BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Prada, wat bij jou is gebeurd is heel heftig.
En dat het niet geloofd werd door degene die jouw toen uit de situatie had kunnen halen is verschrikkelijk.

Ik snap het dat je er niks meer bij voelt.
Een knuffel van mij!
Vele hier hebben kinderen volgens mij, bespreken jullie dit ook met jullie kinderen?
Zelf heb ik eerst zelf de aflevering van Boos gekeken, daarna nog een keer met mijn kinderen.
Bij de jongste twijfelde ik, ik vond haar eigenlijk te jong maar heb haar toch mee laten kijken..
Er werden best wel heftige dingen geciteerd, ongecensureerd, maar ik besloot toch dat ze het moest zien en horen.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
kataravrouw schreef:
22-01-2022 12:14
Hier gaat Marco toch echt gigantisch over de schreef en public!! Dat meiske nog proberen zo onopvallend mogelijk zijn handen tegen te houden. Ik vind dit echt om te kotsen. En niemand die dit ziet? Als hij dit al op het podium doet, wat doet hij dan als ze ergens alleen zijn?
Omdat sommigen het toen misschien als ‘vaderlijk’ en ‘knuffelig’ zagen? Ik vind hem hier ook veel te ver gaan, precies zoals je ook ziet op de vele filmpjes met Joe Biden (die doet bij meisjes en vrouwen precies hetzelfde als Marco hier). Want de vorige president is de grootste smeerlap die bestaat, maar Biden kan er ook wat van.

Ik heb ook weleens beelden gezien waarop je Marco in de jurystoel echt verlekkerd ziet kijken naar jonge kandidates, op zo’n uitkleden-met-je-ogen-manier. Ik kan die alleen niet meer terugvinden.
't Is al met al een heel gedoe
Pindakaasjes schreef:
22-01-2022 12:29
Vele hier hebben kinderen volgens mij, bespreken jullie dit ook met jullie kinderen?
Zelf heb ik eerst zelf de aflevering van Boos gekeken, daarna nog een keer met mijn kinderen.
Bij de jongste twijfelde ik, ik vond haar eigenlijk te jong maar heb haar toch mee laten kijken..
Er werden best wel heftige dingen geciteerd, ongecensureerd, maar ik besloot toch dat ze het moest zien en horen.
Mijn oudste heb ik aan tafel gevraagd of ze dit op school hadden gezien in het jeugdjournaal. Dat was niet het geval.
Mijn andere kind zat (natuurlijk) er ook bij, en heb toen aangehaakt op gesprekken die we wél regelmatig voeren: jij bent de baas over jouw lijf!
Deze gesprekken bevatten inhoudelijk natuurlijk meer maar daar zal ik niet over uitwijden.
Uitgelegd in Jip en Janneke taal wat er is gebeurd, wat daar fout aan is en hoe dit kan ontstaan. Maar ook wat je kan doen als zoiets gebeurt.
Sowieso nooit meer Marco en Ali op radio/tv/bladen + strafrechtelijk onderzoek.
Pingu schreef:
22-01-2022 09:14
Dat heb ik ook! Ik voel me opgejaagd en slaap slecht, er komt van alles bij me boven wat me met terugwerkende kracht zó kwaad maakt.
Ik heb best veel goede mannen om me heen (familie, collega’s, mannen van vriendinnen), maar tóch ben ik even helemaal klaar met De Man in het algemeen. Ook na een paar vervelende date-ervaringen (niet seksueel, wel respectloos en irritant).
En deze week zijn in mijn regio twee vrouwen vermoord door hun partner. In een van de gevallen was haar 7-jarige dochter getuige. En ook het nieuws over Rai Vloet die met 200 km per uur en een torenhoog alcoholpromillage in zijn bloed een kind doodreed, maakt me zo boos. Zó veel slachtoffers door dat verschrikkelijke, dómme machismo. Mannen maken de wereld kapot, dat gevoel heb ik nu en dat raak ik even niet kwijt.

Viva-amber, jouw verhaal klinkt ook verschrikkelijk.
Dat had ik dus ook vanochtend toen ik wakker werd, ik had dezelfde berichten gelezen en werd zo verdrietig en boos (ook over eigen ervaringen waar ik nooit meer aan dacht).
Pindakaasjes schreef:

Mijn kinderen zijn 21 dus dan ligt t wat anders dan met jonge kinderen. Ik heb donderdagmiddag samen met dochter gekeken. Man en zoon hebben de Boos uitzending niet volledig gezien i.v.m. werk/school. Zij hebben wel diverse talkshow gezien.
Vrijdagochtend heb ik ze alle 3 apart ingelicht over mijn verleden. Bij de kinderen wat beknopter dan bij mijn man.
EsterInside schreef:
22-01-2022 11:06
Dit is een goede post.

Ik ben VOOR bewustwording maar ik pas er wel voor op mijn (eveneens) super vrouwvriendelijke man een soort schuld op te leggen.
Zelf begrijp ik ook geen psychopaten, en ga er niet vanuit dat mijn man dat wel doet.
Zou dat ook voor John de Mol kunnen gelden?
Dat we de schuld niet zomaar bij hem kunnen leggen dat hij niet uitspreekt of gehandeld heeft hoe wij het graag hadden gezien?
Niet iedereen heeft dat talent.

Hij is hooguit naïef geweest in zijn reactie, zoals de meeste mannen die dit gewoon niet (kunnen) begrijpen omdat het ver van ze afstaat. En dat is maar goed ook.
Aan het typen...
Aanhettypen schreef:
22-01-2022 13:13
Dat we de schuld niet zomaar bij hem kunnen leggen dat hij niet uitspreekt of gehandeld heeft hoe wij het graag hadden gezien?

Hij is hooguit naïef geweest in zijn reactie, zoals de meeste mannen die dit gewoon niet (kunnen) begrijpen omdat het ver van ze afstaat. En dat is maar goed ook.
Maar waarom kan hij het zich al zo lang, en na #metoo, veroorloven om hier naïef over te zijn?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Aanhettypen schreef:

Nee. Ik zou niet verbaasd zijn als er over hem ook een heleboel drek naar boven zal komen. Maar hij is zó rijk en machtig (speelt in dezelfde league als types als Weinstein) dat dat misschien nog lastig wordt.
Pingu schreef:
22-01-2022 13:18
Nee. Ik zou niet verbaasd zijn als er over hem ook een heleboel drek naar boven zal komen. Maar hij is zó rijk en machtig (speelt in dezelfde league als types als Weinstein) dat dat misschien nog lastig wordt.
Toevallig schrijft iemand in het roddeltopic zojuist dat John ook niet vies was om dames hogerop te helpen in ruil voor betaling in natura.
Pindakaasjes schreef:
Ik heb een dochter van 8 jaar. Ik laat haar de uitzending van boos niet zien, maar we kijken wel samen jeugdjournaal waar dit ook besproken wordt. Dat is dan ook een aanleiding voor een gesprek over wat doe je als iemand jou wil aanmaken als jij dat niet wilt? Als jij iemand wil knuffelen, altijd vragen of de ander dat ook wil (kind is een knuffelkont), dat ze altijd bij ons terecht kan etc.
Milka schreef:
22-01-2022 13:20
Toevallig schrijft iemand in het roddeltopic zojuist dat John ook niet vies was om dames hogerop te helpen in ruil voor betaling in natura.
Exactly. Ik ken viavia ook verhalen dat John en Erland zich tijdens vergaderingen lieten pijpen onder tafel. Kunnen wilde geruchten zijn, maar het zou me niets verbazen als het waar is. Erland is ook zo’n engerd, en die Ronald Molendijk ook….jakkes. Die slapen ook niet lekker nu, dat weet ik zeker.
Milka schreef:
22-01-2022 13:20
Verbaasd mij totaal niet eigenlijk…. Denk dat hij mede daarom ook zo graag zelf bij BOOS wilde zitten. Proberen ook zijn eigen reputatie schoon te houden naast zijn miljoenenbedrijf proberen te redden. Reken maar dat hij zijn zaakjes goed dichtgetimmerd heeft en dat het lastig zal worden om die man beschuldigd te krijgen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Aanhettypen schreef:

Welnee. Zo’n machtige, schatrijke mediamagnaat zal van alles zijn, maar niet naïef.
Mugske schreef:
22-01-2022 13:23
Ik heb een dochter van 8 jaar. Ik laat haar de uitzending van boos niet zien, maar we kijken wel samen jeugdjournaal waar dit ook besproken wordt. Dat is dan ook een aanleiding voor een gesprek over wat doe je als iemand jou wil aanmaken als jij dat niet wilt? Als jij iemand wil knuffelen, altijd vragen of de ander dat ook wil (kind is een knuffelkont), dat ze altijd bij ons terecht kan etc.
Wij kijken het ook niet met onze kinderen (8 en 11), maar het is wel onderwerp van gesprek. Sowieso dat mensen niets mogen doen wat ze niet willen en andersom.
Maar we hebben juist ook het gesprek gehad dat die mensen dingen kunnen zeggen ‘als je iets zegt dan gaan je ouders scheiden’ of ‘ze geloven je toch niet’ en dat dat ALTIJD een leugen is.
Ook hebben we uitgelegd dat het misschien niet zal lukken om weg te rennen of nee te zeggen, maar dat het dan NOOIT hun schuld is.
In hoeverre ze het snappen kan ik niet helemaal inschatten, maar we voeren het gesprek vaker, want de kracht zit in de herhaling.
Aanhettypen schreef:

Nee hoor, niet naïef, arrogant. Tim Hofman is makkelijk en hij dacht dit wel even te doen.
Life is short. Eat dessert first.
maar even de andere kant he, ik lees hier dat aan kinderen wordt uitgelegd dat hun lichaam van hen is, dat ze altijd mogen vertellen als er iets gebeurd is wat ze niet fijn vonden en dat is echt goed. Maar vertellen jullie ook aan jullie kinderen dat ze de grenzen van de ander moeten accepteren? Dat ook het maken van dit soort opmerkingen niet ok is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Die column van Youp. :cheer:
Maris_90 schreef:
22-01-2022 13:39
Die column van Youp. :cheer:
Hij is geweldig!
Er zit me nog iets dwars. Ik vond Ali b altijd erg leuk. Vond hem grappig en gevat en superleuk met kinderen. Kan dat zo moeilijk rijmen met een doortrapte verkrachter. En dat ik hem zo verkeerd heb ingeschat. Het is me al eens eerder gebeurd dat ik me totaal had vergist in iemand. Ik was daar toen best ontdaan van. Nu weer. Vraag me ook af hoe je het dan kan zien aankomen? Ik lees dat veel mensen niet verbaasd zijn, hoezo dan niet? Wat zag je dat ik niet zag? Ben ook zo verbaasd over de ranzigheid van die JR. Dicpics sturen, opmerkingen in de trant van geil broekje… hij had zonder dit gedrag al genoeg vrouwen kunnen krijgen denk ik. Dat je dan zo ranzig doet.. why?
rosanna08 schreef:
maar even de andere kant he, ik lees hier dat aan kinderen wordt uitgelegd dat hun lichaam van hen is, dat ze altijd mogen vertellen als er iets gebeurd is wat ze niet fijn vonden en dat is echt goed. Maar vertellen jullie ook aan jullie kinderen dat ze de grenzen van de ander moeten accepteren? Dat ook het maken van dit soort opmerkingen niet ok is?
Jazeker ik heb het of in dit of een ander topic genoemd.
En hoop dat dat gaat helpen.
rosanna08 schreef:
Ja, wij leggen dat wel uit in hetzelfde gesprek.
De discussie over complimenten geven vind ik lastig. Als ik naar de kapper ben geweest dan vind ik het leuk als een collega daar een complimentje over maakt. Het maakt me dan niet uit of die collega een man of een vrouw is. Ik heb een mannelijke collega ook wel vaker een compliment gegeven over een nieuwe bril of schoenen bijvoorbeeld.
Want degene die dat niet gepast vinden, zouden jullie het ook vervelend hebben gevonden als hetzelfde compliment afkomstig was geweest van een vrouwelijke collega?
Wickedwitch schreef:
22-01-2022 13:46
Er zit me nog iets dwars. Ik vond Ali b altijd erg leuk. Vond hem grappig en gevat en superleuk met kinderen. Kan dat zo moeilijk rijmen met een doortrapte verkrachter. En dat ik hem zo verkeerd heb ingeschat. Het is me al eens eerder gebeurd dat ik me totaal had vergist in iemand. Ik was daar toen best ontdaan van. Nu weer. Vraag me ook af hoe je het dan kan zien aankomen? Ik lees dat veel mensen niet verbaasd zijn, hoezo dan niet? Wat zag je dat ik niet zag? Ben ook zo verbaasd over de ranzigheid van die JR. Dicpics sturen, opmerkingen in de trant van geil broekje… hij had zonder dit gedrag al genoeg vrouwen kunnen krijgen denk ik. Dat je dan zo ranzig doet.. why?
Misschien zijn die mensen niet verbaasd o dat ze een ander mensbeeld hebben dan jij.
Ik steek mijn hand nooit in het vuur voor iemand met dit soort acties, al helemaal niet iemand die ik nooit in het echt heb meegemaakt.
Ik hoor nu wel dingen van Ali waardoor ik vermoed dat hij naast dat hij een leuke kant heeft (zoals bijna iedereen ook goede hangen heeft, zelfs criminelen) ook een onwijs slechte vibe mee kan brengen.
Daar raakte ik vroeger nog weleens verward van, tegenwoordig vermijd ik zulke mensen direct. Door schade en schande wijzer geworden zullen we maar zeggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven