Thuiswerken - welke baan?

dinsdag 27 juli 2021 om 16:31
Ik lees op het forum best vaak dat er hier heel wat mensen thuis werken. Nu is dat voor mij echt niet mogelijk en ook in mijn omgeving is er vrijwel niemand die thuis werkt, maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat voor banen jullie dan hebben of in welke richting ik moet denken.
Iemand die dit zou willen delen?
Iemand die dit zou willen delen?
woensdag 28 juli 2021 om 13:07
Ik vind de afwisseling die ik nu heb fijn. Twee dagen thuis en twee dagen kantoor. Op kantoor kan ik wel stukken beter doorwerken, want daar heb ik geen kinderen rondlopen. Ik heb daar een eigen kamer, als ik in een kantoortuin zou moeten werken had ik er alles aan gedaan om nooit meer naar kantoor te hoeven.
woensdag 28 juli 2021 om 13:26
yasmijn schreef: ↑27-07-2021 17:08Al sinds maart vorig jaar werk ik thuis. Eerst helemaal volledig. En ik genoot ervan.
Nu werk ik 1 dag op kantoor en de rest thuis. Heerlijk! Niks eenzaam. Ik mis de collega’s ook niet. Zijn mijn vrienden of familie toch niet. MSTeamvergadering is meer dan genoeg.
Als ik van kantoor kom ben ik gesloopt. Na een thuiswerkdag nog topfit. En lekker dingen tussendoor doen en toch verzet ik meer werk thuis dan op kantoor.
Ik hoop dat dit zo blijft als het virus in de hand is.
Hear hear.
Rijksoverheid hier.
Huts!
woensdag 28 juli 2021 om 13:33
ca726647543 schreef: ↑27-07-2021 21:20Als er problemen moeten worden opgelost gaat dat wel een stuk makkelijker als je bij elkaar zit. Routineklussen kan je overal doen.
Geen last van. Gewoon Teams en overleggen maar. Hier heel veel overleg met elkaar, in wisselende samenstellingen. Het werk heeft er 0,0 onder geleden en het is zoveel relaxter. Jammergenoeg willen ze er van hogerop niet aan om een vrije keuze te mogen maken en moeten we (nodeloos) straks weer meerdere dagen per week naar kantoor. Belachelijk.
woensdag 28 juli 2021 om 14:58
Vreselijk, kantoortuinen.Lauren schreef: ↑28-07-2021 13:07Ik vind de afwisseling die ik nu heb fijn. Twee dagen thuis en twee dagen kantoor. Op kantoor kan ik wel stukken beter doorwerken, want daar heb ik geen kinderen rondlopen. Ik heb daar een eigen kamer, als ik in een kantoortuin zou moeten werken had ik er alles aan gedaan om nooit meer naar kantoor te hoeven.

woensdag 28 juli 2021 om 16:51
Daar zat/zit (geen idee of het nog terugkomt) ik dus in. Afschuwelijk.
Geen bijzonderheden

woensdag 28 juli 2021 om 17:20
Mijn man werkt bij een zorgverzekeraar en doet daar iets administratiefs. Hij moest erg wennen aan het thuiswerken maar inmiddels wil ie niet anders meer en toen de boel versoepeld werd heeft ie meteen aangegeven dat ie best weer naar kantoor wilde komen maar niet vaker dan eens in de veertien dagen. En dat was okee 
Helaas voor mij is die ene keer in de veertien dagen inmiddels weer afgeschaft. Ik vond het namelijk best lekker af en toe een manloze dag thuis

Helaas voor mij is die ene keer in de veertien dagen inmiddels weer afgeschaft. Ik vond het namelijk best lekker af en toe een manloze dag thuis

woensdag 28 juli 2021 om 17:38
Bij een buitenlands bedrijf gaan werken. Ik doe iets met marketing/communicatie/web en vooral graphic design. Voor corona werkte ik al thuis en na corona zal ik dat blijven doen. Er is overigens wel een Nederlandse vestiging niet al te ver van mij vandaan. Als ik zou willen zou ik daar op een flexplek kunnen gaan zitten maar ja, dat heb ik al meer dan 3 jaar niet gedaan en zie geen reden om daar alsnog aan te beginnen.
Het thuiswerken bevalt mij i.h.a. goed maar nog fijner vind ik dat ik zelf mijn dagen in kan delen. Werk moet wel af maar of ik dat om 9 uur 's ochtends of 3 uur 's nachts doe maakt geen bal uit. Heerlijk vind ik dat.
Het thuiswerken bevalt mij i.h.a. goed maar nog fijner vind ik dat ik zelf mijn dagen in kan delen. Werk moet wel af maar of ik dat om 9 uur 's ochtends of 3 uur 's nachts doe maakt geen bal uit. Heerlijk vind ik dat.
woensdag 28 juli 2021 om 18:44
Lijkt me ook.
Heb in het verleden ook in een kantoortuin gewerkt. Echt, wie dat bedacht heeft …
Nu werken wij in een team van een man of 10 en eens per week zitten we nu met 4 man. Dat is meeeeer dan genoeg. Ik kan me niet meer voorstellen dat je de hele dag in zo’n kippenhok zit.