partner mist ex als persoon
zondag 20 februari 2022 om 22:08
even mijn verhaal kwijt als dat mag. Mijn partner is de laatste tijd vaak verdrietig. Hij mist vroege, ook zijn ex mist hij soms, de persoon wie ze was, niet perse gebeurtenissen. Hij is heel blij met me en houd van me en wil met niet kwijt, maar heeft vaak van die mis momenten. Zijn ex en hij hebben een dochtertje van 6. Ze zijn inmiddels ruim 3 jaar uit elkaar, na 15 jaar samen. Ze zijn ook lang samen geweest en hebben heel veel meegemaakt samen. Logisch dat je dat niet zomaar 123 kan loslaten.
Ook van de tijd dat hij alleen samen met dochter was mist hij soms, zeker als ze hier is om het weekend. Volgens zijn moeder gaat het gemis nooit over. maar ik voel me er eigenlijk best rot onder. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik weet dat hij van me houd, maar ik heb het gevoel dat ik altijd op een tweede plek sta met zijn ex, of gedeelde eerste, net hoe je het bekijkt. Ik weet niet zo goed wat het betekend. Hij weet dat zijn ex en hij geen goede match waren en dat wij veel beter bij elkaar passen.
Het besef is bij hem nu eindelijk na een jaar ook gekomen dat een samengesteld gezin anders is dan een kerngezin. Vroeger zei hij dat hij alles vanzelf zou willen zien gaan, nu zegt hij dat het een stiefkind en stiefmama niet natuurlijk met elkaar om kunnen gaan, zoals moeder en dochter kunnen. Ook dat is een gemis voor zowel hem als mij, maar iets waar je mee om kan gaan. Gelukkig gaat het heel goed tussen stiefkind en mij. Hebben echt een hele goede band, maar ja inderdaad het is anders dan de band tussen moeder en dochter.
Nu willen we binnenkort een kindje van ons samen, maar ik ben bang dat ook dat weer meer gemis naar vroeger gaat opleveren. Naar alle herinneringen die hij met zijn ex en dochter heeft. Het is gewoon heel moeilijk om een partner te hebben die regelmatig dingen uit het verleden mist en zeker omdat hij zegt dat het nooit over zal gaan. Ik ben blij dat hij het zegt en ben daarom bang om het er verder over te hebben wat het met mij doet, omdat hij dan straks niets meer tegen me verteld hierover. Hij doet overigens genoeg leuke dingen alleen met zijn dochter en zeg hem dat hij dat ook vaker mag doen als hij dat mist, maar dat is het niet. Contact met zijn ex verloopt inmiddels redelijk voor de regeling met het kind, daarbuitenom is er geen contact.
Ook van de tijd dat hij alleen samen met dochter was mist hij soms, zeker als ze hier is om het weekend. Volgens zijn moeder gaat het gemis nooit over. maar ik voel me er eigenlijk best rot onder. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik weet dat hij van me houd, maar ik heb het gevoel dat ik altijd op een tweede plek sta met zijn ex, of gedeelde eerste, net hoe je het bekijkt. Ik weet niet zo goed wat het betekend. Hij weet dat zijn ex en hij geen goede match waren en dat wij veel beter bij elkaar passen.
Het besef is bij hem nu eindelijk na een jaar ook gekomen dat een samengesteld gezin anders is dan een kerngezin. Vroeger zei hij dat hij alles vanzelf zou willen zien gaan, nu zegt hij dat het een stiefkind en stiefmama niet natuurlijk met elkaar om kunnen gaan, zoals moeder en dochter kunnen. Ook dat is een gemis voor zowel hem als mij, maar iets waar je mee om kan gaan. Gelukkig gaat het heel goed tussen stiefkind en mij. Hebben echt een hele goede band, maar ja inderdaad het is anders dan de band tussen moeder en dochter.
Nu willen we binnenkort een kindje van ons samen, maar ik ben bang dat ook dat weer meer gemis naar vroeger gaat opleveren. Naar alle herinneringen die hij met zijn ex en dochter heeft. Het is gewoon heel moeilijk om een partner te hebben die regelmatig dingen uit het verleden mist en zeker omdat hij zegt dat het nooit over zal gaan. Ik ben blij dat hij het zegt en ben daarom bang om het er verder over te hebben wat het met mij doet, omdat hij dan straks niets meer tegen me verteld hierover. Hij doet overigens genoeg leuke dingen alleen met zijn dochter en zeg hem dat hij dat ook vaker mag doen als hij dat mist, maar dat is het niet. Contact met zijn ex verloopt inmiddels redelijk voor de regeling met het kind, daarbuitenom is er geen contact.
maandag 21 februari 2022 om 07:02
Hij idealiseert het verleden toen hij dacht dat hij gelukkig was maar dat bleek heel anders te zijn want anders waren ze nog samen en niet gescheiden.
Dat terugverlangen en idealiseren komt m.i. voort uit angst voor het heden; hij interesseert zich té weinig voor het heden en denkt dat hij terug wil naar vroeger want mooie dromen en ontevreden zijn is veel veiliger. Zou hij in een tijdcapsule kunnen worden teruggeschoten naar die gelukkige tijd dan zou hij diep teleurgesteld zijn en weer naar een andere tijd of situatie willen. En zo is hij nooit in de tegenwoordige tijd.
Ik zou in jouw plaats geen genoegen nemen met deze ongelukkige figuur aan mijn zijde.
Dat terugverlangen en idealiseren komt m.i. voort uit angst voor het heden; hij interesseert zich té weinig voor het heden en denkt dat hij terug wil naar vroeger want mooie dromen en ontevreden zijn is veel veiliger. Zou hij in een tijdcapsule kunnen worden teruggeschoten naar die gelukkige tijd dan zou hij diep teleurgesteld zijn en weer naar een andere tijd of situatie willen. En zo is hij nooit in de tegenwoordige tijd.
Ik zou in jouw plaats geen genoegen nemen met deze ongelukkige figuur aan mijn zijde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 21 februari 2022 om 07:49
Jullie kennen elkaar iets langer dan een half jaar. Ik heb ook het vermoeden dat je een stuk jonger bent dan hij en zijn ex zijn.
Denk je dat een nieuw kind het gemis gaat doen verdwijnen? Reken er maar niet op.
Ik denk dat hij enorm worstelt met jullie relatie en daardoor zijn ex mist. Dat hij met jou is begonnen omdat zijn ex iemand anders had en hij hoopte dat jij het gemis kon doen verdwijnen.
Wat nu blijkt niet zo te zijn...
Een kind gaat jullie relatie niet redden.
Is 98 je geboortejaar? Jouw leven zou er heel anders moeten uitzien.
Denk je dat een nieuw kind het gemis gaat doen verdwijnen? Reken er maar niet op.
Ik denk dat hij enorm worstelt met jullie relatie en daardoor zijn ex mist. Dat hij met jou is begonnen omdat zijn ex iemand anders had en hij hoopte dat jij het gemis kon doen verdwijnen.
Wat nu blijkt niet zo te zijn...
Een kind gaat jullie relatie niet redden.
Is 98 je geboortejaar? Jouw leven zou er heel anders moeten uitzien.
maandag 21 februari 2022 om 07:56
Behoorlijk onaantrekkelijk om van je nog vrij nieuwe recente vriend dit soort ex-gerelateerde emotievolle uitingen te horen. Mijn vriend kwam ook nog erg kort uit zijn vorige relatie met ex en kind, maar nooit praatte hij op deze manier over zijn ex en exleven. Wel dat hij zijn dochter mist, maar dat is alleen maar logisch.
Ik denk niet dat hij genoeg 'bezig' is met jou en jullie relatie. Hij is vooral met zichzelf bezig. En dat hij nog steeds treurt om het verlies van ex en gezin. Ik zou hiervoor passen en iemand zoeken die helemaal voor jou gaat en zijn verleden genoeg verwerkt en afgesloten heeft. En als er kinderen in het spel zijn, dan nog is er een verleden (die van samen met ex enzo) dat afgesloten hoort te zijn. Nu is hij er maar voor heel beperkt gedeelte voor jou.. dat doet jou alleen maar pijn..
Ik denk niet dat hij genoeg 'bezig' is met jou en jullie relatie. Hij is vooral met zichzelf bezig. En dat hij nog steeds treurt om het verlies van ex en gezin. Ik zou hiervoor passen en iemand zoeken die helemaal voor jou gaat en zijn verleden genoeg verwerkt en afgesloten heeft. En als er kinderen in het spel zijn, dan nog is er een verleden (die van samen met ex enzo) dat afgesloten hoort te zijn. Nu is hij er maar voor heel beperkt gedeelte voor jou.. dat doet jou alleen maar pijn..
maandag 21 februari 2022 om 08:03
Wolffie98 schreef: ↑20-02-2022 22:21Teruggaan zal niet lukken. Ex is inmiddels getrouwd en hebben zelf een kind gekregen. Daar ben ik dus niet zo bang voor. Wachten met kids ga ik nu zeker doen, wist niet dat het op dit moment nog zo speelde dat gemis. Hij kwam er gisteravond ineens weer mee dat hij dat de nog steeds vaak heeft.
Eh.. zij en je vriend zijn ook gescheiden toen er een kind was, waarom zou dat niet nog een keer kunnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 21 februari 2022 om 08:10
Dus de echte scheiding is pas vanaf dat moment gaan spelen. Hij heeft tot die tijd hoop gehouden dat het goed zou komen en is abrupt gestopt omdat ze zeanger werd? Is dit kind wel van haar nieuwe man?
Je bent dus eigenlijk een rebound want toen het met zijn ex definitief stopte (wat niet zijn keuze was) kwam jij in beeld.
Toen ik net gescheiden was miste ik mijj oude leven. Mooi huis, genoeg geld om uit te geven maar niet mijn ex en die heb ik ook niet gemist.
Toen ik na een paar jaar weer helemaal blij was met mijn eigen situatie en mujn huidige man ontmoette kon ik daar dus ook vol voor gaan.
maandag 21 februari 2022 om 08:34
Kan hij niet alleen zijn ofzo. Een mens moet pas een relatie aangaan als je echt vol voor die persoon kunt gaan. Deze man heeft teveel ballast uit het verleden.
Als het uit zou gaan zit hij niet op diezelfde manier zo over de mooie tijd met jou te praten, dan heeft hij het waarschijnlijk nog steeds over die vorige ex.
Als het uit zou gaan zit hij niet op diezelfde manier zo over de mooie tijd met jou te praten, dan heeft hij het waarschijnlijk nog steeds over die vorige ex.
maandag 21 februari 2022 om 08:41
Ik zou dit als een rode vlag zien en vooral nog lang niet aan kinderen beginnen. En eigenlijk ook niet in de relatie blijven want je klinkt als tweede keus inderdaad omdat zijn ex geen optie meer is.
Mijn partner en zijn ex waren nog geen jaar uit elkaar toen wij een relatie kregen maar zijn ex heeft hij nooit gemist. Zijn dochter mist hij natuurlijk wel.
Mijn partner en zijn ex waren nog geen jaar uit elkaar toen wij een relatie kregen maar zijn ex heeft hij nooit gemist. Zijn dochter mist hij natuurlijk wel.
maandag 21 februari 2022 om 08:41
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je partner zich zo voelt.
Zelfs na meer dan 12 jaar geleden gescheiden te zijn en 10 jaar een fijne nieuwe relatie zijn er momenten dat ik mijn kerngezin mis. Het besef dat je nooit meer een kerngezin zult zijn, maar voor altijd een samengesteld gezin gepaard met de nodige uitdagingen, kan me wel eens aangrijpen ja. Het idee dat je zo graag anders had gewild voor je kinderen en voor je zelf is soms moeilijk los te laten.
Verstandelijk weet je heus wel hoe de situatie is, maar je gevoel kan het daar soms moeilijk mee hebben. Heel menselijk denk ik.
Zelfs na meer dan 12 jaar geleden gescheiden te zijn en 10 jaar een fijne nieuwe relatie zijn er momenten dat ik mijn kerngezin mis. Het besef dat je nooit meer een kerngezin zult zijn, maar voor altijd een samengesteld gezin gepaard met de nodige uitdagingen, kan me wel eens aangrijpen ja. Het idee dat je zo graag anders had gewild voor je kinderen en voor je zelf is soms moeilijk los te laten.
Verstandelijk weet je heus wel hoe de situatie is, maar je gevoel kan het daar soms moeilijk mee hebben. Heel menselijk denk ik.
maandag 21 februari 2022 om 09:07
maandag 21 februari 2022 om 09:36
Wat ik even niet begrijp is dat jullie volgens je vorige topic nu 8 maanden samen zijn, hij sexueel grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en in de hele tijd dus nog om zijn ex jankt... hoezo komt een kindje van jullie samen dan in jouw hoofd op? Serieuze vraag hoor... maar jullie zijn nog geen jaar samen, zouden dolverliefd moeten zijn, maar hij is vooral met ex bezig... hij heeft al een kind... hoezo zou je dat kind zo snel een met zoiets opzadelen? Jullie relatie is niet stabiel... hij heeft al een kind met een vrouw waarmee hij niet meer samen is... waar komt de behoefte om samen een kind te krijgen dan vandaan?
Hopen jullie dat hij het gezinsgevoel dat hij mist weer terugkrijgt als jullie samen een kind krijgen? Want ik denk dat de kans groter is dat er een enorme puinhoop van komt. Je klinkt eerder als een rebound... of een poging iets goed te maken en dat is niet lullig bedoelt...
Meid kom op voor jezelf... echt... anders kan je hier echt lang spijt van gaan krijgen.
Hopen jullie dat hij het gezinsgevoel dat hij mist weer terugkrijgt als jullie samen een kind krijgen? Want ik denk dat de kans groter is dat er een enorme puinhoop van komt. Je klinkt eerder als een rebound... of een poging iets goed te maken en dat is niet lullig bedoelt...
Meid kom op voor jezelf... echt... anders kan je hier echt lang spijt van gaan krijgen.
maandag 21 februari 2022 om 09:43
maandag 21 februari 2022 om 10:00
Op zich kan ik dit wel begrijpen. Wat ik niet kan begrijpen, is dat to's vriendje het nodig vindt om haar daar zo veelvuldig mee te belasten. Wat kan zij daarmee? Hij dumpt ballast bij haar zodat hij kan uithuilen en zij zich slecht voelt. Zij kan hier helemaal niets mee, terwijl het haar wel een rotgevoel bezorgt. To, je lijkt blij dat hij dit soort dingen eerlijk tegen je zegt, daar zou ik eens mee ophouden. Want dat is eigenlijk helemaal niet zo netjes van hem.kataravrouw schreef: ↑21-02-2022 08:41Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je partner zich zo voelt.
Ik zou hem de volgende keer eerlijk vertellen dat je niet meer wil dat hij deze gevoelens zo bij je dropt, omdat je er alleen maar onzeker en verdrietig van wordt. Hij kan het vast wel bij iemand anders kwijt.
maandag 21 februari 2022 om 11:01
Sja, voor te stellen of niet, ik zou geen zin hebben om als nieuwe partner een halve therapeut te moeten zijn omdat hij nog in het verliesproces zit. Hij verlangt terug naar de tijd/de gezinssamenstelling die hij met ex had, en hij verlangt terug naar de tijd dat hij 'alleen' was met dochter.
Klinkt meer alsof hij nu in een relatie zit om gewoon een relatie te hebben, neemt ook geen besluit om dan maar alleen verder te gaan. En ondertussen mag jij dus met zijn 'shit' dealen.
Ik zou hiervoor passen.
Klinkt meer alsof hij nu in een relatie zit om gewoon een relatie te hebben, neemt ook geen besluit om dan maar alleen verder te gaan. En ondertussen mag jij dus met zijn 'shit' dealen.
Ik zou hiervoor passen.
maandag 21 februari 2022 om 11:02
Ik vind dat een kind uit een eerdere relatie altijd net een plekje boven nieuwe vlam staat, ook als de vlam niet meer zo nieuw is. Dat lijkt hier echter sowieso niet echt het geval aangezien de vriend van to zijn kind maar vier dagen per maand ziet. Kind staat dus toch al niet op de eerste plaats.