Amerika!

zondag 14 november 2021 om 02:18
iedereen moet en een vaccinatiebewijs laten zien, en een testuitslag van max. 72u voor de vlucht, en een mondkapje op. Die kans is dus niet enorm groot.Rosanna1985 schreef: ↑14-11-2021 02:14Alleen het vliegtuig al. Met enkele honderden amerikanen 8 à 10 uren op een vlucht, wetende hoe hoog de cijfers zijn. Hoe ga je garanderen dat je niet besmet terugkomt?
zondag 14 november 2021 om 09:58
studeren voor de rijken is ook in NL al bijna het geval, hier zitten we al bijna 1 jaar zonder feitelijke regering (demissionair) en een regering die wetten negeert (toeslagenaffaire) etc,etc
uw punt is?
zondag 14 november 2021 om 10:00
op veel vlakken is dat inderdaad zo daar heb je gelijk in. heb veel van die plekke gezien in mijn Amerikareizen.
maar toch.. het blijft trekken en het heeft iets speciaals wat blijft trekken
zondag 14 november 2021 om 12:11
Veel dingen heb je gelijk in maar daar hou ik in mijn keuze om ergens op vakantie te gaan dus absoluut geen rekening mee en heb je als toerist ook geen tot weinig last van.
Een van mijn mooiste reizen ooit was bv naar Zuid-Afrika, daar zou ik met die gedachtegang ook niet heen gegaan zijn.

vrijdag 19 november 2021 om 07:08
Heel gezellig deze discussie, misschien een goed idee voor een nieuw topic? Ik zal er zelf waarschijnlijk nog aan mee doen ook.
Maar daar heb ik dit topic niet voor geopend natuurlijk.
Anyway.
2 dagen na de opening vertrokken naar NYC.
In NL moesten we alles laten zien. Vaccinatiebewijs, negatief test van nog geen 72 uur oud en vergeet je ESTA niet.
Al met al een uur bezig geweest van ingang tot na de douane.
Ging op zich vrij soepel.
In NYC waren we binnen 5 minuten bij de bagageband. We waren ook als eerste uit het vliegtuig dus dat scheelt een hoop. En we zijn vaker in de States geweest. We hoefde dit geen vingerafdrukken ed te laten maken, en dat scheelt ook tijd.
In NYC is alles prima geregeld.
Overal (binnen) mondkapjes, in restaurants wordt je vaccinatiebewijs en ID gevraagd. Ze kennen het QR code systeem niet. Maar met onze app, naar de QR code en daarna details (2e vaccinatie) ging het prima.
Kleine roadtrip gedaan buiten Manhattan en daar is het totaal anders.
Gevaccineerden hoeven in winkels niet echt een mondkapje op.
Maar het is ook vaak eigen keuze.
In restaurants wordt niet om je gegevens gevraagd en zelf draagt het personeel, op de plekken waar wij zijn geweest, geen mondkapje. Dit waren wel kleinere plaatsjes.
In grote ketens zoals Starbucks of een fastfood plek wel maar daar wordt niet naar je gegevens gevraagd.
Het is op Manhattan nog niet zo druk met toeristen op dit moment. Op veel plekken moet je een tijdslot reserveren, maar wij zijn een paar keer op de bonnefooi ergens naartoe gegaan en dan was er altijd wel een plekje vrij. Ik gok dat dat over een maand niet meer zo is.
Terugweg ging soepel. Vaccinatiebewijs moeten laten zien. Door de douane en bij de gate duurde een half uur. In NL waren we binnen 5 minuten bij de bagageband (wederom als eerste uit het vliegtuig).
Dit is mijn ervaring, ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Maar daar heb ik dit topic niet voor geopend natuurlijk.
Anyway.
2 dagen na de opening vertrokken naar NYC.
In NL moesten we alles laten zien. Vaccinatiebewijs, negatief test van nog geen 72 uur oud en vergeet je ESTA niet.
Al met al een uur bezig geweest van ingang tot na de douane.
Ging op zich vrij soepel.
In NYC waren we binnen 5 minuten bij de bagageband. We waren ook als eerste uit het vliegtuig dus dat scheelt een hoop. En we zijn vaker in de States geweest. We hoefde dit geen vingerafdrukken ed te laten maken, en dat scheelt ook tijd.
In NYC is alles prima geregeld.
Overal (binnen) mondkapjes, in restaurants wordt je vaccinatiebewijs en ID gevraagd. Ze kennen het QR code systeem niet. Maar met onze app, naar de QR code en daarna details (2e vaccinatie) ging het prima.
Kleine roadtrip gedaan buiten Manhattan en daar is het totaal anders.
Gevaccineerden hoeven in winkels niet echt een mondkapje op.
Maar het is ook vaak eigen keuze.
In restaurants wordt niet om je gegevens gevraagd en zelf draagt het personeel, op de plekken waar wij zijn geweest, geen mondkapje. Dit waren wel kleinere plaatsjes.
In grote ketens zoals Starbucks of een fastfood plek wel maar daar wordt niet naar je gegevens gevraagd.
Het is op Manhattan nog niet zo druk met toeristen op dit moment. Op veel plekken moet je een tijdslot reserveren, maar wij zijn een paar keer op de bonnefooi ergens naartoe gegaan en dan was er altijd wel een plekje vrij. Ik gok dat dat over een maand niet meer zo is.
Terugweg ging soepel. Vaccinatiebewijs moeten laten zien. Door de douane en bij de gate duurde een half uur. In NL waren we binnen 5 minuten bij de bagageband (wederom als eerste uit het vliegtuig).
Dit is mijn ervaring, ik hoop dat iemand er wat aan heeft.