Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik ben helemaal fan van een highlight van Sidney&Grace. Dus ik dacht mezelf een lol te doen door een highlight topper van kimchi te kopen van een cadeaubon.
Ik weet niet wat ik ermee moet, het is heel glitterig.

Verder heb ik een tijdje terug oogschaduw van clionadh gekocht. Dat is toch wel een ander level hoor. Echt wat een mooie kleuren.
Er was nu een surprisebag, en nu ben ik daar nogal gevoelig voor dus die besteld 😬
Surebaby schreef:
06-01-2022 20:24
Ik ben helemaal fan van een highlight van Sidney&Grace. Dus ik dacht mezelf een lol te doen door een highlight topper van kimchi te kopen van een cadeaubon.
Ik weet niet wat ik ermee moet, het is heel glitterig.

Verder heb ik een tijdje terug oogschaduw van clionadh gekocht. Dat is toch wel een ander level hoor. Echt wat een mooie kleuren.
Er was nu een surprisebag, en nu ben ik daar nogal gevoelig voor dus die besteld 😬
Ach, jammer is dat dan, hè? Ik heb een paar highlighters, terwijl dat eigenlijk niet echt nodig is; er is geen enorme variëteit aan kleuren highlight die bij je huid past en eenmaal gevonden doe je er jaren mee. Dus waarom ik er vijf heb....? Maar goed, daar zitten wel een paar hele fijne bij. Ik hou het meest van deze:

- de Superglow van Natasha Denona, die heb ik in de lichtste kleur
- de kleur Joy van Bareminerals. Gek, want die lijkt echt heel perzik in de verpakking, maar dat is echt mijn favoriete, eenmaal op de huid is die echt prachtig,cen ik ben erg licht van huid.
- Catrice more than glow highlighter, die is echt wel bling bling, voorzichtigheid geboden, maar erg mooi en een koopje

Al met al heb ik er niet absurd veel, maar nog steeds zou ik de komende pakweg acht jaar geen highlighter meer nodig hebben. Dat is dus wel een aandachtspunt voor mij: eerst beseffen hoe absurd lang je met zulke producten kan doen voor je méér koopt.

En ik wil zó graag weten wat er in die surprise bag zit!
Heeft iemand ervaring met de CC cream van Douglas?
Ik heb 1 highlighter, een hele lichte, van Sigma Beauty. Die gebruik ik af en toe als oogschaduw als ik toch een heel klein beetje shimmer wii. Heb gelukkig geen highlight obsessie. Foundation, oogschaduw en lipstick is al erg genoeg.

Het stomme is, ik ben heel tevreden over een paar lipsticks die ik heb (Mac Mehr en Chanel Lover), ook qua oogschaduw zit ik goed met Visearts Neutral Mattes en dan heb ik nog HIndash Beautopsy, die ik gebruik voor oogschaduw, bronzer, blush, wenkbrauwen, eyeliner etc. Waarom kriebelt het dan nog steeds???

Heb onlangs nog een lipstick besteld via Wonderland. Ben even kwijt welke. Hopelijk een schot in de roos, haha.
Fizz schreef:
06-01-2022 23:38
Heeft iemand ervaring met de CC cream van Douglas?
Nee, ik niet. Eigenlijk überhaupt niet met Douglas eigen merk.
Lady_Day schreef:
07-01-2022 06:36
Ik heb 1 highlighter, een hele lichte, van Sigma Beauty. Die gebruik ik af en toe als oogschaduw als ik toch een heel klein beetje shimmer wii. Heb gelukkig geen highlight obsessie. Foundation, oogschaduw en lipstick is al erg genoeg.

Het stomme is, ik ben heel tevreden over een paar lipsticks die ik heb (Mac Mehr en Chanel Lover), ook qua oogschaduw zit ik goed met Visearts Neutral Mattes en dan heb ik nog HIndash Beautopsy, die ik gebruik voor oogschaduw, bronzer, blush, wenkbrauwen, eyeliner etc. Waarom kriebelt het dan nog steeds???

Heb onlangs nog een lipstick besteld via Wonderland. Ben even kwijt welke. Hopelijk een schot in de roos, haha.
Je bent we zijn gewoon gevoelig voor marketing. Ergo, we kunnen er niks aan doen. :proud:

Trouwens :hello:
Tijdje niet geschreven / gelezen.
Maar ik heb de viseart petit apricotine inmiddels een aantal keer gebruikt en ben er erg blij mee! Ook het verzenden via Vinted was heel netjes gedaan en producten waren zoals gezegd idd 1x licht geswatcht.
De blush van Diego dalla Palma is mooi maar zoals JufJ hierboven ook al zegt over highlighter, is blush ook zo’n product waarvan niet alle kleuren het beste bij je huidtint passen plus je doet er eeuwen mee. Maargoed hij ligt nu bij de grijp stapel en ik grijp em regelmatig (ook vanuit een idioot rechtvaardigheidsgevoel :P)
Verder heb ik in het nieuwe jaar nog maar 1x make up gedragen. Vanmiddag wordt waarschijnlijk de 2e keer.
Ik heb even niet zoveel puf om er veel aan te doen. Long covid heeft me nog altijd flink in de greep helaas.
Als je niet precies welke kleur foundation, concealer of lipstick precies bij je past, dan is het wel heel erg lastig om online te bestellen. Vooral als er heel veel kleurschakeringen van een product zijn. Ik wacht daarom maar tot de parfumerieën weer open zijn.
Wat vervelend, Hobbeltverder... :cry:
Beterschap Hobbeltverder!
Fizz schreef:
09-01-2022 10:41
Als je niet precies welke kleur foundation, concealer of lipstick precies bij je past, dan is het wel heel erg lastig om online te bestellen. Vooral als er heel veel kleurschakeringen van een product zijn. Ik wacht daarom maar tot de parfumerieën weer open zijn.
Eens. Ik weet echt prima in welke kleurcatergorie ik val (licht, neutrale ondertoon) maar dan nog ben je afhankelijk van hoe goed het merk de kleuren presenteert op een site. Als er bijvoorbeeld geen nummering is, maar alleen fictieve namen, zoals Latté, Pocelain, nude, dan weet ik niet wat daarmee bedoeld wordt. Als erbij staat: voor een lichte huid met een neutrale ondertoon, ja, dan wel. Maar dat is niet altijd. Of nog erger, alleen maar vierkantjes in een kleur. Wat moet je daar in godsnaam uit afleiden? Of soms is er wel een nummering, maar zonder logica. Dan is bijvoorbeeld kleur 4 lichter dan kleur 3. Ja, dan wordt het ook heel verwarrend.
Er zijn wel merken en/of winkels die het heel goed doen. Die het echt makkelijker maken. Maar er zijn er ook waarvan ik denk: laat maar, dit wordt niks.
Bij lipstick is het sowieso eigenlijk nog moeilijker. Maar helaas vind ik het bij lipstick online én in de winkel net zo moeilijk. Tenzij je het echt op je lippen mag proberen.
Thanx vd beterschapswensen, JufJ en Fizz :heart:

Qua foundation / concealer kleuren; als ik het niet weet dan Google ik altijd op swatches en dan is er vrijwel altijd wel een foto of video te vinden waarop geswatcht wordt op meerdere huidtinten. Dan krijg je een veel betere indruk dan van die vierkantjes of gare benamingen idd.
Misschien dat dit jullie nog helpt mocht je toch online iets willen proberen?
Jufjoke schreef:
09-01-2022 10:48
Eens. Ik weet echt prima in welke kleurcatergorie ik val (licht, neutrale ondertoon) maar dan nog ben je afhankelijk van hoe goed het merk de kleuren presenteert op een site. Als er bijvoorbeeld geen nummering is, maar alleen fictieve namen, zoals Latté, Pocelain, nude, dan weet ik niet wat daarmee bedoeld wordt. Als erbij staat: voor een lichte huid met een neutrale ondertoon, ja, dan wel. Maar dat is niet altijd. Of nog erger, alleen maar vierkantjes in een kleur. Wat moet je daar in godsnaam uit afleiden? Of soms is er wel een nummering, maar zonder logica. Dan is bijvoorbeeld kleur 4 lichter dan kleur 3. Ja, dan wordt het ook heel verwarrend.
Er zijn wel merken en/of winkels die het heel goed doen. Die het echt makkelijker maken. Maar er zijn er ook waarvan ik denk: laat maar, dit wordt niks.
Bij lipstick is het sowieso eigenlijk nog moeilijker. Maar helaas vind ik het bij lipstick online én in de winkel net zo moeilijk. Tenzij je het echt op je lippen mag proberen.

Ik heb ooit (lang geleden, iets van 15 jaar geleden......mijn hemel waar blijft de tijd 😱😱) eens een kelurenanalyse gedaan en daar kreeg je advies bij in een soort boekje. Boekje heb ik nog steeds. Vroeger ging ik voor roze kleuren lippenstift en dan met name de koele kant. Ook met blush. Blijkt niet helemaal goed te zijn want de warmere bosbessenkleur lippenstift staat mij beter.

Nou snap ik wel dat voor een kleur lippenstift een kleurenanalyse best veel geld is maar 5 verkeerde lippenstiften is al 1 kleurenanalyse ;-).
Via google is natuurlijk ook veel te vinden.
Dames in de winkels weten het niet altijd beter. En ik heb best vaak verkeerd advies gekregen. Oranje is niet mijn kleur, vreselijke kleur en ik kreeg dit toch regelmatig te horen dat oranje goed bij mij zou staan. Een oranje shirt aantrekken, dan ben ik de hele dag chagrijnig.
En dat bleek na de kleurenanalyse te kloppen. Ik ben geen herfst type maar een wintertype.
Juliette schreef:
09-01-2022 11:28
Ik heb ooit (lang geleden, iets van 15 jaar geleden......mijn hemel waar blijft de tijd 😱😱) eens een kelurenanalyse gedaan en daar kreeg je advies bij in een soort boekje. Boekje heb ik nog steeds. Vroeger ging ik voor roze kleuren lippenstift en dan met name de koele kant. Ook met blush. Blijkt niet helemaal goed te zijn want de warmere bosbessenkleur lippenstift staat mij beter.

Nou snap ik wel dat voor een kleur lippenstift een kleurenanalyse best veel geld is maar 5 verkeerde lippenstiften is al 1 kleurenanalyse ;-).
Via google is natuurlijk ook veel te vinden.
Dames in de winkels weten het niet altijd beter. En ik heb best vaak verkeerd advies gekregen. Oranje is niet mijn kleur, vreselijke kleur en ik kreeg dit toch regelmatig te horen dat oranje goed bij mij zou staan. Een oranje shirt aantrekken, dan ben ik de hele dag chagrijnig.
En dat bleek na de kleurenanalyse te kloppen. Ik ben geen herfst type maar een wintertype.
Bij Douglas gebruiken ze toch zo’n apparaatje waarmee ze een kleuranalyse van je huidskleur kunnen maken? Welke kleur ondertoon e.d. Dat is dan toch objectief?
Nou, ik heb de Kruidvat serum foundation geprobeerd. Hij lijkt precies op The Ordinary. Voelt prima om op te doen maar als ik dan een paar uur later kijk met mijn 'superspiegel' dan zie ik dat het toch in de lijntjes gaat zitten. Dat was precies de reden waarom ik de Armani ben gaan gebruiken. Nee, dit is geen schot in de roos voor mij, helaas.
Fizz schreef:
09-01-2022 11:43
Bij Douglas gebruiken ze toch zo’n apparaatje waarmee ze een kleuranalyse van je huidskleur kunnen maken? Welke kleur ondertoon e.d. Dat is dan toch objectief?
[/quote

Oh dat ken ik niet. Na de kleurenanalyse heb ik nooit meer advies in een winkel gevraagd. Apparaat ook nog nooit gezien. Ik zal er eens opletten.
Lady_Day schreef:
09-01-2022 11:52
Nou, ik heb de Kruidvat serum foundation geprobeerd. Hij lijkt precies op The Ordinary. Voelt prima om op te doen maar als ik dan een paar uur later kijk met mijn 'superspiegel' dan zie ik dat het toch in de lijntjes gaat zitten. Dat was precies de reden waarom ik de Armani ben gaan gebruiken. Nee, dit is geen schot in de roos voor mij, helaas.
Tja. Eerlijk gezegd begin ik een klein beetje een snob te worden wat foundation betreft. Ik was het al qua oogschaduw, maar hoe meer verschillende foundations ik probeer, hoe meer ik toch wel merk dat mijn favorieten toch echt in het hoge segment vallen. Daarmee wil ik niet zeggen dat duur altijd beter is, maar ik vind over het algemeen geen toppers bij de drogist. En ik vind wel toppers in het hogere segment.

Ik ben niet erg merkentrouw en vind het leuk om steeds nieuwe dingen te proberen, maar eigenlijk is er geen één foundation van de drogist geweest door de jaren heen waarvan ik dacht: ja, deze is echt geweldig. Ik heb dat idee een tijdje gehad bij de True match van L'Oréal, maar dat is al even geleden en sindsdien heb ik diverse hoogsegment foundations geprobeerd die ik beter vind.
Twee uitzonderingen: ik vind de Pretty natural van Essence heel fijn, en de Pretty fresh van Colourpop.
Fizz schreef:
09-01-2022 11:43
Oh, ja? Dat heb ik nog nooit gezien! Wat leuk.
Jufjoke schreef:
09-01-2022 12:18
Tja. Eerlijk gezegd begin ik een klein beetje een snob te worden wat foundation betreft. Ik was het al qua oogschaduw, maar hoe meer verschillende foundations ik probeer, hoe meer ik toch wel merk dat mijn favorieten toch echt in het hoge segment vallen. Daarmee wil ik niet zeggen dat duur altijd beter is, maar ik vind over het algemeen geen toppers bij de drogist. En ik vind wel toppers in het hogere segment.

Ik ben niet erg merkentrouw en vind het leuk om steeds nieuwe dingen te proberen, maar eigenlijk is er geen één foundation van de drogist geweest door de jaren heen waarvan ik dacht: ja, deze is echt geweldig. Ik heb dat idee een tijdje gehad bij de True match van L'Oréal, maar dat is al even geleden en sindsdien heb ik diverse hoogsegment foundations geprobeerd die ik beter vind.
Twee uitzonderingen: ik vind de Pretty natural van Essence heel fijn, en de Pretty fresh van Colourpop.
Met foundation ben ik het ook nu. Als mijn Armani op is koop ik em absoluut weer. Qua oogschaduw ben ik ook een snob. Spul van de drogist kan echt niet tegen ABH, Viseart of Sigma op.

W.b. cleansers ben ik heel tevreden over de Cerave cream to foam die ook makeup er af haalt. Kost weinig en doet precies wat het doen moet. Ik gebruikte eerst Paula's Choice maar dat ga ik niet meer doen.

Ik koop ook geen dure mascara meer. Ik heb er nu eentje van Tecnic (of zoiets). Was maar een paar euro bij Boozy. Werkt net zo goed, indien niet beter dan de Sweed Lashes die 10x zo duur was.
Juliette schreef:
09-01-2022 11:28

Op zich helemaal eens. Maar het lastige met lipstick vind ik: ik weet in theorie best wat voor tint ik zoek.
Het probleem is dat de kleur zo vaak helemaal niet is wat hij leek, als je hem eenmaal op doet. Die perfecte perziktint blijkt dan opeens toch lichter dan je dacht. Of rozer. Of feller. Of de kleur blijkt wonder boven wonder wel perfect, maar de houdbaarheid is ruk, of hij voelt heel droog. Je ziet, er kan gewoon heel erg veel mis gaan met lipstick.
HobbeltVerder schreef:
09-01-2022 11:11
Thanx vd beterschapswensen, JufJ en Fizz :heart:

Qua foundation / concealer kleuren; als ik het niet weet dan Google ik altijd op swatches en dan is er vrijwel altijd wel een foto of video te vinden waarop geswatcht wordt op meerdere huidtinten. Dan krijg je een veel betere indruk dan van die vierkantjes of gare benamingen idd.
Misschien dat dit jullie nog helpt mocht je toch online iets willen proberen?
Ja zo doe ik het ook. Ik heb zelfs met hulp en met mogen opdoen in de winkel gruwelijke miskopen gedaan. Het blijft lastig maar dat swatches, sommigen doen dat.zelfs met filmpjes in verschillende licht, werkt voor mij iets beter.
Plus dat ik een goede match heb met een Mac kleur en bij twijfel kun je die vaak vergelijken per merk.
Zal ik een kleine review doen van het MAC make-up pakket wat mijn dochter heeft gewonnen bij de Douglas? Ik zeg klein want heb niet veel er van gebruikt, maar toch :-D . Dit zat er in het pakket en wat ik er van vond:

- MAC Studio Fix Mattifine 12 Hour Shine-Control Primer 30ml
Tja, zou zelf nooit zoveel geld uit geven aan een primer, maar deed wat het moest doen. Zelf geef ik de voorkeur aan een dewy make-upje, maar voor glansgebieden als kin en voorhoofd een goede primer.

-Prep & Prime Lip
Op zich een handig product, zelf niet gebruikt en dochter gebruikt m als lippenbalsem :hihi: dus kan er niet goed over oordelen hoe deze werkt als primer voor onder je lippenstift. Wel verzorgend!

-Strobe Cream
Dit vind ik nou een leuk & product, geeft die dewy finish aan je gezicht zonder dat je een kerstbal wordt.

-PREP + PRIME FIX+
Niet gebruikt, reviews als fixing spray zijn niet zo goed (sprayt niet als een waas, maar als straaltje) als primer wel goed.

-Mac 182 buffer brush - nog niet gebruikt, heb al een goede, ziet er stevig uit en reviews zijn goed.

-Magic Extension mascara
Mixed feelings. Ik heb m zelf niet gebruikt maar lijkt me klonterig/spinnenpootachtig gezien productfoto. Ik hou meer van goede separatie. Dochter is wel een fan, maar die houdt ook van spinnenpoten.

-Lustreglass Sheer-Shine lippenstift, in de kleur sellout. Kleur was mooier dan gedacht, alleen niet zo veel pigmentatie. Zit tussen een lipgloss en stift in maar houdt niet zo lang.

-Art LibraryNude Model oogschaduw palette
Hier had ik mn hoop op gevestigd en dat was niet ongegrond. Mooie palette, goede nude kleuren en mix van matte, velvet en glanzende tinten. Ben fan van de kleuren Shroom, l.e.s. Artiste en sugarplum, die een goede aanvulling zijn op de palettes die ik al heb. Goede pigmentatie en houdbaarheid, had niet anders verwacht. Overigens, doen mn BE creative en Zoeva palette op dat gebied daar niet voor onder. Maar het MAC is denk ik sterker in de matte tinten en het palette is van stevig kunststof ipv karton, en dat is heel fijn.

Oh ja, had nog testers besteld bij Mintenz voor oogschaduw, zoveel mooie kleuren, in het echt ook heel mooi (ik had oa Twinkle en taupe) maar pigmentatie was mwah, veel fall out en houdbaarheid was ruk, einde van de dag bijna helemaal weg! Heel jammer want vond de kleuren top. Ga morgen nog eens proberen met een primer van Mac eronder.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Leuk MonkeyTown!

Vandaag en morgen 25% korting bij Douglas dus ik heb ook m’n bestelling gedaan: Mac mini in velvet teddy en mehr, lipliners in whirl en soar (advies van de Mac site zelf), de lip prime die hierboven werd gereviewd, omdat ik vaak kapotte lippen heben de too faced mascara (bad girl bang is bijna op en deze is wat goedkoper).
Wie heeft ervaring met Fenty? Ik vind sommige producten er zó mooi uitzien.. De lipglosses en de highlights..
Van Fenty heb ik alleen die lipgloss in verschillende kleuren. De kleur Fussy heb ik een fullsize op mijn kaptafel en een mini woont in mijn tas. Ik heb ook een creamvariant, die is ook mooi en heeft meer pigment. Het zijn wel glossjes dus de houdbaarheid is natuurlijk niet zo lang als van een lipstick.
Waar heb jij het gekocht?

Ik vind Lemon lava wel gaaf! Met de gouden glitters :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven