Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
donderdag 15 juli 2021 om 08:55
Hahaha ja dat klopte niet helemaal. Jos Brech bedoelde ik uiteraard.
Overigens nog over de zaak van Derk Wiersum. Zijn vrouw en kinderen eisen geen schadevergoeding omdat ze dan met NAW gegevens in het strafdossier terecht komen. Dat vind ik ook wel een ernstige fout in het systeem, ik kan me voorstellen dat hierdoor vaker mensen afzien van een schadevergoeding.
donderdag 15 juli 2021 om 09:13

donderdag 15 juli 2021 om 13:47
Dat is inderdaad heel vaak het geval en niet iets nieuws o.i.d. Geen idee of het op de politieke agenda staat om daar iets in de te veranderen.madamecannibale schreef: ↑15-07-2021 08:55Hahaha ja dat klopte niet helemaal. Jos Brech bedoelde ik uiteraard.
Overigens nog over de zaak van Derk Wiersum. Zijn vrouw en kinderen eisen geen schadevergoeding omdat ze dan met NAW gegevens in het strafdossier terecht komen. Dat vind ik ook wel een ernstige fout in het systeem, ik kan me voorstellen dat hierdoor vaker mensen afzien van een schadevergoeding.

donderdag 15 juli 2021 om 13:49
Metallover schreef: ↑14-07-2021 08:14Dit vind ik echt schokkend. Hoe is het mogelijk dat deze mensen niet beschermd worden??
Wat een achterlijke regel.
Lijkt mij toch dat dat per direct aangepast moet worden.
Ik snap de reden daarachter wel. Hoe kun je als advocaat een verweer geven op de omvang van de schade als je de persoonlijke omstandigheden niet mee kunt wegen.
Kan me voorstellen dat die vrouw niet eens beveiligd wil worden. Ik zou met het hele circus niks meer te maken willen hebben nadat mijn partner voor ons huis doelbewust zou zijn geliquideerd. Vind het gewoon triest.
donderdag 15 juli 2021 om 13:53
donderdag 15 juli 2021 om 14:07
Inderdaad!
donderdag 15 juli 2021 om 14:08