Gevuld brood
vrijdag 12 juni 2009 om 12:25
Hallo,
Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!
Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?
Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!
Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?
Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
dinsdag 30 juni 2009 om 17:50
dinsdag 30 juni 2009 om 18:48
Ja Quirijn, die met nutella en banaan is echt heerlijk.
Ik ga er misschien straks nog een maken, Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna een heel brood op heb die ik gisteren heb gemaakt. Dan loop ik er langs "oh, nog een klein stukje' etc etc
parmaham, basilicum en mozzarella lijkt me ook lekker, evenals het tomatenbrood.
Ik haal vrijdag chiabatta mix. Ik ben fan! (alleen de weegschaal niet)
Ik denk dat het ook in de broodbakmachine kan, Siep.
Teigera, welke geitenkaas ga je gebruiken? Indien redelijk zacht kan het wel. Sowieso een smaak die erbij paste en geeft wellicht ook een lekkere 'bite' maar misschien kan onze goeroe MV het je precies vertellen.
Ik ga er misschien straks nog een maken, Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna een heel brood op heb die ik gisteren heb gemaakt. Dan loop ik er langs "oh, nog een klein stukje' etc etc
parmaham, basilicum en mozzarella lijkt me ook lekker, evenals het tomatenbrood.
Ik haal vrijdag chiabatta mix. Ik ben fan! (alleen de weegschaal niet)
Ik denk dat het ook in de broodbakmachine kan, Siep.
Teigera, welke geitenkaas ga je gebruiken? Indien redelijk zacht kan het wel. Sowieso een smaak die erbij paste en geeft wellicht ook een lekkere 'bite' maar misschien kan onze goeroe MV het je precies vertellen.
woensdag 1 juli 2009 om 21:12
Hahaha, anders paste het niet in mijn combi-magnetron! Het is maar een kleintje. Ik heb het hele pak gebruikt, omdat er op het pak stond dat dat moest. Ben erg braaf en volgzaam geweest, doe ik meestal als ik een recept of pakje voor de eerste keer gebruik. Voor de volgende keer is de helft dus ook wel voldoende!
Ik heb m net geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik best trots ben op mezelf. Het smaakt prima! Knapperige korst ook, voldoende geitenkaas en honing, alleen de tijm mag de volgende keer wat meer. Die proef je niet zo goed nu. Misschien komt het ook doordat ik de tijm door het deeg heb geroerd?
Ik heb m net geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik best trots ben op mezelf. Het smaakt prima! Knapperige korst ook, voldoende geitenkaas en honing, alleen de tijm mag de volgende keer wat meer. Die proef je niet zo goed nu. Misschien komt het ook doordat ik de tijm door het deeg heb geroerd?
woensdag 1 juli 2009 om 21:12
quote:Teigera schreef op 30 juni 2009 @ 23:01:
Luzzeke, ik bedoel van die zachte witte geitenkaas (chevre bettine).
Mylenevalerie, mag ik jouw "professionele" mening? Ik heb je hoog zitten namelijk!Hihi, ja tuuk, ik hoop dat ik je kan helpen .
Luzzeke, ik bedoel van die zachte witte geitenkaas (chevre bettine).
Mylenevalerie, mag ik jouw "professionele" mening? Ik heb je hoog zitten namelijk!Hihi, ja tuuk, ik hoop dat ik je kan helpen .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 1 juli 2009 om 21:20
quote:mylenevalerie schreef op 01 juli 2009 @ 21:12:
[...]
Hihi, ja tuuk, ik hoop dat ik je kan helpen . Het ging om de vraag of ik in mijn gevulde brood, naast de geitenkaas, honing en tijm, ook pijnboompitjes zou toevoegen. Of je dat nog wel zou proeven door die andere sterke smaken heen.
Nu heb ik net vanavond (zoals je ziet, hihi) het brood gebakken, en ik heb het zonder pitjes gedaan. Ik denk dat dat maar goed is ook, want ik heb meergranenmix gekocht dus het stikt al van de pitjes. Extra pijnboompitjes had dan geen effect gehad.
Dus eigenlijk ben ik door experimenteren al wijzer geworden!
[...]
Hihi, ja tuuk, ik hoop dat ik je kan helpen . Het ging om de vraag of ik in mijn gevulde brood, naast de geitenkaas, honing en tijm, ook pijnboompitjes zou toevoegen. Of je dat nog wel zou proeven door die andere sterke smaken heen.
Nu heb ik net vanavond (zoals je ziet, hihi) het brood gebakken, en ik heb het zonder pitjes gedaan. Ik denk dat dat maar goed is ook, want ik heb meergranenmix gekocht dus het stikt al van de pitjes. Extra pijnboompitjes had dan geen effect gehad.
Dus eigenlijk ben ik door experimenteren al wijzer geworden!
woensdag 1 juli 2009 om 21:25
Ik had iets soortgelijks Teigera, door een overheersende smaak van een ingredient, dat je een ander ingredient niet meer proefde.
Ziet er lekker uit trouwens je hoefijzer brood , wat had je er verder bij?
Ik ga zaterdag bij Rosanna 2 verschillende gevulde broden proeven
Ziet er lekker uit trouwens je hoefijzer brood , wat had je er verder bij?
Ik ga zaterdag bij Rosanna 2 verschillende gevulde broden proeven
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 01-07-2009 21:30
Reden: Als je geen RosannA kan schrijven, schrijf dan Roos!
Reden: Als je geen RosannA kan schrijven, schrijf dan Roos!
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 1 juli 2009 om 21:30
quote:mylenevalerie schreef op 01 juli 2009 @ 21:25:
Ik had iets soortgelijks Teigera, door een overheersende smaak van een ingredient, dat je een ander ingredient niet meer proefde.
Ziet er lekker uit trouwens je hoefijzer brood , wat had je er verder bij?Ik heb er nu een paar sneetjes van gegeten (het is errug lekker, moeilijk er vanaf te blijven!) maar verder laat ik het staan tot morgen. Stukje mee naar werk, en morgenavond maak ik er een soepje bij.
Ziet er lekker uit trouwens je hoefijzer brood , wat had je er verder bij?Ik heb er nu een paar sneetjes van gegeten (het is errug lekker, moeilijk er vanaf te blijven!) maar verder laat ik het staan tot morgen. Stukje mee naar werk, en morgenavond maak ik er een soepje bij.
woensdag 1 juli 2009 om 21:53
Pode, dat stukje over de honing in jouw brood heb ik met belangstelling gelezen. Ik heb er daarom ook voor gekozen om de honing door de geitenkaas heen te prakken, en die als een soort rol op het brood te leggen en m dan dicht te vouwen. Zegmaar alsof je krentenbrood met spijs hebt, maar dan hartig.
woensdag 1 juli 2009 om 22:17
woensdag 1 juli 2009 om 22:26
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 01 juli 2009 @ 21:57:
Ah okee, das een goeie tip. Dat betekent dan wel dat je kaas/honingmengsel dus niet verspreid door het brood zit, maar net als een stol?Inderdaad, zo ziet het er dan uit. Mij lukte het niet om het deeg zo plat te krijgen dat ik het echt kon rollen, bij mij was het meer vouwen.
Ah okee, das een goeie tip. Dat betekent dan wel dat je kaas/honingmengsel dus niet verspreid door het brood zit, maar net als een stol?Inderdaad, zo ziet het er dan uit. Mij lukte het niet om het deeg zo plat te krijgen dat ik het echt kon rollen, bij mij was het meer vouwen.
woensdag 1 juli 2009 om 22:29
bij mij ging dat uitrollen ook prima eigenlijk en toen kon ik het prima rollen.
Pode, wat voor tapenade had je genomen? Ik wil voor zaterdag het gevulde brood van Sartan maken en dus eentje met tapenade, olijven en gedroogde tomaatjes
Pode, wat voor tapenade had je genomen? Ik wil voor zaterdag het gevulde brood van Sartan maken en dus eentje met tapenade, olijven en gedroogde tomaatjes
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best