BOOS: aantijgingen tvoh
zaterdag 15 januari 2022 om 12:26
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
zaterdag 22 januari 2022 om 10:45
zaterdag 22 januari 2022 om 10:53
Ook ik heb gisteren met mijn vriend een stevige discussie gehad. En mijn vriend is de meest zachtaardige vrouwvriendelijke man die ik ken. Maar ook hij begreep het niet.
Hij zegt dingen als "waarom zeiden ze geen nee". "Ze konden het toch melden". "Waarom zou je aan jezelf twijfelen" "je weet toch wat iemand wil als je om half 12 s avonds afspreekt".
Ik heb hem echt morten uitleggen hoe druk werkt en dat je je kan dichtklappen, denken dat het aan jou ligt en dat je het niet durft te melden.
Het ging hier best heftig aan toe. En mijn vriend probeert het echt te begrijpen. Maar hij denkt er echt vrij simpel over. Als je iets niet wilt zeg je nee en als iemand je onder druk zet dan maak je er werk van.
Ik denk dat de meeste mannen zich gewoon niet kunnen voorstellen hoe sexueel overschrijdend gedrag en machtsmisbruik voelt voor vrouwen. Mijn vriend is echt geen lul die vrouwen de schuld geeft. Maar hij snapt het gewoon echt niet. En ik weet ook niet zo goed hoe wij dit duidelijk kunnen maken aan mannen.
Hij zegt dingen als "waarom zeiden ze geen nee". "Ze konden het toch melden". "Waarom zou je aan jezelf twijfelen" "je weet toch wat iemand wil als je om half 12 s avonds afspreekt".
Ik heb hem echt morten uitleggen hoe druk werkt en dat je je kan dichtklappen, denken dat het aan jou ligt en dat je het niet durft te melden.
Het ging hier best heftig aan toe. En mijn vriend probeert het echt te begrijpen. Maar hij denkt er echt vrij simpel over. Als je iets niet wilt zeg je nee en als iemand je onder druk zet dan maak je er werk van.
Ik denk dat de meeste mannen zich gewoon niet kunnen voorstellen hoe sexueel overschrijdend gedrag en machtsmisbruik voelt voor vrouwen. Mijn vriend is echt geen lul die vrouwen de schuld geeft. Maar hij snapt het gewoon echt niet. En ik weet ook niet zo goed hoe wij dit duidelijk kunnen maken aan mannen.
zaterdag 22 januari 2022 om 10:57
Hij snapt ook niet dat Marco B geen minderjarige meisjes mag aanraken bij The Voice kids?
Hij snapt ook niet dat die meiden een talent hebben wat zij willen ontwikkelen en dat de bandleider dan zegt: de band speelt als een dweil wanneer je vanavond niet met mij uit gaat? Dan zeg je nee en lig je misschien wel uit het programma.
Hij heeft nooit een gewone vriendin gehad met wie je eens een avond gaat stappen. Na 22.oo uur afspreken geeft recht op seks ofzo....
Nooit een feestjes gevierd of een slaapfeestje gehad als tiener...of eindigde bij je vriend ook altijd alles in een orgie?
Er bestaan trouwens ook hele onopvallende aardige daders, ik vind Marco ook geen alpha-man met een grote bek...je vriend is niet vrouwvriendelijk. Hij doet voor de goede orde een beetje alsof, maar eigenlijk vind ie dat vrouwen hun gedrag moeten aanpassen ipv dat de dader zijn handen thuis houdt.
Op mijn facebook zei iemand: het ligt aan het competitie element. Vrouwen doen sinds 1900 mee aan de Olympische spelen, de gemiddelde man is in die tijd blijven steken blijkbaar.
Hij snapt ook niet dat die meiden een talent hebben wat zij willen ontwikkelen en dat de bandleider dan zegt: de band speelt als een dweil wanneer je vanavond niet met mij uit gaat? Dan zeg je nee en lig je misschien wel uit het programma.
Hij heeft nooit een gewone vriendin gehad met wie je eens een avond gaat stappen. Na 22.oo uur afspreken geeft recht op seks ofzo....
Nooit een feestjes gevierd of een slaapfeestje gehad als tiener...of eindigde bij je vriend ook altijd alles in een orgie?
Er bestaan trouwens ook hele onopvallende aardige daders, ik vind Marco ook geen alpha-man met een grote bek...je vriend is niet vrouwvriendelijk. Hij doet voor de goede orde een beetje alsof, maar eigenlijk vind ie dat vrouwen hun gedrag moeten aanpassen ipv dat de dader zijn handen thuis houdt.
Op mijn facebook zei iemand: het ligt aan het competitie element. Vrouwen doen sinds 1900 mee aan de Olympische spelen, de gemiddelde man is in die tijd blijven steken blijkbaar.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-01-2022 11:02
27.04% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:00
Ik denk/ hoop dat dat ook komt doordat mannen die 'goed' in elkaar zitten, er ook niet zo erg bij stilstaan hoe beroerd die andere gasten handelen. Omdat ze het vanzelfsprekend vinden om te luisteren naar een nee, en niet eens de behoefte hebben om een grens op te zoeken, laat staan deze te overschrijden.abracadabra schreef: ↑22-01-2022 10:53Ook ik heb gisteren met mijn vriend een stevige discussie gehad. En mijn vriend is de meest zachtaardige vrouwvriendelijke man die ik ken. Maar ook hij begreep het niet.
In zo'n gezonde setting is het ook veel makkelijker om wél nee te zeggen, omdat je er dan op mag rekenen dat er naar geluisterd wordt. Dan is het ook makkelijker om stappen te ondernemen, omdat je er op vertrouwt dat er naar je geluisterd wordt en je geloofd wordt. En vanuit die gezonde setting redeneert de hierboven beschreven goedbedoelende man, stel ik me zo voor.
Maar die situatie is in deze gevallen totaal niet aan de orde.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:06
Dit is een goede post.ldp schreef: ↑22-01-2022 11:00Ik denk/ hoop dat dat ook komt doordat mannen die 'goed' in elkaar zitten, er ook niet zo erg bij stilstaan hoe beroerd die andere gasten handelen. Omdat ze het vanzelfsprekend vinden om te luisteren naar een nee, en niet eens de behoefte hebben om een grens op te zoeken, laat staan deze te overschrijden.
In zo'n gezonde setting is het ook veel makkelijker om wél nee te zeggen, omdat je er dan op mag rekenen dat er naar geluisterd wordt. Dan is het ook makkelijker om stappen te ondernemen, omdat je er op vertrouwt dat er naar je geluisterd wordt en je geloofd wordt. En vanuit die gezonde setting redeneert de hierboven beschreven goedbedoelende man, stel ik me zo voor.
Maar die situatie is in deze gevallen totaal niet aan de orde.
Ik ben VOOR bewustwording maar ik pas er wel voor op mijn (eveneens) super vrouwvriendelijke man een soort schuld op te leggen.
Zelf begrijp ik ook geen psychopaten, en ga er niet vanuit dat mijn man dat wel doet.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:09
Jeetje wat heftig.viva-amber schreef: ↑22-01-2022 09:57Die van ons heeft zijn stress op een kind afgereageerd...zit nu bij de psycholoog voor zijn stress want kon er niets aan doen....
Is trouwens ook nog eens een recidive, de therapie heeft de vorige keer ook niet geholpen en meneer heeft zichzelf ook niet op tijd in behandeling gesteld.
Maar goed, ze gaan hem weer beter maken (kots).
Ik snap ook niet dat de familie nu nog zo met hem bezig is. Hoe staat zijn partner er in?
zaterdag 22 januari 2022 om 11:19
Dan vrees ik dat mannen het wat dat betreft voor zichzelf hebben verziekt. Ik kan zo'n compliment niet meer los zien van bijbedoelingen, in de breedste zin van het woord, het voelt als een 'keuring' en is het m.i. ook. En daar zit ik op mijn werk niet op te wachten. Waarom denken die mannen dat zij mij daar een plezier mee doen, wie denken ze wel dat ze zijn? En zijn ze ook zo complimenteus naar collega-mannen?SunShine35 schreef: ↑22-01-2022 09:28Allebei moet kunnen toch? Een leidinggevende mag ook zeggen dat je er leuk uit ziet. Vind ik ook een compliment als het normaal wordt gezegd.
En mannen die nu janken 'dat ze niet eens meer een compliment kunnen geven' zijn te triest voor woorden. Als je te dom bent om goed in te kunnen schatten hoe het bij de ontvanger valt (en het geen leuke flirt op de werkvloer is tussen 2 gelijkwaardige posities bv) moet je het indedaad laten. En als je daar een probleem mee hebt, ben je dus logischerwijs onderdeel van het probleem.
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 22-01-2022 11:22
2.62% gewijzigd
zaterdag 22 januari 2022 om 11:27
Voornu schreef: ↑22-01-2022 11:19Dan vrees ik dat mannen het wat dat betreft voor zichzelf hebben verziekt. Ik kan zo'n compliment niet meer los zien van bijbedoelingen, in de breedste zin van het woord, het voelt als een 'keuring' en is het m.i. ook. En daar zit ik op mijn werk niet op te wachten. Waarom denken die mannen dat zij mij daar een plezier mee doen, wie denken ze wel dat ze zijn? En zijn ze ook zo complimenteus naar collega-mannen?
En mannen die nu janken 'dat ze niet eens meer een compliment kunnen geven' zijn te triest voor woorden. Als je te dom bent om goed in te kunnen schatten hoe het bij de ontvanger valt (en het geen leuke flirt op de werkvloer is tussen 2 gelijkwaardige posities bv) moet je het indedaad laten. En als je daar een probleem mee hebt, ben je dus logischerwijs onderdeel van het probleem.
Je ‘mag geen complimentjes meer geven’. Je mag ‘niet eens meer flirten’. Echt. Mannen die dit nog steeds durven te zeggen. Ga janken.
Aan iedereen die hier haar heftige verhaal deelt:
Ik lees op nu.nl dat BOOS de naam van de regisseur niet heeft genoemd omdat het geen publiek figuur is. Martijn Nieman is het toch? Martijn Nieman. Martijn Nieman.
't Is al met al een heel gedoe
zaterdag 22 januari 2022 om 11:27
Die wil hem terug, maar snapt wel dat zij nu moeten gaan latten van VT omdat hij een contactverbod krijgt met het kind.
Maar zij zet hem niet uit de ouderlijke macht en wil getrouwd blijven.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-01-2022 11:36
0.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:34
Een vriendin van mij reageerd ook zo. Die vrouwen hadden gewoon nee moeten leren zeggen bij de opvoeding.abracadabra schreef: ↑22-01-2022 10:53Ook ik heb gisteren met mijn vriend een stevige discussie gehad. En mijn vriend is de meest zachtaardige vrouwvriendelijke man die ik ken. Maar ook hij begreep het niet.
Sommige mensen snappen het gewoon niet.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:41
In diezelfde post van Yvonne staat dat Martijn Nieman langsliep bij een vrouw en voor de grap onder haar kleding haar beha uitdeed, lachte en verder liep.
Dan ben je een hele erge hoor, Martijn Nieman.
Ik vind het fijn om te lezen dat veel vrouwen hier nu kennelijk met hun vriend over praten. Die heb ik nu helaas (hoewel?) niet, maar goed dat de discussie loskomt. Het lijkt me heel frustrerend om te merken dat je man het niet snapt of niet wil snappen. Ook met mijn vader had ik het er laatst over, die begon ook al te sputteren à la ‘en complimentjes dan’, blablabla. Kennelijk zit dat veel mannen heel hoog.
Dan ben je een hele erge hoor, Martijn Nieman.
Ik vind het fijn om te lezen dat veel vrouwen hier nu kennelijk met hun vriend over praten. Die heb ik nu helaas (hoewel?) niet, maar goed dat de discussie loskomt. Het lijkt me heel frustrerend om te merken dat je man het niet snapt of niet wil snappen. Ook met mijn vader had ik het er laatst over, die begon ook al te sputteren à la ‘en complimentjes dan’, blablabla. Kennelijk zit dat veel mannen heel hoog.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:43
Dat vond ik trouwens tenenkrommend hé!
Iedereen werd uitgebreid bij naam genoemd.. en dan was er die regisseur..
Ze hadden hem dan net zo goed die groenteboer kunnen noemen.
Later bij VI aan tafel, allemaal een grote waffel en ja: "Zij wisten wel 'wie' er bedoeld werd met 'die regisseur'! Maar niemand wilde zijn naam noemen! Ook Britt Dekker niet! Er werd snel overheen gepraat.
Dat is nou wat Yvonne o.a bedoeld als ze zegt dat in showbizzland iedereen in elkaars reet kruipt, en men veel lult, maar niks zegt.
Iedereen werd uitgebreid bij naam genoemd.. en dan was er die regisseur..
Ze hadden hem dan net zo goed die groenteboer kunnen noemen.
Later bij VI aan tafel, allemaal een grote waffel en ja: "Zij wisten wel 'wie' er bedoeld werd met 'die regisseur'! Maar niemand wilde zijn naam noemen! Ook Britt Dekker niet! Er werd snel overheen gepraat.
Dat is nou wat Yvonne o.a bedoeld als ze zegt dat in showbizzland iedereen in elkaars reet kruipt, en men veel lult, maar niks zegt.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:44
Nou dit. Ik vind het zó schokkend. Zou willen dat ik het zo goed kon verwoorden zoals velen hier doen, maar het lukt me niet. Mijn hoofd is een warboel. Voor alle slachtoffers van misbruik en grensoverschrijdend gedrag
Ik heb vannacht dankzij quetiapine (lage dosering) knock-out gelegen. De paniek is iets minder nu. Straks een paar uur lopen in het bos en proberen wat meer afstand te nemen van alle triggers.
Ik adviseer je een kat.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:54
Ik vind het zo bijzonder dat in deze situatie, met al die verschrikkelijke verhalen, dit het 'onrecht' is waar mensen tegen ageren.SunShine35 schreef: ↑22-01-2022 09:16Dus een chef mag alleen nog maar zeggen: ‘wat doe je je werk goed’ en niet ‘mooie lippenstift’ of ‘leuk jurkje’? Of dat gepast is ligt inderdaad aan de manier waarop het gezegd wordt.
En je doet die lippenstift toch op omdat je het mooi vindt en zodat anderen het ook zien. Overgevoelig als anderen niks meer mogen zeggen over uiterlijk. En ik bedoel wel op een normale manier.
Alsof het recht om iemand een compliment te geven over haar uiterlijk belangrijker is dan rekening houden met elkaar.
Het is heus leuk als je elkaar over en weer oprechte complimenten kan geven zonder bijbedoelingen. Maar nu, in deze wereld, met de bagage die zo veel vrouwen meedragen, kan dat niet zomaar. Niet omdat mensen overgevoelig zijn, maar omdat er te veel ongevoelige klootzakken zijn.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 22 januari 2022 om 11:54
viva-amber schreef: ↑22-01-2022 11:27Die wil hem terug, maar snapt wel dat zij nu moeten gaan latten van VT omdat hij een contactverbod krijgt met het kind.
Maar zij zet hem niet uit de ouderlijke macht en wil getrouwd blijven.
Jezus wat erg. Dan ben je als kind dus misbruikt door je vader en dan beschermt je eigen moeder je niet door die man rigoureus uit je leven te schrappen. Wat eenzaam voor zo’n kind. Beide ouders verdienen die titel niet. Ik word echt verdrietig van dit verhaal.
Ik kan me de psychologie achter de wil om die man terug te nemen ook totaal niet voorstellen. Je zou hem toch eerder wat willen aandoen?
zaterdag 22 januari 2022 om 12:04
Ik voel veel boosheid op dit moment. Ook naar al die BNers die nu over elkaar heenrollen met hun statements over hoe geschokt ze zijn, hoe het allemaal tot op de bodem uitgezocht moet worden of zoals een Do! Die het zelf al zo vaak meegemaakt zou hebben en daar nu als een spuit 11 mee aankomt.
Angela Groothuizen heeft het wat mij betreft netter aangepakt. Die heeft zichzelf niet meteen een podium toegeëigend, maar is eerst al haar oud talenten gaan bellen en mailen.. om in de eerste plaats 'hun' het woord te geven.
Angela Groothuizen heeft het wat mij betreft netter aangepakt. Die heeft zichzelf niet meteen een podium toegeëigend, maar is eerst al haar oud talenten gaan bellen en mailen.. om in de eerste plaats 'hun' het woord te geven.
zaterdag 22 januari 2022 om 12:04
En zeg je als goedgebekte vrouw ‘nee’, dan is het ‘dag leuke baan of mooie kans’. Lize Korpershoek, de partner van Tim Hofman (nog steeds toch?), deelde op Instagram dat ze bij een tv-productiebedrijf meermaals seksistisch werd bejegend. Toen ze de leiding daarop aansprak, was het antwoord dat ze ‘van die hertenogen tot haar 28ste last zou hebben’, of zoiets. Ze heeft er zelf voor gekozen op te stappen. Maar het is dus niet haar schuld dat ze die baan moest opgeven.
Ik kan jullie trouwens de laatste aflevering van de Dipsaus-podcast aanraden, een samenwerking met Damn Honey. Een verademing om naar te luisteren.
Ik kan jullie trouwens de laatste aflevering van de Dipsaus-podcast aanraden, een samenwerking met Damn Honey. Een verademing om naar te luisteren.
zaterdag 22 januari 2022 om 12:13
Ik snap het ook niet, opa/oma en ik zijn nu minimaal 4 tot 5 dagen per week in beeld om ea op te vangen. Dat gaat heel goed en kleine smurf is daar ook blij mee.Poeszie schreef: ↑22-01-2022 11:54Jezus wat erg. Dan ben je als kind dus misbruikt door je vader en dan beschermt je eigen moeder je niet door die man rigoureus uit je leven te schrappen. Wat eenzaam voor zo’n kind. Beide ouders verdienen die titel niet. Ik word echt verdrietig van dit verhaal.
Ik kan me de psychologie achter de wil om die man terug te nemen ook totaal niet voorstellen. Je zou hem toch eerder wat willen aandoen?
zaterdag 22 januari 2022 om 12:14
Hier gaat Marco toch echt gigantisch over de schreef en public!! Dat meiske nog proberen zo onopvallend mogelijk zijn handen tegen te houden. Ik vind dit echt om te kotsen. En niemand die dit ziet? Als hij dit al op het podium doet, wat doet hij dan als ze ergens alleen zijn?TenHavetruffel schreef: ↑22-01-2022 10:36Dit filmpje kwam ik tegen op Dumbert. https://www.dumpert.nl/item/100020577_6e140423
Wat is dus niet begrijp. Weet ik hoeveel mensen, pers, media, John de Mol etc. zien dit. Is er dan niemand die dit opvalt of er iets van zegt? Als mijn dochter daar had ik gestaan en pappa Truffel en ik hadden dit gezien waren we vreselijk verhaal gaan halen.![]()
zaterdag 22 januari 2022 om 12:19
Fijn dat jij er bent voor het kindje!viva-amber schreef: ↑22-01-2022 12:13Ik snap het ook niet, opa/oma en ik zijn nu minimaal 4 tot 5 dagen per week in beeld om ea op te vangen. Dat gaat heel goed en kleine smurf is daar ook blij mee.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in