Hoe geef ik liefde?

15-09-2021 17:25 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb nu een tijdje een relatie met een man waar ik tot over mijn oren verliefd op ben. Bij onze eerste ontmoeting, vielen we als een blok voor elkaar. Alles gaat super goed, alleen ik weet gewoon niet hoe ik liefde moet geven… En ik haat dat, want ik ben echt super blij met een man als hij in mijn leven. Hij zegt het af en toe tegen mij, dat hij wat liefde mist van mijn kant maar ik weet gewoon niet hoe..

Misschien wat tips? of ja ik weet het eigenlijk niet… Voel me hier heel stom over
Hum liefde tonen is in zijn beleving dus jaloezie en drama? Voor veel mensen zijn deze heftige emoties een vorm van bevestiging.
Ik zou hierin niet meegaan. Blijf bij jezelf.
Je kan er wel op letten om je vriend op een gezonde manier te bevestigingen. Complimentjes geven, aanraken etc.
Altea schreef:
15-09-2021 17:54
Dat vind ik niet onverschillig, dat vind ik heel normaal. Hoe doet hij dan als jij met je vrienden/vriendinnen weg gaat?
Hij reageert eigenlijk hetzelfde als ik, gewoon “is goed schat veel plezier” maar hij zegt nog altijd “doe je voorzichtig en als er iets is laat me het weten”.. Dus ik weet niet precies wat hij bedoelt en als k het vraag krijg ik niet echt super duidelijk antwoord
Gewoon ook een x vreselijk doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Aimeex schreef:
15-09-2021 17:55
Dit zou kunnen, zijn ex was wel redelijk psycho en ik verneem met wel meer dingen dat hij daar nog last van heeft… maar dat heb ik ook, ik kom ook uit de meest verschrikkelijke relatie ever en heb ook nog last van bepaalde dingen uit mijn vorige relatie

Gelukkig dat hij iets onnozels heeft gevonden om je onzeker mee te maken, anders zou het nog bijna gewoon leuk zijn :)

Maar serieus: dit is niet okee, en met allebei zo’n achtergrond in beschadigende partnerkeuze zou ik heel voorzichtig zijn; doorgaans lost zoiets zich niet zomaar op.
Aimeex schreef:
Dit zou kunnen, zijn ex was wel redelijk psycho en ik verneem met wel meer dingen dat hij daar nog last van heeft… maar dat heb ik ook, ik kom ook uit de meest verschrikkelijke relatie ever en heb ook nog last van bepaalde dingen uit mijn vorige relatie
Dat zegt hij zeker?

Ik gok dat hij dan net zo psycho is.
Aimeex schreef:
15-09-2021 17:58
Hij reageert eigenlijk hetzelfde als ik, gewoon “is goed schat veel plezier” maar hij zegt nog altijd “doe je voorzichtig en als er iets is laat me het weten”.. Dus ik weet niet precies wat hij bedoelt en als k het vraag krijg ik niet echt super duidelijk antwoord
Doe je voorzichtig? Met wat?
Herkenbaar wel.
In mijn geval kon ik het uiteindelijk nooit helemaal goed doen.

Erover praten lukte niet, ik moest maar begrijpen en uitvogelen wat hij wil. Waardoor het automatisch aan mij zou liggen dat hij dit voelt.

Ik vind dat een vreselijke boodschap: ik hou van je en kies voor jou, maar ik wil wel dat je meer liefde toont. En ik ga je niet vertellen waarom dat is, of welke behoefte of angst van mij daar achter zit.

Het heeft me wel een knauw in mijn zelfvertrouwen gegeven. Als je van iemand houdt wil je diegene gelukkig zien en dan krijg je te horen dat je te weinig liefde geeft. Alsof er iets niet goed met je is.

En zelf had hij juist z'n nukken en buien dat hij afstandelijk was, meer dan ik eigenlijk.

En ja ook hier was er een crazy ex. Oftewel genoeg rode vlaggen.

