eerste date kort

14-11-2021 14:41 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, Ik date sinds een tijdje via de bekende apps. Paar leuke avonden en scharrels gehad, ik date niet veel maar tot nu toe altijd leuk geweest. Nu kletste ik online leuk met een man en gingen we richting date. Hij wil eerst een kort treffen, omdat hij 'zo vaak teleurgesteld 'was'. voor mij is een date leuk avondje uit, drankje, kletsen en als er meer is, dan is dat mooi meegenomen. Ik vind zijn instelling eigenlijk vrij hufterig. Graag wat input, is dat zo of stel ik me aan?
Erg horkerig. Als jij zou zeggen Piet ik wil alleen een snelle bak koffie want ik ben al zo vaak teleurgesteld in mannen, dan zegt hij ook niet oh wat fijn, leuk zeg gaan we doen.

Wil hij straks zeker ook geen voorspel want tja, sommige vrouwen waren teleurstellend in bed, dan ben je liever snel klaar en wegwezen.
Echt enorm zielig voor die man dat vrouwen hem zo vaak teleurgesteld hebben met hun uiterlijk. Ik snap wel dat hij bang is om nog een keer mee te maken dat hij een hele avond moet doorbrengen met een vrouw, die hij op basis van haar uiterlijk al in de eerste minuut heeft afgekeurd.
Afgaande op je OP dacht ik, pfoe beetje stel je je wel aan. Maar na je aanvulling over de manier waarop hij het verwoordde, denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om niet met hem af te spreken.

Toen ik nog date-te, zorgde ik ook altijd dat het in principe om een drankje ging, dan kon ik altijd nog kijken of het langer duurde als het echt gezellig was. En altijd door de weeks afspreken, want dan had ik altijd een goede reden om het niet laat te maken (morgenochtend weer werken).
Kit_Kat schreef:
14-11-2021 15:05
Vaak weet je de eerste 5 minuten al of het een kanshebber is of niet. Dus snap heel goed dat hij het kort wil houden. Mn eerste dates zijn vaak tussen 1 à 3 uur lang. Maar sommige dates had ik na een half uurtje al wel gedag willen zeggen.
Waarom doe je dat dan niet? Is toch zonde van jouw en zijn tijd?
Ik heb dat ook weleens gehad dat een date echt maar één kopje koffie duurde, dus dat is wat, 20-25 minuten? Tsja. Ook weleens dat iemand een uur lang ging zitten vertellen (persoon was nogal vol van zichzelf) en later vond dat we niet matchten want hij was zo weinig over mij te weten te komen. Had me ajb dat uur van mijn leven bespaard dacht ik toen ;-)
noorderlicht76 schreef:
14-11-2021 14:51
ja goed te lezen. ik heb dat met eerdere dates nooit zo gedaan en snap op zich de redenering ook weer wel. Maar in combi met teksten als: sommige vrouwen kunnen zichzelf wel heel gunstig fotograferen, word ik er niet blij van. idd geen match, zoals een aantal al zeiden
Hoe zou hij er zelf uitzien?
Mannen die zo praten zijn juist vaak niet bepaald Mr. World
Hoe kort is kort?
Een kop koffie en een uurtje praten?

Of elkaar ontmoeten op het Leidse Plein en na 10 minuten wegrennen?

Maar op 't moment dat je iemand omschrijft met de term "hufter" zou ik sowieso geen date of "kort intermezzo" plannen.
Dat wordt niets.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
14-11-2021 20:18
Hoe kort is kort?
Een kop koffie en een uurtje praten?

Of elkaar ontmoeten op het Leidse Plein en na 10 minuten wegrennen?

Maar op 't moment dat je iemand omschrijft met de term "hufter" zou ik sowieso geen date of "kort intermezzo" plannen.
Dat wordt niets.
Ik heb eerlijk gezegd niet gevraagd om een definitie van kort. Wat mij betreft ging het om het idee achter de boodschap en niet om de exacte tijd die hij zou willen investeren
viva-amber schreef:
14-11-2021 17:52
Hij hoeft het niet met de reden aan te geven. Hij kan ook aangeven laten we zondag middag in de stad wat drinken...het is de manier waarop.
Dus als hij maar oneerlijk is over de reden waarom hij een korte date wil, dan is het wel prima?
Maar als hij eerlijk aangeeft dat hij te vaak mensen heeft getroffen die heel anders bleken te zijn dan ze op hun foto's leken te zijn door filters of oude foto's dan is het opeens een hork? Wel een eerlijke hork dan tenminste.
En je weet inderdaad binnen 10 minuten of het iets kan worden of niet. Van beide kanten. Dus zo'n korte date lijkt me voor beide kanten prettig.
Citronella schreef:
14-11-2021 22:05
Dus als hij maar oneerlijk is over de reden waarom hij een korte date wil, dan is het wel prima?
Maar als hij eerlijk aangeeft dat hij te vaak mensen heeft getroffen die heel anders bleken te zijn dan ze op hun foto's leken te zijn door filters of oude foto's dan is het opeens een hork? Wel een eerlijke hork dan tenminste.
En je weet inderdaad binnen 10 minuten of het iets kan worden of niet. Van beide kanten. Dus zo'n korte date lijkt me voor beide kanten prettig.

Het is denk ik meer de manier waarop hij het brengt.
Dat hij er eerlijk over is bedoel je?
Citronella schreef:
14-11-2021 22:12
Dat hij er eerlijk over is bedoel je?
Nou ja, hij mag dat best denken maar meteen al zeggen dat hij kort wil daten omdat er een reële kans is dat TO in het echt veel lelijker is dan op de foto, vind ik niet echt charmant.
smulrol schreef:
14-11-2021 16:39
Daar heeft hij toch ook gelijk in?
Met al die filters lijken vrouwen op sm soms 15 jaar jonger en tig kilo lichter
Inderdaad. Kun je wel zeggen dat het een hork is, maar hij is tenminste wel hartstikke eerlijk en oprecht. Beter dan een gladprater. Ik vi d het wel een pluspunt eigenlijk.
En een korte date is ook alleen maar goed, want mijn ervaring is dat mensen in het echt heel anders zijn dan dat ze op papier of beeldscherm overkomen en flink kunnen tegenvallen. Dan ben je Aken met blij dat je er snel weer vanaf bent.
impala wijzigde dit bericht op 14-11-2021 22:25
31.65% gewijzigd
.
impala schreef:
14-11-2021 22:17
Inderdaad. Kun je wel zeggen dat het een hork is, maar hij is wel hartstikke eerlijk en oprecht. Beter dan een gladprater.

Maar je kunt ook geen gladprater zijn en je toch niet als een hork gedragen.
Antoon69 schreef:
14-11-2021 22:18
Maar je kunt ook geen gladprater zijn en je toch niet als een hork gedragen.
Ja klopt maar ik zou zijn eerlijkheid dus wel waarderen en hem hierom nog geen hork vinden.
.
impala schreef:
14-11-2021 22:22
Ja klopt maar ik zou zijn eerlijkheid dus wel waarderen en hem hierom nog geen hork vinden.

Maar wat vind je zo eerlijk aan wat hij zegt dan? Is dat zo bijzonder dan als hij zegt bang te zijn dat TO in het echt tegenvalt? Gewoon een lompe zak hoor.
Antoon69 schreef:
14-11-2021 22:29
Maar wat vind je zo eerlijk aan wat hij zegt dan? Is dat zo bijzonder dan als hij zegt bang te zijn dat TO in het echt tegenvalt? Gewoon een lompe zak.
Hij zegt dat hij te vaak heeft meegemaakt dat vrouwen niet op hun foto lijken. Ik denk dat dat waar is. Ik hoor het zo vaak, dat mensen afknappen op hun date, man of vrouw, omdat ze met een foto van 10 jaar en 20 kilo geleden of een zwaar filter op een datingsite staan. Alleen al omdat ze zich anders voordoen dan ze zijn.
impala wijzigde dit bericht op 14-11-2021 22:35
6.07% gewijzigd
.
Op zich wel heel fijn dat hij zo eerlijk is inderdaad, scheelt weer een korte date met een negatief ingesteld persoon.
Het idee erachter begrijp ik volledig. Precies waarom ik nooit meteen uit eten ging met een date. Maar ik zou dan zeggen: 'een kopje koffie drinken' ipv 'een korte date'. En zo'n tekst over positief fotograferen zou ik ook achterwege laten. Ik zou dus vooral afknappen op taalgebruik en gebrek aan enthousiasme en denken: volgende.
impala schreef:
14-11-2021 22:33
Hij zegt dat hij te vaak heeft meegemaakt dat vrouwen niet op hun foto lijken. Ik denk dat dat waar is. Ik hoor het zo vaak, dat mensen afknappen op hun date, man of vrouw, omdat ze met een foto van 10 jaar en 20 kilo geleden of een zwaar filter op een datingsite staan. Alleen al omdat ze zich anders voordoen dan ze zijn.

Maar dat weet toch iedereen? Dat ga je toch niet zo zeggen?
Antoon69 schreef:
14-11-2021 22:45
Maar dat weet toch iedereen? Dat ga je toch niet zo zeggen?
Tja, ik was ook een van de weinigen die Bert van BB de Liefde geen hork vond omdat hij zei dat hij wel per se Forrnule1 wilde kijken, die eerste dag. Ik hou ervan, als mensen hardop zeggen wat ze echt vinden. In plaats van dat alleen maar te denken.
.
noorderlicht76 schreef:
14-11-2021 14:48
ik heb dat nog nooit gehad, praat makkelijk en heb een breed sociaal leven. vind het eigenlijk altijd wel leuk een hapje en drankje te doen en iemand te leren kennen. na tijdje appen weet je wel of er genoeg raakvlakken zijn. maar kan me voorstellen dat anderen dit anders zien
Zo zie ik het ook. Zo’n eerste date mag van mij ook best even duren. Ik vond het altijd wel leuk om iets te gaan doen (iets actiefs, of cultureels of zoiets) en dan als het klikt daarna nog te gaan eten.
De reden dat ik dates graag kort houd is nooit vanwege een tegenvallend uiterlijk. Ik heb geen drama’s meegemaakt op dat vlak, iedereen zag eruit zoals verwacht. Maar soms blijkt iemand in gesprek gewoon niet leuk.

Ja, ik heb ook gezellige dates gehad, maar zelf heb ik geen behoefte aan gewoon een gezellige avond of om iets cultureels of actiefs te doen met zomaar iemand. Daar heb ik mijn vrienden voor, of ik ga lekker alleen. Ik doe dates graag een beetje tussen de bedrijven door. Even wat drinken na werk, dan door naar iets anders. Ook voor mezelf, zodat niet een heel dagdeel in het teken staat van die date, en dat ik me er speciaal voor aan ga kleden enzo. Zo blijf ik nonachalanter. Heb zelfs eens een date gehad na een hardloopwedstrijd waar we allebei aan mee deden. Gewoon bezweet en nog met je startnummer een biertje gaan drinken. Dat was ook erg leuk, ik heb nog steeds contact, maar we hebben nooit een relatie gekregen.
Ik kreeg wel een aardige reactie. dat we uiteindelijk hetzelfde willen maar een andere weg er naar toe nemen, dat hij denkt dat we wel tot een middenweg hadden kunnen komen en het jammer vindt, maar dat hij me ook wel snapt
Dus, hij wil in 2 minuten kunnen bepalen dat jij kanshebber bent en jij hebt een paar uur nodig om te weten of de ander kanshebber is.
Voor deze meneer is een compromis niet mogelijk, zijn wil is wet - dus afgeserveerd.
Mikmakmadame schreef:
14-11-2021 14:48
Ik vind dat juist wel een goed idee. Stel het is een of andere rare kwiebus, dan ben je toch blij dat je niet de hele avond vastzit?
Dat hoeft toch sowieso niet, dan ga je gewoon weer weg. Raar gedoe dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven