Gevuld brood
vrijdag 12 juni 2009 om 12:25
Hallo,
Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!
Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?
Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!
Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?
Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
vrijdag 12 juni 2009 om 12:46
vrijdag 12 juni 2009 om 12:48
quote:revival schreef op 12 juni 2009 @ 12:43:
daar had ik nog niet aan gedacht!
weer uit - vriend houdt niet van olijven én niet van tomaat... Verder lust ie alles
blijft er meer voor ons over
misschien dan alleen kruiden of pepertjes erbij
of geroosterde paprika, als dat niet te nat wordt
daar had ik nog niet aan gedacht!
weer uit - vriend houdt niet van olijven én niet van tomaat... Verder lust ie alles
blijft er meer voor ons over
misschien dan alleen kruiden of pepertjes erbij
of geroosterde paprika, als dat niet te nat wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 12 juni 2009 om 13:39
Zo heb ik het gisteren gemaakt:
brooddeeg maken volgens recept op de verpakking (moest alleen water en margarine toevoegen en dit tot een deeg kneden.)
Het deeg heb ik toen een half uurtje laten rijzen onder een theedoek. Toen wat bloem op het aanrecht gestrooid (vieze plakzooi, dat deeg!) en daar het deeg op gelegd. Hier een groot (ovale/langwerpige) plakkaat van gemaakt d.m.v. trekken en platslaan Totdat je dus een groot stuk, plat deeg hebt, niet te dun, niet te dik...
Op dat plakkaat mn ingredienten gestrooid: parmaham, rucola en parm.kaas snippers. Het deeg toen opgerold (als een croissant zeg maar) zodat je een mooie brood-vormpje krijgt. Dat heeft nog ruim een half uur in de oven gelegen op 200c. Supergoed gelukt
Nu wil ik dus hetzelfde doen, maar dan met andere vulling, vandaar mn topic!
brooddeeg maken volgens recept op de verpakking (moest alleen water en margarine toevoegen en dit tot een deeg kneden.)
Het deeg heb ik toen een half uurtje laten rijzen onder een theedoek. Toen wat bloem op het aanrecht gestrooid (vieze plakzooi, dat deeg!) en daar het deeg op gelegd. Hier een groot (ovale/langwerpige) plakkaat van gemaakt d.m.v. trekken en platslaan Totdat je dus een groot stuk, plat deeg hebt, niet te dun, niet te dik...
Op dat plakkaat mn ingredienten gestrooid: parmaham, rucola en parm.kaas snippers. Het deeg toen opgerold (als een croissant zeg maar) zodat je een mooie brood-vormpje krijgt. Dat heeft nog ruim een half uur in de oven gelegen op 200c. Supergoed gelukt
Nu wil ik dus hetzelfde doen, maar dan met andere vulling, vandaar mn topic!
vrijdag 12 juni 2009 om 13:44
Nee hoeft niet in een vorm. En je hebt ook geen broodbakmachine nodig. Je kan het met een mixer kneden, maar ik heb het gewoon met mn handen gedaan.
Als het deeg gerijsd/gerezen heeft, kan je het gewoon oprollen, is heel stevig deeg namelijk. Ik had het op een rooster gelegd, maar een bakplaat is denk ik handiger, omdat het deeg natuurlijk rijst/uitzet, en dat was helemaal om de spijlen van mn rooster gaan zitten, dus kreeg het niet zo goed los.
Als het deeg gerijsd/gerezen heeft, kan je het gewoon oprollen, is heel stevig deeg namelijk. Ik had het op een rooster gelegd, maar een bakplaat is denk ik handiger, omdat het deeg natuurlijk rijst/uitzet, en dat was helemaal om de spijlen van mn rooster gaan zitten, dus kreeg het niet zo goed los.
vrijdag 12 juni 2009 om 13:50
vrijdag 12 juni 2009 om 14:01
Padano kaas, flinke schep mosterd, 2 eetlepels gebakken uitjes van de toko, wat italiaanse kruidenmix en 30 gram gesmolten boter. Door elkaar werken.
Feta, 1 of 2 bossen (veel!!) peterselie, fijn gesneden bosuitje, chiliflakes, eiwit (geel bewaren om met een eetlepel water los te roeren en het brood mee te glazuren
Feta, 1 of 2 bossen (veel!!) peterselie, fijn gesneden bosuitje, chiliflakes, eiwit (geel bewaren om met een eetlepel water los te roeren en het brood mee te glazuren
vrijdag 12 juni 2009 om 14:16
Broodmix gekocht, moet nu 15 minuten rijzen. Op het pak staat dat ik het daarna moet uitrollen en uiteindelijk oprollen (zoals Revival al schreef), dan in broodvorm moet doen en dan nog 60 minuten moet laten rijzen. Maakt het wat uit als ik het dan níet in een vorm doe, maar gewoon laat rijzen?
Peas on earth!
vrijdag 12 juni 2009 om 14:55
Ik heb het wel 2 keer laten rijzen Prinses, eerst deeg gemaakt in de BBM (is tot en met eerste rijs) dan lucht even eruit duwen, uitrollen tot ong. 1 cm dik, laag vulling erop (van de rand blijven) en oprollen. Dan nog een keer rijzen (ong. half uur a 40 minuten), dan glazuren met eigeel/watermengsel en eventueel decoreren met sesamzaadjes, maanzaad, pompoenpitten of wat dan ook. Dan afbakken.
vrijdag 12 juni 2009 om 14:59