Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Sinterklaas zonder opa en oma?

26-11-2021 20:42 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben tot dusver redelijk alle maatregelen gevolgd thuis, maar dit vind ik een hele lastige. Denk dat we Sinterklaas gewoon met opa (75 jaar, gevaccineerd) vieren. Wat jullie?

Opa en oma zijn:

Totaal aantal stemmen: 314

Natuurlijk gewoon aanwezig, relatief veilig gevaccineerd (52%)
Natuurlijk thuis, want kleinkinderen zijn een risico (42%)
Natuurlijk gewoon aanwezig, het is toch maar een griepje (6%)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
26-11-2021 22:45
Gecondoleerd, vreselijk voor jou, helemaal in deze tijd waarbij je afstand moet blijven houden. Niet te bevatten.

Ik heb dat 'op de ic' vetgedrukt omdat dat binnenkort voor mensen misschien niet meer mogelijk is. En men zich dat maar niet lijkt te realiseren.
Ja dat.
Ik ben blij dat mijn ouder op de IC lag, dat is straks niet meer voor iedere bejaarde een optie, die ligt dan vol :(
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
26-11-2021 22:37
De ziekenhuizen liggen vol met gevaccineerde 70+ers. Maar hee, stel je voor dat ze iets inleveren om code zwarter dan zwart te voorkomen. Is het expliciete advies om even uit de buurt van je kleinkinderen te blijven lappen ze dat nog steeds aan hun laars.

Het hele land kan creperen omdat opa en oma bij een fokking kinderfeest willen zijn.

Zie hieronder hoe het nog een tandje erger kan: je vader van 72 met je zieke kind naar de teststraat laten gaan :facepalm: .



melbourne88 schreef:
26-11-2021 21:16
Wij vieren het samen met opa (72). Hij wilt het zelf ook gewoon graag en gaat uit van redelijke bescherming vanwege zijn vaccinatie.

(Hij is vandaag met kleinzoon naar de teststraat geweest aangezien die flink hoest, wat dat betreft verkiest opa het zien van zijn kleinzoon boven de besmettingskans.)

Man man man, de domheid en het hoge gehalte aan 'fuck iedereen'. Fuck de zorg, fuck mensen die zorg nodig hebben en fuck mensen die in de zorg werken.
Alle reacties Link kopieren
Al lezend denk ik alleen maar :bonk: :bonk: :bonk:

Iedereen is gek geworden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Beseffen jullie dat van de mensen die het samen gaan vieren 100% zeker mensen ziek gaan worden? Voor jongere mensen, mss niet zo'n probleem, maar opa's en oma's zijn meestal niet zo jong meer.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nee, opa en oma kunnen het niet. Afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
In het Sinterklaasjournaal is het toch ook gezegd: zonder opa en oma dit jaar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
26-11-2021 22:47
Ja precies. Straks raken ze besmet tijdens pakjesavond, dan hebben ze dat mooi nog even meegepakt.

O wacht…

:bonk:
Nou ja, het is natuurlijk helemaal niet te zeggen hoe lang dit allemaal nog gaat duren. Want nu komt die zuid-Afrikaanse variant weer en dan komt er weer wat anders. Hoe lang ga je het volhouden? Ouders worden steeds ouder, ga je ze dan de komende jaren niet zien want misschien…? Waar trek je die grens? Voor ons is het nog extra lastig, omdat ze dus in het buitenland wonen. Ik kan niet eens altijd naar ze toe, vanwege allerlei regels in het buitenland of hier. Dus ja, als het dan wel kan en ze zijn nu nog fit dan doen we dat. Want wie weet hoe lang het weer gaat duren voor het weer een keer kan.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 22:52
Nou ja, het is natuurlijk helemaal niet te zeggen hoe lang dit allemaal nog gaat duren. Want nu komt die zuid-Afrikaanse variant weer en dan komt er weer wat anders. Hoe lang ga je het volhouden? Ouders worden steeds ouder, ga je ze dan de komende jaren niet zien want misschien…? Waar trek je die grens? Voor ons is het nog extra lastig, omdat ze dus in het buitenland wonen. Ik kan niet eens altijd naar ze toe, vanwege allerlei regels in het buitenland of hier. Dus ja, als het dan wel kan en ze zijn nu nog fit dan doen we dat. Want wie weet hoe lang het weer gaat duren voor het weer een keer kan.
Dus ga je nog ff het risico vergroten dat het helemaal nooit meer kan?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
26-11-2021 22:50
Beseffen jullie dat van de mensen die het samen gaan vieren 100% zeker mensen ziek gaan worden? Voor jongere mensen, mss niet zo'n probleem, maar opa's en oma's zijn meestal niet zo jong meer.
Nee snappen ze niet. Mark heeft het zo duidelijk uitgelegd. Ga Facetimen met opa en oma of ouderwetsch via de telefoon.

BLIJF THUIS!

Bedankt, egoïsten.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd jamaarhoe! Het lijkt me een vreselijke manier om iemand te verliezen.

@doornroosje
Opa is 75 en gezond. Oma zijn we een jaar geleden verloren.
kleinezon wijzigde dit bericht op 26-11-2021 22:59
15.90% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
S-Groot schreef:
26-11-2021 22:50
Zie hieronder hoe het nog een tandje erger kan: je vader van 72 met je zieke kind naar de teststraat laten gaan :facepalm:

Man man man, de domheid en het hoge gehalte aan 'fuck iedereen'. Fuck de zorg, fuck mensen die zorg nodig hebben en fuck mensen die in de zorg werken.
Echt, inderdaad ZO DOM en inderdaad zo'n enorme fuck you naar alles en iedereen dat ik er geen woorden voor heb.

Ook in andere topics hoor, oppassen moet gewoon kunnen, knuffelen van kleinkinderen moet gewoon kunnen.

WTF.

Echt, het is lang geleden dat ik mij zo kwaad heb gemaakt. Hoe is het in godsnaam mogelijk? Hoe verkopen mensen dit aan zichzelf?
Alle reacties Link kopieren
Mensen wat schrik ik hiervan. Deze houding is de reden dat we hierin zitten en dan straks allemaal janken want scholen gaan weer dicht.

Wij zitten met zijn drieën thuis, alle 3 positief bij de ggd maar de zelftesten negatief, alle drie volledig gevaccineerd en manlief zelfs al in maart corona gehad.

En dat terwijl wij van die enorme braverikken zijn die alle regels volgen.

Ga lekker sinterklaas vieren joh, doen, lekker eigenwijs en vooral, dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
26-11-2021 22:59
Echt, inderdaad ZO DOM en inderdaad zo'n enorme fuck you naar alles en iedereen dat ik er geen woorden voor heb.

Ook in andere topics hoor, oppassen moet gewoon kunnen, knuffelen van kleinkinderen moet gewoon kunnen.

WTF.

Echt, het is lang geleden dat ik mij zo kwaad heb gemaakt. Hoe is het in godsnaam mogelijk? Hoe verkopen mensen dit aan zichzelf?
Ik wind mij ook enorm op.
Zo krijgen we deze puinhoop er nooit onder. Domme ganzen die alleen aan zichzelf denken.

HET IS GEZEGD IN DE PERSCONFERENTIE!!!!

🤬🤬🤬🤬
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
En als de scholen toch moeten sluiten, is het aan jullie zelf te wijten!! Kom dan niet aan janken!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-11-2021 22:56
Dus ga je nog ff het risico vergroten dat het helemaal nooit meer kan?
Jep! Dat risico neemt iedereen bewust. We brengen liever tijd met elkaar door dan afgezonderd van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-11-2021 22:50
Zie hieronder hoe het nog een tandje erger kan: je vader van 72 met je zieke kind naar de teststraat laten gaan :facepalm: .







Man man man, de domheid en het hoge gehalte aan 'fuck iedereen'. Fuck de zorg, fuck mensen die zorg nodig hebben en fuck mensen die in de zorg werken.
Nog erger: “fuck je bloedeigen ouders”
Ik sta echt versteld van het vergaande egoïsme!
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
26-11-2021 22:58
Gecondoleerd jamaarhoe! Het lijkt me een vreselijke manier om iemand te verliezen.

@doornroosje
Opa is 75 en gezond. Oma zijn we een jaar geleden verloren.
O sorry, zijn leeftijd stond in de OP lees ik nu.

Damn, echt moeilijk hè, hij is al alleen, maar ik zou het nu niet doen. Kunnen jullie bij opa langsgaan en buiten blijven? Maar dan wel afstand houden?

Ik weet het hoor, dat is absoluut niet hetzelfde, maar wel een stuk veiliger.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:03
Jep! Dat risico neemt iedereen bewust. We brengen liever tijd met elkaar door dan afgezonderd van elkaar.
Maar er is nu niet alleen het risico voor jezelf, dat is het probleem. De viruscirculatie is zo ontzettend hoog!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:03
Jep! Dat risico neemt iedereen bewust. We brengen liever tijd met elkaar door dan afgezonderd van elkaar.
Heel erg bedankt. Jullie nemen voor jezelf risico. Maar ook voor anderen! Het egoïsme druipt van je af. 🤢
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 23:03
En als de scholen toch moeten sluiten, is het aan jullie zelf te wijten!! Kom dan niet aan janken!
Dat doe ik ook niet hoor. Van mij hadden ze de school nu al mogen sluiten. Gaat prima thuis en dan loopt ze in ieder geval nog minder risico op besmetting. En ze moeten ook onderhand eens opschieten met die prikken voor kinderen, dan staan we vooraan in de rij.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 23:06
Heel erg bedankt. Jullie nemen voor jezelf risico. Maar ook voor anderen! Het egoïsme druipt van je af. 🤢
Graag gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:07
Graag gedaan :)
Spoor jij wel?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 22:52
Nou ja, het is natuurlijk helemaal niet te zeggen hoe lang dit allemaal nog gaat duren. Want nu komt die zuid-Afrikaanse variant weer en dan komt er weer wat anders. Hoe lang ga je het volhouden? Ouders worden steeds ouder, ga je ze dan de komende jaren niet zien want misschien…? Waar trek je die grens? Voor ons is het nog extra lastig, omdat ze dus in het buitenland wonen. Ik kan niet eens altijd naar ze toe, vanwege allerlei regels in het buitenland of hier. Dus ja, als het dan wel kan en ze zijn nu nog fit dan doen we dat. Want wie weet hoe lang het weer gaat duren voor het weer een keer kan.
Bij het feit dat je geen normale zorg meer hoeft te verwachten als je, wat dan ook voor kwaal hebt? Bij het feit dat je weet, dat als je morgen onder de douche staat, en je een knobbeltje bij je borst voelt, het niet alleen al de gewoonlijke stront aan de knikker is, maar nu echt, omdat je niet weet of en wanneer je geholpen kunt worden?
Daar trek ik mijn grens. Maar mijn grens is die van vele anderen blijkbaar niet, dus zal ik me moeten gaan zitten opvreten over het feit, dat het op bepaalde vlakken, soms een beetje begint te voelen of ik in een derdewereldland leef. Ik merk dat ik, steeds als het weer gebeurt, echt moet wennen aan dat gevoel.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
26-11-2021 23:05
Maar er is nu niet alleen het risico voor jezelf, dat is het probleem. De viruscirculatie is zo ontzettend hoog!
En hoe groot is de kans voor gevaccineerden? Niet zo heel groot. Dus ja, dat risico nemen we en hopelijk is iedereen zo slim om te vaccineren. Zullen we deze er nog eens in gooien?

https://m.youtube.com/watch?v=lEKh0ggzzeA
Kleinezon schreef:
26-11-2021 20:42
We hebben tot dusver redelijk alle maatregelen gevolgd thuis, maar dit vind ik een hele lastige. Denk dat we Sinterklaas gewoon met opa (75 jaar, gevaccineerd) vieren. Wat jullie?
En wat redelijk was hebben jullie maar zelf even bepaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven