Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
02-01-2022 02:08
Dus ongehuwde tante mag gratis mee om op de kinderen te passen? Wauw, over gierig gesproken....
en gender - generaliserend ( of hoe dat ook heet ), want hoe ga je dan met die alleenstaande oom die meegaat om ? Mag die ook oppassen of moet die het volledige bedrag bijleggen ? questions, questions... @(
hoi
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
02-01-2022 20:36
en gender - generaliserend ( of hoe dat ook heet ), want hoe ga je dan met die alleenstaande oom die meegaat om ? Mag die ook oppassen of moet die het volledige bedrag bijleggen ? questions, questions... @(
En mag die op de kinderen passen, of vertrouw je dat toch niet helemaal?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Neeee joh, een alleenstaande oom hoor je als (schoon)zus te bedienen met bier en bitterballen niet te laten oppassen én niet te laten betalen, want het is immers vakantie en die arme man is al die drukte van jouw gezin niet gewent, dus die vind dat hij al heel wat opgeofferd heeft door gezellig mee te gaan :P ;-D

Doet me denken aan een vriend van mijn vader vroeger, die altijd “gezellig langskwam” als wij binnen een straal van 250km op vakantie waren als gezin. Broertje en ik werden in een slaapkamer gepropt in het vakantiehuisje, zodat hij er 1 voor zichzelf had. Deed de hele dag niets die vent dan zonnen/vissen/tv kijken. Bleek achteraf ook niets mee te betalen aan de kosten van het huisje of de boodschappen. Want hij kwam langs voor de gezelligheid. M’n moeder had een hekel aan hem :D Dit speelde nog in een tijd dat mijn vader de kostwinnaar was en dus vond dat hij mocht bepalen hoe de vakantie die hij betaald had eruit zag, niemand mocht er wat van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
31-12-2021 20:53
In dit geval lag al het treinverkeer stil en nam ik uiteindelijk met 2 vreemden (stel) een taxi naar het station waar we moesten zijn. Dus logisch voor mij dat ieder voor z’n zitplaats betaald. Want drie zitplaatsen in de taxi. Als ze met z’n tweeën op 1 plek waren gaan zitten, ok. Dan had er nog iemand mee kunnen gaan.

De man van het stel vond het ook gewoon logisch om de kosten door drie te delen.
grappig hoe iedereen dat anders ziet. ik had het logisch gevonden dat ik de helft zou moeten betalen.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
02-01-2022 09:11
En vanaf welke leeftijd tellen kinderen mee, vraag ik me altijd af? Ik ben eens weggeweest in een vakantiehuisje met mijn ex, onze 2 kleine kinderen (5 en 7) en een kinderloos stel. Om een voorbeeld te schetsen: wij haalden voor het ontbijt enorme zakken verse broodjes bij de bakker, de man van het stel at in zijn eentje de helft van alle broodjes op, dat was meer dan de kinderen en ik samen aten. De vrouw van het stel ging vervolgens zo lang staan douchen dat de boiler leeg was en vervolgens rekenenden ze overal 1/3 van af (2/6) want wij waren met z’n vieren…
wij zijn zo al een aantal keren op vakantie geweest. wij geen kinderen, zwager en schoonzus 2 kinderen. wij deden gewoon alles door de helft. maar dat kan ook zijn omdat het "eigen volk" is en wij het dus geen probleem vinden om voor de neefjes mee te betalen.
bij toegangskaartjes voor iets waar we dan heen gaan betaalt iedereen wel voor zijn eigen gezin.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Even checken of dit een gierige gedachten kronkel van mij is:
Vriendin is paar jaar geleden getrouwd. Ik was bij de ceremonie. Groot cadeau gegeven tov mijn budget. Kort erna gescheiden.
Nu getrouwd in het buitenland. Was ik niet bij. Gaat ook geen feest houden. Komt binnenkort naar Nederland.
Wel of geen cadeau geven?
Ik wil wat kleins geven maar ik denk dat dit over komt als knieperig en voel me deels geforceerd om dan wat groots te geven als ik wat geef.
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
04-01-2022 14:55
Even checken of dit een gierige gedachten kronkel van mij is:
Vriendin is paar jaar geleden getrouwd. Ik was bij de ceremonie. Groot cadeau gegeven tov mijn budget. Kort erna gescheiden.
Nu getrouwd in het buitenland. Was ik niet bij. Gaat ook geen feest houden. Komt binnenkort naar Nederland.
Wel of geen cadeau geven?
Ik wil wat kleins geven maar ik denk dat dit over komt als knieperig en voel me deels geforceerd om dan wat groots te geven als ik wat geef.
Ik zou vooral iets waardevols geven. Dus niet gezien qua prijs, maar iets waarover je nagedacht hebt en met je hart geeft. Dat ze al eerder getrouwd is geweest doet er toch niet toe? Of geef jij een vriendin ook alleen iets op de eerste verjaardag die ze viert als jullie vriendinnen zijn? Dus bij een nieuw huwelijk zou ik alsnog een cadeau doen.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
04-01-2022 15:07
Ik zou vooral iets waardevols geven. Dus niet gezien qua prijs, maar iets waarover je nagedacht hebt en met je hart geeft. Dat ze al eerder getrouwd is geweest doet er toch niet toe? Of geef jij een vriendin ook alleen iets op de eerste verjaardag die ze viert als jullie vriendinnen zijn? Dus bij een nieuw huwelijk zou ik alsnog een cadeau doen.
Persoonlijk vind een huwelijk en verjaardag andere dingen. Je bent elk jaar jarig en trouwen hoop je maar 1x te doen.
Alle reacties Link kopieren
een bos bloemen. Geen feest / uitnodiging is in mijn ogen geen cadeau.
Of als bloemen niet handig is dan een doos tulpenbollen. Je hebt ze in de prachtigste kleuren en er zal vast ook een bijzitten met een naam die naar een huwelijk verwijst.
pikachu wijzigde dit bericht op 05-01-2022 22:16
52.47% gewijzigd
hoi
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
04-01-2022 15:16
Persoonlijk vind een huwelijk en verjaardag andere dingen. Je bent elk jaar jarig en trouwen hoop je maar 1x te doen.
Daarom zou ik juist bij een huwelijk iets doen. En nogmaals, hoeft niet waardevol qua prijs te zijn. Zoals de bloembollen bijv, wat ergens naar verwijst. Zoiets kan al erg in de smaak vallen.
xiongmao schreef:
28-12-2021 17:49
Wilden jullie delen per persoon of per huishouden?

Indien per huishouden en broer is alleen of met klein gezin, dan kan daar de wrevel zitten.

Ik deelde een keer een taxi met een stel en toen wilde de vrouw de kosten door 2 ipv 3 delen...

Hmmm.... Ik ben normaal heel erg van het 'stellen moeten zich niet als eenheid gedragen'..... maar deze vind ik wel lastig. Want in dit geval zouden ze toch wel samen de taxi gepakt hebben. En jij apart. Als ze dan willen delen zou ik ook niet moeilijk doen over door twee delen.

Bij cadeautjes vind ik dat bijvoorbeeld weer anders. Want dan koop je als single 2 cadeautjes en krijg je er één terug. Maar dat is hier niet het geval. Je hebt gewoon 50% korting op je taxirit.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
04-01-2022 15:20
Daarom zou ik juist bij een huwelijk iets doen. En nogmaals, hoeft niet waardevol qua prijs te zijn. Zoals de bloembollen bijv, wat ergens naar verwijst. Zoiets kan al erg in de smaak vallen.
Ik heb wel iets in gedachte, ik weet alleen niet of ik het optijd af krijg. Bedankt voor de input(ook aan de andere)
xiongmao schreef:
31-12-2021 20:53
In dit geval lag al het treinverkeer stil en nam ik uiteindelijk met 2 vreemden (stel) een taxi naar het station waar we moesten zijn. Dus logisch voor mij dat ieder voor z’n zitplaats betaald. Want drie zitplaatsen in de taxi. Als ze met z’n tweeën op 1 plek waren gaan zitten, ok. Dan had er nog iemand mee kunnen gaan.

De man van het stel vond het ook gewoon logisch om de kosten door drie te delen.

Het wordt idd anders als er een hele groep mensen staat te wachten en jij anders met twee andere losse mensen in de taxi de rit door drie had kunnen delen. Maar lijkt me dat je dat vooraf bespreekt. Je moet al met al blij zijn dat je kon delen, anders had je in je eentje de volle mep moeten betalen.
Bos bloemen voor die bruiloft lijkt me voldoende.

En ongehuwde tantes worden natuurlijk meegevraagd om zo nu en dan op te passen en de ouders wat rust te gunnen. Dus zou echt bizar zijn als die dan mee moeten betalen aan een huisje.
Alle reacties Link kopieren
Kosten delen vind ik een van de lastigste zaken. Zeker als het singles en stellen betreft. Ik kan alle redeneringen volgen, soms is het ook meer een gevoelskwestie.

Ik heb nog een voorbeeld. Ik denk dat dit niet gierig is, maar ik voelde me toch niet fijn erover. Dit betreft trouwens twee singles. Ik had vroeger een single vriendin en zelf was ik single met twee kinderen. We spraken regelmatig af en dan betaalde zij altijd alleen voor zichzelf. Op zich volkomen terecht, maar op een gegeven moment ging het me toch tegenstaan. Kijk als de kosten echt hoog zijn, snapte ik het. Maar ik herinner me een ijsje dat we haalden en dat we dan dus vier ijsjes bestelden en zij me dan 2 euro gaf voor haar ijsje. Dan dacht ik toch, jeetje, it wouldn't kill you om een keer ook iets meer te betalen dan alleen je eigen deel.
Alle reacties Link kopieren
Morningrose schreef:
04-01-2022 16:52
Kosten delen vind ik een van de lastigste zaken. Zeker als het singles en stellen betreft. Ik kan alle redeneringen volgen, soms is het ook meer een gevoelskwestie.

Ik heb nog een voorbeeld. Ik denk dat dit niet gierig is, maar ik voelde me toch niet fijn erover. Dit betreft trouwens twee singles. Ik had vroeger een single vriendin en zelf was ik single met twee kinderen. We spraken regelmatig af en dan betaalde zij altijd alleen voor zichzelf. Op zich volkomen terecht, maar op een gegeven moment ging het me toch tegenstaan. Kijk als de kosten echt hoog zijn, snapte ik het. Maar ik herinner me een ijsje dat we haalden en dat we dan dus vier ijsjes bestelden en zij me dan 2 euro gaf voor haar ijsje. Dan dacht ik toch, jeetje, it wouldn't kill you om een keer ook iets meer te betalen dan alleen je eigen deel.
Waarom verwacht je dat zij de ijsjes voor jouw kinderen zou betalen?
Alle reacties Link kopieren
Morningrose schreef:
04-01-2022 16:52
Kosten delen vind ik een van de lastigste zaken. Zeker als het singles en stellen betreft. Ik kan alle redeneringen volgen, soms is het ook meer een gevoelskwestie.

Ik heb nog een voorbeeld. Ik denk dat dit niet gierig is, maar ik voelde me toch niet fijn erover. Dit betreft trouwens twee singles. Ik had vroeger een single vriendin en zelf was ik single met twee kinderen. We spraken regelmatig af en dan betaalde zij altijd alleen voor zichzelf. Op zich volkomen terecht, maar op een gegeven moment ging het me toch tegenstaan. Kijk als de kosten echt hoog zijn, snapte ik het. Maar ik herinner me een ijsje dat we haalden en dat we dan dus vier ijsjes bestelden en zij me dan 2 euro gaf voor haar ijsje. Dan dacht ik toch, jeetje, it wouldn't kill you om een keer ook iets meer te betalen dan alleen je eigen deel.

Bedoel je dat je had gewild dat zij zou meebetalen aan de ijsjes/ consumpties van jouw kinderen?! heb jij dan ook wel eens gedacht van he.. ik moet toch al 3 ijsjes betalen, kan ik die van haar er net zo goed bij betalen?!
Alle reacties Link kopieren
Morningrose schreef:
04-01-2022 16:52
Kosten delen vind ik een van de lastigste zaken. Zeker als het singles en stellen betreft. Ik kan alle redeneringen volgen, soms is het ook meer een gevoelskwestie.

Ik heb nog een voorbeeld. Ik denk dat dit niet gierig is, maar ik voelde me toch niet fijn erover. Dit betreft trouwens twee singles. Ik had vroeger een single vriendin en zelf was ik single met twee kinderen. We spraken regelmatig af en dan betaalde zij altijd alleen voor zichzelf. Op zich volkomen terecht, maar op een gegeven moment ging het me toch tegenstaan. Kijk als de kosten echt hoog zijn, snapte ik het. Maar ik herinner me een ijsje dat we haalden en dat we dan dus vier ijsjes bestelden en zij me dan 2 euro gaf voor haar ijsje. Dan dacht ik toch, jeetje, it wouldn't kill you om een keer ook iets meer te betalen dan alleen je eigen deel.
En betaalde jij vaak voor haar ijsje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja het zal wel aan mij liggen, maar het was dus een hele reeks van afspraken en betalingen en het ging altijd zo.
Ik kan me niet herinneren of ik nooit voor haar heb betaald, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dat niet zou doen. Maar zij vond het dus teveel om ook voor mij en mijn kinderen een keertje te betalen. Ik verwachtte dat zeker niet elke keer, maar gewoon een keertje.
Maar ik ben misschien de gierige in dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Morningrose schreef:
04-01-2022 17:05
Ja het zal wel aan mij liggen, maar het was dus een hele reeks van afspraken en betalingen en het ging altijd zo.
Ik kan me niet herinneren of ik nooit voor haar heb betaald, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dat niet zou doen. Maar zij vond het dus teveel om ook voor mij en mijn kinderen een keertje te betalen. Ik verwachtte dat zeker niet elke keer, maar gewoon een keertje.
Maar ik ben misschien de gierige in dit verhaal.
Waarom zou ze voor jouw kinderen betalen?
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-01-2022 16:33
Bos bloemen voor die bruiloft lijkt me voldoende.

En ongehuwde tantes worden natuurlijk meegevraagd om zo nu en dan op te passen en de ouders wat rust te gunnen. Dus zou echt bizar zijn als die dan mee moeten betalen aan een huisje.

O, ja? Als ik als ongehuwde tante mee wordt gevraagd, zou ik in mijn naïviteit denken: wat lief dat ze me meevragen. Als dit de achterliggende reden is, wil ik dat het eerlijk verteld wordt. Dan kan ik zelf de beslissing maken of ik wel of niet meega.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-01-2022 16:33
Bos bloemen voor die bruiloft lijkt me voldoende.

En ongehuwde tantes worden natuurlijk meegevraagd om zo nu en dan op te passen en de ouders wat rust te gunnen. Dus zou echt bizar zijn als die dan mee moeten betalen aan een huisje.
Mijn ongehuwde tante ging vroeger heel vaak mee op vakantie, voor de gezelligheid. Ik kan me niet herinneren dat ze in al die jaren meer dan een of twee keer heeft opgepast. Als ik met mijn zus en zwager op vakantie ga, pas ik ook wel eens op hun kinderen, maar ik betaal net zo goed mee aan het huisje. Wat jij beschrijft, vind ik meer een rol voor een heel jonge tante of een ouder nichtje (m/v).
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
04-01-2022 14:55
Even checken of dit een gierige gedachten kronkel van mij is:
Vriendin is paar jaar geleden getrouwd. Ik was bij de ceremonie. Groot cadeau gegeven tov mijn budget. Kort erna gescheiden.
Nu getrouwd in het buitenland. Was ik niet bij. Gaat ook geen feest houden. Komt binnenkort naar Nederland.
Wel of geen cadeau geven?
Ik wil wat kleins geven maar ik denk dat dit over komt als knieperig en voel me deels geforceerd om dan wat groots te geven als ik wat geef.
Ik zou ook gewoon een klein cadeau geven. Zou jouw vriendin echt verwachten dat je net zo uitpakt cadeautechnisch als bij een ceremonie met feest enz.?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
04-01-2022 14:55
Even checken of dit een gierige gedachten kronkel van mij is:
Vriendin is paar jaar geleden getrouwd. Ik was bij de ceremonie. Groot cadeau gegeven tov mijn budget. Kort erna gescheiden.
Nu getrouwd in het buitenland. Was ik niet bij. Gaat ook geen feest houden. Komt binnenkort naar Nederland.
Wel of geen cadeau geven?
Ik wil wat kleins geven maar ik denk dat dit over komt als knieperig en voel me deels geforceerd om dan wat groots te geven als ik wat geef.
Ik vind het wel lastig. Bij mij zou denk ik ook wel meespelen dat ze al eens eerder getrouwd is geweest en nu (bij haar tweede huwelijk) geen feest heeft gegeven. Toch zou ik iets geven, iets waardevols of zo en qua budget de gulden middenweg kiezen (dus niet de max van je budget en ook niet iets kleins). Ik hoop dat hetgeen je in gedachten hebt op tijd gereed is.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
04-01-2022 14:55
Even checken of dit een gierige gedachten kronkel van mij is:
Vriendin is paar jaar geleden getrouwd. Ik was bij de ceremonie. Groot cadeau gegeven tov mijn budget. Kort erna gescheiden.
Nu getrouwd in het buitenland. Was ik niet bij. Gaat ook geen feest houden. Komt binnenkort naar Nederland.
Wel of geen cadeau geven?
Ik wil wat kleins geven maar ik denk dat dit over komt als knieperig en voel me deels geforceerd om dan wat groots te geven als ik wat geef.
Geen feest, geen cadeau. Klaar.

In 't beste geval in de zomer een gezamenlijk etentje / BBQ.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven