De vijver van de buren

03-06-2009 10:39 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buurvrouw tuiniert graag. Op zich niets mis mee maar ze heeft nogal een aparte manier van tuinieren. Zo ongeveer om de week verzint de iets nieuws en het duurt waarschijnlijk niet lang meer voordat haar complete tuin begroeid is met verwilderde planten. Dat de slakken die op al dat groen afkomen ook naar onze tuin trekken en de plantjes aanvreten, dat nemen we maar voor lief. Net zoals we ons neergelegd hebben bij het feit dat het enige zonnige plekje in onze tuin nu minder zonnig is omdat buuv een hoge, dichte schutting wilde (ze is erg gespitst op haar privacy, op het neurotische af bijna). Maar haar nieuwste tuinproject daar zijn we toch niet happy mee. Ze heeft nl. sinds kort een vijver (nou ja, eigenlijk een teil gevuld met water en plantjes) en in die vijver huist een kikker. Het beestje kwaakt de hele dag door, en wat erger is, ook de hele nacht. Het is een behoorlijk doordringend geluid en ‘s nacht schalt het gewoon door de straat. We worden nu al ruim een week uit onze slaap gehouden en een paar dagen terug waren we het zo zat dat we een briefje bij buuv in de bus hebben gedaan. Gewoon een vriendelijk briefje waarin we het probleem hebben uitgelegd en haar hebben gevraagd of ze een poging wilde doen om een oplossing te vinden. Helaas kregen we geen enkele reactie terug. Een paar dagen later ‘s avonds laat aangebeld omdat we weer eens niet konden slapen door het gekwaak. Ja, ze had ons briefje gelezen maar zij had nergens last van, ze slaapt met het raam dicht en ze slaapt heel diep dus geen probleem. Verder gaf ze aan dat ze ook niet van plan was om er iets aan te doen. Tja en daar sta je dan, uitgepraat. Wat vinden jullie hier van, zitten wij nu te zeuren?
Waarom is dat verbod er Sarah? Zijn kikkers een beschermde diersoort? Blonde vraag misschien maar ik ben echt onwetend op kikkergebied.
Ja verrek! Dat wist ik niet!

http://www.minlnv.nl/port ... e_id=401855&p_mode=BROWSE

"Verbodsbepalingen

De Flora- en faunawet bevat een aantal verbodsbepalingen om ervoor te zorgen dat in het wild levende soorten zoveel mogelijk met rust worden gelaten. Deze verbodsbepalingen houden onder andere in dat (beschermde) planten niet geplukt mogen worden. Dieren (beschermd of niet) mogen niet gedood, verwond of gevangen worden. Ook de plaatsen waar dieren verblijven zijn beschermd. Het uitzetten van dieren of planten in de vrije natuur is niet toegestaan, net zomin als het kopen of verkopen van (beschermde) planten of dieren, of producten die van (beschermde) planten of dieren zijn gemaakt."

Beschermde soorten

Onder de Flora- en faunawet zijn als beschermde soort aangewezen:

een aantal inheemse plantensoorten;

alle van nature in Nederland voorkomende zoogdierensoorten (behalve de zwarte rat, de bruine rat en de huismuis);

alle van nature op het grondgebied van de Europese Unie voorkomende vogelsoorten;

alle van nature in Nederland voorkomende amfibieën- en reptielensoorten;

alle van nature in Nederland voorkomende vissoorten (met uitzondering van soorten in Visserijwet 1963);

een aantal overige inheemse diersoorten;

een aantal uitheemse dier- en plantensoorten
quote:Gravinnetje schreef op 03 juni 2009 @ 16:27:

Waarom is dat verbod er Sarah? Zijn kikkers een beschermde diersoort? Blonde vraag misschien maar ik ben echt onwetend op kikkergebied.

Yep....

@Biebelie; daarom dus niet
Gezeur, je kan je buurvrouw ook niet aansprakelijk stellen voor kwetterende vogels die overvliegen.

Slakken zitten overal het is nogal raar om daar je buurvrouw de schuld van te geven.

Als je zo last hebt van de natuur, koop dan

Wat vreselijk eigenlijk als je buren hebt die zo op je letten.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Prima69 schreef op 03 juni 2009 @ 16:47:

Wat vreselijk eigenlijk als je buren hebt die zo op je letten.Het lijkt me nog veel erger als je buren hebt met slakken in hun tuin!!!!!!
quote:Sarah Scott schreef op 03 juni 2009 @ 16:32:

[...]

Yep....

@Biebelie; daarom dus niet Maargoed,de kikkers van mn nichtje zijn eigenlijk weesjes die nu in een teil in de tuin wonen
Mijn buurvrouw heeft een waterornament in de tuin. Ik weet zeker dat ik daarom vaak muggen heb in huis zomers. Dit omdat ze vorig jaar veel taart at en heel veel kruimelt en er daarom ook mieren bij mij in de tuin zaten, daarom weet ik het dus zeker dat het haar schuld is, denk ik. Ik heb al een briefje in de bus gedaan dat ze wat aan die muggen moet doen maar ze doet helemaal niks... wat te doen... wat te doen.
Een milieuvriendelijke slakkenval:

(kan TO ze zo weer bij de buurvrouw over de te hoge schutting pleuren )
Zijn er trouwens nog mensen die last hebben van mijn kat, ze jaagt namelijk op muizen, eet ze ook daadwerkelijk op, mijn excuses bij voorbaat voor mijn kat die ervoor zorgt dat de muizenpopulatie bij mij in de buurt laag blijft, ook mede namens de bevriende poezen en katers van mijn kat.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Gravinnetje schreef op 03 juni 2009 @ 15:54:

Er zaten zeven kikkertjes al in een boerensloot.

De sloot was toegevroren, de kikkertjes half dood.

Ze kwekten niet, ze kwaakten niet,

van honger en verdriet.

Ze kwekten niet, ze kwaakten niet,

van honger en verdriet.

Goeie tip ; ijsklonten over die hoge schutting zo de vijver ingooien .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je dan toch besluit om langs de buurvrouw te gaan om er wat van te zeggen een tip: Misschien kan ze een nepreiger kopen?
Gaat die kikker dan weg ? Volgens mij houdt die de échte reigers tegen , zo'n neppert . En volgens mij zou TO in haar handjes klappen als die kikker opgevroten zou worden .
http://kassa.vara.nl/port ... uestion&qid=19142&cat=714

De laatste tip op deze site ; een hengel met een rood lapje eraan ! Houdt je man van vissen , Anjertje ?
Wist je trouwens dat kikkers slakken eten ?

I rest my case.............
quote:rosanna08 schreef op 03 juni 2009 @ 16:16:

(en anders aan Fnieleke vragen of ze met haar broertje of zusje wil praten dat ie 's nachts de kop houdt )

He, wordt er over me gekletst

Tsja, zoals jullie in de angelmeet-blog kunnen lezen kwaak ik nogal graag.. niemand die me daar vanaf houdt
Ghehe!
Haha, ik rol hier nog over de vloer van de Amerikaanse Brulkikker van pagina 2, hahaha....
koop een fransman en laat die los in buurvrouws tuin.

het schijnt dat die kikkers eten...
Eh, kikkers mag je niet verplaatsen ?

De Partij voor de Dieren gaat nu vast een Moppetoet natrekken, die hier eerder heeft verklaard kikkervisjes ruim 400 kilometer te hebben verplaatst. Maar dat was een reddingsactie à la Greenpeace, want een (heel hard huilend) Duits kleutertje moest ze weggooien van zijn mama, en Moppetoet heeft ze geadopteerd.

En ze doen het héél goed in de regenton met dagelijks vers slootwater, de achterpootjes lijken nu eindelijk te gaan groeien, ze zijn een week of zeven oud. Zó schattig !
Ik heb niet alles gelezen, maar je zeurt inderdaad. Mijn tuin ligt aan een natuurgebied/sloot. Met niet 1 kikker, nee een heleboel. En ja, ze kwaken soms enorm. Ik lig er soms wakker van. En ik vind dat gekwaak juist leuk. Moet ik dan maar de gemeente gaan bellen dat ik er last van heb??

Wat ga je trouwens doen als de vogels fluiten, schiet je die dan uit een boom?

Stel je niet aan, het is maar eventjes en wees blij dat je van die natuurgeluiden kan horen. Het is straks weer allemaal voorbij. Dat jij je hier druk om maakt.
quote:moppetoet schreef op 03 juni 2009 @ 21:42:

Eh, kikkers mag je niet verplaatsen ?

De Partij voor de Dieren gaat nu vast een Moppetoet natrekken, die hier eerder heeft verklaard kikkervisjes ruim 400 kilometer te hebben verplaatst. Maar dat was een reddingsactie à la Greenpeace, want een (heel hard huilend) Duits kleutertje moest ze weggooien van zijn mama, en Moppetoet heeft ze geadopteerd.

En ze doen het héél goed in de regenton met dagelijks vers slootwater, de achterpootjes lijken nu eindelijk te gaan groeien, ze zijn een week of zeven oud. Zó schattig !

Aah,zitten we straks samen in de bak

Ik vanwege mijn onwettige adoptie van de 4 weeskikkers van mn nichtje en jij voor 400!!!

Oh en hebben ze al namen??
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 03-06-2009 22:38
Reden: nog wat vergeten..
% gewijzigd
400 km biebelie..niet 400 kikkers
quote:Lunax schreef op 03 juni 2009 @ 22:42:

400 km biebelie..niet 400 kikkers

*verslikt zich van het lachen*

Ik zie een regenton voor me die helemaal uitpuilt van de kikkers.
Ik vind hier dingen van.
We zijn nu een (kikkervriendelijke) vijver aan het aanleggen, maar ik ben niet bang voor nachtelijke kwaakpartijen. Ik doe ze nl eerst op zangles.

Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven