** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Gisternacht werd Knorrie 4 keer wakker. Vannacht niet 1 keer. Ik snap niets meer van dat kind . Maar ben wel vol energie .

Summel, mijn ervaring is dat het lastiger te regelen is om te werken als je een kind op de basisschool hebt. Het kinderdagverblijf hier is open van 7 tot 18.30. Maar school is open van 8.45 tot 15.15 op de lange schooldagen. En er is geen plek op de naschoolse opvang. Mijn vriend en ik hebben allebei uren moeten inleveren om de opvang te kunnen regelen van onze zoon. En in een commercieel, 'snel' bedrijf, is dat lastig werken merk ik.

Ik heb het idee dat de moeders die weer willen gaan werken als het kind op de basisschool zit, toch meer in bepaalde branches werken waar je makkelijker schooltijden kunt werken.

Het grappige is trouwens dat mijn loopbaanadviseur er juist op focust dat ik best een keuze op gevoel mag maken en dat jobhoppen wel eens goed is . De adviezen zijn dus blijkbaar echt op de persoon toegespitst!

Wat sneu dat Fenna griep heeft. Ben wel benieuwd wie er dan nu thuis is van jullie tweeen .
[quote]nut schreef op 07 juni 2009 @ 11:42:

een vouwwagen Reness

koop je dan ook 4 dezelfde trainingspakken?

En zorg je dan ook voor een opel Ascona voor de vouwwagen

Heerlijk die kampeervakanties. Ben er zelf ook groot mee geworden Ben nu aan het sparen voor een andere auto waar ook een caravannetje achter kan, dan kan ik over 2 jaar een caravan kopen. Tot die tijd blijf ik wel vliegen met Roan, is toch gratis en ik ben een echte Nederlander . Laat hem maar meteen wennen dat zijn moeder een reisbureau heeft, daarna stappen we over op kampeervakanties.

Hier eindelijk een doorslapend kind. Heb een glimlach van links naar rechts. Roan wordt wel wakker rond 7 uur, maar dan leg ik hem naast mij neer, en gisteren heeft hij zomaar tot 08.45 uur geslapen. Lag er zelf wakker naast, te wachten dat hij wakker werd

@Werk. Ik heb mijn collega ontslagen op basis van bedrijfseconomische redenen, mag daarom 26 weken lang geen personeel aannemen en als ik een vacature heb, moet ik die als eerste aan mijn ex-collega aanbieden. Nou geen haar op mijn hoofd. 11 september is het mijn feestje, dan mag ik weer personeel aannemen. Heb nu wel een stagiaire tot begin oktober, dus ben lekker voorzien. Werk nu wel ff wat meer, 5 dagen en de rest heb ik oproepkrachten, maar niet volgens een structureel schema, anders zou het UWV kunnen zeggen dat ik wel een vacature heb. Heb gelukkig heel veel hulp van oma's en vrienden die helpen met oppassen.

Ik ben er ook van overtuigd dat je het beter is om iets minder te verdienen en gelukkig te zijn in je werk, dan veel te verdienen en met tegenzin naar je werk te gaan. Dan duren dagen lang hoor, dan zit je lichamelijk niet lekker in je vel, ben je moe, baal je en dat merkt je omgeving ook. Ik ben dan ook eigen baas, met een heel mager inkomen, maar ik ben wel gelukkig en dat straal ik dan ook uit naar Roan, die daardoor hartstikke vrolijk is en veel zit te lachen. Hij heeft trouwens gisteren 3 stapjes aan de bank gelopen. Het ging heel onwennig, maar je moest dat trotse koppie eens zien

@alleen doen. Ik vind het nog steeds niet zwaar, geniet juist extra van de vrije dagen dat ik met Roan ben en lekker de hele dag voor hem kan zorgen en met hem kan spelen, maar goed ik heb ook maar 1 kind en dat blijft er ook maar 1. Maar bedankt wederom voor het compliment.

@Nut heerlijk dat je je boekhouding in de tuin kan doen! Ik ben eindelijk weer bij na die crash van eind maart. Heeft toch heeel veel tijd gekost (9weken).

@Summel, beterschap voor Fenna.
O Erica, dus over twee jaar loop jij samen met Roan ook in hetzelfde trainingspak .

Ik wist niet dat dat zo werkte als je mensen om bedrijfseconomische redenen ontsloeg. Maar wel logisch. En het klinkt alsof je het goed opgelost hebt zo met een stagiaire.

Knorrie is ook staan- en 'loop'fan. En gisteren deed hij een poging om op de bank te klimmen, maar daar was hij gelukkig nog te klein voor. Jee, dat zal opletten geblazen worden, dan kun je hem niet zomaar even alleen in de kamer laten!
Morrie, hihi, wie weet, maar in ieder geval geen opel ascona hoor
Kijk uit met wat je zegt! Wij hadden vroeger een tent én een opel ascona. Echter geen matching trainings pakken hier.

Oh en Nut, ik vind dat het hem geweldig staat. Begrijp ook niet waarom hij er niet aan wil.
@Marjan, die combinatie mag wel, tent en opel ascona, beetje jammer van de trainingspakken
Zo ik heb wat gemist hier geloof ik...

iedereen in gezinstrainingspak, opel erbij, vouwwagen, haha!

Ben gelukkig weer online, wij zijn namelijk verhuisd dit weekend. Superonverwacht maar wel heerlijk. We wonen nu in het huis van onze (ex) buren, die naar het buitenland vertrokken. Hebben nu 3 slaapkamers en een tuin!!! Door al die toestanden dus weinig op het forum geweest, maar het internet was erg snel verhuisd.

@Morrie: lastig he die carriere keuzes. Ik ben een aantal jaar geleden ook bij loopbaanadvies geweest, destijds ook goed bevallen.

@Minny, wat heerlijk een nieuwe keuken. Wij hebben dezelfde keuken als in het oude huis, het hele huis is hetzelfde. Grappig. Onze Nespresso staat trouwens al te pronken op het aanrecht. Ik vind het ook superlekkere koffie. Hoewel wij ook wel een een pot ouderwetse koffie zetten. Als je veel drinkt, zijn die cupjes wel duur vind ik.

@Morrie: met Nicolaas is het ook heel wisselend met slapen, soms 3 keer eruit, soms slaapt ie door. Hij was eerder een goede slaper, dus dat komt vast wel terug. Ik slaap er zelf alleen slecht door, ook als hij juist niet wakker wordt, ik lig dan niet zo lekker en ben ook supervroeg wakker. Onze kinderen slapen nu op 1 kamer. Beetje raar, we hebben nu genoeg slaapkamers, maar manlief wilde een studeerkamer. Nou vooruit dan maar....

Ik ga weer even een doos uitpakken!
He wat leuk belly, dat je verhuisd bent! Klinkt lekker hoor, een tuin en 3 slaapkamers. Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.

Vannacht werd Knorrie ineens weer wakker. Hij sliep ook weer onrustig in. Ik heb het idee dat ik daar een verband zie. Ik vermoed ook dat als hij slecht inslaapt, we hem toch te laat op zijn bed hebben gelegd. Maar zeker weet ik het nog niet.

Het kunnen ook tandjes zijn, hij heeft dunne poep. Maar ik zie niets in zijn mondje.

't Is wat met die kinderen, al dat gissen .

Belly, het werk wat jij nu doet, is dat ook iets wat uit dat advies kwam?
O Belly zomaar verhuisd, haha daar heb je helemaal geen lange voorbereidingstijd voor nodig:) En die tuin is heerlijk he, zal niet zo snel meer een huis zonder tuin willen. Gaat het allemaal goed met je nieuwe werk?

Morrie, volgens mij ging je op vakantie toch? Of verwar ik nu 2 mensen? Zoja...hele fijne vakantie...en zo nee dan heb ik je alvast een fijne vakantie gewenst voor wanneer je wel gaat

Pebbles waar ben je???? Lang niet gezien hier, net als Polleke Piekhaar, zijn jullie allemaal druk met de kids?

Hier waren we vanochtend om 5.00 wakker geworden met heerlijke kletsverhalen van jari, op geluidsniveau..de buren kunnen meeluisteren Mijn god wat kan zo'n klein kereltje een herrie maken zeg. Gelukkig had ie om 6.00 weer besloten om te gaan slapen, vond t nog wat te vroeg...

Heb van de week weer een midweek weg aangeboden gekregen, met mijn ouders even een paar dagen weg. Nou ja ze wilden Jari graag meenemen...dat kan wel maar dan kom ik ook Over 1,5 week al, dus das lekker snel.
Ik ben er nog hoor.

Eva is ziek geweest. Niet erg hoor maar ze zat totaal niet lekker in haar vel en heb veel met haar rondgelopen.

Verder niet veel bijzonders hier. Ik geniet van alle dingen die Eva erbij leert. Ze zegt nu papa en mama, zwaait, kan klappen en probeert nog steeds om vooruit te komen en om haar knieen onder haar buik te krijgen.

@belly: fijn zeg dat je nu meer kamers en een tuin hebt. Je hebt al eens verteld dat dat in jullie buurt echt een luxe is.

Lijkt me wel gek om dan naar huis te gaan en een andere deur in te gaan.
Zwaaien? Klappen? Papa? Mama?

Hmm, dat doet Knorrie nog niet hoor .

wij gaan idd op vakantie, ik zie jullie over twee weken weer!
fijne vakantie Morrie! Geniet ervan!
Have fun Morrie, we horen wel hoe het is geweest!

Hier ook klappen, zwaaien en rond de tafel lopen (af en toe zelfs overstappen naar de bank, de patser..), maar nog geen papa of mama hoor. Wat knap van Eva!

Ben het weekend alleen met de mannetjes dus weinig tijd om langs te komen vrees ik. Maar misschien heb ik 's avonds nog een beetje energie over, haha!!

Fijn weekend allemaal!
papa en mama kan ze zeggen maar vooruit teigeren, kruipen, gaan zitten, staan etc. kan ze nog lang niet.

Eva is ook een super vrolijk sociaal kind die iedereen een stralende lach gunt dus het verbaasd me niet zo heel erg dat haar sociale kant (praten) wat sneller ontwikkelt dan de grove motoriek.

@reness: succes dit weekend.

@morrie: fijne vakantie!
Jeetjes, wat worden onze kindjes groot.

Hier ook eentje die tijgert, zit en zich optrekt aan de bank en tafel. Staan is nog wel erg wiebelig, maar zo schattig hoe trots hij daarbij kijkt.

Ook klappen is hier favouriet.

Verder meld ik mij af voor de komende 1,5 week.

Hebben erg druk weekend weekend voor de boeg en maandag gaan we een week naar een Landal park.

@ Reness: succes met je mannetjes van het weekend.

Zal wel druk zijn, maar hopelijk toch veel genieten.
Minny, ook een fijne week op Landal! Welk park is het geworden? Ik ben ondertussen ook al helemaal Landal-expert (voorheen wilde ik daar bij wijze van spreken nog niet dood gevonden worden, en was het motto "hoe verder weg hoe beter". Wat kan een mens dan veranderen na kinderen, voordat je het weet zit je in een vouwwagen in hetzelfde trainingspak, haha!).

Ik had vanmorgen echt de schrik van mijn leven: Sten was uit bed gevallen. Nu staat het bedje niet op de hoogste stand maar op de een na laagste stand. Ik had hem weer in bed gelegd omdat hij nog moe was en toen is het dus gebeurd. Een forse klap en daar lag hij op de grond te brullen. Arme jongen!! Hij was echt helemaal overstuur! Heb gelijk manlief gebeld hoe ik het bedje lager moest zetten (ben zo'n onhandige doos die zich altijd verre van klussen etc. houdt). Maar is gelukkig gelukt en nu ligt meneer alsnog in zijn bedje, helemaal op de bodem. Wat is dat schrikken zeg.

Tot overmaat van ramp miste ik daarna nog een paar treden van de trap en had ik Jesse redelijk in paniek (mama, sta nu op!!). Tjonge, what a day en dan ook nog eens manloos. Bah!

Gisteren naar ballorig geweest met mijn moeder en ook vandaag gaan we weer naar een speelparadijs/speeltuin met de jongens. Als vanmorgen maar geen voorbode was voor deze dag want dan kan ik het beste in bed blijven liggen met de mannetjes....

Meiden, fijne zondag en ik hoop dat ik voor vandaag alle ellende weer gehad heb!!
Jeetje Reness, wat een schrik. Gelukkig hebben jullie er allebei niks aan overgehouden.

En bij ballorig zijn een boel kussens dus als er iemand valt is dat in ieder geval zacht.
Hoi iedereen.

Zo ik mocht even tot 9 uur uitslapen, heel fijn. Nicolaas is wat van slag door de verhuizing en huilt veel 's nachts, dus ben redelijk gebroken.

@ontwikkeling: hier een beetje een mix, wel zitten, niet kruipen of tijgeren, wel mama zeggen en klappen.

@bedbodems....Jee reness, nou verder een rustig weekend gewenst zonder ongelukken. Wij hebben de boxbodem op een soort halve stand gezet, maar misschien moet die dan ook maar helemaal naar beneden.

@Morrie en Minny: fijne vakantie!! O ja Morrie, ik ben inderdaad het werk gaan doen wat ik samen met die loopbaanadviseur ben "uitgekomen" als je het leuk vind vertel ik er op de hyves nog wat meer over.

@ Pebbles: dit is het 3e huis in de straat waar we wonen, dus we zijn aleens eerder een deur opgeschoven, het is wel raar ja. De huizen worden wel steeds groter (en duurder....) dus we gaan wel steeds vooruit.
Trouwens: Tori hoe is het met jou? Waarschijnlijk druk, maar lang niets meer van je gehoord....
Fenna is een hele week ziek geweest, het was de zesde ziekte. Nu gelukkig weer de oude! Maar nu een ramp met gaan slapen. Jee weet niet goed hoe we haar weer in haar eigen bedje in moeten slapen... Heel hard huilen is het. Tot we haar in ons bed in slaap laten vallen. Toen ze ziek was ff prima. Maar nu moet ze weer in haar eigen bedje.... Nog tips?

Zitten, Fenna zit steeds steviger, maar ze gaat absoluut nog niet uit zichzelf zitten. Bij jullie wel?

@ Belly, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Wauw de derde in dezelfde straat. Wij hebben ook een tuin, heerlijk.

@ Reness, wat even schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen en goed opgelost, zonder hulp van je man!

Fijne vakantie, diegenen die weg gaan. Met/zonder trainingspakken. Neem anders lekker je huispak mee, ook zo erg :-)
Ik weet het niet Summel, is het alleen 's avonds of ook overdag? Er bij blijven zitten, verhaaltje voorlezen, radiootje erbij aanzetten?

Wat houdt de 6e ziekte eigenlijk in?

Jari zit al heel stevig maar gaat nog niet uit zichzelf zitten, hij draait nog niet eens uit zichzelf.......maar hij kan wel de keukenkastjes openmaken handig toch!

En NEE=lachen bij hem, en datgene nog een keer doen en dan ook nog een stalen gezicht erbij. Haha wat een ondeugd zit er nu al in.

Brr Reness dat was nou echt een pechdag zeg!

Had Sten zich met slaapzak en al ter aarde laten storten ofzo?
Gedver Reness, ik hoop dat je de rest van je dag zonder kleerscheuren door bent gekomen.

Nut, hier ook! Bij 'Nee' kijk ik boos en houd zijn handje vast (als hij ergens niet aan mag zitten). Maar hij lacht me gewoon uit! 9.5 maand oud!

Hier een nogal hyper mannetje sinds een week. Vooral problemen met de avondfles om een uur of 7. Drama. Hij heeft op zich wel honger maar wil gewoon niet liggen voor zijn fles en zelf drinken kan hij nog niet. Anderen hier ook last van? Hij slaapt wel weer goed de afgelopen paar nachten, das lekker.

Geeft iedereen hier nog een fles voor het slapen gaan?

Hier geen klappen en mamma zeggen, wel heel veel 'dag dag'. Ook tegen andere mensen in de trein. Afgelopen week tegen een meneer een kwartier lang, van instappen tot aan ons station. Die man vond het leuk maar had het na 2 stops wel gezien maar ons mannetje natuurlijk niet, die bleef lekker door gaan
Geen tips over slapen. Na het ziek zijn van Eva deze week is het slapen 's avonds echt een ramp. As we speak ligt Eva de hele boel bij elkaar te brullen.

Gisteren ook al en toen heeft het tot half 10 geduurd, toen heb ik haar aan de borst gelegd en is ze daarna eindelijk gaan slapen.

De avond daarvoor was het ook al zo en toen dacht ik nog dat er iets aan de hand was en heb ik haar de hele avond bij me gehad.

Nu maar heel streng zijn en haar er niet uit halen. Af en toe een aai over haar bol.

@ Reness: wat schrikken dat Sten uit bed is gevallen.

Heb hier het bedje op de tussenstand, maar moet na de vakantie maar meteen na beneden. Heb je zelf nog iets overgehouden aan de val?

Wij gaan trouwens naar Parc Sandur, ervaring mee?

@ Slapen: gaat hier nog steeds erg wisselend.

Overdag prima, maar het in slaap komen ´s avonds is al vanaf dag 1 een probleem. Hij drinkt ´s avonds nog een fles en valt daarna altijd op schoot in slaap. Kan hem dan wel meteen in bed liggen. Zou nu nog niet weten hoe het moet als die fles verdwijnt, maar komt tijd komt raad. Overdag lukt het wel om zelf in slaap te vallen.

En meestal komt hij 1 of 2 x per nacht voor een speentje, maar daarna hoor ik hem niet meer.

En nog iets nieuws...... Timo gaat sinds gisteren uit zichzelf staan. Zo schattig want wat is hij dan nog klein.

En hij krijgt er geen genoeg van, hij grijpt alles om zich aan op te trekken en gaat dan zitten op zijn knietjes. Hij schuift dan op zijn knietjes wat naar voren en gaat dan staan.

Hier spreekt een trotse mama, maar dat zal jullie vast niet zijn ontgaan.
........ bericht 2x geplaatst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven