Vaak ziek
zondag 21 november 2021 om 14:24
Toch maar eens een topic over openen, ben wel eens benieuwd naar meningen. Al van kinds af aan ben ik vaak ziek. En dan bedoel ik niks ernstigs, maar gewoon dat ik zo iemand ben die van een simpel verkoudheidsvirusje altijd flink ziek word. Ik had als kind ook astmatische bronchitis en mijn ouders liepen de deur bij de kinderarts plat met mij.
Dat is eigenlijk in de loop van mijn leven ook nooit verbeterd. Ik ben wel over de bronchitis heen gegroeid, maar nog steeds is het zo dat waar anderen wat kuchen en snotteren van een verkoudheid, ik er altijd hoge koorts, longontstekingen, angina, en noem maar op bij krijg.
Ik krijg dus ook al mijn hele carrière te horen dat ik wel erg vaak ziek ben, en soms is het ook wel gebeurd dat werkgevers vermoedden dat ik vanwege werksfeer ofzo me ziekmeldde (wat dan helemaal niet zo was) waardoor juist een vervelende werksfeer ontstond.
Ik ben nu net ook weer ziek geweest, en echt dusdanig ziek dat ik een paar dagen met 41 graden koorts gewoon compleet van de wereld was en zelfs niet voor mijn kinderen kon zorgen. Maar een paar weken geleden was ik ook al flink ziek, toen ben ik zelfs in het zkh opgenomen geweest. Dat laatste viel gelukkig in een weekend, dus op mijn werk hebben ze daar niks van gemerkt (en ik heb het ook niet verteld).
Maar goed, wat ik maar zeggen wil. Ik ben gewoon echt vaak ziek. Ik heb niks chronisch of bijzonders ofzo, maar 'normale' kwaaltjes zijn bij mij gewoon altijd echt heftig. Maar dat lijkt heel abnormaal te zijn. Ik ken mensen die zich in 10 jaar nog nooit ziek gemeld hebben, terwijl ik dus echt meerdere keren per jaar ziek ben. En nu met de lockdown lijkt dat nog erger te zijn, het lijkt wel alsof mijn immuunsysteem nu al helemaal geen enkele aanval van buitenaf kan handelen want zodra ik eens met meer dan zeg 2 mensen bij elkaar ben of met mensen die ik niet regelmatig zie, dan voel ik meestal op weg naar huis al de keelpijn of het gesnotter of de koorts opkomen en ja hoor, dan kan ik er de klok op gelijk zetten maar dan ben ik dus een paar dagen later goed ziek.
Wat wil ik hier nu mee? Tja, ik heb me er al jaaaaaaaren bij neergelegd dat ik kennelijk gewoon in een bepaald opzicht een wat zwak gestel heb. Ik heb ook al meermaals met de huisarts overlegd of er iets aan te doen is, maar dat is niet zo. Maar hoe ga je daar nu om met je werk? Ik vind het zo vervelend dat ik dan niet alleen echt doodziek ben, maar zelfs ziek nog lig te stressen over wat ze er op mijn werk wel niet weer van zullen denken.
Zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik? Hoe ga jij ermee om?
Dat is eigenlijk in de loop van mijn leven ook nooit verbeterd. Ik ben wel over de bronchitis heen gegroeid, maar nog steeds is het zo dat waar anderen wat kuchen en snotteren van een verkoudheid, ik er altijd hoge koorts, longontstekingen, angina, en noem maar op bij krijg.
Ik krijg dus ook al mijn hele carrière te horen dat ik wel erg vaak ziek ben, en soms is het ook wel gebeurd dat werkgevers vermoedden dat ik vanwege werksfeer ofzo me ziekmeldde (wat dan helemaal niet zo was) waardoor juist een vervelende werksfeer ontstond.
Ik ben nu net ook weer ziek geweest, en echt dusdanig ziek dat ik een paar dagen met 41 graden koorts gewoon compleet van de wereld was en zelfs niet voor mijn kinderen kon zorgen. Maar een paar weken geleden was ik ook al flink ziek, toen ben ik zelfs in het zkh opgenomen geweest. Dat laatste viel gelukkig in een weekend, dus op mijn werk hebben ze daar niks van gemerkt (en ik heb het ook niet verteld).
Maar goed, wat ik maar zeggen wil. Ik ben gewoon echt vaak ziek. Ik heb niks chronisch of bijzonders ofzo, maar 'normale' kwaaltjes zijn bij mij gewoon altijd echt heftig. Maar dat lijkt heel abnormaal te zijn. Ik ken mensen die zich in 10 jaar nog nooit ziek gemeld hebben, terwijl ik dus echt meerdere keren per jaar ziek ben. En nu met de lockdown lijkt dat nog erger te zijn, het lijkt wel alsof mijn immuunsysteem nu al helemaal geen enkele aanval van buitenaf kan handelen want zodra ik eens met meer dan zeg 2 mensen bij elkaar ben of met mensen die ik niet regelmatig zie, dan voel ik meestal op weg naar huis al de keelpijn of het gesnotter of de koorts opkomen en ja hoor, dan kan ik er de klok op gelijk zetten maar dan ben ik dus een paar dagen later goed ziek.
Wat wil ik hier nu mee? Tja, ik heb me er al jaaaaaaaren bij neergelegd dat ik kennelijk gewoon in een bepaald opzicht een wat zwak gestel heb. Ik heb ook al meermaals met de huisarts overlegd of er iets aan te doen is, maar dat is niet zo. Maar hoe ga je daar nu om met je werk? Ik vind het zo vervelend dat ik dan niet alleen echt doodziek ben, maar zelfs ziek nog lig te stressen over wat ze er op mijn werk wel niet weer van zullen denken.
Zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik? Hoe ga jij ermee om?
Am Yisrael Chai!
zondag 21 november 2021 om 14:33
Zelf ben ik gelukkig haast nooit ziek en als ik ziek ben heb ik meestal milde klachten en herstel ik snel. Jouw verhaal doet me denken aan mijn vader, Die was ook vaak ziek en erg vatbaar en is op jonge leeftijd ( 60 ) overleden aan iets simpels. Niet iedereen heeft een sterk gestel. Erg rot in ieder geval en zeker met je werk.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
zondag 21 november 2021 om 14:41
Herkenbaar. Bij elk virusje die voorbij kwam kreeg ik koorts, ontstoken bijholtes en luchtwegproblemen. Ik heb 20 jaar, vanaf kinds af aan bij een longarts gelopen. Toen kreeg ik een nieuwe longarts en die wilde een mri van mijn kaak-en bijholtes. Die bleken volledig dichtbegroeid met poliepen.
Oftewel, de eerste afweer werkten daardoor niet.
Kort daarop hieraan geopereerd, nu 12 jaar geleden en slechts één keer verkouden geweest in die tijd. Ik ben die longarts nog steeds dankbaar. Ook daar hoefde ik niet meer na toe en de inhalators konden de kliko in.
Misschien eens met je huisarts of KNO arts bespreken waarom je afweer blijkbaar minder goed werkt?
Kort daarop hieraan geopereerd, nu 12 jaar geleden en slechts één keer verkouden geweest in die tijd. Ik ben die longarts nog steeds dankbaar. Ook daar hoefde ik niet meer na toe en de inhalators konden de kliko in.
Misschien eens met je huisarts of KNO arts bespreken waarom je afweer blijkbaar minder goed werkt?
zondag 21 november 2021 om 14:42
Ik begin mezelf zo'n hypochonder te vinden. Ik denk echt "gaan we weer, kom ik weer aan met mijn koorts hoor". Ik hoopte zelfs bijna dat het COVID was, want ik vind het echt gênant als mensen dan vragen "wat had je dan" dat je dan moet zeggen "gewoon verkoudheidsvirusje". Je ziet ze gewoon denken dat je een enorme aansteller bent, terwijl het erge juist is dat ik altijd van elke arts ongelooflijk op mijn lazer krijg omdat ik (toch een beetje door die schaamte denk ik) vaak te lang doorga met klachten.
Am Yisrael Chai!
zondag 21 november 2021 om 14:46
zondag 21 november 2021 om 14:47
Oh, dit zou ik nog wel eens kunnen onderzoeken. Ik was gisteren voor een coronatest en die doen bij mij ook altijd enorm zeer. Voelde ik me ook al weer zo'n aanstelster door, maar ik ervaar gewoon echt pijn en best wel heftige pijn ook. En ik was dus eigenlijk nog ziek, dus ik moest ineens out of the blue huilen op het moment dat ik in die stoel ging zitten. Ik had gelukkig echt een hele lieve GGD mevrouw die heel begripvol was en me heel voorzichtig testte, maar zij zei dat ze kon voelen dat ik echt hele mini-neusholtes heb. Ik kan ook inderdaad mijn hele leven al slecht ademen door mijn neus en dat lijkt wat erger te worden de laatste jaren.summerheat schreef: ↑21-11-2021 14:41Herkenbaar. Bij elk virusje die voorbij kwam kreeg ik koorts, ontstoken bijholtes en luchtwegproblemen. Ik heb 20 jaar, vanaf kinds af aan bij een longarts gelopen. Toen kreeg ik een nieuwe longarts en die wilde een mri van mijn kaak-en bijholtes. Die bleken volledig dichtbegroeid met poliepen.
Am Yisrael Chai!
zondag 21 november 2021 om 14:53
Ik zou het, om jezelf gemakkelijk te maken, het bij je leidinggevende te houden. Andere mensen in je omgeving hoef je niets te vertellen (je LG in principe ook niet, maar snap dat je dat voor een goede communicatie onderling wel wil). Tegenover hen zou ik stil blijven of vaag (ik reageerde heftig op een ander virus, bijvoorbeeld).
Ik heb zelf last van het 'vakantie effect', zodra ik even kan ontspannen keldert mijn immuunsysteem en ben ik vaak op een vrijdag of maandag ziek. Ook zo'n leuke want je krijgt al gauw het label mee dat je vast lekker bent gaan stappen of op tijd weekend wil. Snap dus je frustratie! Maar je hebt er helaas 0 invloed op. En daarom zou ik het bij je LG houden, de rest heeft er eigenlijk geen bal mee te maken.
Ik heb zelf last van het 'vakantie effect', zodra ik even kan ontspannen keldert mijn immuunsysteem en ben ik vaak op een vrijdag of maandag ziek. Ook zo'n leuke want je krijgt al gauw het label mee dat je vast lekker bent gaan stappen of op tijd weekend wil. Snap dus je frustratie! Maar je hebt er helaas 0 invloed op. En daarom zou ik het bij je LG houden, de rest heeft er eigenlijk geen bal mee te maken.
Ja, dat vind ik er inderdaad ook zo vervelend aan. Ik meld me echt nooit ziek voor een wissewasje ofzo, maar je gaat er zo van aan je eigen oordeel twijfelen.Atypical schreef: ↑21-11-2021 14:46Geen ervaring maar mij lijkt het ook enorm vervelend. Het nare is ook dat bij mensen die zich vaak ziek melden automatisch gedacht wordt dat ze zich “wel heel makkelijk voor ieder dingetje ziekmelden”. Terwijl men er niet bij stilstaat dat er mensen zijn die gewoon vaak écht ziek zijn.
Am Yisrael Chai!
Ik heb dat ook als ik niet goed voor mezelf zorg. Ook dat ik van een verkoudheid 3 dagen hoge koorts kan hebben.
Maar als ik gezond eet (oa 2 stuks fruit en 3 ons groente per dag) en veel buiten beweeg dan ga ik echt van 3-4x echt ziek per jaar naar 0-1x echt ziek per jaar.
Misschien dat je al gezond heeft hoor maar wilde het toch even delen.
Maar als ik gezond eet (oa 2 stuks fruit en 3 ons groente per dag) en veel buiten beweeg dan ga ik echt van 3-4x echt ziek per jaar naar 0-1x echt ziek per jaar.
Misschien dat je al gezond heeft hoor maar wilde het toch even delen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zondag 21 november 2021 om 15:10
@Boannan,
Helaas maakt dat geen significant verschil. Er kan zeker wel weer iets aan levensstijl verbeterd worden maar dat is niet de oorzaak, dat heb ik al uitgebreid meermaals met verschillende huisartsen door de jaren heen onder de loep genomen.
@mensen die dit herkennen: wanneer melden jullie jezelf over het algemeen weer beter? Ik worstel daar dus altijd mee en ben altijd geneigd om zo snel mogelijk beter te melden en maar weer aan het werk te gaan, terwijl ik eigenlijk dan nog echt niet beter ben.
Helaas maakt dat geen significant verschil. Er kan zeker wel weer iets aan levensstijl verbeterd worden maar dat is niet de oorzaak, dat heb ik al uitgebreid meermaals met verschillende huisartsen door de jaren heen onder de loep genomen.
@mensen die dit herkennen: wanneer melden jullie jezelf over het algemeen weer beter? Ik worstel daar dus altijd mee en ben altijd geneigd om zo snel mogelijk beter te melden en maar weer aan het werk te gaan, terwijl ik eigenlijk dan nog echt niet beter ben.
Am Yisrael Chai!
zondag 21 november 2021 om 15:12
Ik pik super snel iets op, ben nooit heel lang en heftig ziek maar blijf gerust nog 2/3 weken doorkwakkelen. Dan gaat het beter en ja hoor daar gaan we weer. Ik ben, zo zegt mijn moeder, zeer scherp afgesteld. Ik heb het een aantal keren geprobeerd om als een 'dappere dodo' gewoon naar het werk te gaan, want he mijn collega's kunnen dat ook dus even doorzetten..... om vervolgens door een collega naar huis gebracht te worden omdat ik dus bijna van mijn stokje ging. Dus dat doe ik dus echt niet meer. Het werkt blijkbaar zo bij mij, echt heel erg shit want ik sta ook zo bekend en mensen zetten soms ook een vraagteken bij mij, of ik niet een beetje mij aanstel. Nee dus. De corona tijd was wat dat betreft een unieke periode van mij, nog nooit zo weinig ziek geweest want uit de buurt van bacillen. Ik merk nu dat ik het weer vaker te pakken heb (kind op de middelbare), bleghhhh. Ik heb dus niet zoals jij van die pittige klachten maar ik herken absoluut je vervelende gevoel.
zondag 21 november 2021 om 15:15
Ik ben nooit lang ziek, maar kwakkel dus door met vervelende klachten. De kwakkelperiode werk ik gewoon (thuis), maar als ik niet normaal op een bureaustoel kan zitten dan houdt het echt op, helemaal als er sprake is van koorts. Ik weet het altijd nadat ik heb gedoucht in de ochtend, als ik (nog) ziek ben dan is de douche het laatste duwtje.fashionvictim schreef: ↑21-11-2021 15:10@Boannan,
zondag 21 november 2021 om 15:17
Oh, herkenbaar, ik ben ook nog nooit zo weinig ziek geweest als in de eerste lockdown en coronaperiode. Eigenlijk vanaf dit najaar is de ellende weer begonnen, want mensen houden geen afstand meer en veel meer dingen gebeuren gewoon weer live.Whateffa schreef: ↑21-11-2021 15:12Ik pik super snel iets op, ben nooit heel lang en heftig ziek maar blijf gerust nog 2/3 weken doorkwakkelen. Dan gaat het beter en ja hoor daar gaan we weer. Ik ben, zo zegt mijn moeder, zeer scherp afgesteld. Ik heb het een aantal keren geprobeerd om als een 'dappere dodo' gewoon naar het werk te gaan, want he mijn collega's kunnen dat ook dus even doorzetten..... om vervolgens door een collega naar huis gebracht te worden omdat ik dus bijna van mijn stokje ging. Dus dat doe ik dus echt niet meer. Het werkt blijkbaar zo bij mij, echt heel erg shit want ik sta ook zo bekend en mensen zetten soms ook een vraagteken bij mij, of ik niet een beetje mij aanstel. Nee dus. De corona tijd was wat dat betreft een unieke periode van mij, nog nooit zo weinig ziek geweest want uit de buurt van bacillen. Ik merk nu dat ik het weer vaker te pakken heb (kind op de middelbare), bleghhhh. Ik heb dus niet zoals jij van die pittige klachten maar ik herken absoluut je vervelende gevoel.
Am Yisrael Chai!
zondag 21 november 2021 om 15:22
Wat naar dat je zo ziek bent geweest! Hopelijk voel je je inmiddels wat beter, FV!
Ik ben normaal gesproken ongeveer 1x per jaar ziek. Tijdens de afgelopen lockdowns nog geen loopneus gehad. Sinds ik weer volle bak naar kntoor ga heb ik om de haverklap een loopneus en afgelopen week zelfs ziek in bed gelegen. Vandaag voor het eerst weer een beetje ok. Mijn vriend is zelfs 2 (!) weken behoorlijk ziek geweest.
Ik heb het idee dat ik door die lockdowns mijn weerstand ben verloren en sinds iedereen weer in mijn aura zit te roeren ook veel vatbaarder ben voor werkelijk elk virus wat maar langs komt waaien.
Beterschap!
Ik ben normaal gesproken ongeveer 1x per jaar ziek. Tijdens de afgelopen lockdowns nog geen loopneus gehad. Sinds ik weer volle bak naar kntoor ga heb ik om de haverklap een loopneus en afgelopen week zelfs ziek in bed gelegen. Vandaag voor het eerst weer een beetje ok. Mijn vriend is zelfs 2 (!) weken behoorlijk ziek geweest.
Ik heb het idee dat ik door die lockdowns mijn weerstand ben verloren en sinds iedereen weer in mijn aura zit te roeren ook veel vatbaarder ben voor werkelijk elk virus wat maar langs komt waaien.
Beterschap!
meisje22 wijzigde dit bericht op 21-11-2021 15:23
4.98% gewijzigd
zondag 21 november 2021 om 15:32
Dit...ik realiseerde me pas na de operatie dat ademen door je neus gewoon makkelijk hoorde te zijn. Wat een verschil! Het stomme was dat ik zou gewend was om moeilijker te ademen door mijn neus dat ik dacht dat het normaal was. Ik begrijp achteraf nog steeds niet waarom mijn vorige longarts nooit eens heeft gedacht aan poliepen. Waarschijnlijk omdat het zijn vakgebied niet is en daardoor toch enige vorm van tunnelvisie?fashionvictim schreef: ↑21-11-2021 14:47Oh, dit zou ik nog wel eens kunnen onderzoeken. Ik was gisteren voor een coronatest en die doen bij mij ook altijd enorm zeer. Voelde ik me ook al weer zo'n aanstelster door, maar ik ervaar gewoon echt pijn en best wel heftige pijn ook. En ik was dus eigenlijk nog ziek, dus ik moest ineens out of the blue huilen op het moment dat ik in die stoel ging zitten. Ik had gelukkig echt een hele lieve GGD mevrouw die heel begripvol was en me heel voorzichtig testte, maar zij zei dat ze kon voelen dat ik echt hele mini-neusholtes heb. Ik kan ook inderdaad mijn hele leven al slecht ademen door mijn neus en dat lijkt wat erger te worden de laatste jaren.
zondag 21 november 2021 om 15:35
Ik pik ook alles op wat met de luchtwegen te maken heeft. Na jaren modderen en vaak ziek heb ik bij mijn huisarts aangedrongen op een doorverwijzing voor de KNO -arts. Die heeft een CT-scan laten maken en de kanalen naar mijn holtes bleken dicht te zitten. Daaraan geopereerd 2 jaar geleden en ik ben nog steeds altijd verkouden, maar niet meer zo vaak echt ziek.
zondag 21 november 2021 om 15:42
Klap er meteen maar een diagnose in
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 21 november 2021 om 15:58
Je kunt jezelf een keer laten doorverwijzen naar een kno-arts. Ik heb nu een neusspray en dat lijkt te helpen. Lockdown was een zegen, zelfs niet verkouden geweest.
Bij mij is het probleem sinusitis in combinatie met een (aangeboren?) immuunstoornis. Ik krijg sinds een paar jaar ook direct AB, die doorgaans heel goed helpt.
Bij mij is het probleem sinusitis in combinatie met een (aangeboren?) immuunstoornis. Ik krijg sinds een paar jaar ook direct AB, die doorgaans heel goed helpt.

zondag 21 november 2021 om 16:17
fashionvictim schreef: ↑21-11-2021 15:10@Boannan,
Zonder oordeel van mijn huisarts was mijn conditie in mijn ogen ook te laag.
Ik train nu echt op conditie en hartslag. Voel me fitter en ben minder vaak ziek. Als ik ziek ben herstel ik sneller.
Ik train twee drie keer in de week ruim een half uur met een hartslag boven de 110 en onder de 135. Na afloop herstelt mijn hartslag nu weer binnen vijf minuten.
Twee jaar geleden (conditie door bekende oorzaak heel slecht) zat mijn hartslag in een paar minuten intensief sporten over de 155 en duurde volledig herstel van hartslag zeker twintig minuten.
Rusthartslag is van 65 naar 55 gezakt.
Aanschaf van een horloge dat zulke dingen meet is echt aan te raden.
Cijfers kunnen voor jou anders uitpakken natuurlijk.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 21-11-2021 16:22
0.04% gewijzigd
zondag 21 november 2021 om 16:20
Ik herken het ook. En ook ik ben de afgelopen anderhalf jaar dan weer nauwelijks ziek geweest. Dat heeft me wel gesterkt dat het echt geen aanstellerij is (want daar ging ik inderdaad bijna aan twijfelen).
Ik heb me vaker afgevraagd of het iets te maken heeft met allergieën. Die komen veel voor in mijn familie en de mensen met de meeste allergieën hebben hier allemaal last van. De andere groep juist niet en is van het type ‘nooit ziek’. Toevallig is er laatst om hele andere redenen bloedonderzoek bij mij gedaan en daar kwamen ook wat uitslagen bij die daar mogelijk bij passen.
De internist had nog wat theorieën en wil daar wel verder naar kijken (in overleg met een allergoloog) maar dat is door COVID tot nader order uitgesteld. Maar misschien herkent iemand anders die allergische inslag? Is ook gerelateerd aan asthma en bronchitis trouwens.
Ik heb me vaker afgevraagd of het iets te maken heeft met allergieën. Die komen veel voor in mijn familie en de mensen met de meeste allergieën hebben hier allemaal last van. De andere groep juist niet en is van het type ‘nooit ziek’. Toevallig is er laatst om hele andere redenen bloedonderzoek bij mij gedaan en daar kwamen ook wat uitslagen bij die daar mogelijk bij passen.
De internist had nog wat theorieën en wil daar wel verder naar kijken (in overleg met een allergoloog) maar dat is door COVID tot nader order uitgesteld. Maar misschien herkent iemand anders die allergische inslag? Is ook gerelateerd aan asthma en bronchitis trouwens.
zondag 21 november 2021 om 16:33
Zo herkenbaar jouw topic.
Ik reageer niet vaak hier dus moest even zoeken naar mijn account naam omdat ik echt wilde zeggen je bent niet alleen.
Ook ik mankeer altijd wel iets. Nu ook een luchtweginfectie en aan de AB.
Als het een tijdje goed gaat en er is niets dan ben ik zo dankbaar. Aan het einde van een maand denken, godzijdank weer niets gehad.
Doordat ik vaak wat heb eens in een ziekenhuis binnenste buiten gekeerd in een scan en ja hoor de oorzaak gevonden en een toevalstreffer. Iets waarmee je 100 kunt worden maar omdat ze weten dat het er is toch onderzocht moet blijven. Kon er ook nog wel bij.
Op mijn werk zijn ze best chill en meelevend gelukkig.
Laatst nog in de zomervakantie een week ziek geweest, tegen niemand gezegd ook.
Daarbij val ik ook nog weleens, laatst nog mijn arm gebroken gehad. Beetje onhandig, kom vaak met een grapje wel weg maar van binnen doet het pijn.
Hypochondrie heb ik dan weer niet, ik heb altijd wel echt iets. Maar bang om ziek te worden ben ik wel.
Ik hou me maar vast aan de uitdrukking van krakende wagens rijden het langst.
Als ik in een ontwikkelingsland geboren was was ik ws voor mijn 6de verjaardag al overleden.
Ik reageer niet vaak hier dus moest even zoeken naar mijn account naam omdat ik echt wilde zeggen je bent niet alleen.
Ook ik mankeer altijd wel iets. Nu ook een luchtweginfectie en aan de AB.
Als het een tijdje goed gaat en er is niets dan ben ik zo dankbaar. Aan het einde van een maand denken, godzijdank weer niets gehad.
Doordat ik vaak wat heb eens in een ziekenhuis binnenste buiten gekeerd in een scan en ja hoor de oorzaak gevonden en een toevalstreffer. Iets waarmee je 100 kunt worden maar omdat ze weten dat het er is toch onderzocht moet blijven. Kon er ook nog wel bij.
Op mijn werk zijn ze best chill en meelevend gelukkig.
Laatst nog in de zomervakantie een week ziek geweest, tegen niemand gezegd ook.
Daarbij val ik ook nog weleens, laatst nog mijn arm gebroken gehad. Beetje onhandig, kom vaak met een grapje wel weg maar van binnen doet het pijn.
Hypochondrie heb ik dan weer niet, ik heb altijd wel echt iets. Maar bang om ziek te worden ben ik wel.
Ik hou me maar vast aan de uitdrukking van krakende wagens rijden het langst.
Als ik in een ontwikkelingsland geboren was was ik ws voor mijn 6de verjaardag al overleden.
zondag 21 november 2021 om 16:40
Ik heb/had hier ook ervaring mee. Toen mijn kinderen op de lagere school zaten was ik om de haverklap verkouden of grieperig.
Later werd dat minder maar als er ook maar iemand in mijn nabijheid hoestte of snotterde dan kon ik de klok gelijk zetten qua incubatietijd en had ik het een paar dagen later ook maar dan 3x zo erg.
Ik ben helemaal doorgelicht door diverse KNO artsen en longartsen, niks aan de hand op ooit eens een verwaarloosde bijholteontsteking na (door inderdaad gammel door te blijven werken).
Ik heb een aantal jaar in een zuid Europees land gewoond en daar was het aantal verkoudheden/griepjes op 1 hand te tellen. Bizar gewoon.
Nu ben ik zzp-er en werk veel thuis, vooral nu, en ik heb veel minder last.
Ik gedij goed op rust, regelmaat en reinheid en die voorwaarden kan ik in de huidige tijdsgeest en in mijn beroep heel goed creëeren. Scheelt een berg ellende aan snotneuzen, verstopte neuzen, rillerig gevoel, keelpijn, en nog meer van dat soort klachten.
Wat vaak ziek melden betreft kan ik helemaal begrijpen dat het steeds weer heel lastig is. Maar het is nou eenmaal zo en in m'n loondienst jaren kon het me op een gegeven moment eigenlijk weinig meer schelen wie wat er van vond. Ik ben er nooit om ontslagen, moest het wel eens uitleggen maar het is eigenlijk nooit tegen me gebruikt.
Ik heb ook wel eens gedacht dat het aan stress en/of overbelasting te wijten is waardoor wellicht de weerstand wat lager ligt, of is dat onzin? Bij mij begon het ziekelijk zijn nadat m'n 1e kind geboren was. Ik heb 3 kinderen groot gebracht grotendeels zonder financiële of wat voor een support dan ook van de vader. En dat is allemaal best wel goed gelukt, maar waren wel pittige jaren.
Nu begint bij mij de overgang.....ben benieuwd wat mij dat gaat brengen....ik vrees dat er wel het e.e.a. bij komt kijken
Later werd dat minder maar als er ook maar iemand in mijn nabijheid hoestte of snotterde dan kon ik de klok gelijk zetten qua incubatietijd en had ik het een paar dagen later ook maar dan 3x zo erg.
Ik ben helemaal doorgelicht door diverse KNO artsen en longartsen, niks aan de hand op ooit eens een verwaarloosde bijholteontsteking na (door inderdaad gammel door te blijven werken).
Ik heb een aantal jaar in een zuid Europees land gewoond en daar was het aantal verkoudheden/griepjes op 1 hand te tellen. Bizar gewoon.
Nu ben ik zzp-er en werk veel thuis, vooral nu, en ik heb veel minder last.
Ik gedij goed op rust, regelmaat en reinheid en die voorwaarden kan ik in de huidige tijdsgeest en in mijn beroep heel goed creëeren. Scheelt een berg ellende aan snotneuzen, verstopte neuzen, rillerig gevoel, keelpijn, en nog meer van dat soort klachten.
Wat vaak ziek melden betreft kan ik helemaal begrijpen dat het steeds weer heel lastig is. Maar het is nou eenmaal zo en in m'n loondienst jaren kon het me op een gegeven moment eigenlijk weinig meer schelen wie wat er van vond. Ik ben er nooit om ontslagen, moest het wel eens uitleggen maar het is eigenlijk nooit tegen me gebruikt.
Ik heb ook wel eens gedacht dat het aan stress en/of overbelasting te wijten is waardoor wellicht de weerstand wat lager ligt, of is dat onzin? Bij mij begon het ziekelijk zijn nadat m'n 1e kind geboren was. Ik heb 3 kinderen groot gebracht grotendeels zonder financiële of wat voor een support dan ook van de vader. En dat is allemaal best wel goed gelukt, maar waren wel pittige jaren.
Nu begint bij mij de overgang.....ben benieuwd wat mij dat gaat brengen....ik vrees dat er wel het e.e.a. bij komt kijken