De vijver van de buren
woensdag 3 juni 2009 om 10:39
Onze buurvrouw tuiniert graag. Op zich niets mis mee maar ze heeft nogal een aparte manier van tuinieren. Zo ongeveer om de week verzint de iets nieuws en het duurt waarschijnlijk niet lang meer voordat haar complete tuin begroeid is met verwilderde planten. Dat de slakken die op al dat groen afkomen ook naar onze tuin trekken en de plantjes aanvreten, dat nemen we maar voor lief. Net zoals we ons neergelegd hebben bij het feit dat het enige zonnige plekje in onze tuin nu minder zonnig is omdat buuv een hoge, dichte schutting wilde (ze is erg gespitst op haar privacy, op het neurotische af bijna). Maar haar nieuwste tuinproject daar zijn we toch niet happy mee. Ze heeft nl. sinds kort een vijver (nou ja, eigenlijk een teil gevuld met water en plantjes) en in die vijver huist een kikker. Het beestje kwaakt de hele dag door, en wat erger is, ook de hele nacht. Het is een behoorlijk doordringend geluid en ‘s nacht schalt het gewoon door de straat. We worden nu al ruim een week uit onze slaap gehouden en een paar dagen terug waren we het zo zat dat we een briefje bij buuv in de bus hebben gedaan. Gewoon een vriendelijk briefje waarin we het probleem hebben uitgelegd en haar hebben gevraagd of ze een poging wilde doen om een oplossing te vinden. Helaas kregen we geen enkele reactie terug. Een paar dagen later ‘s avonds laat aangebeld omdat we weer eens niet konden slapen door het gekwaak. Ja, ze had ons briefje gelezen maar zij had nergens last van, ze slaapt met het raam dicht en ze slaapt heel diep dus geen probleem. Verder gaf ze aan dat ze ook niet van plan was om er iets aan te doen. Tja en daar sta je dan, uitgepraat. Wat vinden jullie hier van, zitten wij nu te zeuren?

woensdag 3 juni 2009 om 14:37

woensdag 3 juni 2009 om 14:51
quote:Roelfien schreef op 03 juni 2009 @ 14:43:
Waarom handel je zoiets eigenlijk af met een briefje? Als ik een probleem heb met mijn buren bel ik even aan om het aan te kaarten. Een briefje in de bus doen vind ik zo flauw en laf. Ik zou ook niet geneigd zijn daar snel op te reageren.Ze zegt toch in haar vorige posting dat de buurvrouw vaak niet open doet als er iemand aan de deur staat.
Waarom handel je zoiets eigenlijk af met een briefje? Als ik een probleem heb met mijn buren bel ik even aan om het aan te kaarten. Een briefje in de bus doen vind ik zo flauw en laf. Ik zou ook niet geneigd zijn daar snel op te reageren.Ze zegt toch in haar vorige posting dat de buurvrouw vaak niet open doet als er iemand aan de deur staat.
woensdag 3 juni 2009 om 14:53
Los van alles vind ik het echt lachwekkend/belachelijk dat je 's avonds gaat aanbellen. Alsof er dan direct wat aan gedaan kan hebben. Kijk als mensen keihard de muziek aan hebben, daar is direct wat aan te doen. Maar een kikker in de tuin......
'euh buurvrouw, ja ik dacht ik kom maar even langs, dacht ik, want ja, nou ziet u, er zit een kikker in uw vijver. Tsja die kikker die kwaakt en dus, ziet u, kan ik hier niet van slapen.'
'Goh buurvrouw, wat vervelend. Ja zelf heb ik er geen last van, ziet u, maar ik zal even naar achter lopen en zeggen dat de kikker dit niet meer mag doen.'
*loopt naar achter*
'Foei, stoute, stoute kikker. Dat mag je niet meer doen hoor, daar wordt de buurvrouw heel verdrietig van.'
'euh buurvrouw, ja ik dacht ik kom maar even langs, dacht ik, want ja, nou ziet u, er zit een kikker in uw vijver. Tsja die kikker die kwaakt en dus, ziet u, kan ik hier niet van slapen.'
'Goh buurvrouw, wat vervelend. Ja zelf heb ik er geen last van, ziet u, maar ik zal even naar achter lopen en zeggen dat de kikker dit niet meer mag doen.'
*loopt naar achter*
'Foei, stoute, stoute kikker. Dat mag je niet meer doen hoor, daar wordt de buurvrouw heel verdrietig van.'

woensdag 3 juni 2009 om 14:58
woensdag 3 juni 2009 om 15:06
woensdag 3 juni 2009 om 15:08
@Anjertje, kom op zeg.........
last van de slakken en de kikker van de buurvrouw?
Jij vind dat zij zeurt?
Laat elkaar lekker in je waarde.
Ga je straks ook een briefje bij de gemeente in de bus doen als de vogeltjes in het gemeentegroen te hard tjilpen?
Jij moet gewoon lekker met je hondje en je visite in de tuin zitten, en de buurvrouw moet gewoon om de week haar tuin kunnen re-stylen.
Dat de zon niet over de schutting uit komt (die waarschijnlijk niet hoger is dan de wettelijke norm) ligt aan de ligging van de tuin en niet aan de buurvrouw. Dat zij de schilder alleen om haar huis wil hebben als zij er is dan is dat haar pakkie an. Daar moet jij je niet druk om maken. Dat zij haar auto op een vast plekkie wil hebben so be it toch? Of niet? Dat geeft jou geen extra recht om te zeuren over een kikker en wat slakjes. Ga lekker 3 hoog achter wonen. Dan heb je geen kikkers en slakken. En waarschijnlijk spreek je je buren helemaal niet meer.
Zou jou niet als buurvrouw willen hebben hoor. Ben namelijk gek op de kikkers hier in de sloot, en de vogels in de bomen.
Ga eens met de buuv een koppie thee drinken, misschien hebben jullie meer gemeen dan je denkt?
last van de slakken en de kikker van de buurvrouw?
Jij vind dat zij zeurt?
Laat elkaar lekker in je waarde.
Ga je straks ook een briefje bij de gemeente in de bus doen als de vogeltjes in het gemeentegroen te hard tjilpen?
Jij moet gewoon lekker met je hondje en je visite in de tuin zitten, en de buurvrouw moet gewoon om de week haar tuin kunnen re-stylen.
Dat de zon niet over de schutting uit komt (die waarschijnlijk niet hoger is dan de wettelijke norm) ligt aan de ligging van de tuin en niet aan de buurvrouw. Dat zij de schilder alleen om haar huis wil hebben als zij er is dan is dat haar pakkie an. Daar moet jij je niet druk om maken. Dat zij haar auto op een vast plekkie wil hebben so be it toch? Of niet? Dat geeft jou geen extra recht om te zeuren over een kikker en wat slakjes. Ga lekker 3 hoog achter wonen. Dan heb je geen kikkers en slakken. En waarschijnlijk spreek je je buren helemaal niet meer.
Zou jou niet als buurvrouw willen hebben hoor. Ben namelijk gek op de kikkers hier in de sloot, en de vogels in de bomen.
Ga eens met de buuv een koppie thee drinken, misschien hebben jullie meer gemeen dan je denkt?

woensdag 3 juni 2009 om 16:00
Bij mij in de straat staat een groot bord, geplaatst door de gemeente. Let op! Paddentrek!. Kortom, het stikt hier van de kikkers/padden. Onze tuin wordt omgrensd door water. Heerlijk, vooral als je in bed ligt. Midden in de natuur. Als ze stil zijn schiet ik rechtop wakker want..... misschien komt er wel noodweer aan, ze stoppen niet zomaar met kwaken. Ik val heerlijk in slaap op 't monotone geluid van de kikkerhorde. Daarvoor ben ik 'buiten' gaan wonen vanuit te stad.
Tja, vervelend hoor, een tuin, d'r komen potdomme allemaal natuurbeesten in. Slakken, kikkers, volgels, insectebeestjes. Neem dan GEEN tuin als je daar niet tegen kunt! Het feit dat je er een heg of schutting omheen zet dat die beesten geen moer schelen... die horen daar!
Dus ja, ik vind dat je gigantisch zeurt.
Tja, vervelend hoor, een tuin, d'r komen potdomme allemaal natuurbeesten in. Slakken, kikkers, volgels, insectebeestjes. Neem dan GEEN tuin als je daar niet tegen kunt! Het feit dat je er een heg of schutting omheen zet dat die beesten geen moer schelen... die horen daar!
Dus ja, ik vind dat je gigantisch zeurt.
woensdag 3 juni 2009 om 16:01
quote:yoyo2 schreef op 03 juni 2009 @ 15:58:
Er zat een heel klein kikkertje bij buurvrouw in de sloot
De buren namen wraak, het kikkertje half dood
Het kwekte niet en kwaakte niet
van honger en verdriet
Er zat ooit een klein kikkertje bij buurvrouw in de slootHet kwekte niet en kwaakte niet want buurvrouw had hem gedood.
Er zat een heel klein kikkertje bij buurvrouw in de sloot
De buren namen wraak, het kikkertje half dood
Het kwekte niet en kwaakte niet
van honger en verdriet
Er zat ooit een klein kikkertje bij buurvrouw in de slootHet kwekte niet en kwaakte niet want buurvrouw had hem gedood.

woensdag 3 juni 2009 om 16:11
quote:anjertje schreef op 03 juni 2009 @ 15:50:
Ik ben niet beledigd hoor. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening en degenen die mij een zeur vinden, prima. Maar mag ik het op mijn beurt dan vervelend vinden om dat gekwaak elke nacht aan te moeten horen??
Heb je per ongeluk over mijn vraag heengelezen? Hier komt ie nog eens
@Anjertje; even een oprecht nieuwsgierige vraag aan je. Wat zou je willen dat die buuv doet zodat jij geen last meer hebt van haar kikker?
Ik ben niet beledigd hoor. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening en degenen die mij een zeur vinden, prima. Maar mag ik het op mijn beurt dan vervelend vinden om dat gekwaak elke nacht aan te moeten horen??
Heb je per ongeluk over mijn vraag heengelezen? Hier komt ie nog eens
@Anjertje; even een oprecht nieuwsgierige vraag aan je. Wat zou je willen dat die buuv doet zodat jij geen last meer hebt van haar kikker?
woensdag 3 juni 2009 om 16:13

woensdag 3 juni 2009 om 16:14
De kikker wegbrengen heeft ook geen enkele zin. Dat is 't verneukeratieve van die groene springerts. Als ze ergens een honkje hebben gevonden waar ze het fijn hebben en relatief veilig zitten, dan weten ze altijd de weg weer terug te vinden.
Daarbij is het best moeilijk om zo'n beest te pakken. Ze zijn vliegensvlug en glibberig
Daarbij is het best moeilijk om zo'n beest te pakken. Ze zijn vliegensvlug en glibberig

woensdag 3 juni 2009 om 16:15
quote:anjertje schreef op 03 juni 2009 @ 11:48:
Ben toch heel benieuwd hoe jullie het zouden vinden om nacht aan nacht zo'n beest onder je raam te hebben die de boel bij elkaar kwaakt.
.
Gezellig! En het teken dat de zomer is begonnen......
Mijn ouders wonen naast een sloot dus ik ben opgegroeid met het geluid van honderden kwakende kikkers onder mijn raam en soms letterlijk een verdwaalde in mijn slaapkamer;-)
Vind het een heerlijk geluid (echt waar!) en als ik nu bij mijn ouders ben kan ik er nog steeds heerlijk van genieten.
Echt het teken dat de zomer in aantocht is....
Snap je probleem echt niet dus. Laat die kikker lekker kikker zijn.
Ben toch heel benieuwd hoe jullie het zouden vinden om nacht aan nacht zo'n beest onder je raam te hebben die de boel bij elkaar kwaakt.
.
Gezellig! En het teken dat de zomer is begonnen......
Mijn ouders wonen naast een sloot dus ik ben opgegroeid met het geluid van honderden kwakende kikkers onder mijn raam en soms letterlijk een verdwaalde in mijn slaapkamer;-)
Vind het een heerlijk geluid (echt waar!) en als ik nu bij mijn ouders ben kan ik er nog steeds heerlijk van genieten.
Echt het teken dat de zomer in aantocht is....
Snap je probleem echt niet dus. Laat die kikker lekker kikker zijn.

woensdag 3 juni 2009 om 16:16
denk dat het probleem niet eens zo zeer het kikkertje is, maar vooral de houding van buurvrouw. Die klacht over van alles en nog wat en verwacht dat de hele wereld reken met haar houd terwijl andersom zij haar eigen gang gaat. Op zich is het best aardig van TO om rekening met haar te houden en de hond binnenhoudt, maar dat zou mij te ver gaan. Niet doen dus. Gewoon je eigen leven leven en buuf een beetje negeren en oordopjes indoen tegen het gekwaak als je er last van hebt.
(en anders aan Fnieleke vragen of ze met haar broertje of zusje wil praten dat ie 's nachts de kop houdt )
(en anders aan Fnieleke vragen of ze met haar broertje of zusje wil praten dat ie 's nachts de kop houdt )
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 3 juni 2009 om 16:20
Bij mijn vorige huis had ik een sloot voor de deur. Zomers kon je de klok erop gelijk zetten. Om 23.00 uur precies begonnen ze met zijn allen tegelijk keihard te kwaken. Niet eentje dus..maar een heel legioen. Zo gezellig! Elke avond weer dacht ik "ah..het is weer 23.00 uur" en viel er vervolgens heerlijk mee in slaap.
Ik heb die kikkers echt tijdenlang gemist hier waar ik nu woon.
Dus ja TO, je overdrijft een beetje. Vervelend dat je er van wakker ligt maar daar kan je de buuf niet aansprakelijk voor stellen. Advies? Inderdaad eens theedrinken met je buuf en verder toch maar gewoon wennen aan het geluid.
Ik heb die kikkers echt tijdenlang gemist hier waar ik nu woon.
Dus ja TO, je overdrijft een beetje. Vervelend dat je er van wakker ligt maar daar kan je de buuf niet aansprakelijk voor stellen. Advies? Inderdaad eens theedrinken met je buuf en verder toch maar gewoon wennen aan het geluid.

woensdag 3 juni 2009 om 16:26
quote:Sarah Scott schreef op 03 juni 2009 @ 11:48:
Overigens, beste Anjertje;
het is verboden in NL om kikkers te verplaatsen....!
Echt waar Sarah?
Mijn nichtje had bij wijze van projectje 13 kikkervisjes in een bak water,daar zijn nu 4 kikkers van gekomen (de rest met slootwater verversen foetsie weer de sloot in)
Ik had al gezegd dat ze ze straks mij mij achter het huis in het water mag droppen (vind het wél een gezellig geluid,ja ook snachts..)
Er zitten nu ook al wel kikkers.
Maarrre damagdusnie???
Overigens, beste Anjertje;
het is verboden in NL om kikkers te verplaatsen....!
Echt waar Sarah?
Mijn nichtje had bij wijze van projectje 13 kikkervisjes in een bak water,daar zijn nu 4 kikkers van gekomen (de rest met slootwater verversen foetsie weer de sloot in)
Ik had al gezegd dat ze ze straks mij mij achter het huis in het water mag droppen (vind het wél een gezellig geluid,ja ook snachts..)
Er zitten nu ook al wel kikkers.
Maarrre damagdusnie???