madamecannibale schreef: ↑14-07-2021 22:23Over de zaak Nicky Verstappen lag het trouwens nog wat anders. Een agent zag Jos Verstappen rondfietsen een paar uur na de verdwijning met als excuses dat hij folder rond ging brengen in de nacht omdat het overdag zo warm was. Jaren later is iedereen die voortkwam in de aantekeningen van het onderzoek opgeroepen voor het DNA onderzoek. Niet specifiek hij omdat zijn gedrag verdacht was.

donderdag 15 juli 2021 om 01:00
Maar een eis is nog geen veroordeling.fashionvictim schreef: ↑14-07-2021 22:22Eerder in dit topic had ik een discussie met wat mensen omdat ik zei dat ik er vanuit ging dat de verdachten in deze zaak levenslang zouden krijgen of dat dat in ieder geval geeist zou gaan worden.
donderdag 15 juli 2021 om 01:16
Volgens mij werd iedereen opgeschreven die daar de eerste zoveel uur van het onderzoek kwam kijken. Dus het had inderdaad niets met verdacht gedrag te maken.madamecannibale schreef: ↑14-07-2021 22:23Een brief kan je anoniem neerleggen. Maar als wat er in staat alleen bij jou bekend is dan is het natuurlijk niet anoniem. Stel ik heb iemand vermoord en vertel maar tegen één iemand details. Of ik had rond die tijd een huisgenoot en die is de enige die kan weten dat ik midden in de nacht thuis kwam met bebloede kleding en modderige schoenen. Dan zou ik als dader echt wel weten wie die tip had gegeven.
Over de zaak Nicky Verstappen lag het trouwens nog wat anders. Een agent zag Jos B rondfietsen een paar uur na de verdwijning met als excuses dat hij folder rond ging brengen in de nacht omdat het overdag zo warm was. Jaren later is iedereen die voortkwam in de aantekeningen van het onderzoek opgeroepen voor het DNA onderzoek. Niet specifiek hij omdat zijn gedrag verdacht was.
Hij werd pas interessant toen familie van hem eruit sprong bij het bloedencontactonderzoek en hij daar zelf na meerdere oproepen niet voor kwam opdagen. Interesse was nog niet meteen als in verdacht, maar als in, hij was daar toen en komt niet voor het onderzoek om de moordenaar op te sporen, terwijl familie van wel kwam en daar een link mee te leggen was.
Overigens is Verstappen een achternaam van Nicky en niet van de dader
"Want iedereen verdient een 23ste kans"