Uitgerekend Mei 2009 Deel 2

18-03-2009 16:54 5111 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje UD Afspraken/BD Bijzonderheden Watertje 33 1e BD 24 nov Liv Mimidepimi 29 3e BD 24 jan Maas Candy15 24 1e en 2e 1 mei BD 8 apr Liam (2275 gr) Liv (2770 gr) Deerne 31 1e 27 apr BD 15 apr Julius (3430 gr) Rozerood 27 1e 10 mei BD 17 apr Tirza (3010 gr) Verwachtingsvol 27 1e 6 mei BD 24 apr Daisy Helemi 32 1e 6 mei BD 25 apr Ishan (3700 gr) Kaatje_82 26 2e 30 april BD 27 apr Lukas (4280 gr) Snok 37 1e 2 mei BD 27 apr Binck (3880 gr) Sanne069 39 1e 4 mei BD 30 april Tess (3880 gr) Chicaa 32 2e 3 mei BD 5 mei Jolijn (3895 gr) NetjeNetje 30 1e 12 mei BD 6 mei Tim Wenny74 35 1e 2 mei BD 13 mei Tim (4010 gr) Doggie 33 1e 7 mei BD 14 mei Tim (4120 gr) Visje1 31 2e 7 mei BD 14 mei Norah (3210 gram) Foxymama 2e 10 mei BD 14 mei Anne (3980 gr) HippiechickNYC 38 3e 23 mei BD 14 mei Tess (3340 gr) Jackie30 30 1e 10 mei BD 14 mei Jens (3870 gr) Janets 34 4e 11 mei BD 15 mei Watse (3620 gr) Fien1 35 1e 12 mei BD 15 mei Abby (3620 gr) Luna2006 26 1e 9 mei BD 17 mei Raphaell (3965 gr) Elza35 39 1e 3 mei BD 18 mei Joy-Anna (4090 gr) Guusje 35 3e 10 mei BD 18 mei Rein Suzzel 26 1e 12 mei BD 19 mei Lucas (3870 gr) Potsiedikkie 31 3e 19 mei BD 24 mei Mieke (4050 gr) Julia1979 30 1e 23 mei BD 25 mei Eline (4215 gr) Twinkel 33 2e 20 mei BD 26 mei Suze (4500 gr) Midejo 40 4e 16 mei BD 26 mei Rick (4500 gr) Schabolleke 34 1e 22 mei BD 28 mei Mayka Maike1 27 3e 29 mei BD 8 juni Fenne (3620 gr)
O helemi, lees nu pas jouw berichtje, wat zou het fijn zijn als de Osteopaat Ishan kan helpen!!!

Lijkt me fijn dat je Ishan er in herkent het zal misschien toch een beetje rust geven.
Hey ladies,

De pc komt er steeds niet van, iig te kort om een fatsoenlijke reactie te sturen.

Allereerst: Midejo, Schabolleke en Twinkel, GEFELICITEERD!

Maike, geniet nog even van het getrappel, het lijkt al weer zo ver weg. Je bent bijna aan de beurt!

Heb net alles bijgelezen maar hoor af en toe een 'eehhh' uit de babyfoon komen, ben bang dat ook dit geen uitgebreide reactie wordt,

Helemi, wat vreselijk om te lezen dat jullie zo tobben. Ik hoop dat de osteopaat resultaat voor jullie oplevert zodat ook jullie kunnen gaan genieten.

Moeilijk hoor als vriend een off-day heeft. Kan natuurlijk gebeuren maar het is dan zo moeilijk om zelf moed te houden...

Elza, fijn dat je toch nog met Joy bij het graf van je moeder bent geweest. Een bijzonder maar moeilijk bezoek denk ik.

Kilo's en buiken... die van mij zet ik noet op privé hoor. Veel te confronterend.

Dikke billen benen en heupen herken ik. Kan wel de wijdere gewone broeken weer aan maar rol hangt er gezellig overheen. Hmmm, niet heel charmant maar goed, tis even niet anders ben ik bang. Nogsteeds 8 kilo te gaan. (en het liefst wat meer, was ik al van plan voor de zwangerschap) Tis nog maar 2,5 week geleden, dat vergeet ik wel eens.

Verder ben ik het eerlijk gezegt vergeten. Zal jullie wat regelmatiger bij proberen te houden, dan kan ik ook wat meer op jullie reageren!

Hier gaat alles goed, Anne maakt het ons erg gemakkelijk om van hem te genieten. Hij is een rustig tevreden ventje. Slapen doet hij prima, tussen vier en tien is zijn knuffel tijd. Dan ligt en slaapt hij het liefst bij je. Heel gezellig. Vannacht was hij een voorbeeldige baby, hij kwam om 12 uur voor zijn laatste voeding, toen om half 4 en toen weer om 7 uur. Wie weet het begin van een hééééél acceptabel ritme!

De borstvoeding verloopt ook super, ik vraag me nu echt af waaromhet met Luka nooit goed is gegaan. Jammer want ik geniet er erg van.

We genieten met z'n viertjes en proberen leuke dingen te doen zo lang vriend nog vakantie heeft. Zijn laatste week is aangebroken jammer genoeg, het is fijn om met z'n allen te zijn!

We zijn bij het CB geweest voor de gehoortest, deze bleek goed gelukkig. Hebben we dat ook maar weer gehad.

Ga nu even het kleine ventje uit zijn wieg vissen.
Hallo meiden....

Wat een heerlijk weer vandaag alweer....

Gisteren een heerlijke dag gehad...bij vrienden in Castricum lekker hele middag in tuin gezeten en daarna gebbqed...Tess lag er lekker bij in de schaduw in het wippertje en heeft zich voorbeeldig gedragen...

Buitenlucht maakt slaperig denk ik want 10 uur laatste voeding gegeven bij die vrienden en bij thuiskomst om 12 uur was ze zo moe dat ik haar meteen in bedje heb gelegd (zonder voeding te geven)....om half 5 kwam ze pas voor de 1e voeding, 9 uur voor de 2e en daarna heb ik haar op haar buikje in ons bed gelegd...en daar ligt ze nu nog steeds.....

Wat een heerlijk moppie....hou het wel in de gaten hoor maar ze vind het heerlijk om zo te liggen volgens mij....

Kontje omhoog en beentjes helemaal opgetrokken....

Oh, ze wordt wakker....ja, we zijn alweer 3 uur verder natuurlijk...

Tot laterrrrrr
Hoi hoi,

hier alles weer rustig! Ik heb gisteravond en vannacht een aantal behoorlijke krampen gehad. Zo had ik ze eerder nog niet gehad. Dus ik dacht echt even dat het begonnen was, maar helaas, niet doorgezet. Ik geloof wel dat het nu echt niet lang meer gaat duren!!!

Ik geniet zeker nog heel erg van het getrappel in mijn buik en ik besef me ook dat het straks allemaal veel drukker zal worden in huis. Ik ben daar ook heel bewust mee bezig (dat genieten bedoel ik). Aan de andere kant ben ik ook zooooo ontzettend nieuwsgierig naar het meisje in mijn buik!!!

Man is nu met de twee oudsten naar een boerdrij hier in de buurt. Iemand (sorry, weet niet meer wie) noemde het pas al. Er zijn vandaag open boerderij dagen. Ik had ze net even aan de foon en ze genieten volop!! Er is vanalles georganiseerd, van zelf melken, tot puzzelspeurtocht tot gratis vla. Echt leuk!

Straks na de lunch naar mijn ouders toe. Mijn moeder viert haar verjaardag. Gezellig! Ze is officieel de 3e jarig, dus ik hoop eigenlijk niet dat kleintje zich dan aandient. Maar ja, daar hebben we niks over te zeggen, he!

Helemi, een vriendin van mij heeft met allebei haar dochters in het begin ook zo lopen tobben. Dat ze zoveel huilden en dat ze maar niet wist waar het van kwam. Zij is toe ook naar de osteopaat gegaan en, echt, binnen 3 behandelingen had ze hele andere meisjes. Er zat gewoon wat vast in hun nekjes, waardoor ze veel pijn hadden en dan inderdaad wat jij beschrijft, vooral met voeden en aankleden en zo. Als dat nekje toch een beetje geforceerd moet worden.

Dus ik hoop ook zo voor jou dat dat gaat werken!!! Want zo is het geen doen, he.

Zo te lezen zijn velen aan het genieten van het mooie weer!! Heerlijk, he, lekker in de tuin, wat borrelen, wat barbequen, mmmm! Ik wou dat het altijd zomer was!! Ik kan ook niet wachten om ons meisje in de tuin te slapen te leggen!! Lekker knus!
Maike, kan me voorstellen dat je heeel nieuwsgierig bent. Hopelijk meldt jullie meisje zich snel.

Helemi, hopelijk helpt de osteopaat. Wij zijn er ook geweest omdat Lucas steeds zijn hoofdje heel erg naar achter trekt. Allerlei tips en oefeningen gekregen voor zijn nekje en ook voor darmkrampen. Super want het helpt wel echt.

Het is wel echt genieten he met dit weer. Wij zijn elke dag lekker een eind gaan wandelen. Lucas zit alleen in zijn regeldagen en hele schema is er aan en hij is erg onrustig. Hopelijk gaat het morgen weer beter.
Janets, ik zal dat product eens opzoeken, lijkt me wel interessant. Abby woog na 6 dagen alweer 3,590 kg, die zit nu al boven de 4 kg. Hoeveel juist kan ik niet zeggen, ze wordt normaal gezien woensdag gewogen. Ze eet wel iedere keer haar flesje leeg en als het warm is geven we haar een extra flesje, waardoor ze goed bijkomt natuurlijk. Ik vond het ook grappig dat ze hetzelfde gewicht hadden bij de geboorte
Elza, klakt ze ook met drinken? Anders kan het spruw zijn. Het loslaten en dan weer aanhappen kan een een symptoom zijn, net als je pijnlijke tepels. Heb je ook stekende pijnen in de uren na het voeden? Als je je morgen je lactatiekundige belt, moet je het maar eens vragen. Ik ben nog steeds druk bezig met daktarin mondgel, elke keer na het voeden in zijn mondje en bij mij 2 keer per dag gewone schimmelcreme op de tepels. Pijn is nog niet weg, maar wel minder. Jammer is alleen dat man het zo'n gedoe allemaal vind en liever zou overstappen op het flesje, terwijl ik zo gemotiveerd ben om door te gaan.

Ik zweet ook nog steeds zooo erg s'nachts, drie keer per nacht nieuw shirt aan. Echt helemaal drijfnat gewoon.

Snok, ik was te positief hoor!! Ik pas wel weer mijn zomerbroeken, maar mijn spijkerbroeken gaan voor geen meter dicht. Dus helaas!!

Fien, mijn moeder kreeg vanuit het ziekenhuis ook het product Bio-oil om op haar litteken te smeren en helpt erg goed.

Tim slaapt lekker in de kinderwagen in de tuin. Heerlijk! Was vandaag een heerlijk bootdag geweest, maar dat durfde we nog niet aan. Misschien over 2 weken als hij een maand is geweest.

Hij draagt nu mt 62. We hebben hem opgemeten toen hij sliep op man's schoot en idd al 62 cm ong. Dus al zo'n 6 cm gegroeid in ruim 2 weken. As donderdag gaan we hem laten wegen bij het consultaiebureau dan is ie 3 weken precies. Ben benieuwd!
Hier ook weer een berichtje van mij. Het is hier natuurlijk behoorlijk druk en ik geniet van de momenten dat ik alleen met mijn 4 kids ben..!! Dan voel ik eigenlijk pas rust ookal is er dan geen hulp.

Verder ben ik gisteren een stuk wezen wandelen met papa, de hond en alle kids. Was lekker om er even uit te gaan, maar dat was wel weer even genoeg voor de hele dag. Vind het herstel na een KS toch wel erg langzaam gaan.

Verder heb ik 's nachts geen hulp, maar gelukkig heeft Rick zich afgelopen nacht keurig om de 3 uur gemeld en kon ik tussendoor lekker slapen.

Aan de andere dames van een KS. Hier ook een verdikking boven de wond. Er is mij verteld dat dit vocht is en dat dat langzaam weer wegtrekt. Zolang je maar geen koorts krijgt.

En dan nog een vraagje aan de mensen met een ruggeprik... hebben jullie ook ontzettende hoofdpijn gehad..?? Ik heb nu aan één kant hoofdpijn en dat is dezelfde kant als dat been wat ik een dag niet heb kunnen bewegen.
Zo, wat een weertje zeg, echt genieten zo!!! Vanmiddag lekker het badje opgezet voor dochter. En onze Lukas slaapt al zo'n beetje de hele dag, valt tot nu toe vandaag na een voeding direct weer in slaap. Het warme weertje zal hem wel wat loom maken ofzo

Even een vraagje, als jullie de baby's buiten hebben met dat warme weer, is dat dan met of zonder jasje? Ik vind het zo moeilijk, of het niet juist te warm of te koud is...?!

Midejo, fijn om van je te horen, en super dat je zo aan het genieten bent!!!! Lekker hoor.

Doggie, jullie zijn dus ook al begonnen met maatje 62. Hier past hij ook sommige shirtjes al van maat 62, maar er zit wel veel verschil in vind ik. Jammer trouwens dat je man niet zo erg achter de borstvoeding staat.... gaat het met je spruw wel wat beter heb je het idee?

Dat van die bio oil had ik ook al gehoord, schijnt ook tegen striae te helpen. Eerst maar eens voor kijken deze week.

Candy, ik woon in O. En jij?

Maike, voor jou wordt het spannend nu! Zal niet lang meer gaan duren hoor meid!

Elza, wat mooi dat je met Joy naar het graf van je moeder bent geweest. Was vast erg emotioneel.

Foxy, fijn dat alles zo goed verloopt! Bij mij liep de borstvoeding bij mijn 1e ook helemaal niet, ben er snel mee gestopt. Nu loopt het als een trein. Het enige minpunt vind ik dat ik wat beperkt ben in weggaan. Ik ben geen type om in het openbaar op bijvoorbeeld een terrasje te voeden. Dat is met een flesje toch een stuk makkelijker allemaal. Maar ik ga proberen om door te gaan tot Lukas 3 maanden is. Daarna vind ik het wel mooi, en lijkt me ook fijn om dan zelf weer wat 'vrijer' te zijn. Of is dat erg egoistisch gedacht???

Julia, logisch hoor, dat je niet iedere dag die roze wolk hebt. En wat anderen ook al schreven, het wordt echt steeeeeeeds leuker. Niet dat ik baby's niet leuk vind, ik probeer hier ook heel bewust van te genieten, omdat ik weet hoe hard het gaat. Maar als ik dan net in de tuin zit met mijn dochtertje van 19 maanden in het badje, dat is toch ook echt super. Zo'n leuke leeftijd. Lekker kletsen enzo...

Helemi, ik hoop dat de osteopaat jullie kan helpen. Maar ik heb er inderdaad ook al meer goede verhalen over gehoord en gelezen. Zou fijn zijn als je snel terecht kan. En je kan hier altijd van je afschrijven hoor!!!!! Knuffel voor jou!

Ga nu nog eventjes van de zon genieten, xxx
Doggie, met spruw zijn er toch ook witte vlekjes zichtbaar + een witte aanslag op haar tongetje? dat is nl niet zo.. Maar ik ga het vanavond en morgen goed in de gaten houden. het lijkt wel of er zoveel melk uitkomt dat ze wegglibbert zo nu en dan ;)

Hoe gaat het eigenlijk met jou Doggie, heb je de bevalling een beetje kunnen verwerken en heb je nog last van al die hechtingen?

Dat zweten 's nachts is echt vies. elke dag bed verschonen en idd in de nacht je shirt verwisselen.

Midejom, nu al een stuk gewandeld?!?!? whow dat vind ik echt heel snel! Ik heb pas afgelopen vrijdag voor het eerst ee stukje buiten gelopen! Doe je wel rustig aan, je staat er in de nacht wel alleen voor en als je dan te veel overdag hebt gedaan is dat natuurlijk wel heel zwaar. Vind het erg knap van je, ik kon de eerste week niet zonder hulp uit bed komen hoor.

Die verdikking gaat een beetje verminderen bij mij gelukkig.. en van de ruggeprik (ik heb er dus 2 gehad) heb ik totaal geen last gehad eigenlijk. Vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt..

Ik heb wel nog steeds 's avonds verhoging, gemiddeld 37.8 of zo.

Vandaag lekker met z'n 3-tjes in het bos gewandeld, helemaal lekker. Alleen kreeg mevrouw halverwege honger, had wel een klein flesje gekolft maar dat was niet genoeg. Toen heb ik de auto gevoed zodat we nog even op terras konden zitten. Ik ga ook niet in het openbaar voeden hoor, dat kan misschien als je kleine borsten hebt, maar ik moet wel heel veel tevoorschijn halen ;)
Midejo, over je hoofdpijn, ik heb eens een ruggeprik gehad voor een operatie, maar oohhhh wat een hoofdpijn, schijnt niet te hoeven, ze prikken een gaatje in je ruggemerg en normaal gesproken wordt dat gaatje weer gedicht met een vloeistof, zoniet dan heb je een luchtbel in je ruggemerg, ga je overeind dan stijgt die luchtbel e4n drukt ergens bij je schedel op bep.delen daarvan krijg je hoofdpijn. Ik dacht toen echt dat ik doodging!!!

Als je blijft liggen is je hoofdpijn minimaal maar zodra je omhoog komt......!!!

Heb je nog last of is het over??? Ze zeggen dat het een kleine week duurt en dat was bij mij ook zo.

Sanne, klinkt perfect die nacht van jullie!!!

Maike, nog steeds niets, geniet nog even.

Fien, met flesvoeding vallen ze ook minder tot niets af dus dan gaat het ook sneller. Watse was vanochtend 3670 gram!! 50 gram boven geboortegewicht!!!

Elza, voeden in hert openbaar doe ik wel maar dan moet ik wel wat "beschut"zitten zodat niet iedereen mij ziet. Ik heb ook maar een cup B, nu dan cup C dus dat is goed te verdoezelen.

Doggie, maat 62!! Wauwie dat gaat hard zeg!!

Kaatje, ik had Watse vandaag in de kinderwagen zonder dekens en jasje, toen we gingen wandelen had ik de dekens iets over hem heen. Maar inderdaad het is wel moeilijk, doe ook maar wat en voel regelmatig in zijn nekje

Over dat voeden tot drie maanden, je moet stoppen wanneer het voor jou mooi is geweest. Wil je langer dan is het alleen maar goed, maar heb je er genoeg van dan is de fles ook een prima alternatief hoor, niet schuldig over voelen, een blije vrije moeder is ook wat waard hoor.

Ga weer even voeden, hij huilt
Trouwens ik lees dat er verschillenden van jullie naar het cb moeten voor de gehoortest, hier doen ze het gelijktijdig met de hielprik. Morgen komt de verpleegkundige op huisbezoek, kennismaken (niet echt nodig) en inschrijven bij cb.

Ik las trouwens dat moedermelk nu wel weer opgewarmd mag worden in de magnetron, maar niet te heet, want dan gaan bep. antistoffen verloren, heeft iemand hier al van gehoord????

ik zal er morgen eens naar vragen.

Wanneer moet je nu ook alweer met vit D beginnen???
Janets, ik ben vorige week maandag begonnen met vit K en D.. dus na een week, dit op aanraden van de VK.

hahahaa ja ik heb vandaag niet anders gedaan dan in haar nekje voelen! is toch de beste graadmeter voor de temp van je kleintje?

Jemig, ik heb dus enorm geluk gehad, 2 x ruggeprik en geen hoofdpijn.. pfffff
Hallo dames,

Allereerst gefeliciteerd met jullie baby's. Ik lees al een tijdje met jullie mee en het lijkt me erg leuk om met jullie mee te schrijven. Ik ben zelf 15 april bevallen van een zoon en herken dus veel in jullie verhalen. Ik hoor wel, of jullie het goed vinden.
Wat moeten ze nou aan met dit weer hè! Vandaag had hij een t-shirt en dun broekje. Eerst ook een jasje met deken, toen jasje uit en ook maar broekje uit... Was hij eindelijk niet zo verhit meer. Moeilijk inderdaad!

Voeden in het openbaar heb ik tot nu toe 2x gedaan. Eerste keer in IKEA maar wel in speciaal hoekje om te voeden en ook op scheveningen in een strandtent. Ben wel even naar binnen gegaan, daar was het niet druk (en niet zo warm).

Heb bij de hema een sjaaltje gekocht die ik wat om me heen kan draperen. Vind zelf voeden in het openbaar niet zo'n probleem maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten... Die hebben we trouwens ook om de kinderwagen geknoopt tegen de zon, die parasol was zo'n onding! Met een beetje wind waaide hij opzij je moet hem steeds bijstellen om de zon uit de wagen te houden. Sjaal ging super.

Vitamine D moet je volgens VK na een week mee beginnen. Anne had voor een week vitamine K gehad en moest dus met beide tegelijk beginnen.

Hier jammergenoeg niet de gehoortest samen met de hielprik. Was wat mij betreft ooklogischer geweest om dat samen met de intake van het CB te doen, maar goed, blijkbaar werkt het niet zo.

Janets, Watse gaat prima zo te lezen! Heerlijk als alles zo goed gaat. Over het opwarmen van de BV weet ik nog niets, ga vanaf een wek of 4 beginnen met kolven en flesjes, moet me er nog in verdiepen.

Die roze wolk, logisch dat die er niet iedere dag is. Niks is altijd maar leuk... Zelf vind ik iedere fase tot nu toe leuk. Ik vind het heerlijk om met Anne te tutten en lekker met hem op de borst te liggen en naar hem te kijken als hij slaapt. Straks gaat hij lachen, zichzelf ontdekken, kruipen, spelen, optrekken, lopen, kletsen etc. Ik probeer echt van het moment te genieten omdat ik weet dat het niet meer terug komt.

Luka is zo snel groot geworden, hij begint zelfs al een beetje kleuter te worden terwijl hij pas in december 4 wordt. Hij heeft zo veel humor en fantasie, heerlijk!

maar goed, niet iedere dag en ieder moment.. Soms.... Zou ik hem met liefde achter het behang plakken of ben ik blij dat het bedtijd is. Er zijn ook dagen geweest dat ik baalde dat hij wakker werd van zijn dutje.

Hoi Deerne, wat mij betreft van harte welkom!

Nog even verder surfen en dan naar bed, ik duim voor nog zo'n nacht als vannacht!
Morgen dames dit was zo'n *** nacht.

Ik denk dat ik maar even weinig kan reageren.

Kaatje ik woon in M zijn wel twee dorpen die beginnen met een M maar naast P. Ohhh dit klinkt zoooooooooooooooo verkeert hahahahaha.

Deerne welkom.

Doggie wow gaat hard zeg.

Jahoor dat is Liam al hahaha. Van forummen komt niet veel vandaag.

Fijne dag nog.
Morgen, hier ook niet echt een geweldige nacht. Tenminste het eerste deel ging goed maar na de voeding van 4u wilde ze niet meer slapen. Heeft eerst anderhalf uur liggen morren en daarna alsnog keihard krijsen. Nu zijn de buren niet thuis dus even (15 min) laten huilen maar ze ligt bij ons op de kamer dus niet veel meer geslapen......hopelijk vandaag een beetje rust. Zoon is naar kdv en pa is werken, lekker met z'n tweeen.
Goedemorgen!

Hier een topnacht gehad!! Joy lag gisteravond al heerlijk te slapen, kwam om half 11 voor voeding, daarna weer zalig in haar wiegje in haar eigen kamertje, daarna pas om 5 uur, dat was ook de tijd dat papa uit bed moest (vloog weer vroeg vanmorgen) hij heeft haar luier verschoon, aan mij gegeven en na het voeden weer terug in haar wieg. daar is ze weer in slaap gevallen en ik zie dat ze nu een beetje wakker gaat worden,

voorbeeldig dus!

Borstvoeding mag niet opgewarmt worden, er was iets van niet boven de 60 graden? dan gaan idd de antistoffen verloren. Je kan het wel 3 dagen bewaren in de koelkast en 3 maandne in de vriezer.

Pukkie is wakker.... ;)
Midejo, met een ruggeprik (da's toch hetzelfde als epidurale he?) kan je inderdaad hoofdpijn hebben. Raad van mijn gynaecologe (aan iemand anders want ik had er geen last van) was eens een hele tijd neerliggen en cola drinken (geen light, maar gewone cola). Blijf je er last van hebben, dan kan het zijn dat je 'gaatje' niet goed dichtgroeit en dan moet er dat iemand komen 'dichtdoen' of moet je dat vragen aan je gyn.

Janets, Abby was inderdaad maar een kleine 200 gr afgevallen.

Ow, en die straïe hoeft van mij niet weg hoor. Ben geen 16 meer hé ;) ga niet meer met mijn buik bloot lopen. MIsschien minder leuk om een bikini te dragen, dus thanks voor de tankini Trouwens, ik had vroeger straïe op mijn billen, die is ook zo goed als weg. Ik heb het 'voordeel' dat de straïe niet donker is en volgens vele verminderd dat sowieso.

Straks eens bellen naar de gyn of die stomme kousen echt niet uit mogen. De meeste dragen dat maar 2 dagen of 2 weken en geen 6 zoals mij. Ga haar eens vragen wat ik op het litteken mag smeren. Er is trouwens een topic hier op viva over die bio-oil, blijkt niet zo 'gezond' te zijn?
Goedemorgen meiden

Hier ook een drukke nacht gehad, maar het gaat steeds beter.

Borstvoeding doet steeds minder pijn en mijn kloven lijken ook wel weg te trekken!!! Gister voor het eerst mijn borsten leeggekolft... Ik mocht van de vk 1x per dag als ik echt last had van stuwing mijn borsten helemaal leegkolven.

Meiden, ik heb me in dagen niet zo heerlijk gevoeld. Heb een halve liter melk afgetapt en dat was nadat Eline 20 minuten gedronken had... !!!!

Ik ben nog nooit in mijn leven zo gelukkig geweest met slappe tieten... Wat een opluchting. En ze zijn ook niet meer terug gegroeid nog.

Vandaag hier een spannende dag want de kraamhulp was gister voor het laatst en mijn vriend moest vandaag echt nog werken... Dus ik ben helemaal alleen en ik vind het doodeng. Maar feit is dat ik nu tijd heb om op het forum te loggen... dus eigenlijk gaat het hartstikke goed.

Deerne, gezellig als je meeschrijft. Hoe oud ben je? en is dit je eerste kindje?

Visje, als je Norah heb laten huilen voor dat kwartier is ze daarna dan stil? Ik vind het zo moeilijk om daar een evenwicht in te vinden. Het liefst haal ik haar gelijk uit haar bedje als ze ook maar een beetje ligt te jammeren...

Doggie, die witte vlekjes die op spruw kunnen duiden zitten die aan de voorkant van het gehemelte of achter in? of kan het overal?

Wij zijn sinds gister begonnen met de Vitamine D en K. (na precies een week dus)

En ik heb inderdaad gelezen dat moedermelk wel in de magnetron opgewarmd mag worden, maar alleen als het meer is dan 50ml en op het laagts mogelijke vermogen.
Wat raar he die wisselende verhalen over borstvoeding. Wij hebben een flessenwarmer dus dat is wel handig.

Hier trouwens ook een goede nacht gehad. Hij lag om half 11 te slapen en werd om half 3 wakker. Daarna heeft ie tot half 8 geslapen. Mmm wel lekker om even bij te slapen. Wel had Lucas na de voeding van half 3 weer wat moeite om in te slapen. Vorige nachten gingen we er steeds meteen naar toe, maar nu besloten maar even te laten huilen. Is ie toch zelf na 5 min huilen in slaap gevallen. Vannacht maar weer proberen dus. Misschien hebben we hem wel gewoon te veel verwend haha.

Deerne, leuk hoor als je meeschrijft!

Wij zijn ook na een week met vitamine K en D begonnen inderdaad. Ik heb alleen een flesje vit. D waarvan je steeds 15 druppels moet geven. Dat is echt niet handig. Ga denk ik maar eens naar een andere op zoek.

Doggie, vervelend dat man liever over stapt op een flesje. Kan me voorstellen dat wat extra steun wel fijn is als het even niet zo lekker loopt met de voeding. Vind het wel knap dat je toch doorzet!

Midejo, ik heb ook een ruggenprik gehad, maar geen hoofdpijn. Nu ging het zetten van de ruggenprik wel in 1x helemaal goed bij mij dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Mogge !

Waarom zou je borstvoeding op willen warmen....als ik het uit de ijskast haal dan verwarm ik het een klein beetje onder de hete kraan zodat het hele koude eraf is...

Julia, fijn dat je je borsten ff leeg hebt kunnen kolven...lekker ff die druk eraf.

Klinkt wel goed bij iedereen trouwens hé de nachten....we gaan de goede kant op.

Tess heeft gisteren weer de hele dag lekker in de tuin gelegen...we hadden vrienden op visite met 2 kids en die hebben haar lekker de hele tijd in wipper heen en weer gewiegd en speen er weer in gedaan als ie eruit viel....haha..lekker makkelijk.

Gisteravond vanaf 9 uur werd ze een beetje kribbig...volgens mij is ze dan gewoon moe en moet ze gewoon naar bed...alleen ik kreeg haar stil met een pinkie en dan valt ze ook gewoon in slaap...leg ik haar weg dan is het meteen brullen. Rond half 11 heb ik haar in bed gelegd en na wat knorren en alle geluiden van de dierentuin aangehoord te hebben door de babyfoon ging ze lekker slapen.

Werd om half 6 pas wakker en toen hoorde ik haar een beetje brabbelen.....wat een mooie tijd....voeding en schone luier gegeven en toen werd ze pas weer om 9 uur wakker....nou, ik teken voor dit soort nachten.

Ze heeft gisteravond overigens wel veel gegeten...kwam soms om de anderhalf of 2 uur dus waarschijnlijk lekker geclusterd.

Oh, ik dacht dat mevrouw sliep maar ik hoor haar boven....ff troosten....of ff stofzuigen...wordt ze ook stil van haha....
Vanaf wanneer leggen jullie de kleintjes eigenlijk in de wipper? Als wij Abby er nu al inleggen, hangt ze helemaal schuin. Kan ook niet echt de bedoeling zijn

Kousen moet ik zeker nog 1 week dragen (het liefste 2 weken - tot de controle), maar 's nachts mogen ze wel uit. Ik krijg dan trouwens ook een productje mee om op het litteken te smeren.
anoniem_2127 wijzigde dit bericht op 02-06-2009 11:44
Reden: stukje vergeten :)
% gewijzigd
Hallo,

ben er ook weer eens, best druk zo met 2 kids en een baby, maar zit nog hoog een droog op mijn roze wolk hoor!

na die horrorbevalling heb ik even mezelf een weekje forumvrij gegeven, kon het er even niet bij hebben.

Maar nu kraamzorg is weer weg (wat een heerlijk week) en kinderen morgen weer naar school, man weer aan het werk en baby slaapt bijna door!!!!

Gisteravond om half 11 en vannacht om 4 uur, maar ze had gosteravond amper gedronken dus ik verwachtte haar al wel eerder, de nachten daarvoor werd ze pas rond 6-en wakker!

Voldoende rust dus ook voor mij.

Borstvoeding gaat letterlijk en figuurlijk als een tiet.

Dame zit nu al op de 4500 gr, en is dus maar 9 dagen oud! hahaha

maatje 50 heb ik al weer weggelegd, maatje 56 is in veel gevallen ook niet haalbaar, gelukkig had ik daarvan amper iets nieuw gekocht en eerst maar kleding van grote broer en zus geprobeerd!

Verder lees ik heel wat wisselden berichten over de borstvoeding, niet wat al eerder gezegd werd, het moet wel leuk blijven he!

Maar er geen noodzaak van!

Ik zal nog wel ff terug gaan lezen heb het idee dat ik heeeel veel gemist heb....

In ieder geval allemaal heel veel succes en plezier met de kids !
Julia, Gisterenavond hebben we haar ook even laten huilen, want toen was ze ook zo moe en viel toen na 10 minuten in slaap. Vanacht duurde het ongeveer een 10/15 minuten, maar ik was zo moe (na anderhalf uur wakker gelegen te hebben) dat ik gewoon in slaap gevallen ben. Maar net werd ze weer wakker, en toen hielp zelfs bijna 20 min niet, toch maar eruit gehaald en op mijn schoot in slaap gevallen natuurlijk. Nu ligt ze weer heerlijk te slapen, wel ingewikkeld deze keer hopelijk slaapt ze dan wat langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven