Wanneer trek je de stekker er uit? [Geen OP]
maandag 14 februari 2022 om 10:06
Wel al eens veilig thuis gebeld? Zou ik wel doen in zo'n situatie. TO, als ik naast je woonde en dit mee zou krijgen, zou ik ook meteen Veilig Thuis inschakelen. Nu heb je nog de kans om het op eigen kracht te doen. Of, als je het niet alleen kan, zélf Veilig thuis of andere hulp in te schakelen. Want zo kan het niet verder.PogingTwee schreef: ↑14-02-2022 08:39Dit hoor ik nu inderdaad bij mijn buren gebeuren. Die houden ook ongeveer 75% van de tijd vast best wel van elkaar, maar hebben regelmatig knallende ruzie. Zeg maar zoals TO en haar man. Dan gaan er ook spullen kapot, en volgens mij worden er ook klappen uitgedeeld van beide kanten.
Die kinderen slaan elkaar de hersens in, en we worden regelmatig wakker omdat ze elkaar aan het uitvloeken zijn op volume viswijf midden in de nacht zelfs. Ze gooien ook al met spullen. Lekker voorbeeld zijn die ouders hè. Die kinderen zijn ongeveer 6 en 8...
'Ja maar we hebben het ook gezellig.' Je kinderen krijgen niet eens de kans om te leren hoe het ook kan, dat is toch triest? Goede kans dat je kinderen later hun echtgenoot/echtgenote ook fysiek gaan mishandelen. Hebben ze zo geleerd, thuis, dat dat heel normaal is.
maandag 14 februari 2022 om 10:07
DitMadeliefjees schreef: ↑13-02-2022 23:22Je wilt de kinderen geen scheiding aandoen. Maar ze vaak getuige laten zijn van verbaal en fysiek geweld tussen hun ouders wel?
Dat noemen ze kindermishandeling. Je moest je kapot schamen!

maandag 14 februari 2022 om 10:35
Van andere buren heb ik begrepen dat de instanties gelukkig al betrokken zijn. Alleen kunnen ze zich dus vaak best inhouden, zeker als er mensen bij zijn die hun gedrag in de gaten houden. Ze houden dus de schijn op dat het prima gaat, als het ze zo uitkomt. Dus hoe effectief het is, dat weet ik niet.flatverkopen schreef: ↑14-02-2022 10:06Wel al eens veilig thuis gebeld? Zou ik wel doen in zo'n situatie. TO, als ik naast je woonde en dit mee zou krijgen, zou ik ook meteen Veilig Thuis inschakelen. Nu heb je nog de kans om het op eigen kracht te doen. Of, als je het niet alleen kan, zélf Veilig thuis of andere hulp in te schakelen. Want zo kan het niet verder.
maandag 14 februari 2022 om 10:44
Heb je veilig thuis al gebeld?PogingTwee schreef: ↑14-02-2022 08:39Dit hoor ik nu inderdaad bij mijn buren gebeuren. Die houden ook ongeveer 75% van de tijd vast best wel van elkaar, maar hebben regelmatig knallende ruzie. Zeg maar zoals TO en haar man. Dan gaan er ook spullen kapot, en volgens mij worden er ook klappen uitgedeeld van beide kanten.
Die kinderen slaan elkaar de hersens in, en we worden regelmatig wakker omdat ze elkaar aan het uitvloeken zijn op volume viswijf midden in de nacht zelfs. Ze gooien ook al met spullen. Lekker voorbeeld zijn die ouders hè. Die kinderen zijn ongeveer 6 en 8...
'Ja maar we hebben het ook gezellig.' Je kinderen krijgen niet eens de kans om te leren hoe het ook kan, dat is toch triest? Goede kans dat je kinderen later hun echtgenoot/echtgenote ook fysiek gaan mishandelen. Hebben ze zo geleerd, thuis, dat dat heel normaal is.
maandag 14 februari 2022 om 10:49
Alsnog bellen. Er niet vanuit gaan dat anderen dit al gedaan hebben of dat ze al in beeld zijn.PogingTwee schreef: ↑14-02-2022 10:35Van andere buren heb ik begrepen dat de instanties gelukkig al betrokken zijn. Alleen kunnen ze zich dus vaak best inhouden, zeker als er mensen bij zijn die hun gedrag in de gaten houden. Ze houden dus de schijn op dat het prima gaat, als het ze zo uitkomt. Dus hoe effectief het is, dat weet ik niet.
Als niemand meer meldt lijkt het alsof het beter gaat terwijl dat dus helemaal niet zo is. Het is een van de weinige dingen die je kunt doen voor die kinderen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

maandag 14 februari 2022 om 13:00
TO:
Als je financieel onafhankelijk ben van je man en je kan hem uitkopen, doe dat dan alsjeblieft zo snel mogelijk.
Jullie halen het aller slechtste in elkaar naar boven en dit is heel traumatisch voor de kinderen. De leuke dingen die jullie doen, kunnen daar echt niks aan veranderen.
Ik heb mijn moeder en stiefvader ook zien vechten en het staat mij zo'n 25 jaar later nog steeds helder voor de geest.
Dus beperk de schade nu het nog kan en vraag een scheiding aan.
Als je financieel onafhankelijk ben van je man en je kan hem uitkopen, doe dat dan alsjeblieft zo snel mogelijk.
Jullie halen het aller slechtste in elkaar naar boven en dit is heel traumatisch voor de kinderen. De leuke dingen die jullie doen, kunnen daar echt niks aan veranderen.
Ik heb mijn moeder en stiefvader ook zien vechten en het staat mij zo'n 25 jaar later nog steeds helder voor de geest.
Dus beperk de schade nu het nog kan en vraag een scheiding aan.
maandag 14 februari 2022 om 13:51
Je hebt niet goed gelezen. Ik riep hem om naar boven te gaan. Om de boel te sussen. Ik zei kom we gaan naar boven dan kan papa de spullen opruimen. Maar dat liet papa niet toe, toen begon papa me te duwen en naar de gang te duwen en hij bleef t schreeuwen duwen ect. ect.Plentyplenty schreef: ↑14-02-2022 13:17Schaam je kapot!! En dan ook nog je kind gaan roepen om bij je te komen terwijl je aan het vechten bent met je man. Lekker je kinderen er in betrekken. Gadverdamme zeg. Dit komt niet meer goed.
maandag 14 februari 2022 om 13:56
Waarom moest hij zo letterlijk in jouw kamp getrokken worden dan?Anne89 schreef: ↑14-02-2022 13:51Je hebt niet goed gelezen. Ik riep hem om naar boven te gaan. Om de boel te sussen. Ik zei kom we gaan naar boven dan kan papa de spullen opruimen. Maar dat liet papa niet toe, toen begon papa me te duwen en naar de gang te duwen en hij bleef t schreeuwen duwen ect. ect.
maandag 14 februari 2022 om 14:03
Wat een heftige situatie voor je. Ik lees zovaak dat mensen de kinderen geen scheiding aan willen doen, maar dit wel? Je kunt na een scheiding soms een veel betere, stabielere situatie creeëren voor kinderen dan wanneer je samen blijft in een destructieve relatie. Wat voor voorbeeld geef je hen dan van sen relatie? En ze zullen een onveilig gevoel ervaren. Wees dan beter de sterke moeder die haar kinderen uit een onveilige situatie haalt i.pv. dat je elke keer mee gaat ruziën..
Ik denk dat je op zoek moet naar hulp voor jezelf. Die aggressie van je partner klinkt niet normaal. En daarna ook hulp voor je kinderen.
Ik denk dat je op zoek moet naar hulp voor jezelf. Die aggressie van je partner klinkt niet normaal. En daarna ook hulp voor je kinderen.
maandag 14 februari 2022 om 14:07
Anne, je had je man al geprobeerd het huis uit te duwen en hem in zijn gezicht geslagen, dat is niet heel deëscalerend. Dus van sussen was geen sprake meer, je man over de rooie terug aan het duwen proberen jou het huis uit te krijgen, je zegt ook ik wilde hem niet alleen laten met de kinderen.Anne89 schreef: ↑14-02-2022 13:51Je hebt niet goed gelezen. Ik riep hem om naar boven te gaan. Om de boel te sussen. Ik zei kom we gaan naar boven dan kan papa de spullen opruimen. Maar dat liet papa niet toe, toen begon papa me te duwen en naar de gang te duwen en hij bleef t schreeuwen duwen ect. ect.
Je roept je kind
Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs. Je hebt een heeeeel groot aandeel in de onveiligheid waar jullie je kinderen aan bloot stellen.
Wat ga jij anders doen om te zorgen dat je kinderen nooit meer zo’n ruzie van hun ouders hoeven mee te maken en hoe ga je dit bij heb herstellen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 14 februari 2022 om 14:17
maandag 14 februari 2022 om 14:18
Ik vind het vooral sneu voor je kinderen dat je vooral jezelf als slachtoffer lijkt te zien, terwijl niet JIJ, maar je kinderen het slachtoffer zijn. Ze hebben 2 (!) ouders die zich niet kunnen beheersen. Ik heb heel veel medelijden met je kinderen.
Ga alsjeblieft vandaag nog uit elkaar, dit wordt 'm niet meer...
Ga alsjeblieft vandaag nog uit elkaar, dit wordt 'm niet meer...
In this mad house we must all survive
maandag 14 februari 2022 om 14:19
Omdat hij anders in de weg zou lopen met opruimen. En als een kind allemaal vragen zou gaan stellen. Daar staat je hoofd op zo een moment niet naar. Dus ik dacht ik ga na boven dan kunnen de kinderen boven spelen en kon mijn man de spullen opruimen zonder allemaal Waarom vragen te moeten beantwoorden.

maandag 14 februari 2022 om 14:20
maandag 14 februari 2022 om 14:20
Ik kan je uit ervaring (helaas...) vertellen, dat als ouders gruwelijke bonje hebben, kinderen echt niet 'gezellig' boven gaan zitten spelen. Die krijgen echt heel veel mee van dit soort ruzies. En ja, dat heeft heel veel invloed op kinderen. Meer dan je denkt.Anne89 schreef: ↑14-02-2022 14:19Omdat hij anders in de weg zou lopen met opruimen. En als een kind allemaal vragen zou gaan stellen. Daar staat je hoofd op zo een moment niet naar. Dus ik dacht ik ga na boven dan kunnen de kinderen boven spelen en kon mijn man de spullen opruimen zonder allemaal Waarom vragen te moeten beantwoorden.
In this mad house we must all survive
maandag 14 februari 2022 om 14:29

maandag 14 februari 2022 om 14:34
Het verhaal is er niet beter op geworden.
Dit is huiselijk geweld. PUNT.
Dit is voor niemand goed en al helemaal niet voor kinderen.
Beter een dramatische einde dan een eindeloos drama.
Dus therapie en/of scheiden. Kan beiden, maakt niet uit in welke volgorde.
maandag 14 februari 2022 om 14:39
Het maakt niet uit dat er een potje groente stuk is of dat je een lampje maar een heel klein beetje hebt verplaatst en wie er een striem in z'n nek heeft. De situatie is dat jij en je man ruzie maken, schreeuwen en vechten waar de kinderen bij zijn, en dat jullie allebei niet in staat zijn om daar mee te stoppen of om het anders te doen.
Zoek hulp en doe dat snel.
Jullie mishandelen de kinderen door ze in deze situatie te houden.
Zoek hulp en doe dat snel.
Jullie mishandelen de kinderen door ze in deze situatie te houden.
Wat eten we vanavond?