De vijver van de buren
woensdag 3 juni 2009 om 10:39
Onze buurvrouw tuiniert graag. Op zich niets mis mee maar ze heeft nogal een aparte manier van tuinieren. Zo ongeveer om de week verzint de iets nieuws en het duurt waarschijnlijk niet lang meer voordat haar complete tuin begroeid is met verwilderde planten. Dat de slakken die op al dat groen afkomen ook naar onze tuin trekken en de plantjes aanvreten, dat nemen we maar voor lief. Net zoals we ons neergelegd hebben bij het feit dat het enige zonnige plekje in onze tuin nu minder zonnig is omdat buuv een hoge, dichte schutting wilde (ze is erg gespitst op haar privacy, op het neurotische af bijna). Maar haar nieuwste tuinproject daar zijn we toch niet happy mee. Ze heeft nl. sinds kort een vijver (nou ja, eigenlijk een teil gevuld met water en plantjes) en in die vijver huist een kikker. Het beestje kwaakt de hele dag door, en wat erger is, ook de hele nacht. Het is een behoorlijk doordringend geluid en ‘s nacht schalt het gewoon door de straat. We worden nu al ruim een week uit onze slaap gehouden en een paar dagen terug waren we het zo zat dat we een briefje bij buuv in de bus hebben gedaan. Gewoon een vriendelijk briefje waarin we het probleem hebben uitgelegd en haar hebben gevraagd of ze een poging wilde doen om een oplossing te vinden. Helaas kregen we geen enkele reactie terug. Een paar dagen later ‘s avonds laat aangebeld omdat we weer eens niet konden slapen door het gekwaak. Ja, ze had ons briefje gelezen maar zij had nergens last van, ze slaapt met het raam dicht en ze slaapt heel diep dus geen probleem. Verder gaf ze aan dat ze ook niet van plan was om er iets aan te doen. Tja en daar sta je dan, uitgepraat. Wat vinden jullie hier van, zitten wij nu te zeuren?
woensdag 3 juni 2009 om 10:43
Ja .
Dat de slakken in jullie tuin oorspronkelijk van haar zijn vind ik al een onzin-argument eigenlijk . ( staat geen " afzender van " op zo'n beest zijn huisje . En ik hoor iedereen klagen over de hoeveelheid slakken , waar ze trouwens prima middeltjes tegen verkopen hoor )
En zolang de schutting op haar terrein staat mag ze hem zo hoog maken als binnen de wet geregeld is . Dat jullie daardoor minder zon hebben .... dan hadden jullie - vind ik - een huis moeten nemen met een tuin waarin je geen risico loopt dat er geen zon meer is als je buren iets bedenken .
En die kikker ..... tsja ....
Dat de slakken in jullie tuin oorspronkelijk van haar zijn vind ik al een onzin-argument eigenlijk . ( staat geen " afzender van " op zo'n beest zijn huisje . En ik hoor iedereen klagen over de hoeveelheid slakken , waar ze trouwens prima middeltjes tegen verkopen hoor )
En zolang de schutting op haar terrein staat mag ze hem zo hoog maken als binnen de wet geregeld is . Dat jullie daardoor minder zon hebben .... dan hadden jullie - vind ik - een huis moeten nemen met een tuin waarin je geen risico loopt dat er geen zon meer is als je buren iets bedenken .
En die kikker ..... tsja ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 3 juni 2009 om 10:50
Ja, je zeurt.
Misschien zit er wel een vogel in jullie tuin waar je buuv last van heeft, en heeft ze uit wraak een kikker genomen. Denk dat het zo is gegaan.
Je went wel aan natuurgeluiden hoor. Ook aan niet-natuurgeluiden trouwens, treinen, kerkklokken, etc.
Je kunt er beter voor zorgen dat je je niet zo snel meer ergert aan dat soort dingen, dat kan best.
Misschien zit er wel een vogel in jullie tuin waar je buuv last van heeft, en heeft ze uit wraak een kikker genomen. Denk dat het zo is gegaan.
Je went wel aan natuurgeluiden hoor. Ook aan niet-natuurgeluiden trouwens, treinen, kerkklokken, etc.
Je kunt er beter voor zorgen dat je je niet zo snel meer ergert aan dat soort dingen, dat kan best.
woensdag 3 juni 2009 om 10:50
woensdag 3 juni 2009 om 10:51
woensdag 3 juni 2009 om 10:53
Vind het vervelend voor jullie dat je niet kan slapen, maar als je een eerlijk antwoord wil op de vraag of jullie zeuren: Ja.
Bij ons beginnen soms al om 4 uur de vogels te fluiten, echt heel hard, ik word er wakker van. Maar ik ben blij dat ze er zijn!
's nachts word ik ook wel eens wakker van vossen, die maken toch een lawaai! Vind ik ook geweldig, dat is de natuur!
Probeer toch te genieten van de natuur of doe anders oordopjes in.
En wees blij dat je geen aso buren hebben die de hele nacht harde muziek aan hebben staan!
Dat je minder zon hebt zou ik trouwens ook van balen hoor, maar helaas kan je daar denk ik weinig aan doen.
Succes ermee!
Bij ons beginnen soms al om 4 uur de vogels te fluiten, echt heel hard, ik word er wakker van. Maar ik ben blij dat ze er zijn!
's nachts word ik ook wel eens wakker van vossen, die maken toch een lawaai! Vind ik ook geweldig, dat is de natuur!
Probeer toch te genieten van de natuur of doe anders oordopjes in.
En wees blij dat je geen aso buren hebben die de hele nacht harde muziek aan hebben staan!
Dat je minder zon hebt zou ik trouwens ook van balen hoor, maar helaas kan je daar denk ik weinig aan doen.
Succes ermee!
woensdag 3 juni 2009 om 10:56
Kan best irritant zijn zo'n kikker, maar ik vind het wat flauw om daarover te gaan klagen.
En dan nog: als er iets is wat je dwarszit doe je geen briefje in de bus. Dan bel je persoonlijk aan. Ik vind een briefje in de bus als eerste stap erg afstandelijk en zeurderig overkomen, alsof je niet in persoon durft te gaan klagen. Als je de verstandhouding goed wilt houden: altijd eerst zelf een praatje aanknopen en het op een vriendelijke manier aankaarten.
En dan nog: als er iets is wat je dwarszit doe je geen briefje in de bus. Dan bel je persoonlijk aan. Ik vind een briefje in de bus als eerste stap erg afstandelijk en zeurderig overkomen, alsof je niet in persoon durft te gaan klagen. Als je de verstandhouding goed wilt houden: altijd eerst zelf een praatje aanknopen en het op een vriendelijke manier aankaarten.
woensdag 3 juni 2009 om 10:57
Tja dat heb ik mezelf ook voorgehouden, even volhouden tis gewoon een kwestie van wennen. Helaas gaat die vlieger niet op. Het beest kwaakt zo hard dat het zelfs vorige week boven het noodweer uit te horen was.
Als mijn buren met zoiets bij mij waren gekomen zou ik toch wel geprobeerd hebben een oplossing te vinden omdat ik het vervelend voor ze zou vinden (kikker proberen te vangen en ergens in een sloot terugzetten of zoiets). Ons hondje mag ook niet meer met z'n bal in de tuin spelen omdat ie dan uit enthousiasme af en toe wel eens blaft en de buurvrouw daar last van zegt te hebben als ze buiten is.
Als mijn buren met zoiets bij mij waren gekomen zou ik toch wel geprobeerd hebben een oplossing te vinden omdat ik het vervelend voor ze zou vinden (kikker proberen te vangen en ergens in een sloot terugzetten of zoiets). Ons hondje mag ook niet meer met z'n bal in de tuin spelen omdat ie dan uit enthousiasme af en toe wel eens blaft en de buurvrouw daar last van zegt te hebben als ze buiten is.
woensdag 3 juni 2009 om 10:58
Ik snap heel goed dat je last hebt van zo'n kikker. Wij hebben vorige zomer in de vijver er een gehad, en mn ouders hebben er wekenlang slecht van geslapen. Ik hoorde hem gelukkig niet..
Maar of het de schuld van je buurvrouw is? Nee. Ik weet ook uit ervaring dat je er nogal weinig aan kunt doen, die beesten zijn eigenlijk niet te vangen. Koop oordopjes
Maar of het de schuld van je buurvrouw is? Nee. Ik weet ook uit ervaring dat je er nogal weinig aan kunt doen, die beesten zijn eigenlijk niet te vangen. Koop oordopjes

woensdag 3 juni 2009 om 10:59
De kikker gaat binnenkort ophouden met kwaken. Dan is het kwaakseizoen voorbij. Tot die tijd bieden de zogenaamde 'herriestoppers' uitkomst.
Wij hebben heel veel kikkers achterin de tuin, in de vijver en met die van de buren er bij opgeteld maken ze een oorverdovend lawaai. Als de kikkerdril straks uitgekomen is houden ze op met kwaken en is het weer stil de rest van het jaar.
Leuk hoor, de natuur zo dichtbij. Om 03.00 uur beginnen de houtduiven te koeren in het bos naast ons huis en om 05.00 uur gaan de drie hanen van de achterburen kraaien, waarna om 05.30 uur de vogels en masse beginnen te fluiten.
Jij hebt last van één kikker, ik woon in een heel dierenparadijs, ik zou niet met je willen ruilen.
Wij hebben heel veel kikkers achterin de tuin, in de vijver en met die van de buren er bij opgeteld maken ze een oorverdovend lawaai. Als de kikkerdril straks uitgekomen is houden ze op met kwaken en is het weer stil de rest van het jaar.
Leuk hoor, de natuur zo dichtbij. Om 03.00 uur beginnen de houtduiven te koeren in het bos naast ons huis en om 05.00 uur gaan de drie hanen van de achterburen kraaien, waarna om 05.30 uur de vogels en masse beginnen te fluiten.
Jij hebt last van één kikker, ik woon in een heel dierenparadijs, ik zou niet met je willen ruilen.

woensdag 3 juni 2009 om 11:01
hahaha... iemand die zeurt over het gekwaak van een kikker.... geweldig!!!
Over de slakken zal ik wel zeuren, zou gewoon aanbellen en even vragen of je even in haar tuin mag om even een babbeltje te maken met de slakken: Of ze NIET meer richting je tuin willen gaan!!!!
probleem van minder zon is ook gewoon op te lossen: Als zij haar schutting verhoogt, verhoog jij je terras waar het zitje/ ligstoelen staan!
Over de slakken zal ik wel zeuren, zou gewoon aanbellen en even vragen of je even in haar tuin mag om even een babbeltje te maken met de slakken: Of ze NIET meer richting je tuin willen gaan!!!!
probleem van minder zon is ook gewoon op te lossen: Als zij haar schutting verhoogt, verhoog jij je terras waar het zitje/ ligstoelen staan!

woensdag 3 juni 2009 om 11:18
Hier ook een vijver, met wel zeker 12 kikkers. De kleintjes zijn nog aan het groeien, dus die komen er ook nog bij.
Ook ik hoor ze (héél erg) goed wanneer ik in mijn bedje lig. Ook ik vervloek ze wel eens, maar hé; dat weegt niet op tegen de keren dat ik naar ze kijk, de keren dat Sarahzoon "kikker kijkuh?" wil, en de keren dat ze ons toekwaken als we lekker in de tuin zitten. Heerlijk Ik geniet liever van de natuur (vooral ook in eigen tuin) en ik neem de paar keer irritatie wel op de koop toe
woensdag 3 juni 2009 om 11:19
Jeetje zeg, waar je al niet een probleem mee kan hebben.
Wees blij dat je geen buren hebt die dag en nacht keiharde terror draaien en 24/7 ruzie maken, op elkaar in steken. Waar politie en ambulance kind aan huis zijn en die een drugshandel zijn begonnen en als bonus hun en jouw huis in brand steken zodat je nog net met je kinderen kan vluchten...
Godzijdank leven we nog, is ons huis nu herbouwd en zijn de buren eruit gezet en staat het buurhuis te koop.
En dan zeur jij over... een kikker! Niet te geloven gewoon....
Ik zou zeggen: zorg dat je een leven krijgt en koop een doosje herriestoppers.
Wees blij dat je geen buren hebt die dag en nacht keiharde terror draaien en 24/7 ruzie maken, op elkaar in steken. Waar politie en ambulance kind aan huis zijn en die een drugshandel zijn begonnen en als bonus hun en jouw huis in brand steken zodat je nog net met je kinderen kan vluchten...
Godzijdank leven we nog, is ons huis nu herbouwd en zijn de buren eruit gezet en staat het buurhuis te koop.
En dan zeur jij over... een kikker! Niet te geloven gewoon....
Ik zou zeggen: zorg dat je een leven krijgt en koop een doosje herriestoppers.
woensdag 3 juni 2009 om 11:19
Je zou een lijst kunnen maken van alles waar je géén last van hebt. (Woon je niet onder een aanvliegroute van Schiphol? Tegenover een verzamelpunt van hangjongeren? Zitten je buren de hele dag bier te drinken in de voortuin? Hebben je achterburen een paar kippen met een haan? Woon je naast een kinderdagverblijf? Zo kan ik nog wel even doorgaan.)
Als je klaar bent ga je nog even rustig nadenken of je het gekwaak van één kikker (ééntje was het toch ) nog zo erg vindt.
Als je klaar bent ga je nog even rustig nadenken of je het gekwaak van één kikker (ééntje was het toch ) nog zo erg vindt.

woensdag 3 juni 2009 om 11:21
quote:annie2 schreef op 03 juni 2009 @ 10:59:
Kikkers kwaken veel in deze tijd van het jaar. Dit is maar tijdelijk heeft met de paring te maken. Over een week of 2 a 3 hoor je hem practisch niet meer.Paring? Das toch al in het voorjaar, als ik me niet vergis. Wanneer de kikkerdril gelegd wordt dus. Hier is de kikkerdril al lang uit en ze kwaken nog steeds
Kikkers kwaken veel in deze tijd van het jaar. Dit is maar tijdelijk heeft met de paring te maken. Over een week of 2 a 3 hoor je hem practisch niet meer.Paring? Das toch al in het voorjaar, als ik me niet vergis. Wanneer de kikkerdril gelegd wordt dus. Hier is de kikkerdril al lang uit en ze kwaken nog steeds