Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
maandag 8 juni 2009 om 19:32
maandag 8 juni 2009 om 19:33
maandag 8 juni 2009 om 20:22
Mooie foto's allemaal...
Ine, ik heb dat topic ook gelezen en geloof er ook geen bal van..of je bent in iedergeval goed gek..
Ik ben in de zomer in tirol geweest, heel lang geleden..het was de eerste vakantie zonder ouders..maar met een vriendin. Natuurlijk kwam ik verliefd thuis..
Verder geen tijd, het is hier nog volop maandag..
Ine, ik heb dat topic ook gelezen en geloof er ook geen bal van..of je bent in iedergeval goed gek..
Ik ben in de zomer in tirol geweest, heel lang geleden..het was de eerste vakantie zonder ouders..maar met een vriendin. Natuurlijk kwam ik verliefd thuis..
Verder geen tijd, het is hier nog volop maandag..
maandag 8 juni 2009 om 20:52
Leuk al die plaatjes. Ik zal morgen eens kijken of ik ook wat plaatsjes kan opsporen van het non-existente uitzicht en de leefomgeving hier. Je hebt hier in de buurt hele leuke plekjes, bos, heuvels en een heel lief bosmeertje.
Ine: ik zie je plaatje wel; wicki de viking. Dus toch goed gegaan.
Dora is hier trouwens ook erg geliefd. En Diego vinden ze ook leuk. We hebben ook dvd's en dat heeft als nadeel dat ze inderdaad steeds opnieuw dezelfde aflevering kunnen draaien. Daar wordt ik lichtelijk gestoord van.
Ik heb net de kinderen in bad gedaan en nu zitten ze in pyama nog even te spelen beneden. Ik ga zo de kleinste twee naar bed brengen. Dan mag de oudste nog even opblijven. Ga ik hem voorlezen. We lezen nu uit Astrid Lindgren. Is leuk want daar las ik vroeger ook uit. Kinderen van Bolderburen zijn we nu mee bezig. Is bijna uit trouwens. Daarna wil ik hem Narnia gaan voorlezen. Zo leuk dat hij nu de leeftijd heeft dat hij echt dat soort boeken/verhalen kan volgen.
Vanavond vroeg naar bed want ben doodmoe. Al vanaf zes uur op met Joshua en Sophia die niet wilden/konden slapen. Daarna de hele dag gewerkt en man werkt over dus ik ben alleen met de kleintjes. Hij komt over een uurtje thuis.
Ine: ik zie je plaatje wel; wicki de viking. Dus toch goed gegaan.
Dora is hier trouwens ook erg geliefd. En Diego vinden ze ook leuk. We hebben ook dvd's en dat heeft als nadeel dat ze inderdaad steeds opnieuw dezelfde aflevering kunnen draaien. Daar wordt ik lichtelijk gestoord van.
Ik heb net de kinderen in bad gedaan en nu zitten ze in pyama nog even te spelen beneden. Ik ga zo de kleinste twee naar bed brengen. Dan mag de oudste nog even opblijven. Ga ik hem voorlezen. We lezen nu uit Astrid Lindgren. Is leuk want daar las ik vroeger ook uit. Kinderen van Bolderburen zijn we nu mee bezig. Is bijna uit trouwens. Daarna wil ik hem Narnia gaan voorlezen. Zo leuk dat hij nu de leeftijd heeft dat hij echt dat soort boeken/verhalen kan volgen.
Vanavond vroeg naar bed want ben doodmoe. Al vanaf zes uur op met Joshua en Sophia die niet wilden/konden slapen. Daarna de hele dag gewerkt en man werkt over dus ik ben alleen met de kleintjes. Hij komt over een uurtje thuis.
maandag 8 juni 2009 om 21:02
Ok, even wat foto's:
uitzicht van appartement (als de huizen er niet voor zouden staan, zou je de Oude Stad kunnen zien liggen. Nog eentje:
En de omgeving, tja foto's te over:
5 minuten rijden van mijn huis, de flats op de foto rechts, dat is mijn woonwijk.
Uitzicht op de Oude Stad van de Tayelet, recht boven de gouden Rotskoepel mijn woonwijk.
even dit posten, ben er zo weer
uitzicht van appartement (als de huizen er niet voor zouden staan, zou je de Oude Stad kunnen zien liggen. Nog eentje:
En de omgeving, tja foto's te over:
5 minuten rijden van mijn huis, de flats op de foto rechts, dat is mijn woonwijk.
Uitzicht op de Oude Stad van de Tayelet, recht boven de gouden Rotskoepel mijn woonwijk.
even dit posten, ben er zo weer
maandag 8 juni 2009 om 21:03
@ ine ff uitloggen, cookies opeten verwijderen en dan opnieuw inloggen, weet cker dat je dan wel wicki ziet...
@ SFO owj jammer, geen Belize city. maar wel snel thuis begrijp ik.. zit helemaal in mn stoel te bouncen bij het idee dat er kaarten onderweg gaan zijn! whihhee waarschijnlijk heb ik ze dan na mn vakantie.. alhoewel.. soms is usa-NL er met 5 dagen...wie weet...
owh maar wacht, nog 5 nachtjes slapen en ik ga op vakantie!! whipieee
@ biebeltje, die rijp foto is echt prachtig! je hebt nog best een wijds uitzicht. komt vast omdat je zo hoog woont
@ SFO owj jammer, geen Belize city. maar wel snel thuis begrijp ik.. zit helemaal in mn stoel te bouncen bij het idee dat er kaarten onderweg gaan zijn! whihhee waarschijnlijk heb ik ze dan na mn vakantie.. alhoewel.. soms is usa-NL er met 5 dagen...wie weet...
owh maar wacht, nog 5 nachtjes slapen en ik ga op vakantie!! whipieee
@ biebeltje, die rijp foto is echt prachtig! je hebt nog best een wijds uitzicht. komt vast omdat je zo hoog woont
maandag 8 juni 2009 om 21:26
Disco, ik weet van de cookies, maar ik weet niet waar de cookies staan op mijn Mac.. zal me er eens in verdiepen .
Leuke plaatjes Specu! Jouw woonwijk steekt er wel hoog bovenuit. Is het een grote wijk? En het is in principe afgesloten toch?
Biebel, lijkt me heel indrukwekkend, vlakbij een luchthaven. Vliegt er niets direct over je hoofd?
Ooit heb ik op TV eens een interview gezien met een man die in een boerderijtje woonde, in Belgie geloof ik, waar onwijs veel vliegtuigen overheen vlogen. Volgens mij kwam er elke vijf minuten een vliegtuig overheen en echt heel laag, iedereen zou gek worden van de herrie, maar die man was er eigenlijk best aan gewend. Leuk vond hij het niet, maar hij lag er niet wakker van.
Nymeria, haha.. ja, dat gaat hier ook zo. 10383619 keer dezelfde DVD, en dan precies kunnen vertellen wat er komt, maar o wee als de DVD uit gaat .
Hij keek Dora meestal bij de au pair op haar kamer, ik zag de DVD vandaag voor het eerst. Het is op zich best heel grappig, ik kan me voorstellen dat het voor kinderen heel erg leuk is. Als ik vraag wie wie is, krijg ik een soort zucht, als in.. weeeeet je dat niet, pffffff... dat is toch....!!!
Voorlezen probeer ik wel, maar slaat nog niet altijd aan. We hebben nu een boekje over Gonnie, een gansje, dat vindt hij wel heel erg leuk. En Bob de Bouwer ook. Maar hij heeft nog niet altijd het geduld.
Chichaaaaa, waar ben je????
Leuke plaatjes Specu! Jouw woonwijk steekt er wel hoog bovenuit. Is het een grote wijk? En het is in principe afgesloten toch?
Biebel, lijkt me heel indrukwekkend, vlakbij een luchthaven. Vliegt er niets direct over je hoofd?
Ooit heb ik op TV eens een interview gezien met een man die in een boerderijtje woonde, in Belgie geloof ik, waar onwijs veel vliegtuigen overheen vlogen. Volgens mij kwam er elke vijf minuten een vliegtuig overheen en echt heel laag, iedereen zou gek worden van de herrie, maar die man was er eigenlijk best aan gewend. Leuk vond hij het niet, maar hij lag er niet wakker van.
Nymeria, haha.. ja, dat gaat hier ook zo. 10383619 keer dezelfde DVD, en dan precies kunnen vertellen wat er komt, maar o wee als de DVD uit gaat .
Hij keek Dora meestal bij de au pair op haar kamer, ik zag de DVD vandaag voor het eerst. Het is op zich best heel grappig, ik kan me voorstellen dat het voor kinderen heel erg leuk is. Als ik vraag wie wie is, krijg ik een soort zucht, als in.. weeeeet je dat niet, pffffff... dat is toch....!!!
Voorlezen probeer ik wel, maar slaat nog niet altijd aan. We hebben nu een boekje over Gonnie, een gansje, dat vindt hij wel heel erg leuk. En Bob de Bouwer ook. Maar hij heeft nog niet altijd het geduld.
Chichaaaaa, waar ben je????
maandag 8 juni 2009 om 21:37
Nog even wat foto's gezocht:
Foto genomen door vriendin, offpiste. Ik vind hem schitterend!
Uitzicht van helemaal boven op de berg, offpiste (en dus ook gemaakt door dezelfde vriendin ). Beneden ligt het dorp.
Krimmler Wasserfallen; heel indrukwekkend en heeeeel hoog. En heel koud en nat, maar mooi.
Foto genomen door vriendin, offpiste. Ik vind hem schitterend!
Uitzicht van helemaal boven op de berg, offpiste (en dus ook gemaakt door dezelfde vriendin ). Beneden ligt het dorp.
Krimmler Wasserfallen; heel indrukwekkend en heeeeel hoog. En heel koud en nat, maar mooi.
maandag 8 juni 2009 om 21:41
quote:Ine schreef op 08 juni 2009 @ 20:14:
Hey, ik wil mijn avatar veranderen. Heb een plaatje opgeslagen op mijn computer en bij Profiel zie ik hem wel, maar hier niet..
Wat gek. Of zal iemand hem zo lelijk vinden dat hij gecensureerd wordt
.
Even F5 drukken - ik zie Wicky wel!!
Oh je hebt 'n Mac, hebben die F-toetsen? Maar vast wel "refresh" in je browser, toch?
Hey, ik wil mijn avatar veranderen. Heb een plaatje opgeslagen op mijn computer en bij Profiel zie ik hem wel, maar hier niet..
Wat gek. Of zal iemand hem zo lelijk vinden dat hij gecensureerd wordt
Even F5 drukken - ik zie Wicky wel!!
Oh je hebt 'n Mac, hebben die F-toetsen? Maar vast wel "refresh" in je browser, toch?
maandag 8 juni 2009 om 21:54
@Disco je krijgt de hoofdprijs, loop nog even wat foto's te schieten in de Downtown Area en loop nog even een winkel binnen. En wat dacht je, juist de ansichtkaart met het land erop.
Jij hoef de eerste 14 dagen niet druk te maken over het aanschaffen van ansichtkaarten.
Zo nog de twee laatste foto's vanuit Belize City
Jij hoef de eerste 14 dagen niet druk te maken over het aanschaffen van ansichtkaarten.
Zo nog de twee laatste foto's vanuit Belize City
maandag 8 juni 2009 om 21:57
Ine, nee mijn man is een Nederlander..ik kwam trouwens altijd verliefd terug van vakantie..hihihi..Ben jij een vakantie liefde achterna gegaan?? Even nieuwgierig.
Leuke foto's Speculaasje, Israel is een land dat ik graag nog wel een keertje zou willen bezoeken. Hoe ben je daar terecht gekomen?
Mijn zoon kan stukken van Spons Bob uit zijn hoofd..ook altijd grappig met een boek voorlezen dat ze al tig keer gehoord hebben. Even een zin verkeerd zeggen..dan volgt daarna direct de verbetering.
Leuke foto's Speculaasje, Israel is een land dat ik graag nog wel een keertje zou willen bezoeken. Hoe ben je daar terecht gekomen?
Mijn zoon kan stukken van Spons Bob uit zijn hoofd..ook altijd grappig met een boek voorlezen dat ze al tig keer gehoord hebben. Even een zin verkeerd zeggen..dan volgt daarna direct de verbetering.
maandag 8 juni 2009 om 22:07
jammer dat zoiets bij het tentamen op hun 16-17-18e niet meer werkt 
hahahaa
@ ine heerlijk geweldige foto's! ben je ooit wel eens zo hoog geweest dan??
I can see my house from here (Eek the Cat)
@ SFO whihheee!!! me soo happy me soo happy
:d doink doink
ik kom trouwens ook vaak/altijd verliefd van vakantie terug...
hahahaa
@ ine heerlijk geweldige foto's! ben je ooit wel eens zo hoog geweest dan??
I can see my house from here (Eek the Cat)
@ SFO whihheee!!! me soo happy me soo happy
ik kom trouwens ook vaak/altijd verliefd van vakantie terug...
maandag 8 juni 2009 om 22:11
Bloemetje, nee, ik ben hier met mijn ex en zoon naartoe geemigreerd. Ex is na een half jaar met heimwee terug naar NL gegaan en ik ben met zoon gebleven, vandaar dat we nu met z'n tweeen hier wonen.
Ondertussen probeer ik wat Tirolers uit, zo nu en dan .
Zijn jullie voor werk geemigreerd?
Zoon begint nu ineens met ipv 'dankjewel', 'danke' te zeggen. En tjuuus. Zo grappig! Bitte vind hij stom.
Vanmiddag stond hij helemaal Dora te promoten, die moest en zou hij kijken: is wel leuke filmpje! Vaskar (=Madagascar) nie leuk nee is nie leuk. Dora leuk!
En dan moet ik stiekem zo lachen, staat hij daar.. nog geen 3 en weet al precies wat hij wel en niet wil!
Ondertussen probeer ik wat Tirolers uit, zo nu en dan .
Zijn jullie voor werk geemigreerd?
Zoon begint nu ineens met ipv 'dankjewel', 'danke' te zeggen. En tjuuus. Zo grappig! Bitte vind hij stom.
Vanmiddag stond hij helemaal Dora te promoten, die moest en zou hij kijken: is wel leuke filmpje! Vaskar (=Madagascar) nie leuk nee is nie leuk. Dora leuk!
En dan moet ik stiekem zo lachen, staat hij daar.. nog geen 3 en weet al precies wat hij wel en niet wil!
maandag 8 juni 2009 om 22:24
Disco, nee.. ik durf niet off piste te skien. Ik zwier liever relaxt van de normale, geprepareerde pistes, dan dat ik doodangsten uitsta bovenaan een ongeprepareerd stuk. Brrrrr..
Dit punt is iets hoger dan het officiele pistengedeelte. Dat is 2020 en ik had stiekem gekeken, de berg waarop dit is, is 2118 meter (top), dus het scheelt niet eens heel erg veel, want daar skien ze niet van de top.
Tja, SFO.. Belize is zeker een wensbestemming geworden. Of ik kom je moeder helpen, of ik kom logeren (en dan kom ik ook een beetje helpen hoor!). Wat ziet dat er gaaf uit!
Ik kom eigenlijk nooit verliefd terug van vakanties.. Behalve na mijn eerste zonder ouders. Toen was ik zooooooo verliefd, hij was zooooo leuk. Tijdje nog contact gehad, maar hij had net drie weken daarvoor verkering gekregen met een meisje (hij vertelde dat pas halverwege de week) en vond dus dat hij zich wel een beetje moest gedragen. Nou ja, echt gedragen hebben we ons uiteindelijk allesbehalve (maar ik kwam nog wel als maagd thuis, dat dan weer wel
). Het contact is doodgebloed en hij koos voor zijn andere vriendinnetje. Tranen met tuiten heb ik gehuild!
Een dik jaar terug mailde hij. En ineens vertelde hij me in een mail dat hij heel lang heeft nagedacht, na die geweldige week vakantie die we gehad hadden en dat hij eigenlijk liever voor mij had gekozen, maar dat mijn vriendin, die toen met een vriend van hem ging en hem regelmatig sprak, had gezegd dat ik toch geen verkering mocht van mijn moeder (ja, 15 jaar was ik en ik had een strenge moeder).. En toen is hij bij zijn vriendin gebleven.. Tja.
Nou, Ine, kom weer eens van die praatstoel!
Dit punt is iets hoger dan het officiele pistengedeelte. Dat is 2020 en ik had stiekem gekeken, de berg waarop dit is, is 2118 meter (top), dus het scheelt niet eens heel erg veel, want daar skien ze niet van de top.
Tja, SFO.. Belize is zeker een wensbestemming geworden. Of ik kom je moeder helpen, of ik kom logeren (en dan kom ik ook een beetje helpen hoor!). Wat ziet dat er gaaf uit!
Ik kom eigenlijk nooit verliefd terug van vakanties.. Behalve na mijn eerste zonder ouders. Toen was ik zooooooo verliefd, hij was zooooo leuk. Tijdje nog contact gehad, maar hij had net drie weken daarvoor verkering gekregen met een meisje (hij vertelde dat pas halverwege de week) en vond dus dat hij zich wel een beetje moest gedragen. Nou ja, echt gedragen hebben we ons uiteindelijk allesbehalve (maar ik kwam nog wel als maagd thuis, dat dan weer wel
Een dik jaar terug mailde hij. En ineens vertelde hij me in een mail dat hij heel lang heeft nagedacht, na die geweldige week vakantie die we gehad hadden en dat hij eigenlijk liever voor mij had gekozen, maar dat mijn vriendin, die toen met een vriend van hem ging en hem regelmatig sprak, had gezegd dat ik toch geen verkering mocht van mijn moeder (ja, 15 jaar was ik en ik had een strenge moeder).. En toen is hij bij zijn vriendin gebleven.. Tja.
Nou, Ine, kom weer eens van die praatstoel!
maandag 8 juni 2009 om 22:28
maandag 8 juni 2009 om 22:31
Jaaa, dat idee had ik inderdaad al, dat het NLs met Engels erdoor was, ik had ergens gelezen dat iemand zei dat haar dochter dankzij Dora tot tien kon tellen in het engels, en dat snapte ik niet helemaal, want dora is duidelijk een spaans meisje - maar in de NLse versie is het spaans dus juist engels, vandaaaar!
Mmmm hoe zit dat in de spaanstalige landen dames? Chicha? Guiri?
Leah vind er trouwens niet veel aan, is sowieso niet zo'n tv-gek, verliest haar interesse snel. Alleen als ze moe is vindt ze het heerlijk om op de bank te liggen buiskijken.
Mmmm hoe zit dat in de spaanstalige landen dames? Chicha? Guiri?
Leah vind er trouwens niet veel aan, is sowieso niet zo'n tv-gek, verliest haar interesse snel. Alleen als ze moe is vindt ze het heerlijk om op de bank te liggen buiskijken.