Als voor 2e kindje gaan niet vanzelf gaat

10-11-2021 20:35 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben bibi. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die al een kindje hebben en al enige tijd lopen met de wens voor een broertje of zusje maar dit niet wil lukken.

Ik heb een dochter van 3.5 jaar en zijn al 2 jaar bezig voor een broertje of zusje .
Helaas hebben wij 1.5 jaar geleden een bbz meegemaakt en met tussen pozes vroege miskramen.
We willen nu de stap naar gynaecoloog gaan zetten.
Zijn er meer mamas met ervaringen om die graag mee
zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033
bibi30 wijzigde dit bericht op 24-02-2022 12:46
6.53% gewijzigd
Net met vk gebeld voor het eerst.
Wat een mijlpaal!
Komende donderdag mag ik komen voor een inwendige echo.
Ik ben dan 6 weken. Duim duim
De reden zo vroeg is om iig te kijken dat het dit keer wel in de baarmoeder zit.
Het is al over 3 dgn maar dit worden 3 hele lange dagen.
Ik hoop zo dat het allemaal goed mag zijn.

Sammie succes morgen hoe laat?
Spannend Bibi! Maar fijn dat je zo snel terecht kunt. Hopelijk goed nieuws donderdag.

Sammie heel veel succes!
Oh fijn al zo snel. Al snap ik helemaal dat 3 dagen echt nog super lang zijn. Hopelijk heb je t druk met werk.

Ik mag gelukkig al om 9 uur.

Knuffel voor iedereen!
Alles kan als jij het laat gebeuren
Ik ben morgen nog vrij woe en donderdag wel werken. Gelukkig wat afleiding.

Oh wat fijn sammie . Hoef je er niet de hele dag op.te wachten.
Ik.duim voor je
Alles was goed. En Pff weer even gerustgesteld. Hopelijk duurt die geruststelling nu langer dan 5 dagen. Mag over 2 weken weer, maar mag bellen als ik t echt niet meer trek.
Wat fijn sammie. Hoe ver ben je nu?
Wat een opluchting weer !
Probeer van de dagen die wel goed gaan te g genieten
I know heel moeilijk
Oh wat een opluchting (voor even) Sammie! Over 2 weken heb je dan de termijn echo?

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld, misselijkheid wordt steeds erger en komt steeds vroeger op de dag en in de avond spugen. Deze week heb ik vrij maar volgende week moet ik weer werken, hele dag met mondkapje op. Heb emasefene voorgeschreven gekregen maar ben dan ook toch bang dat te gaan gebruiken...

De assistente gaf wel aan dat onze onderzoeksresultaten daar klaar liggen en mocht het toch mis gaan, ze direct een verwijzing maken voor naar de fertiliteitspoli. Dat gaf mij op de een of andere manier toch ook wel rust.
bessss wijzigde dit bericht op 25-01-2022 12:03
0.08% gewijzigd
Ergens heel fijn zo'n duidelijk signaal bess. Maar snap dat het je ook kan gaan tegenstaan.

Fijn dat je een assistente heb getroffen die je goed begrijpt en naar je luistert.

Voor alsnog klinkt het allemaal heel voorspoedig.

Is er iemand die een tabel kan maken of de to kan worden om tabel kan maken?
Ik kan dit echt niet en ben bang te vergeten hoever wie is haha.

Hier weer even onzeker dagje . Water krampjes en borsten doen weer stukken minder zeer.
Halleluja in watvoor achtbaan zitten we toch.. wat ben ik toch blij dat de zwangerschap van mijn dochter zo vlekkeloos verliep. Heb bij haar echt vanaf dag 1 gevoeld dat het goed zat.. had ook dan nog niks mee gemaakt
Bibi30 schreef:
25-01-2022 11:58
Halleluja in watvoor achtbaan zitten we toch.. wat ben ik toch blij dat de zwangerschap van mijn dochter zo vlekkeloos verliep. Heb bij haar echt vanaf dag 1 gevoeld dat het goed zat.. had ook dan nog niks mee gemaakt
Ik denk dat dit vooral treffend is. Bij de zwangerschap van m'n dochter er geen moment bij stil gestaan dat het mis zou kunnen zijn. Wel eens wat gezien over missed abortion maar nooit bedacht dat dat bij ons zou gebeuren. Had me ook meteen met 6 weken aangemeld bij mvm, ruim voor de eerste echo. En dat die echo goed was, voelde ook vanzelfsprekend.

Bij de eerste MA vorig jaar was ik er onbewust al veel mee mee bezig dat het mis zou/kon gaan, gek genoeg. En sinds dat bevestigd werd kan ik er ook niet meer zorgeloos naar kijken, ook niet bij anderen.
Ik kan wel even kijken voor die tabel. Maar geen idee of t lukt.

Ik ben morgen 8 weken. Nou ja geen idee of over 2 weken daadwerkelijk termijnecho is. Daar doen ze feitelijk niet aan na ivf omdat moment van bevruchting bekend is.

Maar bij eerste zwangerschap na dochter ging t bij 10+4 mis, dus wil sowieso daarna nog echo en dan pas echt vertellen aan meer mensen.

Balen bibi dat je vandaag weer even onzeker bent. Helpt dan ook niet om vrij te zijn. Teveel tijd om na te denken. Maar kwaaltjes fluctueren gewoon ook enorm in begin.

Wat vervelend van misselijkheid bess. Is natuurlijk aan ene kant goed teken, maar lijkt me heel lastig met werken en idd helemaal met mondkapjes. Hopelijk werken medicijnen snel.

Ik log zo even op computer in en dan zal ik kijken hoe en wat. Eerst lunchen.
[table]
[/table]
Naamleeftijduitgerekende datumeerstvolgende echo historie
Sammie4007-09-227-02dochter met ivf, 1 miskraam 10+4, 2 keer vroege miskraam; 1 zol zwangerschap
hmm ik weet niet of dit goed gaat...volgens mij moet jij, bibi m maken bij je allereerste bericht. als je daar op aanpassen klikt kan je tabel toevoegen denk ik. dan blijft tabel ook elke keer zichtbaar bij eerste post op een blz.
Bijna donderdag bibi! Succes morgen! Hoe laat mag je?
Pff ja hard nodig. Heb krampjes en voel me niet fijn.
Best te neer geslagen .
Zo bang weer op de verkeerde plek zit.
Ik voel bijna constant een druk op me blaas zonder dat ik mort plassen.
Ik werk morgen tot 1430 en dan echo en dan weer verder werken.
Ik hoop zoo dat het goed komt. Slaap amper nog
Zo begrijpelijk. Probeer lief voor jezelf te zijn. Dat helpt iig een klein beetje. Ik duim voor je dat t op goede plek zit en t er verder ook gewoon goed uit ziet. Dikke knuffel.
Ach Bibi :hug: want ontzettend spannend. Het stomme is, met zorgen maken verandert de uitkomst natuurlijk niet. Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht en krijg je morgen gewoon mooi nieuws. Een kloppend hartje met 6 weken is wat vroeg toch? Mag je dan wel gauw weer terugkomen voor een vitaliteitsecho?
Lieve Bibi

Ik wou je toch even een hart onder de riem steken, het klinkt alsof je een heel heftige periode doormaakt. Ik denk aan je en hoop dat je morgen eindelijk even kan ademhalen en een ogenblik gelukkig kan zijn. Ik wou dat ik een gouden tip had om je zorgen even te verkleinen of wat dan ook… sterkte hoor, probeer lief voor jezelf te zijn!
Bibi, heel veel succes vandaag, ik duim voor je!
Hopelijk heb je een goede echo gehad Bibi :hug:!
Ik snap helemaal dat je zo in de rats zit / zat, is echt niet gek. Ben het wel met Bess eens, dat zorgen maken de uitkomst niet veranderd - hopelijk vind je een balans tussen geen zorgen maken / accepteren dat het simpelweg erg onzeker is...

Verder hadden we hier bij ons eerste kindje ook een vrij onbezorgde zwangerschap. Bij de tweede eigenlijk vanaf het begin een ander gevoel, dacht nog dat het kwam doordat die zwangerschap zo lang op zich liet wachten, het lockdown was, en wat andere dingen die om ons heen speelden. Maar misschien ook wel een voorgevoel dus.

Hoe gaat het verder met jullie?
happiness = reality - expectations
Even een update . Maar heb eigenlijk geen update.
Bij vk geweest vanmorgen. Ze kon het niet goed zien.
Ze denkt dat het nirt in me eileider zit maar kan t ook weer geniet 100 procent uitsluiten. En in me bm ziet ze eigenlijk ook nog niet veel. Ze zag wel wat en denkt dat dat t ook is
Maar kan het niet helemaal zeker zeggen. Iig geen hartje.
Nou wordt ik morgen door zkh gebeld dat ik daar kan komen voor een echo.
Helaas zijn mijn symptonen ook enorm verminderd en heb ik er nog weinig vertrouwen in.
Morgen hopelijk iets meer duidelijkheid
Oh bibi dat is niet t bericht waar ik maar vooral jij op had gehoopt. Hebben ze inwendig gekeken? Hopelijk gebeurt er nog een wonder en mag je morgen ook al voor een echo. Dikke knuffel.
He shit nu weet je dus alsnog eigenlijk niks Bibi... Hopelijk mag je snel in het ziekenhuis langs komen!

Ik ben gisteren met de emasefene begonnen en dat helpt gelukkig erg goed. Nog wel kokhalzen af en toe maar als ik regelmatig eet is het goed vol te houden. Vandaag lag ik voor het eerst niet al vanaf 4 uur op bed dus dat is top. Wel op tijd er in vanavond evengoed, want ben evengoed nog wel vet moe.
Jeetje Bibi, nog steeds geen duidelijkheid, wat balen :( Hopelijk gaan ze snel kijken in het ziekenhuis en is het dag gewoon goed te zien. Sterkte :hug:
Ik ben net terug van echo zkh. Er was alleen een ring te zien. Wel in mijn baarmoeder maar wel te klein voor 6 weken. Volgende week terug maar moest ook rekening houden met de andere kant ook omdat ik me niet meer zwanger voel en krampjes heb.
Pff ik heb het al opgegeven en ga mijn miskraam weer afwachten.
Zo nirt leuk zwanger zijn op deze manier.

Hoop.wel dat de andere allemaal goed gaan
Bibi, wat vreselijk frustrerend… Kan het niet zijn dat het alsnog in orde komt? 6 weken is sowieso een termijn waarop nog veel mis kan lijken door een millimeter verschil, toch? Ik weet wel dat op 6 weken doorgaans al wat te zien is, maar misschien is er sprake van een latere eisprong of innesteling?

Ik begrijp verder je instelling wel dat je zegt, ik wacht de miskraam af. Ik zou zelf ook zo denken. Ik hoop alsnog dat er een wonder gebeurt, maar snap ook wel dat het voor jou inmiddels klaar is en misschien zelfs wel frustrerend als mensen je hoop proberen aanpraten. Sorry alvast als ik daartoe bijgedragen heb!

Hoe voel je je verder? :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven