Bestaat monogamie?
vrijdag 21 januari 2022 om 18:36
Hoi iedereen,
Steeds vaker hoor en zie ik dat mensen overspel plegen, soms durf ik geeneens een relatie aan te gaan om kwetsende gevoelens, pijn etc. te vermijden... Vaak denk ik laat me maar happy single zijn dan krijg ik ook geen narigheid en gezeik, aan de andere kant verlang ik ook naar liefde een man alleen voor mezelf... Maar soms geloof ik niet meer in een echte liefde die alleen voor één persoon gaat.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Geloven jullie er nog in?
Groetjes en liefs
Steeds vaker hoor en zie ik dat mensen overspel plegen, soms durf ik geeneens een relatie aan te gaan om kwetsende gevoelens, pijn etc. te vermijden... Vaak denk ik laat me maar happy single zijn dan krijg ik ook geen narigheid en gezeik, aan de andere kant verlang ik ook naar liefde een man alleen voor mezelf... Maar soms geloof ik niet meer in een echte liefde die alleen voor één persoon gaat.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Geloven jullie er nog in?
Groetjes en liefs
vrijdag 21 januari 2022 om 19:36
Ik denk dat er maar weinig mensen in een heel lange (20+ jaar) relatie nooit een keertje de fout in zijn gegaan (als je het fout zou willen noemen). Het is iets wat je moet doen of laten in dit geval, niet iets wat je overkomt, maar soms zijn verleidingen moeilijk te weerstaan.
kamillet wijzigde dit bericht op 21-01-2022 19:39
2.19% gewijzigd
vrijdag 21 januari 2022 om 19:42
Wat versta je onder monogamie?
Iemand anders buiten je relatie een leuke man/vrouw of zelfs sexy vinden?
(Seksuele) fantasieën hebben waarin anderen dan de partner een rol spelen?
Flirten met een ander?
Verliefd worden op iemand anders dan je partner?
Zoenen met een ander, sex met een ander met medeweten van je partner?
Zoenen en/of sex hebben met een ander zonder medeweten van de partner?
En nog 100 andere tussenvormen.
Voor mezelf kan ik bij de eerste paar vragen zeggen dat dit voor mij absoluut opgaat.
Maar ik ben als persoon vrij gedisciplineerd en ook geremd, dus ik heb er nog nooit naar gehandeld. Het zal vast niet voor iedereen even gemakkelijk zijn als voor mij denk ik.
Ben ik dan monogaam? Ik houd me in ieder geval aan de regels zoals wij binnen onze relatie hebben afgesproken.
Iemand anders buiten je relatie een leuke man/vrouw of zelfs sexy vinden?
(Seksuele) fantasieën hebben waarin anderen dan de partner een rol spelen?
Flirten met een ander?
Verliefd worden op iemand anders dan je partner?
Zoenen met een ander, sex met een ander met medeweten van je partner?
Zoenen en/of sex hebben met een ander zonder medeweten van de partner?
En nog 100 andere tussenvormen.
Voor mezelf kan ik bij de eerste paar vragen zeggen dat dit voor mij absoluut opgaat.
Maar ik ben als persoon vrij gedisciplineerd en ook geremd, dus ik heb er nog nooit naar gehandeld. Het zal vast niet voor iedereen even gemakkelijk zijn als voor mij denk ik.
Ben ik dan monogaam? Ik houd me in ieder geval aan de regels zoals wij binnen onze relatie hebben afgesproken.
.
vrijdag 21 januari 2022 om 19:44
Ik ken toch bijna alleen maar stellen die al zeker 15 jaar bij elkaar zijn en die monogaam zijn. Ik snap ook nooit zo goed dat verleiding moeilijk te weerstaan is. Ik kom gewoon al nooit in een situatie met verleiding. Ook dat is gewoon al een keus natuurlijk. En ik heb totaal geen moeite met die keus. Vind dat alleen maar normaal.KamilleT schreef: ↑21-01-2022 19:36Ik denk dat er maar weinig mensen in een heel lange (20+ jaar) relatie nooit een keertje de fout in zijn gegaan (als je het fout zou willen noemen). Het is iets wat je moet doen of laten in dit geval, niet iets wat je overkomt, maar soms zijn verleidingen moeilijk te weerstaan.
vrijdag 21 januari 2022 om 19:53
De meeste mensen zullen meerdere relaties na elkaar hebben gehad. In die zin zijn ze dus niet levenslang monogaam zoals zwanen. Verder zullen veel mensen tussen twee relaties in nog wel hebben gescharreld. En natuurlijk zijn er ook stellen die een open relatie hebben of swingen.
Kortom: Er zijn veel mensen niet monogaam zonder dat ze vreemdgaan.
Kortom: Er zijn veel mensen niet monogaam zonder dat ze vreemdgaan.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 21 januari 2022 om 19:54
Ik moet echt lachen met mensen die hier voorbeelden aanhalen van koppels die toch minstens 10 jaar samen zijn en monogaam. Denken jullie echt dat jullie dat zouden weten als er daar iemand zijn partner bedriegt? Je kan enkel van jezelf weten of je monogaam bent, van iemand anders niet. Ik ken heel veel brave huisvaders die geregeld slippertjes maken. En die hun vrienden denken ook dat ze monogaam zijn hoor.
vrijdag 21 januari 2022 om 19:57
Vreemdgaan zul je niet snel aan de grote klok hangen. En ook het hebben van een open relatie wordt in de regel niet van de daken geschreeuwd.MeredithG schreef: ↑21-01-2022 19:54Ik moet echt lachen met mensen die hier voorbeelden aanhalen van koppels die toch minstens 10 jaar samen zijn en monogaam. Denken jullie echt dat jullie dat zouden weten als er daar iemand zijn partner bedriegt? Je kan enkel van jezelf weten of je monogaam bent, van iemand anders niet. Ik ken heel veel brave huisvaders die geregeld slippertjes maken. En die hun vrienden denken ook dat ze monogaam zijn hoor.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 21 januari 2022 om 20:01
Idd precies wat ik dachtMeredithG schreef: ↑21-01-2022 19:54Ik moet echt lachen met mensen die hier voorbeelden aanhalen van koppels die toch minstens 10 jaar samen zijn en monogaam. Denken jullie echt dat jullie dat zouden weten als er daar iemand zijn partner bedriegt? Je kan enkel van jezelf weten of je monogaam bent, van iemand anders niet. Ik ken heel veel brave huisvaders die geregeld slippertjes maken. En die hun vrienden denken ook dat ze monogaam zijn hoor.
vrijdag 21 januari 2022 om 20:07
Ik geloof wel dat dit bestaat.
Ik heb zelf al 16 jaar en monogame relatie. Waren 19 toen we bij elkaar kwamen.
100% zekerheid heb je nooit maar ik geloof dat mijn man mij nog nooit bedrogen heeft tenzij hij het onder werktijd doet maar dat lijkt me niet.
Wij zeggen altijd tegen elkaar als je denkt of vind dat je t beter kan krijgen moet je gaan. Je kiest ervoor om iemand te bedriegen
100% zekerheid heb je nooit maar ik geloof dat mijn man mij nog nooit bedrogen heeft tenzij hij het onder werktijd doet maar dat lijkt me niet.
Wij zeggen altijd tegen elkaar als je denkt of vind dat je t beter kan krijgen moet je gaan. Je kiest ervoor om iemand te bedriegen
vrijdag 21 januari 2022 om 20:12
Ik hou van intieme gesprekken en ik weet van de meeste van mijn vriend(inn)en wel wie er ooit vreemdgegaan is, dat nu nog doet, hoe hun seksleven er uitziet, op wie ze een crush hebben etc.MeredithG schreef: ↑21-01-2022 19:54Ik moet echt lachen met mensen die hier voorbeelden aanhalen van koppels die toch minstens 10 jaar samen zijn en monogaam. Denken jullie echt dat jullie dat zouden weten als er daar iemand zijn partner bedriegt? Je kan enkel van jezelf weten of je monogaam bent, van iemand anders niet. Ik ken heel veel brave huisvaders die geregeld slippertjes maken. En die hun vrienden denken ook dat ze monogaam zijn hoor.
Juist van mensen waarvan het niet uitmaakt of jij het weet, en/of die graag hun relatieproblemen met je delen, hoor je veel.
vrijdag 21 januari 2022 om 20:19
vrijdag 21 januari 2022 om 20:27
Hier soortgelijke situatieappelwangetje schreef: ↑21-01-2022 20:07Ik geloof wel dat dit bestaat.
Mijn partner houdt meer van gamen dan achter andere vrouwen aangaan.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 21 januari 2022 om 20:35
Ik weet wel zeker dat dat bestaat, want ik ben zelf al twintig jaar monogaam.
Hoeveel procent van de andere mensen? Geen flauw idee.
Maar ter vergelijking: er zijn mensen die denken dat klavertjes vier niet bestaan, de wetenschap zegt dat één op tien duizend een klavertje vier is, en ik heb er al zeker tien gevonden in mijn leven...wat zegt dat dan?
Maar ter vergelijking: er zijn mensen die denken dat klavertjes vier niet bestaan, de wetenschap zegt dat één op tien duizend een klavertje vier is, en ik heb er al zeker tien gevonden in mijn leven...wat zegt dat dan?
vrijdag 21 januari 2022 om 20:35
Ik heb bijna 25 jaar een relatie, weet van mezelf dat ik 100% monogaam ben en geloof ook dat mijn man monogaam is, al weet je dat nooit zeker.appelwangetje schreef: ↑21-01-2022 20:07Ik geloof wel dat dit bestaat.
vrijdag 21 januari 2022 om 20:51
vrijdag 21 januari 2022 om 20:58
vrijdag 21 januari 2022 om 21:14
Dat je statistiek niet klopt of dat je héél veel klavertjes plukt.slekire schreef: ↑21-01-2022 20:35Ik weet wel zeker dat dat bestaat, want ik ben zelf al twintig jaar monogaam.
vrijdag 21 januari 2022 om 21:32
Nee, monogamie is niet vanzelfsprekend, het is niet natuurlijk of aangeboren bij de mens.
En of course willen de meeste mensen beweren en geloven, dat ze 20, 30, 40 jaar.. enkel van hun eigen partner geil worden en dat het andersom net zo is.... Persoonlijk geloof ik dat écht niet! Vind ik het eerder als een soort naief sprookjesverhaal klinken.
20, 30, 40 jaren, de rest van je leven met één en dezelfde persoon willen delen? Ja, daar geloof ik wel in hoor.. maar dat dit dus ook gespaard gaat met monogamie? Neuh... geloof ik dan weer niet.
En of course willen de meeste mensen beweren en geloven, dat ze 20, 30, 40 jaar.. enkel van hun eigen partner geil worden en dat het andersom net zo is.... Persoonlijk geloof ik dat écht niet! Vind ik het eerder als een soort naief sprookjesverhaal klinken.
20, 30, 40 jaren, de rest van je leven met één en dezelfde persoon willen delen? Ja, daar geloof ik wel in hoor.. maar dat dit dus ook gespaard gaat met monogamie? Neuh... geloof ik dan weer niet.
vrijdag 21 januari 2022 om 21:58
Er zijn mannen met weinig testosteron en lage seksdrive en die zullen trouw zijn. Alle andere mannen zijn een tijdje trouw todat de gelegenheid zich voordoet. Het is niet persoonlijk en hoeft geen drama te zijn. Zelf ben ik in verliefde staat trouw. Als ik dat niet ben of het gevoel ebt weg, dan ben ik niet trouw.
vrijdag 21 januari 2022 om 22:09
Ja precies, heb ook zelf veel van zoiets gezien en meegemaakt dat mannen in een lange relatie met me naar bed willen gaan (mij nie bellen natuurlijk).. Volgens mij kunnen mannen (ook vrouwen) dit goed verborgen houden. Misschien heb ik te veel van dit soort dingen meegemaakt en gehoord waardoor ik wantrouwend ben geworden en niet echt in trouw geloof.MeredithG schreef: ↑21-01-2022 19:54Ik moet echt lachen met mensen die hier voorbeelden aanhalen van koppels die toch minstens 10 jaar samen zijn en monogaam. Denken jullie echt dat jullie dat zouden weten als er daar iemand zijn partner bedriegt? Je kan enkel van jezelf weten of je monogaam bent, van iemand anders niet. Ik ken heel veel brave huisvaders die geregeld slippertjes maken. En die hun vrienden denken ook dat ze monogaam zijn hoor.