Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
lisali schreef:
07-02-2022 15:54
Zouden jullie snel een bekende liken op Tinder?
Ik heb het wel gedaan, de enige persoon die ik ooit naar rechts swipete trouwens. :biggrin: Ik vond het al leuk, kende hem via via. We klikten, hebben drie maanden lol gehad, maar er bleek niet genoeg te zitten van beide kanten om ermee door te gaan.
Na het reageren was het de eerste 5 minuten ongemakkelijk, maar we gingen over op WhatsApp en snel wat gaan drinken. Daarna was het gewoon leuk.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Gewoond doen Lisali, ik heb gisteren ook een date gehad met een damedie ik al een keer gesproken had via tinder, toen kwam het niet van afspreken echter kwamen we elkaar weer tegen op drankjedoen.nl en bleken we weer een match te zijn. En gisteren dus afgesproken uiteindelijk was het van beide kanten vriendschappelijk maar nu wist ik ook waarom het toen niet van afspreken kwam ze had een burnout. Dus misschien heeft hij toen ook wel zijn redenen gehad.
Ik heb geen enkel leuk, vlot gesprek dat ergens toe leidt... geen één...
Een paar ervaringen van de laatste dagen:
-Match die me na een leuk gesprek, en dat ook benoemt, ghost.
-Match die na enkele onschuldige berichten heen en weer zegt dat ik de eerste vrouw ben die in haar profiel aangeeft het graag op zijn doggies te doen... (Heu?? Er staat dat ik een HOND heb)
-Match die waarmee het op vlak van communicatie helemaal niet vlot: hij stuurt gewoon een bericht met 2 vrouwennamen, ik vraag waar hij het over heeft... blijken zijn honden te zijn en vraagt dan 'koffie of thee?'
3 dagen later, deze ochtend, stuurt hij 'wil je afspreken'
Ik heb geantwoord 'goeiemorgen. Omdat onze kennismaking zo vlot verliep? ;-) '
Echt... Het kan ook aan mij liggen want ik merk dat ik het kotsbeu ben en het steeds moeilijker heb om leuk en vriendelijk te zijn.
Ik had een hobby op een laag pitje gezet door corona en doe dat nu weer in groep, werd ik vorig weekend benaderd door mannen die mijn vader konden zijn, opdringerig waren, getrouwd zijn... Mannen die duidelijk naar de raad luisteren 'doe een hobby om een lief te vinden' en dat nu post lockdown allemaal tegelijk aanpakken maar ik wil tijdens mijn hobby gewoon ontspannen en genieten en niet constant belaagd worden door mannen die me niet interesseren!!
Voila, het is er uit, doet deugd :-)
Prettige dag iedereen!
Haha @ attraverso, mannen zijn en blijven rare wezens. De lente staat voor de deur, het begint te kriebelen denk ik op bepaalde plaatsen bij hun.
Attraverso schreef:
17-02-2022 08:29

Echt... Het kan ook aan mij liggen want ik merk dat ik het kotsbeu ben en het steeds moeilijker heb om leuk en vriendelijk te zijn.
Zo herkenbaar dit!

Vaak word je door iemand aangesproken op tinder met hey. Dat vind ik al geen leuke opening. Het komt op mij heel lui over.
Maar OK, ik geef 'm 't oordeel van de twijfel. Dus ik zeg iets terug, ik noem iets uit z'n profiel en stel 'n vraag daarover of maak 'n grapje.

Vervolgens ontvouwt zich een "gesprek"..
Ik : vraag
Hij: antwoord
Hij : antwoord

En dan ben ik er tegenwoordig al weer klaar mee.

Ik ga tegenwoordig ook niet meer op dates met mannen die geen vragen stellen op de app.

Voor mij bestaat een gesprek uit wederzijdse interesse en vragen. Maar hoe de meeste mannen communiceren lijkt heel anders. Een soort van verhalen of ervaringen uitwisselen ofzo?

De mannen die echt geïnteresseerd zijn, op dingen doorvragen, of überhaupt vragen stellen zijn bij mij echt uitzondering.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Of vinden jullie bovenstaande niet zo belangrijk?

En voor de mannen hier : hoe communiceren jullie?
Stel je vragen tijdens een chat of date? En waarom niet bijv?

Ik vraag me oprecht af hoe je elkaar anders leert kennen.
Verwacht je dan dat de ander wel van alles uit zichzelf gaat vertellen?
Nee vragen stellen vind ik niet belangrijk. Ik hoor dat hier wel vaker, dat sommigen dat belangrijk vinden maar ik denk eerder: als ik het belangrijk vind dat je iets weet zeg ik je dat zelf wel, zonder dat je er naar vraagt.
Antwoorden op de standaardvragen staan trouwens in mijn profiel.
Ik heb veel liever een luchtig gesprek, als het kan met wat humor, over wederzijdse interesses, ervaringen…
Dwarrel75 schreef:
17-02-2022 15:21
Haha @ attraverso, mannen zijn en blijven rare wezens. De lente staat voor de deur, het begint te kriebelen denk ik op bepaalde plaatsen bij hun.
Vrouwen anders ook hoor🙈 Ik had een dame die mij op videodate er leuk uit vond zien en ik haar ook wel dus een match, nou prima enkele weken over heen gegaan zonder te praten eigenlijk tot dat ze gisteren vroeg om af te spreken voor de zaterdag ik reageerde enthousiast maar of ik nog even een foto kon sturen en bleef het stil tot dat ik er naar vroeg, ja ziet er leuk uit zij ze ook nog. Maar werd ik vandaag wel geblokkeerd. En ja ik heb gewoon een normale foto gestuurd. Dus je hebt mij al min of meer in het echt gezien en dan laat je het afhangen van een nietszeggende foto🙈
Voor mij hoeft vragen ook niet echt de hele tijd, voelt vaak wat geforceerd aan, als een sollicitatiegesprek.
Maar het is wel heel leuk als het gesprek gewoon lekker loopt. Dat heb ik ook al heel lang niet gehad.
Alles loopt wat stroef ( of ik krijg op mijn kop, zoals bij mijn kortstondige Lexa-periode :))
eva333 schreef:
17-02-2022 18:03
Zo herkenbaar dit!

Vaak word je door iemand aangesproken op tinder met hey. Dat vind ik al geen leuke opening. Het komt op mij heel lui over.
Maar OK, ik geef 'm 't oordeel van de twijfel. Dus ik zeg iets terug, ik noem iets uit z'n profiel en stel 'n vraag daarover of maak 'n grapje.

Vervolgens ontvouwt zich een "gesprek"..
Hij: antwoord
Hij : antwoord

En dan ben ik er tegenwoordig al weer klaar mee.

Ik ga tegenwoordig ook niet meer op dates met mannen die geen vragen stellen op de app.

Voor mij bestaat een gesprek uit wederzijdse interesse en vragen. Maar hoe de meeste mannen communiceren lijkt heel anders. Een soort van verhalen of ervaringen uitwisselen ofzo?

De mannen die echt geïnteresseerd zijn, op dingen doorvragen, of überhaupt vragen stellen zijn bij mij echt uitzondering.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Of vinden jullie bovenstaande niet zo belangrijk?

En voor de mannen hier : hoe communiceren jullie?
Stel je vragen tijdens een chat of date? En waarom niet bijv?

Ik vraag me oprecht af hoe je elkaar anders leert kennen.
Verwacht je dan dat de ander wel van alles uit zichzelf gaat vertellen?
Hmm als ik niks zeg blijven de dames vaak ook stil. In de zin van dat ze niks uit haar eigen zeggen. Dan denk ik ook laat maar zitten dan wordt het geforceerd moeite doen, moeite doen heb ik helemaal geen problemen mee maar het moet wel een beetje vanzelf gaan. Ik probeer ook vaak het gesprek wat luchtig te houden en wat sneller af te spreken maar niet iedere dame zit daar op te wachten. Waardoor ze afhaken omdat ze denken dat ik vaak te graag wil. Maar ik heb al regelmatig gehad dat ik een week of 4 aan het chatten ben en het dan niet van afspreken komt. Dus een dame die je online kent helemaal te overtuigen begin ik niet meer aan.
eva333 schreef:
17-02-2022 18:03
Zo herkenbaar dit!

Vaak word je door iemand aangesproken op tinder met hey. Dat vind ik al geen leuke opening

Hoe moet iemand dan het gesprek openen? Ik ben na een aantal gesprekken te openen echt mijn inspiratie een beetje kwijt en wordt het toch "hey *naam*!"

Ik vind het ook belangrijker dat er een luchtig gesprek volgt dan dat het super diepgaand moet zijn meteen. Meestal volgt die info uit die gesprekken.
Aangezien een flink deel van de matchen niet eens reageert stop ik ook weinig energie in een opener en begin vaak ook met iets gelijkend op 'hey'
Vind het ook niet erg wanneer een match dat doet. Ben al blij dat ze contact leggen.
Deze ochtend een Superlike van een man uit Hilversum begot! (Ik ben Vlaams)
Leuke opener gestuurd... Word ik prompt verwijderd...
Waarschijnlijk profiel niet bekeken en dus niet gezien dat ik B ben... Of zoiets... Who cares!
Met mijn huidige vriend, die ik dus op Tinder leerde kennen, begon het gesprek gewoon…en is nooit meer gestopt haha.

Ik heb ook het idee dat je het net moet treffen ofzo. Ik had daarvoor ook heel vaak dat gesprekken wel leuk begonnen, maar dan toch doodliepen. Of dat direct duidelijk was dat het geen echte match werd. Of dat ik na het sturen van een berichtje direct werd verwijderd.

Maar met deze lieverd begon het gesprek gewoon…en was het gewoon luchtig, veel interesse vanuit beide kanten, er werden ook vragen gesteld vanuit beide kanten en eigenlijk is het gesprek dus gewoon nooit gestopt. Eerst non-stop via whatsapp en daarna over gegaan op daten gedurende 5 maanden en nu een relatie…

Denk wel dat ook meespeelt hoe hard je op zoek bent naar de ware, hoe hoog je de lat legt voor de mensen die je spreekt. Als je dat kunt loslaten dan kun je ook verrast worden.
Ja, ik heb ook weer een leuke. Beetje saai gesprek dus liet het maar even.
Krijg ik; ben je er nog?
Ik: ja hoor
Hij: zullen we afspraken?
Ik: vrij uitgebreid antwoord waarin ik aangeef verrast te zijn en op welke basis hij dat vraagt, heel aardig ingepakt allemaal, voordeel van de twijfel
Hij: succes ermee fladder!
Bij jou dus ook! Had ik dus ook recent enkele keren... Vanuit het niets, zonder enige leuke klik vooraf...
Ik heb best veel leuke gesprekken eigenlijk. Alleen merk ik wel dat de omgangsvorm veranderd is sinds de laatste periode dat ik aan het daten was.
Ik heb donderdagavond lekker zitten kletsen met een man en dat gesprek liep over de dag door naar de avond en weer laat in de nacht.
Zegt hij slaap lekker en weer tot snel. Dus ik app in de ochtend en dat appje staat nog steeds op een vinkje.

Wss is het zijn werkfoon en die heeft hij uitgezet en zet hij maandagochtend weer aan. Dus ik ben nu echt heel benieuwd of hij dan weer vrolijk door gaat. Ik ben volgens mij niet geblokkeerd want ik kan de laatste tijd nog steeds zien.

Dit soort vreemde manier van omgang merk ik vaker de laatste tijd.
Ik had afgelopen zondag ook meegedaan op drankjedoen. Leuke match, leuk gesprek, nummers uitgewisseld, op dinsdag nog eens gevideobeld, afgesproken dat we elkaar komende maandag gaan zien, gewoon even wat drinken. Wat contact gehouden maar ik dacht ook, we zien elkaar maandag dus dan kletsen we dan mooi bij.

Nu ben ik verwijderd 😅

Tsja, ik vind contact houden ook echt belangrijk maar nu er weer meer dingen mogen is mijn sociale leven weer begonnen en kan ik niet iedere dag videobellen of uren appen. Ik heb daar ook geen behoefte meer aan.

Op naar de volgende 😅
Dolendedertiger schreef:
17-02-2022 21:44
Hmm als ik niks zeg blijven de dames vaak ook stil. In de zin van dat ze niks uit haar eigen zeggen. Dan denk ik ook laat maar zitten dan wordt het geforceerd moeite doen, moeite doen heb ik helemaal geen problemen mee maar het moet wel een beetje vanzelf gaan. Ik probeer ook vaak het gesprek wat luchtig te houden en wat sneller af te spreken maar niet iedere dame zit daar op te wachten. Waardoor ze afhaken omdat ze denken dat ik vaak te graag wil. Maar ik heb al regelmatig gehad dat ik een week of 4 aan het chatten ben en het dan niet van afspreken komt. Dus een dame die je online kent helemaal te overtuigen begin ik niet meer aan.
Dit. Heel herkenbaar.
Ik had eens een gesprek. Ze vroeg elke dag hoe m'n dag was. Ik stelde daar tussendoor wat interesse vragen. Maar na een week vroeg ik toch eens waarom ze op de helft niet reageerde. Ze gaf aan dat ze druk was, haar kind fulltime bij haar was nu en ze 's avonds dan niet altijd zin had om berichten te sturen of vragen te beantwoorden.
Ik heb er een sport van gemaakt om te kijken waar dit heen ging, maar wel aangegeven dat ik graag ook wat van haar te weten kom en anders we beter het contact kunnen verbreken. Nee ze wilde wel graag appen. Een week later stelde ze een dag van te voren om af te spreken, want dan was ze een avond alleen. Ik kon toen niet. Netjes aangegeven ik graag een andere keer met haar afsprak. Een paar weken verder alleen nog koetjes en kalfjes. De dieptevragen werden genegeerd. Alleen van 'ik heb vandaag dit en dat gedaan, boodschappen gehaald en vanavond naar en vriendin'.
Toen eens gevraagd waarom ze dan graag diepgang zocht maar zelf niet geïnteresseerd is. Toen weer het antwoord dat ze niet echt erop zit te wachten om dat via de app te doen en liever afspreekt om diepgang te zoeken (we waren inmiddels 8 weken verder).
Toen heb ik maar aangegeven dat ik mezelf elk bericht (1 of 2 per dag) afvroeg of ze wel zin had om die te antwoorden, dat we het contact maar beter konden stoppen en ze maar aan moest geven wanneer ze eventueel wel tijd had om elkaar beter te leren kennen.
Toen ineens begon ze wel vragen te stellen. Dat was voor mij te geforceerd.
Na 8 weken weet ik in elk geval wat voor werk ze doet, hoeveel vriendinnen ze heeft en hoe haar dagritme eruit ziet :)

Dus niet alleen mannen zijn zo, veel vrouwen hebben er net zoveel last van.
RedRoseThorn schreef:
19-02-2022 09:04
Ik had afgelopen zondag ook meegedaan op drankjedoen. Leuke match, leuk gesprek, nummers uitgewisseld, op dinsdag nog eens gevideobeld, afgesproken dat we elkaar komende maandag gaan zien, gewoon even wat drinken. Wat contact gehouden maar ik dacht ook, we zien elkaar maandag dus dan kletsen we dan mooi bij.

Nu ben ik verwijderd 😅

Tsja, ik vind contact houden ook echt belangrijk maar nu er weer meer dingen mogen is mijn sociale leven weer begonnen en kan ik niet iedere dag videobellen of uren appen. Ik heb daar ook geen behoefte meer aan.

Op naar de volgende 😅
Misschien hebben wij elkaar dan gesproken😜 Maar in ieder geval degene die je hier omschrijft ben ik niet😜er was een technische storing dus niet heel veel gesprekjes gehad afgelopen zondag maar wel weer een match uitgekomen en morgen bij mooi weer gaan we lekker wandelen. En idd als het afspraakje staat hoef ik ook allemaal niet meer te appen dan zien ik het dan allemaal wel. Dat is een groot voordeel van drankjedoen.nl vind ik, het is sneller to the point en er wordt niet zo moeilijk gedaan over afspreken omdat je elkaar al min of meer in het echt hebt gezien.
Jullie verhalen geven een mens moed :mrgreen:
Ik heb gisteren mijn 2e date gehad met die zelfde man. Zijn gaan lunchen. Gesprek stof genoeg maar ik weet het niet. Hij is aardig maar misschien wel te lief, bijna wat saai. Drinkt amper (niet dat dat een must is maar af en toe is dat wel gezellig) nooit een keer een uitspatter. Misschien moet ik het nog een Kans geven hoor. Maar ergens ben ik bang dat we toch te vel verschillen. Terwijl we echt wel leuke gesprekken hebben. Hij appt ook iedere avond maar daar heb ik niet altijd zin in. Heb ook mijn eigen dingen.
Dwarrel75 schreef:
20-02-2022 20:05
Ik heb gisteren mijn 2e date gehad met die zelfde man. Zijn gaan lunchen. Gesprek stof genoeg maar ik weet het niet. Hij is aardig maar misschien wel te lief, bijna wat saai. Drinkt amper (niet dat dat een must is maar af en toe is dat wel gezellig) nooit een keer een uitspatter. Misschien moet ik het nog een Kans geven hoor. Maar ergens ben ik bang dat we toch te vel verschillen. Terwijl we echt wel leuke gesprekken hebben. Hij appt ook iedere avond maar daar heb ik niet altijd zin in. Heb ook mijn eigen dingen.

Bij mij (en anderen denk ik ook wel) kan een goede eigenschap een mindere compenseren. En dan kan ik steeds meer geboeid raken door die goede eigenschap. Heb je al wat van dat soort eigenschappen kunnen ontdekken aan hem? Soms zie je die ook niet meteen. Ik zou als ik jou was nog wel een paar dates overwegen denk ik. Ik weet ook niet of het goed is om altijd een heel sterke prikkel of sterke gevoelens te verwachten tijdens een date. Maar misschien doe je dat ook helemaal niet.
Als het mij vraagt is er niets gezellig aan (te veel) alcohol drinken... Geef het nog even en focus je op wat hij wel te bieden heeft.
Ik weet niet goed wat je met een uitspatter bedoelt maar bij hoge pieken horen vaak ook diepe dalen...
attraverso wijzigde dit bericht op 21-02-2022 16:42
0.42% gewijzigd
Er zal wel iets in de lucht hangen (niet alleen de storm), gesprekken komen niet van de grond de laatste tijd 😅 Normaal heb ik best vlot een leuk gesprek met iemand en date geregeld, maar nu valt het allemaal snel stil of wordt er gewoon niet meer gereageerd. Mag natuurlijk (ik doe het soms ook wel eens), maar met 1 persoon was ik al zeker 2 weken leuk aan het kletsen en dan ineens mid conversatie stil en dat is al paar dagen zo. Beetje irritant, met name als er eerst veel enthousiasme is. Maar goed, dat blijft nadeel van online daten. Je bent niks van elkaar of iets verschuldigd, toch merk ik dat ik niet zo in elkaar steek als er al iets in is geïnvesteerd. Naja we houden de moed er verder in om maar zo te zeggen!
Vivi3338 schreef:
21-02-2022 14:36
Er zal wel iets in de lucht hangen (niet alleen de storm), gesprekken komen niet van de grond de laatste tijd 😅 Normaal heb ik best vlot een leuk gesprek met iemand en date geregeld, maar nu valt het allemaal snel stil of wordt er gewoon niet meer gereageerd. Mag natuurlijk (ik doe het soms ook wel eens), maar met 1 persoon was ik al zeker 2 weken leuk aan het kletsen en dan ineens mid conversatie stil en dat is al paar dagen zo. Beetje irritant, met name als er eerst veel enthousiasme is. Maar goed, dat blijft nadeel van online daten. Je bent niks van elkaar of iets verschuldigd, toch merk ik dat ik niet zo in elkaar steek als er al iets in is geïnvesteerd. Naja we houden de moed er verder in om maar zo te zeggen!
Nou dan kom je al verder dan ik want ik maak vaak zat mee dat het een dagje/avondje enthousiast is en dan plotseling die stilte. Misschien kan carnaval meespelen en denken ze ik wil ook nog carnaval in als vrijgezel😜 Nee ik snapt dat ook niet zo goed als er iets geïnvesteerd is dat het dan plotseling stil blijft.
Allez, weer zo een... Opent vanochtend met 'hello'
Ik reageer met 'Hey X, goeiemorgen! ;-)'
Stuurt hij gewoon 'goeiemorgen' terug... Wat moet ik daar nu mee? Ik ben intussen zo ver dat ik totaal geen zin meer heb om te reageren.

Gisteren een man zonder leeftijd, dus ik open met 'Aangenaam X, aangezien jij je leeftijd verstopt moet ik beginnen met een saaie vraag, hoe oud ben je?'
Blijkt hij 10 jaar ouder dan ik te zijn, zijn leeftijd in zijn profiel op 1 jaar ouder te staan 'maar dat verbergt hij omdat het niet klopt maar is niet zijn schuld want zijn vriend heeft zijn profiel aangemaakt en hij kan zijn leeftijd niet veranderen'.
Jaja... Even een nieuw profieltje aanmaken (wat een fluitje van een cent is) daar had hij waarschijnlijk nog niet aan gedacht... en dat hij intussen de zoveelste is die jaren liegt om bij jongere vrouwen in het vizier te komen verwachtte hij waarschijnlijk ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven