De vijver van de buren
woensdag 3 juni 2009 om 10:39
Onze buurvrouw tuiniert graag. Op zich niets mis mee maar ze heeft nogal een aparte manier van tuinieren. Zo ongeveer om de week verzint de iets nieuws en het duurt waarschijnlijk niet lang meer voordat haar complete tuin begroeid is met verwilderde planten. Dat de slakken die op al dat groen afkomen ook naar onze tuin trekken en de plantjes aanvreten, dat nemen we maar voor lief. Net zoals we ons neergelegd hebben bij het feit dat het enige zonnige plekje in onze tuin nu minder zonnig is omdat buuv een hoge, dichte schutting wilde (ze is erg gespitst op haar privacy, op het neurotische af bijna). Maar haar nieuwste tuinproject daar zijn we toch niet happy mee. Ze heeft nl. sinds kort een vijver (nou ja, eigenlijk een teil gevuld met water en plantjes) en in die vijver huist een kikker. Het beestje kwaakt de hele dag door, en wat erger is, ook de hele nacht. Het is een behoorlijk doordringend geluid en ‘s nacht schalt het gewoon door de straat. We worden nu al ruim een week uit onze slaap gehouden en een paar dagen terug waren we het zo zat dat we een briefje bij buuv in de bus hebben gedaan. Gewoon een vriendelijk briefje waarin we het probleem hebben uitgelegd en haar hebben gevraagd of ze een poging wilde doen om een oplossing te vinden. Helaas kregen we geen enkele reactie terug. Een paar dagen later ‘s avonds laat aangebeld omdat we weer eens niet konden slapen door het gekwaak. Ja, ze had ons briefje gelezen maar zij had nergens last van, ze slaapt met het raam dicht en ze slaapt heel diep dus geen probleem. Verder gaf ze aan dat ze ook niet van plan was om er iets aan te doen. Tja en daar sta je dan, uitgepraat. Wat vinden jullie hier van, zitten wij nu te zeuren?
maandag 31 mei 2010 om 19:51
Wij hebben ook een vijver in de tuin met daarin heel veel kikkers. Ik vind het ook een hels kabaal dat gekwaak de hele dag (en nacht). Was zelfs zover dat ik de hele vijver weg wou hebben. Dat vond ik ook wel weer zonde wat een vijver leeft ontzettend in de tuin, vogeltjes die komen drinken, visjes, en die rotkikkers..... Nu heb ik me er maar bij neer gelegd. De paartijd duurt maar zo'n maand en dan is het weer afgelopen. En gedurende die maand slaap ik maar met de ramen dicht.
Moet wel zeggen dat ik het wel erg zou vinden als de buren er last van zouden hebben, echt een hels kabaal kunnen die diertjes producen, kan me de reactie van TO goed voorstellen dus. (oh ja, oud topic, nou ja, misschien wordt het nog gelezen.)>
Moet wel zeggen dat ik het wel erg zou vinden als de buren er last van zouden hebben, echt een hels kabaal kunnen die diertjes producen, kan me de reactie van TO goed voorstellen dus. (oh ja, oud topic, nou ja, misschien wordt het nog gelezen.)>
maandag 31 mei 2010 om 19:54
quote:anjertje schreef op 31 mei 2010 @ 19:27:
Ik heb zojuist het hele kikkerverhaal met alle reacties nog weer eens doorgelezen en ik moet bekennen... ik zeurde. Ik moest overigens erg lachen om sommige grappige reacties.
Wat betreft de kikker, sinds een paar dagen is ie er weer. Zodra het begint te schemeren barst ie los. Maar... ik probeer me niet te ergeren. Ik heb inmiddels oordopjes aangeschaft en dat helpt redelijk en als het toch te erg wordt verkas ik naar de slaapkamer aan de voorkant van het huis. Opgelost.Daar heb je een jaar over gedaan?
Ik heb zojuist het hele kikkerverhaal met alle reacties nog weer eens doorgelezen en ik moet bekennen... ik zeurde. Ik moest overigens erg lachen om sommige grappige reacties.
Wat betreft de kikker, sinds een paar dagen is ie er weer. Zodra het begint te schemeren barst ie los. Maar... ik probeer me niet te ergeren. Ik heb inmiddels oordopjes aangeschaft en dat helpt redelijk en als het toch te erg wordt verkas ik naar de slaapkamer aan de voorkant van het huis. Opgelost.Daar heb je een jaar over gedaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 1 juni 2010 om 13:17
dinsdag 1 juni 2010 om 13:25
Ik heb een mini vijvertje van 100 cm rond ofzo maar erg ondiep. Ik zou wel een kikkertje willen, maar hoe kom je eraan? En een aantal meter verder is een heel groot water, als hij daarin raakt kan hij niet meer op de kant terug springen. Ik zal wel kikkerloos blijven he? Salamanders vind ik ook zo leuk, maar die zullen ook naar een grotere vijver gaan zoeken he?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 1 juni 2010 om 13:33
quote:Soundpost schreef op 05 juni 2009 @ 12:09:
Geef de kikker een naam. Dat heb ik gedaan bij de kikker uit de vijver van de buren, Fred noemde ik hem. Ik vond Fred soms stomvervelend (hou nou toch eens op, Fred! zei ik dan in gedachten), maar omdat het Fred was kon ik het hebben. Zo was Fred nou eenmaal, een herrieschoppende kikker. Op de een of andere manier is het niet erg om je aan (een) Fred te ergeren, en ik vond het zelfs jammer dat ik hem op een gegeven moment niet meer hoorde. Wat zou er met Fred gebeurd zijn ? Ik vrees dat de reiger hem gespot heeft...
prachtig, ik zie het al helemaal voor me.
Onze buren hebben ook een vijver met kikkers, maar ik vind het geluid heerlijk. Net alsof ik op vakantie ben.
Geef de kikker een naam. Dat heb ik gedaan bij de kikker uit de vijver van de buren, Fred noemde ik hem. Ik vond Fred soms stomvervelend (hou nou toch eens op, Fred! zei ik dan in gedachten), maar omdat het Fred was kon ik het hebben. Zo was Fred nou eenmaal, een herrieschoppende kikker. Op de een of andere manier is het niet erg om je aan (een) Fred te ergeren, en ik vond het zelfs jammer dat ik hem op een gegeven moment niet meer hoorde. Wat zou er met Fred gebeurd zijn ? Ik vrees dat de reiger hem gespot heeft...
prachtig, ik zie het al helemaal voor me.
Onze buren hebben ook een vijver met kikkers, maar ik vind het geluid heerlijk. Net alsof ik op vakantie ben.
dinsdag 1 juni 2010 om 17:28
Het is een kwestie van wennen.
Een familielid van mij woont in het hartje van een grootstad.
Heel de nacht regelmatig sirenes van een ziekenwagen, of politiewagen, rijdende auto's, dronken herrieschoppers en noem maar op.
Op een keertje bleef die persoon bij ons logeren en had wakker gelegen van het geluid van de uil, en het gekwaak van kikkers.
Wen aan de omgeving waar je voor gekozen hebt, anders mag je een keertje bij mij komen slapen, heel de nacht kikkers, in het najaar het gebrul van driftige vossen, het geroep van pauwen, die je wel een km ver hoort, en ik heb niet eens buren.
Zalig vind ik het.
Heel de nacht regelmatig sirenes van een ziekenwagen, of politiewagen, rijdende auto's, dronken herrieschoppers en noem maar op.
Op een keertje bleef die persoon bij ons logeren en had wakker gelegen van het geluid van de uil, en het gekwaak van kikkers.
Wen aan de omgeving waar je voor gekozen hebt, anders mag je een keertje bij mij komen slapen, heel de nacht kikkers, in het najaar het gebrul van driftige vossen, het geroep van pauwen, die je wel een km ver hoort, en ik heb niet eens buren.
Zalig vind ik het.
dinsdag 1 juni 2010 om 23:24
quote:roef schreef op 01 juni 2010 @ 17:28:
Zalig vind ik het.Roef, ik trek binnenkort bij je in. Je wist het nog niet, dus bij deze. Ik neem mijn toompje kippen (incl haan) mee, want die heb je nog niet, lees ik. (Wat klinkt dat heerlijk, waar jij woont )
Zalig vind ik het.Roef, ik trek binnenkort bij je in. Je wist het nog niet, dus bij deze. Ik neem mijn toompje kippen (incl haan) mee, want die heb je nog niet, lees ik. (Wat klinkt dat heerlijk, waar jij woont )
Ik vind hier dingen van.
woensdag 2 juni 2010 om 08:39
quote:Sabeltandcavia schreef op 01 juni 2010 @ 23:24:
[...]
Roef, ik trek binnenkort bij je in. Je wist het nog niet, dus bij deze. Ik neem mijn toompje kippen (incl haan) mee, want die heb je nog niet, lees ik. (Wat klinkt dat heerlijk, waar jij woont )
Kippen heb ik al, maar geen haan.
Moet ik een bedje bijzetten, of gewoon een beetje opschuiven ?
Als je niet kan slapen van al het natuurgeweld, weet ik wel iets leuks.
[...]
Roef, ik trek binnenkort bij je in. Je wist het nog niet, dus bij deze. Ik neem mijn toompje kippen (incl haan) mee, want die heb je nog niet, lees ik. (Wat klinkt dat heerlijk, waar jij woont )
Kippen heb ik al, maar geen haan.
Moet ik een bedje bijzetten, of gewoon een beetje opschuiven ?
Als je niet kan slapen van al het natuurgeweld, weet ik wel iets leuks.
woensdag 2 juni 2010 om 10:07
Ik heb ook kikkers maar die hoor ik niet, want ze worden overstemt door 8 hanen en een roekenkolonie.
Mylenevalerie, kikkers willen graag ergens op kunnen zitten om te zonnen. Voor salamanders (maar kikkers vinden het ook prettig) moet je zorgen dat je vijver schuin afloop. En wat dakpannen plaatsen onder water aan de rand, daar kruipen salamanders graag onder (maar daar is je vijver wat te klein voor ben ik bang). Ik heb twee vijvers, een met rechte randen zonder salamanders en een met aflopende rand waar bijna 100 salamanders in zaten dit voorjaar. Ja beetje weird, maar ik tel ze elk jaar bij het opschonen van de vijver.
Mylenevalerie, kikkers willen graag ergens op kunnen zitten om te zonnen. Voor salamanders (maar kikkers vinden het ook prettig) moet je zorgen dat je vijver schuin afloop. En wat dakpannen plaatsen onder water aan de rand, daar kruipen salamanders graag onder (maar daar is je vijver wat te klein voor ben ik bang). Ik heb twee vijvers, een met rechte randen zonder salamanders en een met aflopende rand waar bijna 100 salamanders in zaten dit voorjaar. Ja beetje weird, maar ik tel ze elk jaar bij het opschonen van de vijver.