Ik hoop dat jullie er wel over kunnen praten samen.
Aimeex schreef:
15-09-2021 17:42
Voorbeeld van mijn onverschilligheid:

Als hij weg gaat met z’n vrienden zeg ik gewoon “ja tuurlijk veel plezier” zonder er moeilijk over te doen ofzo en hij heeft wel eens gezegd dat het soms overkomt alsof het me allemaal niks uitmaakt wat hij doet. En tuurlijk maakt het me wel uit, maar ik maak er geen probleem van omdat ik niet zo jaloers ben.. En hij zegt dan dus dat k niet zo onverschillig moet doen, dus ik vat het dan op alsof hij graag wilt dat ik me druk ga maken om iets ?
Weg ermee. Heel erg zeker. Weg ermee. GEEN leuke man.
Life is short. Eat dessert first.
Blow me a kiss across the room
Say I look nice when I'm not
Touch my hair as you pass my chair
Little things mean a lot
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik moest er ook wel aan wennen toen ik een vriend kreeg die totaal niet jaloers is, maar later besefte ik dat dat komt doordat hij voldoende zelfvertrouwen heeft. Alleen dan kun je ook vertrouwen hebben in een ander, en jaloezie is niets meer dan de ander niet vertrouwen. Andersom is er misschien ook wel iets mis met je zelfvertrouwen als je graag wilt dat de ander jaloers is, net of je anders denkt dat diegene je niet speciaal genoeg vindt om je te controleren.
Haha, ik ben niet zo goed in diepzinnige gedachten, maar jaloezie is nooit goed in elk geval en zeker geen bewijs van liefde.
Vreemd dat jullie beiden dan maar direct aannemen dat het probleem bij jou ligt. Nav je voorbeelden denk ik dat híj misschien een ongezonde behoefte heeft aan aandacht en bevestiging.
Ik zou dit eens met hem bespreken en zeker niet op eieren gaan lopen en je anders voordoen dan je bent.
Overigens heb ik ook ervaring met zo'n soort relatie. Als ik niet voortdurend signalen van bevestiging uitzond, maar gewoon wat rustig of stil was, werd me verweten dat ik zo "afwezig" was en dus niet enthousiast/aanhalig/aandachtig genoeg. Hier moet je echt mee oppassen, dat wil je echt niet
Ben je niet jaloers, is het weer niet goed.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Jij weet volgens mij prima hoe je liefde aan hem 'moet' geven alleen is het in zijn ogen niet genoeg of verwacht hij anders.
Het voorbeeld dat je noemt heeft niets met liefde te maken maar met aandacht. Hij vindt het blijkbaar een hele happening dat hij even op pad gaat met zijn vrienden en jij wenst hem slechts veel plezier. Sorry maar hoeveel fijner wil hij het hebben dan een vriendin die hem gewoon een fijne avond wenst?
Alles gaat super goed, alleen ik weet gewoon niet hoe ik liefde moet geven… En ik haat dat, want ik ben echt super blij met een man als hij in mijn leven.

Sorry voor het doorprikken van je roze wolk, maar: er gaat iets heel erg mis. Ja echt. Geloof me.

Je hebt door hem nu al de overtuiging dat jij niet weet hoe je liefde moet geven en dat haat je zelfs aan jezelf. Dat is heel heftig. Besef je dat? En dat terwijl je duidelijk heel goed weet hoe je liefde geeft en dat ook doet. Dit is een hele schadelijke overtuiging die je nu hebt geïnternaliseerd.

Wat hij wil heeft niets met liefde te maken, het heeft te maken met een ziekelijke behoefte aan aandacht, een gat opvullen wat niet door een ander opgevuld kan en moet worden. Laat je daar alsjeblieft niet in meetrekken.

Deze relatie is op dit moment echt niet gezond. Een man als hij in je leven is nu niet gezond. Ik zou in therapie gaan en dat ook aan je vriend aanraden. Ook gezien onderstaande:

Aimeex schreef:

Zoek hulp, allebei. Er is nu al schade door jullie relatie, ga dat repareren ipv verder op het pad naar drama.
Aimeex schreef:

Als hij weg gaat met z’n vrienden zeg ik gewoon “ja tuurlijk veel plezier” zonder er moeilijk over te doen ofzo en hij heeft wel eens gezegd dat het soms overkomt alsof het me allemaal niks uitmaakt wat hij doet. En tuurlijk maakt het me wel uit, maar ik maak er geen probleem van omdat ik niet zo jaloers ben.. En hij zegt dan dus dat k niet zo onverschillig moet doen, dus ik vat het dan op alsof hij graag wilt dat ik me druk ga maken om iets ?
O bah, wat een zeurpiet.

Laat je niks wijsmaken hoor, jij geeft wel liefde en hij manipuleert. Niet ok.

En als hij zegt dat je chagrijnig kijkt, zeg je: zo zit mijn gezicht het lekkerst.
Aimeex schreef:

Misschien mosterd, maar volgens mij is dit een man die voorheen alleen maar relaties heeft gehad met vrouwen die aan hem vastgeklampt zaten. Ik heb dit ook wel eens gehoord van een vriendje. Hij omschreef het als 'het voelt alsof je me niet nodig hebt'. Persoonlijk vind ik dat een gezonde houding in een relatie, want dan ben je niet zo enorm afhankelijk van elkaar en mekaars grillen en grollen, maar daar denken sommige mensen anders over. Je moet je niet willen opstellen als iemand die overal een probleem van maakt als dat niet is wie je bent.
Suusje666 schreef:
16-09-2021 08:16
Misschien mosterd, maar volgens mij is dit een man die voorheen alleen maar relaties heeft gehad met vrouwen die aan hem vastgeklampt zaten. Ik heb dit ook wel eens gehoord van een vriendje. Hij omschreef het als 'het voelt alsof je me niet nodig hebt'. Persoonlijk vind ik dat een gezonde houding in een relatie, want dan ben je niet zo enorm afhankelijk van elkaar en mekaars grillen en grollen, maar daar denken sommige mensen anders over. Je moet je niet willen opstellen als iemand die overal een probleem van maakt als dat niet is wie je bent.

Ik neem aan dat je het tegenovergestelde bedoelt?
Billy_Mean schreef:
15-09-2021 22:12
Sorry maar hoeveel fijner wil hij het hebben dan een vriendin die hem gewoon een fijne avond wenst?
Afbeelding
Misschien kun je het met hem bespreken, dat je hem wel belangrijk vindt maar dit niet op zo'n ongezonde manier gaat uiten?

Ik zou 'm terugleggen, zijn probleem denk ik in deze.
Herkenbaar en het heeft mijn relatie gebroken. Ik kreeg ook steeds de feedback dat ik te chill was. Dat is gewoon je karakter. Jij doet niks fout. Blijf erover praten met elkaar maar bij mij ging het niet goed.
Staat mijn gezicht sjagrijnig? Dat heeft Jay Z ook en die is met Beyoncé!
Het probleem is niet dat je geen liefde kan ‘geven’ (alsof het een cadeautje is). Het probleem is dat je een jaloerse en aandachtsgeile vriend hebt die zijn eigen onvermogen op jou projecteert.
Iedere dag is gehaktdag
Waarom ben je precies “superblij met een man zoals hij in je leven” ?
Een man in je leven is gewoon een man in je leven, net als voor ieder ander, iemand is niet zo uniek en speciaal dat er geen ander van is, je kunt alleen wel of niet zo goed bij elkaar passen. Hoe komt het dat hij in jouw idee zo bijzonder is?
.
S-Groot schreef:
16-09-2021 08:20
Ik neem aan dat je het tegenovergestelde bedoelt?
Euh, ja. Ik bedoelde dat mekaar niet 'nodig hebben' (in de zware zin van het woord) vind ik een gezonde houding. Ik zie nu pas dat het lijkt alsof ik die afhankelijkheid juist gezond vind - dat vind ik niet :P
Laatje schreef:
16-09-2021 20:53
Waarom ben je precies “superblij met een man zoals hij in je leven” ?
Een man in je leven is gewoon een man in je leven, net als voor ieder ander, iemand is niet zo uniek en speciaal dat er geen ander van is, je kunt alleen wel of niet zo goed bij elkaar passen. Hoe komt het dat hij in jouw idee zo bijzonder is?
Omdat ze verliefd is. En heb jij nog nooit van iemand gehouden? Als je zegt dat iemand niet zo speciaal of uniek is dat er geen ander van is?Tuurlijk vind je je partner speciaal, bijzonder, de leukste en liefste.. waarom ben je anders met iemand samen? Of je leeft alleen op verstand ipv met gevoel, dat kan ook

TO: in dit geval zou ik gaan rennen. Klinkt als een ongezonde dynamiek waar jij je aan hem gaat aanpassen en waar hij alles opeist. Niet doen! Jij doet niks verkeerd in deze. Zorg dat je jezelf blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven