Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
woensdag 14 juli 2021 om 11:07
Waarom denk je dat?Led-lampje schreef: ↑14-07-2021 09:48De dader zal zich echt niet melden ( ik denk dat de dader al is overleden ) maar misschien een familielid of een soort kerkganger/dominee waar bij gebiecht is wel.
Zomaar wat gedachtes..
Ook een Pluviofiel
woensdag 14 juli 2021 om 11:26
Heel eerlijk: ik ben er ook bang voor. Ik vind het echt geweldig dat Peter dit op touw gezet heeft en ik snap dat hij deze zaak op wil lossen. Hoe frustrerend is het dat er nooit maar 1 aanwijzing gevonden is?Led-lampje schreef: ↑14-07-2021 09:48De dader zal zich echt niet melden ( ik denk dat de dader al is overleden ) maar misschien een familielid of een soort kerkganger/dominee waar bij gebiecht is wel.
Zomaar wat gedachtes..
Mijn gevoel (nergens op gebaseerd) zegt dat de kans groot is dat het iemand uit het buitenland was (België of Duitsland) of dat ze daar ergens vermoord is. De kans dat je haar dan vindt is zo goed als nihil.
Maar in hoop van harte dat ik het mis heb!
woensdag 14 juli 2021 om 11:28
Ik neem aan dat daar ook wel corrupte medewerkers rondlopen. Of er lekt iets uit via een advocaat of bezoek (mag hij dat ontvangen?).Billy_Mean schreef: ↑14-07-2021 07:49In VI waar het ook over Peter ging, vertelde Johan dat het praktisch onmogelijk is om vanuit de extra beveiligde gevangenis in Vught ook maar iets te organiseren.
Ik vraag me af of dit echt zo is.
woensdag 14 juli 2021 om 11:29
Ja eens hoor. Wij kunnen ons dat niet voorstellen.Maleficent schreef: ↑14-07-2021 09:46Ik vind het zelf wel redelijk bizar dat een miljoen je dan kennelijk wel over de streep trekt, iets met moreel kompas. Maar goed, ik heb wel gedoneerd omdat ik de de ouders van Tanja Groen wil helpen.
Ik zie het ook meer als wanhoopsdaad. Wat moet je anders? Het is zo lang geleden. Het was een compleet andere tijd. Er is geen enkele aanwijzing, helemaal niets. Alles wat er te onderzoeken viel is onderzocht.
woensdag 14 juli 2021 om 11:46
Taghi had al een plan de campagne klaar liggen voor mocht hij ooit gepakt worden. Hij had al in gecalculeerd dat hij in de EBI terecht zou komen las ik laatst. Er lopen echt wel opvolgers van hem rond die doorgaan waar Taghi gebleven was en zijn draaiboek volgen hoor.minnimouse schreef: ↑14-07-2021 11:28Ik neem aan dat daar ook wel corrupte medewerkers rondlopen. Of er lekt iets uit via een advocaat of bezoek (mag hij dat ontvangen?).

woensdag 14 juli 2021 om 11:53
Het kan ook zijn dat iemand naar het buitenland is vertrokken dmv emigratie in die tijd waar in je geen digitale sporen achter laat.minnimouse schreef: ↑14-07-2021 11:26Heel eerlijk: ik ben er ook bang voor. Ik vind het echt geweldig dat Peter dit op touw gezet heeft en ik snap dat hij deze zaak op wil lossen. Hoe frustrerend is het dat er nooit maar 1 aanwijzing gevonden is?
Mijn gevoel (nergens op gebaseerd) zegt dat de kans groot is dat het iemand uit het buitenland was (België of Duitsland) of dat ze daar ergens vermoord is. De kans dat je haar dan vindt is zo goed als nihil.

woensdag 14 juli 2021 om 12:00
Mijn gevoel is dat het Wim S is. Er is zoveel dat naar die man wijst. En hij heeft het ook een paar keer soort van opgebiecht. Ik hoop dat er een tip komt.minnimouse schreef: ↑14-07-2021 11:26Heel eerlijk: ik ben er ook bang voor. Ik vind het echt geweldig dat Peter dit op touw gezet heeft en ik snap dat hij deze zaak op wil lossen. Hoe frustrerend is het dat er nooit maar 1 aanwijzing gevonden is?
Ergens voel ik weerstand tegen doneren omdat het geld misschien wel gaat naar een crimineel, of in ieder geval naar iemand die heel lang zijn mond heeft dichtgehouden. Aan de andere kant kan je voor 1 miljoen wel een stuk makkelijker een nieuw leven opbouwen dan voor 20.000. Als de angst om het te vertellen repressailes van de dader zijn kom je met een miljoen een stuk verder.
woensdag 14 juli 2021 om 12:16
Ja Wim S. heeft de schijn erg tegen maar die kerel is dood. Tenzij iemand uit zijn omgeving meer weet, zou ik niet weten hoe we er ooit nog achter gaan komen. Volgens mij is hij al meer dan 10 jaar dood. Mensen hadden toch al eerder op kunnen staan dan?madamecannibale schreef: ↑14-07-2021 12:00Mijn gevoel is dat het Wim S is. Er is zoveel dat naar die man wijst. En hij heeft het ook een paar keer soort van opgebiecht. Ik hoop dat er een tip komt.
Ergens voel ik weerstand tegen doneren omdat het geld misschien wel gaat naar een crimineel, of in ieder geval naar iemand die heel lang zijn mond heeft dichtgehouden. Aan de andere kant kan je voor 1 miljoen wel een stuk makkelijker een nieuw leven opbouwen dan voor 20.000. Als de angst om het te vertellen repressailes van de dader zijn kom je met een miljoen een stuk verder.

woensdag 14 juli 2021 om 12:24
Kan, maar dat denk ik niet. 1 week na het oplopen van hersenschade is het ook onzeker wat de toekomst brengt.
Eigenlijk kan je pas na 6 maanden tot 12 maanden ongeveer zeggen wat de prognose is.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 14 juli 2021 om 12:27
Ik denk dit inderdaad.sneeuwwitje80 schreef: ↑14-07-2021 12:21Misschien op advies/verzoek van de politie brengen ze niet veel naar buiten.

woensdag 14 juli 2021 om 12:41
In die EBI zitten maar heel weinig gevangenen (29 las ik ergens) en ik vermoed dat de screening voor personeel wat meer behelst dan een VOGje en sollicitatiegesprek. Roethof, die advocaat, zei inderdaad ook al dat het onmogelijk is om een criminele organisatie te runnen vanuit een EBI. Alles wordt geregistreerd (gefilmd, opgenomen etc).minnimouse schreef: ↑14-07-2021 11:28Ik neem aan dat daar ook wel corrupte medewerkers rondlopen. Of er lekt iets uit via een advocaat of bezoek (mag hij dat ontvangen?).
woensdag 14 juli 2021 om 14:00
Weet niet hoeveel daarover te zeggen is. Misschien hebben ze protocollen dat als abc gebeurt dat dan xyz gedaan moet worden, en zijn geen commando's van taghi nodig.minnimouse schreef: ↑14-07-2021 11:28Ik neem aan dat daar ook wel corrupte medewerkers rondlopen. Of er lekt iets uit via een advocaat of bezoek (mag hij dat ontvangen?).
woensdag 14 juli 2021 om 15:03
Zijn zonen.rascalles schreef: ↑14-07-2021 11:46Taghi had al een plan de campagne klaar liggen voor mocht hij ooit gepakt worden. Hij had al in gecalculeerd dat hij in de EBI terecht zou komen las ik laatst. Er lopen echt wel opvolgers van hem rond die doorgaan waar Taghi gebleven was en zijn draaiboek volgen hoor.
woensdag 14 juli 2021 om 15:10
Ik kan me daar ook iets bij voorstellen.minnimouse schreef: ↑14-07-2021 11:26Heel eerlijk: ik ben er ook bang voor. Ik vind het echt geweldig dat Peter dit op touw gezet heeft en ik snap dat hij deze zaak op wil lossen. Hoe frustrerend is het dat er nooit maar 1 aanwijzing gevonden is?
Aan de andere kant heeft het onderzoek naar de moord op Nicky Verstappen me toch iets hoop gegeven. Als je bedenkt dat dat balletje mede is gaan rollen door een simpele aantekening van de agent destijds, hoop ik erop dat in deze zaak toch iets zal samenvallen. Iets wat nog niet bij elkaar is gekomen of zo.
Ik kan me eigenlijk niks ergers verzinnen dan dit als ouders mee te moeten maken. Ik gun het hen ontzettend. Normaal maak ik geen geld over voor 'goede doelen', maar deze keer wil ik toch iets bijdragen.
woensdag 14 juli 2021 om 15:46
We leven in een wereld waar niet iedereen te vertrouwen is. Priesters niet in de oorlog velen niet. Dus je kan er vanuit gaan daar in vught ook niet, mensen zijn gevoelig voor geld nacht en druk. Heel treurig maar zo is het.Billy_Mean schreef: ↑14-07-2021 07:49In VI waar het ook over Peter ging, vertelde Johan dat het praktisch onmogelijk is om vanuit de extra beveiligde gevangenis in Vught ook maar iets te organiseren.
Ik vraag me af of dit echt zo is.
woensdag 14 juli 2021 om 15:57
Dan is meneer Roethof erg naief, of aan het liegen. Eerste vind ik bijzonder, tweede kijk ik niet van op. Er zijn in ieder geval advocaten in Nederland die aan de verkeerde kant van het recht staan.*Sally* schreef: ↑14-07-2021 12:41In die EBI zitten maar heel weinig gevangenen (29 las ik ergens) en ik vermoed dat de screening voor personeel wat meer behelst dan een VOGje en sollicitatiegesprek. Roethof, die advocaat, zei inderdaad ook al dat het onmogelijk is om een criminele organisatie te runnen vanuit een EBI. Alles wordt geregistreerd (gefilmd, opgenomen etc).
woensdag 14 juli 2021 om 16:14
Precies dit. Als je iets weet ben je toch wel een erg goedkope hond dat je jaren je mond hebt gehouden en nu er een miljoen geschonken wordt doe je wel je mond open. Kansloos!
Had in die tijd toch ook anonieme lijn kunnen bellen of briefje op bureau achter kunnen laten ( waren toen ook andere tijden) genoeg mogelijkheden heeft diegene niet gedaan.