Burenruzie door kat

11-06-2009 14:05 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee schatten van katten, tikje brutaal, en daar komt dit probleem dus eigenlijk ook vandaan.

Zo'n twee weken geleden stond er een onbekende man, die onze achterbuurman bleek te zijn, voor de deur. Hij begon te schelden, vloeken en dreigen. Wat bleek.. onze kat was bij hem door het slaapkamerraam geklommen, en lag daar lekker op het bed te slapen. Nou snap ik dat dat niet leuk is, we hebben zelf ook regelmatig vreemde katten binnen gehad, en hebben dus de ramen niet meer wijd open. De buurman verwacht van ons dat we de kat aan een lijntje doen, of binnen houden.. anders 'slacht hij m af'.

Gister was hij er weer. Begon weer te schelden, probeerde binnen te komen, en toen wij snel de deur dicht gooiden spuugde hij nog even tegen de ramen.

Wat moet ik hier mee doen? Ik heb de politie gebeld, maar die kunnen nog niks doen.

Ik voel me behoorlijk bedreigd. Communiceren met hem is eigenlijk ook onmogelijk door zijn gescheld, je komt er niet tussen.

Heeft er misschien iemand ervaring met dit soort dingen? Staan we in ons recht (klinkt wat raar)? Of moet ik echt mn kat binnen gaan houden of aan een lijntje doen?
quote:Ainne schreef op 11 juni 2009 @ 17:21:

[...]

Je kunt tegenwoordig speciaal schrikdraadpaaltjes kopen voor kinderen hoor, wist je dat niet?

[afbeelding]Ainne, waar kan ik die bestellen?
Bij mij is ooit een kat van de buren boven binnen geweest en wilde via dezelfde weg weer naar buiten.

Ging niet helemaal goed want toen ik boven kwam hing er een kattenlijkje in het kiep-kantelraam...

Ik wist niet hoe ik het de buuf moest vertellen zo erg vond ik het.

Haar reaktie: "Welke? Die rooie? Oh, das niet erg, was toch n rotbeest."

Volgende dag had ze n nieuwe.....n echte liefhebber dus...
ik zou, als mijn kat bij de buren door het zolderraam kroop steeds, aanbieden om een hor te vergoeden.
quote:mamalief schreef op 11 juni 2009 @ 21:15:

Bij mij is ooit een kat van de buren boven binnen geweest en wilde via dezelfde weg weer naar buiten.

Ging niet helemaal goed want toen ik boven kwam hing er een kattenlijkje in het kiep-kantelraam...

Ik wist niet hoe ik het de buuf moest vertellen zo erg vond ik het.

Haar reaktie: "Welke? Die rooie? Oh, das niet erg, was toch n rotbeest."

Volgende dag had ze n nieuwe.....n echte liefhebber dus...
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
`mika 65

we hebben een aanbouw en een serre.Dus een poes is zo boven.We hebben ons dekbed vervangen(buurvrouw niet lastig gevallen over verzekering,hoewel ik nu lees dat dat wel had gekunt)
(zit ik net in ander topic te verkondigen dak niet over anderen post hier.....sorry buuf!)
quote:queenie1 schreef op 11 juni 2009 @ 16:52:

[...]

Dat weet je natuurlijk niet. Misschien heeft hij al vaker last gehad van katten in zijn huis/tuin, en is het dit keer de druppel geweest waarom hij zo agressief reageert.Dat zal best zo zijn dat hij er al een tijdje last van had maar het was wel de eerste keer dat hij bij TO aan de deur kwam en dan meteen zulk gedrag? Ik vind dat niet normaal.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
@shahla, jouw avatar is eigenlijk wel een idee voor de katten van TO..........
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:RosieRo schreef op 11 juni 2009 @ 15:56:

[...]

en wat zou jij dan doen met een adoptiehond met blafprobleem, waar je honderden euro's aan cursussen, dierenartsbezoeken, therapie, medicijnen etc aan hebt besteed? En hij blijft blaffen zodra je weg bent?

Als de keus is

1) stoppen met werken en nooit maar dan ook nooit zonder hem weggaan

2) de hond wegdoen

3) een blafband om doen?

ik heb optie 3 gekozen, hij heeft 1 x geblaft en een stroomprikkel gekregen en sindsdien nooit meer. uiteraard zijn we zo veel mogelijk thuis en mag hij zo vaak mogelijk mee, maar soms moet hij alleen thuis blijven zonder overlast te geven.Even een vraagje: Wat voor merk blafband is dat? Mijn ouders hebben een hond die bij elk wissewasje de longen uit haar lijf blaft, en het is zwaar irritant.... ze hebben al van alles geprobeerd...... maar niks helpt...
quote:kusunum schreef op 11 juni 2009 @ 17:16:

Schrikdraad hangt daar niet omdat men het gedrag van een dier wil veranderen.

Een blafband wordt bij een hond omgedaan omdat het geblaf van de hond men niet zo goed uit komt.

Als mijn katten overlast in de buurt zouden veroorzaken zou ik ook van alles proberen om ze in de tuin te houden, maar een schokband om hun nek zal ik nooit doen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden om het gedrag van een dier te veranderen, schokken toedienen is in mijn ogen niet de oplossing.

Daar in tegen zal een paard of koe (bijna) nooit tegen schrikdraad aanlopen aangezien het als een gek knettert, en dat beest dus weet dat hij daar niet tegenaan moet lopen. Ze voelen de energie die door dat draadje gaat voordat ze het draadje raken.

Blaffen is iets wat bij een hond hoort, je kunt zorgen dat hij zich op zijn gemak voelt waardoor hij minder zal blaffen.

Nou ben ik er toch weer op in gegaan Sorry hoor, kan het gewoon niet laten.

Ik ben het niet met je eens. Normaalgesproken maakt het mensen helemaal niet uit als een hond blaft, want het is een hond...

Maar als een hond bij alles wat er binnenkomt 2 minuten staat te blaffen of bij alles wat er binnenkomt wat ie niet kent zelfs wel 10 minuten of langer.... dan mag zo'n beessie best weten dat ie zoiets niet mag doen... en als ie dan ook nog es blaft bij bij wijze van spreken elke vogel die voor het raam langs vliegt...... Dan wil je wel graag een blafband gebruiken voor die hond... (ik moet eerlijk bekennen dat ik geen kinderen heb.... maar ik denk dat ik zo'n blafband misschien ook nog wel in de strijd zou gooien als een kind elke keer als er iets binnen kwam 10 minuten zou staan te krijsen.....)

Duss...
quote:adsum schreef op 11 juni 2009 @ 20:03:

hmmm,hoewel ik gek op dieren ben,heb ik toch een probleem met de katten van 2 huizen verderop. Die komen gezellig via de slaapkamer binnen en plassen even heerlijk op ons dekbed.En s'nachts springen ze zo je bed op.Nu laten wij ons raam op een piepklein kiertje dus daar passen ze niet meer doorheen.Maar mijn zoon die helaas niet tegen katten kan,laat nog wel eens zijn zolderraam openstaan.En hup een kat in zijn bed...En dan heb ik het nog niet eens over de enorme drollen in onze tuin...Buurvrouw reageert met tja katten zijn buitendieren he...Natuurlijk doen wij de katten niks,en mag onze hond er ook niet achterna,maar soms...Zou je wel willen.Maar de katten kunnen er niks aan doen,eigenaren mischien ook niet alles,maar als je katten hebt,die bij andere mensen inbreken,piesen,tja,,,,,,Dan zal je als eigenaar toch moeten gaan nadenken.Dat is ook niet netjes van de buurvrouw. Ik had op zn minst aangeboden om je dekbed enzo te laten stomen op mijn kosten en als je dat niet had gewild een pak wasmiddel aan je gegeven en sowieso een bos bloemen natuurlijk met mijn welgemeende excuses.
Cum non tum age
alle niet-kattenkenners roepen altijd dat je een kat maar aan een lijntje moet doen maar dat is echt niet te doen. katten zijn nogal eigenwijze beesten en als ze ergens geen zin in hebben werken ze echt niet mee.

ik had er toen ik hier net woonde ook gezeur mee met mn buren als ze in hun tuin kwamen.

iedere x dat de katten in hun tuin kwamen zetten wij de tuinslang aan. dat heeft gewerkt want ze komen er nooit meer.

ik hoop dat je daar wat aan hebt. heel vervelend voor je dat die buurman zo raar doet.... je moet tenslotte samen leven met elkaar, anders ga je maar in een hutje op de hei wonen als je daar geen zin in hebt...(dan bedoel ik niet dat je alles maar hoeft te pikken van je buren, maar een beetje consessies kan je wel doen lijkt me...)

een van mijn katten is ook zo'n type die bij een ander naar binnen loopt en op de bank gaat liggen. we zijn haar daardoor zelfs een paar dagen kwijt geweest... die mensen kwamen mij pas na 4 of 5 dagen melden dat ze bij hun was terwijl ze een kokertje omheeft.....
Desperate housewife: ik ben het met je eens dat het niet te doen is om een kat aan een lijntje te doen, als die gewend is om vrij rond te lopen buiten.

maaarrrr, het is prima te doen om je kat dat vanaf het begin af aan aan te leren. Mijn katten komen (net als mijn honden trouwens, maar dat is wat logischer) alleen in mijn eigen tuin, en die heb ik zelf afgeschermd met schrikdraad.

Het kost even wat, maar wat mij betreft hoort dat erbij als je huisdieren wilt: er vanaf het begin goed voor zorgen.

Als je dieren zomaar los rondlopen, je weet niet waar, en zelf vreemde huizen inlopen, waar ze zomaar mensen tegen kunnen komen die daar (terecht!!!) heel boos om worden, en vervolgens (onjuist) heel agressief op reageren... dan zorg je wat mij betreft niet goed voor je beest.
quote:Prima69 schreef op 11 juni 2009 @ 23:18:

@shahla, jouw avatar is eigenlijk wel een idee voor de katten van TO..........Bedoel je dat de katten van TO net als mijn kat avatar met een gun/luchtbuks whatever op de vensterbank in hindernis klaar moeten liggen voor de buurman?
Desperate houswive, je hebt gelijk. Katten die dit niet gewend zijn, kun je niet aan de lijn doen. Die raken zo in paniek dat ze zichzelf wel eraan op kunnen hangen. Dit valt enkel te proberen als ze nog heel jong zijn en dan nog hangt het een beetje van het karakter van de kat af of dit uiteindelijk gaat lukken.

Nou, mijn katten lopen ook gewoon vrij rond. Dat heeft niks te maken met wel of niet goed voor je dier zorgen. Het gaat er om hoe je handelt op het moment dat er zich wat voordoet. Zodra mensen daar bezwaar tegen gaan maken en/of (daarbij) meteen je kat maar met de dood bedreigen en jou erbij, ter voorbeeld.

Ik woon in een hele katten rijke buurt. Er zijn hier weinig mensen die helemaal geen huisdieren hebben. In die zin is het geen enkel probleem dat mijn katten vrij rondlopen want dat doen alle katten hier. En heel soms ook nog wel eens een hond. Daar ben ik dan nu extra blij om.
Jouw kat = jouw verantwoordelijkheid. Zorg dus dat hij niet meer bij de buurman naar binnen kan. Net zoals ik zorg dat mijn hond niet op kattenjacht kan, of bij andere mensen de tuin in gaat (door onze tuin af te schermen en hem buiten aan de riem te houden). Ik kan me voorstellen dat de buurman boos is van jouw kat in zijn bed, al is zijn reactie nogal asociaal.
quote:Yraatje schreef op 11 juni 2009 @ 23:37:

[...]

(ik moet eerlijk bekennen dat ik geen kinderen heb.... maar ik denk dat ik zo'n blafband misschien ook nog wel in de strijd zou gooien als een kind elke keer als er iets binnen kwam 10 minuten zou staan te krijsen.....)

Duss...Mag ik dan ernstig aanraden om kinderloos te blijven!
quote:shahla schreef op 12 juni 2009 @ 08:46:

[...]

Bedoel je dat de katten van TO net als mijn kat avatar met een gun/luchtbuks whatever op de vensterbank in hindernis klaar moeten liggen voor de buurman? Voor als de buurman agressieve neigingen krijgt ja
quote:Yraatje schreef op 11 juni 2009 @ 23:30:

[...]

Even een vraagje: Wat voor merk blafband is dat? Mijn ouders hebben een hond die bij elk wissewasje de longen uit haar lijf blaft, en het is zwaar irritant.... ze hebben al van alles geprobeerd...... maar niks helpt...Deze. 2ehands via MP.

je hebt ze ook die een piep geven of vloeistof sprayen maar dat hielp geen ene reet. ik had een flinke drempel om het te gebruiken en vond het echt zielig, maar de politie was al aan de deur geweest en de buren werden echt gek (terecht), en ik had zelfs al dagen vrij genomen zodat hij maar niet alleen hoefde te zijn. als ik weg was had ik totale stress omdat ik wist dat hij zat te gillen thuis.

als dit niet had geholpen hadden we hem weggedaan, via het asiel ofzo.
Mijn buurman was laatst ook helemaal boos op mij. De hond had de hele dag lopen huilen en 1 van onze katten probeerde telkens binnen te komen.

Nou hadden wij onze hond de hele dag meegenomen dus kon de buurman hem niet horen huilen. Daarnaast waren beide katten binnen geweest die dag. Op mijn vraag hoe de kat er dan uit zag gaf hij aan dat het geen zit had om de poes te beschrijven. We hadden er zoveel dat ik ze toch niet zou herkennen.

Nou we hebben dus 2! katten die binnen zaten die dag.

Hij geloofde er niks van. We hadden meer katten en 1 daarvan had geprobeerd binnen te komen bij hem. Tja, wat moet je daar dan mee he?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Wij hebben een kat van 11 die we twee jaar geleden uit het asiel hebben gehaald. Ze is er van begin af aan gewend om binnen te blijven.

Wij wilden onze tuin omheinen met kattenschrikdraad, maar toen werd onze kat blind. Nu hebben wij een tuigje met klittenband dat je heel makkelijk kan omritsen met een flinke lijn. Ik was heel benieuwd wat onze kat ervan zou vinden. Had ook meerdere tuigjes/bandjes gekocht om te kijken welke het beste zou bevallen.

Er zit een klein belletje aan dat tuigje. En als ik dat ding laat rinkelen komt ze er al aanstormen en gaat er echt voor zitten dat ik dat ding omdoe. Ik zou liever hebben dat ze echt vrij kan lopen in onze tuin, maar doordat ze blind is en we een flinke vijver hebben is dat een te groot risico. Maar voor ons en haar werkt dit heel erg goed nu.

Om eerlijk te zijn vind ik het geen excuus dat je in een buurt woont met veel katten. Ik woon ook in een buurt met veel katten, ben zelf dol op katten maar vind het ook irritant als ik de drollen van andermans katten moet opruimen of als andere katten aan onze houten tuinmeubels krabben.

Als je een huisdier neemt moet je - in mijn ogen - ook de volle verantwoording ervoor nemen en niet iemand anders overlast geven. Dat niemand er wat van zegt wil niet zeggen dat niemand er last van heeft. En wie weet welke kat van wie is in zo'n kattenrijke buurt.

Je kan zelf echt wel wat maatregelen nemen om ze bij je te houden zoals gaas, lijntje, kattenschrikdraad.

En als andermans kat over mijn dekbed heen piest is aanbieden om het te laten stomen of wasmiddel geven echt niet voldoende. Dat helpt beiden namelijk helemaal niets. (Heb het geprobeerd, weet waar ik over praat, heb zelf zo'n kat gehad). Het enige dat helpt is een nieuw dekbed kopen en het vieze dekbed weg te doen. Je blijft het ruiken.
quote:RosieRo schreef op 12 juni 2009 @ 12:26:

[...]

Deze. 2ehands via MP.

je hebt ze ook die een piep geven of vloeistof sprayen maar dat hielp geen ene reet. ik had een flinke drempel om het te gebruiken en vond het echt zielig, maar de politie was al aan de deur geweest en de buren werden echt gek (terecht), en ik had zelfs al dagen vrij genomen zodat hij maar niet alleen hoefde te zijn. als ik weg was had ik totale stress omdat ik wist dat hij zat te gillen thuis.

als dit niet had geholpen hadden we hem weggedaan, via het asiel ofzo.En wegdoen zou eigenlijk nog zieliger zijn, ik snap de overwegingen heel goed. Zeker als je a het andere al geprobeerd hebt.
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 12 juni 2009 @ 12:29:

Mijn buurman was laatst ook helemaal boos op mij. De hond had de hele dag lopen huilen en 1 van onze katten probeerde telkens binnen te komen.

Nou hadden wij onze hond de hele dag meegenomen dus kon de buurman hem niet horen huilen. Daarnaast waren beide katten binnen geweest die dag. Op mijn vraag hoe de kat er dan uit zag gaf hij aan dat het geen zit had om de poes te beschrijven. We hadden er zoveel dat ik ze toch niet zou herkennen.

Nou we hebben dus 2! katten die binnen zaten die dag.

Hij geloofde er niks van. We hadden meer katten en 1 daarvan had geprobeerd binnen te komen bij hem. Tja, wat moet je daar dan mee he?Zo'n buurman zuigt. Ik had zo'n buurvrouw die ons kwam vertellen dat de hond regelmatig op donderdagochtend zat te blaffen. Ze zag mij en mijn vriend rond 9 uur weggaan 's morgens en tegen 12 uur kwam mijn vriend vaak weer thuis. Alleen, mijn oudste dochter was in die tijd op donderdagochtend altijd thuis en de hond lag dan altijd bij haar op een hondenkussen op de grond te slapen. Mijn dochter is zeker niet doof, dus dat geblaf zou ze gehoord moeten hebben.
quote:Prima69 schreef op 12 juni 2009 @ 12:47:

[...]

Zo'n buurman zuigt. Ik had zo'n buurvrouw die ons kwam vertellen dat de hond regelmatig op donderdagochtend zat te blaffen. Ze zag mij en mijn vriend rond 9 uur weggaan 's morgens en tegen 12 uur kwam mijn vriend vaak weer thuis. Alleen, mijn oudste dochter was in die tijd op donderdagochtend altijd thuis en de hond lag dan altijd bij haar op een hondenkussen op de grond te slapen. Mijn dochter is zeker niet doof, dus dat geblaf zou ze gehoord moeten hebben. Dat is echt gewoon heel irritant zo'n buurvrouw. Ze zit gewoon te liegen of ze heeft een andere hond gehoord en projecteert dat het jullie hond is.
quote:Prima69 schreef op 12 juni 2009 @ 12:47:

[...]

Zo'n buurman zuigt. Ik had zo'n buurvrouw die ons kwam vertellen dat de hond regelmatig op donderdagochtend zat te blaffen. Ze zag mij en mijn vriend rond 9 uur weggaan 's morgens en tegen 12 uur kwam mijn vriend vaak weer thuis. Alleen, mijn oudste dochter was in die tijd op donderdagochtend altijd thuis en de hond lag dan altijd bij haar op een hondenkussen op de grond te slapen. Mijn dochter is zeker niet doof, dus dat geblaf zou ze gehoord moeten hebben. Hier ook zo'n buurvrouw. Liet haar schoonzus (want Marokkaanse die geen nog goed NL kon schrijven) dat mijn kat uit haar voortuin moest blijven want die scheet daar steeds. Op de vraag welke kat dat dan was kwam eruit dat het een bruine was. Ik had een zwarte en een witte.... Die van mij kwamen aan de voorkant nooit buiten, en aan de achterkant durfden die schijterds niet over de schutting heen. Verhaal was meteen klaar, want diezelfde bruine kat scheet ook regelmatig bij mij in de tuin. Sinds we die betegeld hebben (en er ineens 7 honden bij mij in huis wonen) zie ik die niet meer
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven