Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
vrijdag 12 juni 2009 om 17:27
Die van mij was wel zo'n prutje, dat wel. Alleen kun je wel zien dat de crumble hier veel droger is dan die van mij. Dat is het verschil.
Klinkt ook wel lekker, Rubis, met de laagjes banaan.
Van Caramella heb ik het recept gekregen van de Chocolate Brownies van 'haar' kok. Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar, maar zo lang ik die crumble nog zo wist te verknoeien, durfde ik daar nog niet aan te beginnen.
Klinkt ook wel lekker, Rubis, met de laagjes banaan.
Van Caramella heb ik het recept gekregen van de Chocolate Brownies van 'haar' kok. Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar, maar zo lang ik die crumble nog zo wist te verknoeien, durfde ik daar nog niet aan te beginnen.
vrijdag 12 juni 2009 om 18:34
Gats, ik word kotsmisselijk van de verhalen van blubbercrumble met aardappelzetmeel, brrrrr. Man heeft zich vanmiddag tegoed gedaan aan..eh... de boterkoek, echt de hele trommel leeg.Nu moet ik weer nieuwe maken. Misschien ga ik ook crumble (1-persoons dan) maken. Na heerlijk relaxed dagje zit man weer op t werk, een of andere wilde prive-party met zanger- en dan staat die muziek knoerdhard, en morgenochtend vroeg moet ik naar de kerk, ik had niet zo'n zin in de party, dan ben ik morgen brak. Ga straks lekker op de bank t.v.kijken / lezen. O, al zo laat? Gauw bakken en languit.
@Rubis, ff copieren voordat je het post, dan heb je eventueel je bericht nog. Doe ik ook vaak hier, ik word er anders ook grofgebekt van haha
@Rubis, ff copieren voordat je het post, dan heb je eventueel je bericht nog. Doe ik ook vaak hier, ik word er anders ook grofgebekt van haha
vrijdag 12 juni 2009 om 19:19
Zwieber is dol op stelen (in het engels heet ie Swiper) maar voor de voorwerpen die hij steelt heeft hij verder geen aandacht. Dora en co kunnen voorkomen dat Zwieber steelt door 3x te roepen zwieber niet stelen (in het engels swiper no swiping) Als ze dat doen dan druipt Zwieber af. Vaak echter merken Dora en vrienden niet dat Zwieber in de buurt is en dan steelt hij alsnog het voorwerp.
Vervolgens laat Zwieber het voorwerp vallen en dan moet de kijker Dora en de rest helpen om het voorwerp te vinden
Vervolgens laat Zwieber het voorwerp vallen en dan moet de kijker Dora en de rest helpen om het voorwerp te vinden
vrijdag 12 juni 2009 om 20:29
vrijdag 12 juni 2009 om 21:19
quote:Rubis schreef op 12 juni 2009 @ 12:53:
Bloemetje ik woon in het noorden van het departement Gard, zegt je dat iets?
Nu mijn ouders (echte zoetekauwen) hier zijn ga ik me er ook maar eens aan wagen: apple crumble. Je kan op dit topic eigenlijk niet meer meeschrijven als je nog nooit een crumble gebakken hebt. Jullie horen nog wel of hij gelukt is.Dan kan ik dus 2 dingen doen. Niet meer schrijven of als de wiedeweerga een crumble gaan bakken.
Bloemetje ik woon in het noorden van het departement Gard, zegt je dat iets?
Nu mijn ouders (echte zoetekauwen) hier zijn ga ik me er ook maar eens aan wagen: apple crumble. Je kan op dit topic eigenlijk niet meer meeschrijven als je nog nooit een crumble gebakken hebt. Jullie horen nog wel of hij gelukt is.Dan kan ik dus 2 dingen doen. Niet meer schrijven of als de wiedeweerga een crumble gaan bakken.
Snjókorn falla, á allt og alla
vrijdag 12 juni 2009 om 21:34
Ine; je kunt ook lekker bananenbrood bakken. Schijnt ook niet moeilijk te zijn:
150 gram (basterd)suiker
85 gram zachte boter
2 eieren
4 bananen
1 appel (geraspt)
250 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
halve theelepel kaneel
halve theelepel nootmuskaat
beetje zout.
Suiker en boter goed mengen, eieren erbij doen. Vervolgens de bananen en appel toevoegen. Bloem zeven en de rest van de droge ingredienten erbij mixen.
In een lange (cake of brood)vorm doen en in 40-45 minuten gaar bakken op 180°.
Aardappelzetmeel = starch
Maizena = cornstarch
150 gram (basterd)suiker
85 gram zachte boter
2 eieren
4 bananen
1 appel (geraspt)
250 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
halve theelepel kaneel
halve theelepel nootmuskaat
beetje zout.
Suiker en boter goed mengen, eieren erbij doen. Vervolgens de bananen en appel toevoegen. Bloem zeven en de rest van de droge ingredienten erbij mixen.
In een lange (cake of brood)vorm doen en in 40-45 minuten gaar bakken op 180°.
Aardappelzetmeel = starch
Maizena = cornstarch
Crumbles zijn heel lekker hoor Snjokorn dus ik zou maar vlug er een maken! Of een poging doen er een te maken.
Bij mij lukken ze meestal wel terwijl ik absoluut geen bak en kook wonder ben.
Ik heb vanavond bijvoorbeeld gekookt en we zijn niet verder gekomen dan gebakken aardappeltjes, fishfingers en sla.
En voor toe lekkere chocolade ijsjes (uit een pak)
Bij mij lukken ze meestal wel terwijl ik absoluut geen bak en kook wonder ben.
Ik heb vanavond bijvoorbeeld gekookt en we zijn niet verder gekomen dan gebakken aardappeltjes, fishfingers en sla.
En voor toe lekkere chocolade ijsjes (uit een pak)
vrijdag 12 juni 2009 om 21:36
vrijdag 12 juni 2009 om 22:36
Mijn crumble is gelukt! Nou moet ik er wel meteen bij zeggen - klaagklaag - dat ik hem nog steeds niet superdepuper vind. Hij is heel machtig, maar dat hoort er ook bij wrs.
De kruimel heb ik met de hand gemaakt, zonder mixer, er zit appel in met een beetje kaneel en ik geloof dat hij nu is geworden zoals hij moet zijn. Maar net als Specu (je hebt je smaak toch niet laten verpesten door al mijn vieze crumble verhalen??? Anders sorry!!! Dat was niet de bedoeling!) is het toch geen succesnummer, vind ik.
Nymeria, hey, Zwieber! Haha! Ja, klopt wel. Dat doet hij. Ik had stiekem ook al even op internet rondgekeken, want zijn rol snap ik nog steeds niet. Het is om het een beetje spannend te maken, of niet? Dat kinderen op het puntje van de bank zitten, omdat Dora Zwieber niet ziet.
Zoon doet trouwens nog niet mee. Hij weet alles uit zijn hoofd, kan precies vertellen wat er gaat gebeuren enzo, maar hij reageert niet op Dora's vragen. Daar is hij vast nog te klein voor.
Wij kijken ook Bob de Bouwer, kleine rode tractor en films als Cars, Madagascar, Nemo en Shrek. En die verschrikkelijk films van Dribbel..
Snjokorn, dat klinkt heerlijk, dat bananenbrood. Als de crumble op is, probeer ik die ook eens.
Nadeel he, als je alleen bent.. wat je maakt moet je ook opeten .
Ik groei echt dicht! Er loopt een weddenschap met een snowboardleraar.. ik moet 10 kilo kwijt raken - ben die ook echt te zwaar - en hij blijft strak in vorm. Hij zit nu op Kreta, dus we zien elkaar pas weer in november.. ik heb nog even, maar dan moet ik niet teveel dingen blijven snaaien, bakken en vooral opeten!!
Disco, fijne vakantie!! Veel plezier en maak er een leuke tijd van!
De kruimel heb ik met de hand gemaakt, zonder mixer, er zit appel in met een beetje kaneel en ik geloof dat hij nu is geworden zoals hij moet zijn. Maar net als Specu (je hebt je smaak toch niet laten verpesten door al mijn vieze crumble verhalen??? Anders sorry!!! Dat was niet de bedoeling!) is het toch geen succesnummer, vind ik.
Nymeria, hey, Zwieber! Haha! Ja, klopt wel. Dat doet hij. Ik had stiekem ook al even op internet rondgekeken, want zijn rol snap ik nog steeds niet. Het is om het een beetje spannend te maken, of niet? Dat kinderen op het puntje van de bank zitten, omdat Dora Zwieber niet ziet.
Zoon doet trouwens nog niet mee. Hij weet alles uit zijn hoofd, kan precies vertellen wat er gaat gebeuren enzo, maar hij reageert niet op Dora's vragen. Daar is hij vast nog te klein voor.
Wij kijken ook Bob de Bouwer, kleine rode tractor en films als Cars, Madagascar, Nemo en Shrek. En die verschrikkelijk films van Dribbel..
Snjokorn, dat klinkt heerlijk, dat bananenbrood. Als de crumble op is, probeer ik die ook eens.
Ik groei echt dicht! Er loopt een weddenschap met een snowboardleraar.. ik moet 10 kilo kwijt raken - ben die ook echt te zwaar - en hij blijft strak in vorm. Hij zit nu op Kreta, dus we zien elkaar pas weer in november.. ik heb nog even, maar dan moet ik niet teveel dingen blijven snaaien, bakken en vooral opeten!!
vrijdag 12 juni 2009 om 22:44
quote:Ine schreef op 12 juni 2009 @ 22:36:
Mijn crumble is gelukt! Nou moet ik er wel meteen bij zeggen - klaagklaag - dat ik hem nog steeds niet superdepuper vind. Hij is heel machtig, maar dat hoort er ook bij wrs.
Ik geef de pil maar de schuld .
Had laatst een recept voor roggebrood uitgeprobeerd, had ik gelijk 3! broden. Er ligt er nog steeds 1 in de vriezer.
Ik geef de pil maar de schuld .
Had laatst een recept voor roggebrood uitgeprobeerd, had ik gelijk 3! broden. Er ligt er nog steeds 1 in de vriezer.
zaterdag 13 juni 2009 om 00:18
Haha, het gaat hier weer over eten (en dit keer niet mijn schuld ).
Snjokorn, de matrassen moeten uit NL komen. Bij Ikea NL heb je ze van 2.20. Dus we moeten alleen nog even een exporter vinden die op Zwitserland rijdt.
Ine, bij mij moet er ook heel dringend een aantal kilo's af. Mijn kleding zit niet lekker meer. Ik blijf het alleen iedere keer weer uitstellen.
Disco, wanneer ga je weg? Overmorgen al?
Wij zijn gisteravond weer teruggekomen uit Londen. Er was een metrostaking gaande, dus we hebben ons blauw betaald aan taxi's en heel veel in de file gestaan.
Ik had me zo voorgenomen om alles wat ik graag hebben wilde te kopen...... en wat is mijn buit? 1 zwart t-shirtje van FCUK. Wel een aantal dingen aan gehad en iedere keer hadden ze mijn maat niet, of te klein of te groot.
Toen ben ik maar helemaal uit mijn dak gegaan gegaan bij Molton Brown, heel veel lekkere luchtjes en douchegels gekocht.
Ook de Primark heb ik nog opgezocht, wat een rare dingen hebben ze daar. Wie had daar nou van die leuke mantelpakjes gekocht? Was jij dat Biebel? Ik heb alleen wel die zachte voetjes en gelpleisters gevonden voor in je pumps, 0,65 ct voor 3 paar.
Maar het was wel heel leuk en mijn voeten doen nog steeds zeer van het lopen
Truste allemaal en tot morgen.
Snjokorn, de matrassen moeten uit NL komen. Bij Ikea NL heb je ze van 2.20. Dus we moeten alleen nog even een exporter vinden die op Zwitserland rijdt.
Ine, bij mij moet er ook heel dringend een aantal kilo's af. Mijn kleding zit niet lekker meer. Ik blijf het alleen iedere keer weer uitstellen.
Disco, wanneer ga je weg? Overmorgen al?
Wij zijn gisteravond weer teruggekomen uit Londen. Er was een metrostaking gaande, dus we hebben ons blauw betaald aan taxi's en heel veel in de file gestaan.
Ik had me zo voorgenomen om alles wat ik graag hebben wilde te kopen...... en wat is mijn buit? 1 zwart t-shirtje van FCUK. Wel een aantal dingen aan gehad en iedere keer hadden ze mijn maat niet, of te klein of te groot.
Toen ben ik maar helemaal uit mijn dak gegaan gegaan bij Molton Brown, heel veel lekkere luchtjes en douchegels gekocht.
Ook de Primark heb ik nog opgezocht, wat een rare dingen hebben ze daar. Wie had daar nou van die leuke mantelpakjes gekocht? Was jij dat Biebel? Ik heb alleen wel die zachte voetjes en gelpleisters gevonden voor in je pumps, 0,65 ct voor 3 paar.
Maar het was wel heel leuk en mijn voeten doen nog steeds zeer van het lopen
Truste allemaal en tot morgen.
zaterdag 13 juni 2009 om 09:23
Jaaaa! Laten we een emigranten-dieetclub oprichten! Internationale ideeën om de kilos te laten verdwijnen zonder enige inspannning.
Ik heb nou al 4 dagen geen wijn op (behalve gistermiddag, 2 witte wijntjes bij de lunch, maarja). Lopen doe ik maar niet meer want dan doe ik de rest van de dag helemaal niks meer en zit ik uitgeput te zappen op de bank.
Spaanse truc die bij mij goed helpt: Gazpacho! Gewoon uit de supermarkt. Het vult enorm en het is heel gezond. Nadeel is dat je de hele dag naar knoflook stinkt, maarja, dat doen veel spanjaarden.
Ik heb nou al 4 dagen geen wijn op (behalve gistermiddag, 2 witte wijntjes bij de lunch, maarja). Lopen doe ik maar niet meer want dan doe ik de rest van de dag helemaal niks meer en zit ik uitgeput te zappen op de bank.
Spaanse truc die bij mij goed helpt: Gazpacho! Gewoon uit de supermarkt. Het vult enorm en het is heel gezond. Nadeel is dat je de hele dag naar knoflook stinkt, maarja, dat doen veel spanjaarden.
zaterdag 13 juni 2009 om 11:31
Rubis, wat is Banoffi Pie?
Chicha, wat ik altijd doe als ik af wil vallen is minder combinaties eten: dus bv vlees en groente of groente en zetmeel (brood, pasta, rijst, aardappelen). Dus geen aardappelen, vlees en groente. Dat werkt best goed.
Vanavond eet ik salade nicoise, een salade met een blikje tonijn, gekookte eieren, olijven, tomaten, eventueel gekookte aardappeltjes, ansjovis, boontjes en olijven. Vinaigrette erover (azijn, olijfolie, teentje knoflook, peper en zout) Stokbroodje erbij. Als je hier de dieetvariant van wil dan schrap je de aardappeltjes en het stokbrood.
De tuin wordt heel mooi. Ze hebben afgelopen week heel veel struiken en planten er in gezet. Heel veel lavendel dus dat gaat lekker ruiken binnenkort
Nu moet ik alleen de honden er nog vandaan houden. Ze tillen constant hun poot op tegen de struiken
Chicha, wat ik altijd doe als ik af wil vallen is minder combinaties eten: dus bv vlees en groente of groente en zetmeel (brood, pasta, rijst, aardappelen). Dus geen aardappelen, vlees en groente. Dat werkt best goed.
Vanavond eet ik salade nicoise, een salade met een blikje tonijn, gekookte eieren, olijven, tomaten, eventueel gekookte aardappeltjes, ansjovis, boontjes en olijven. Vinaigrette erover (azijn, olijfolie, teentje knoflook, peper en zout) Stokbroodje erbij. Als je hier de dieetvariant van wil dan schrap je de aardappeltjes en het stokbrood.
De tuin wordt heel mooi. Ze hebben afgelopen week heel veel struiken en planten er in gezet. Heel veel lavendel dus dat gaat lekker ruiken binnenkort
Nu moet ik alleen de honden er nog vandaan houden. Ze tillen constant hun poot op tegen de struiken