2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
maat 80 ellein!!??? allemachtig. ik vind de shirtjes in maat 62 al enorm....

ann hoe was de echo?
cross OGG, heb je niet een huisartsenpost waar je even langs kan komen? dacht dat ze bij koorts en weigeren om te drinken geen risico namen...wij mochten gelijk komen toen mini niet meer wilde drinken en zij had geen koorst
oh ja en de welbekende urinezakjes in huis moeten halen. Tis zo sneu, zo'n ziekig babietje...

Ann, hoe was de echo? Hoop zo op goed nieuws!!!
Teddy, ik heb net al de spoedlijn van onze huisarts gebeld omdat de huisartsenpost pas na 18.00u ofzo in werking gaat ... voelde me echt zo'n overbezorgde moeder , maar gelukkig nam mijn huisarts het heel serieus. Als mini vanavond/morgenochtend nog zo'n hoge koorts heeft, bel ik alsnog de ha-post hoor, maar nu wacht ik even af en houd ik de dingen waar ik van de ha op moet letten maar gewoon even goed in de gaten (rode vlekjes, kin op de borst kunnen doen, drinken, plasluiers, alertheid enz. enz.)

ach wie weet krijgt hij gewoon zijn eerste tandje?!
tja dat zou ook kunnen. zou ook bezorgd zijn hoor.
Ik ook hoor OGG, goed in de gaten houden en anders alsnog bellen. Tis niets die kleintjes met koorts en dan ook nog weigeren te drinken. Bah, knuffel je kleintje maar extra goed!
Hou het maar goed in de gaten OGG. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Ann???? Ik hoop dat geen nieuws, goed nieuws is.
Hoi Dames,

OGG, je hebt alle recht om bezorgd te zijn! Hoop dat het al wat beter gaat met mini!

Ann???

Teddy, mijn haar valt ook met bossen uit, zo niet trekt mini ze wel uit mn hoofd, grrr

Mimpje, volg idd je gevoel, kan niets op tegen mama-intuitie!

Ik zou ook wel willen shoppen, maar weet echt niet wanneer... Heb echt nieuwe schoenen nodig, loop echt af afgetrapte stappers.

Ik heb mn 1e werkweek achter de rug en verbaas mezelf dat mn ogen nog open zijn (zijn ze dan ook nog maar half)

Ben weer aardig bijgepraat en wordt erg enthousiast van wat ik mag doen en vind het heel gezellig met mn collegas. Maar ik heb uk ook wel vreselijk gemist.Heb haar bij thuiskomst helemaal fijngeknuffeld en zij schonk me een enorme glimlach... Vind de tijd tussen thuis komen en naar bed ook wel heel kor, maar haar langer wakker houden zou zielig zijn.

Ik ga mn wekker zetten voor de late voeding en ook mn mandje in.

Liefs
Hey, klap speciaal even de laptop open omdat ik zo benieuwd was naar nieuws van Ann.. ik hoop ook dat geen nieuws goed nieuws is!!!! *duim, duim, duim*

Heb n gezellig middagje gehad, nu lekker op de bank met vriend Top Gear kijken

OGG, succes met de kleine!!
Ann???
Hmm nog geen nieuws van Ann... hoop zo dat alles goed zit!

kGa naar bed. Trusten allemaal. Ukje zit prachtig midden in de volgende sprong (4 maanden sprong) en dat zullen we weten ook!

Tot gauw, liefs!
Hoi meiden,

Hier slecht nieuws, het is weer niet goed....de echo toonde een vruchtzakje die hoorde bij 4 weken zwangerschap. Volgende week vrijdag heb ik nog een echo voor de zekerheid, maar de gyn vertelde 95% kans dat het fout is. Ik ben helemaal beduusd en zo verdrietig, ik snap er niks meer van. Het is nu afwachten tot het komt en anders krijg ik volgende week vrijdag weer van die pillen mee die de miskraam opwekken.

Voorlopig stop ik even met zwanger worden, dus ik mag gewoon onderaan de lijst gezet worden. Ik blijf meelezen, maar neem wel even afstand van het forum.

Liefs,

Ann
Ann nee, het is toch niet waar... Meid wat een verdriet en wat een doffe ellende. Hoe kan dat nou toch? Heeft de gyn daar iets over gezegd? Is het 3 keer toeval of wordt toch verder gekeken waarom het niet makkelijk blijft zitten? Ik kan me niet eens voorstellen hoe verdrietig dit moet zijn, nu weer mis. Lieve meid, ik weet even geen woorden. Ik kan je alleen maar alle sterkte wensen, weet dat je hier 'virtueel' kunt komen uithuilen. Kan me goed voorstellen dat je even afstand neemt van alles wat met zwanger worden te maken heeft. Wat is dit verschrikkelijk..... een hele dikke dikke knuffel voor jou... ben er stil van
Goedemorgen! Ben ik ook weer eens! Ik vind het echt maar saai hoor, dat ik op mijn werk niet kan forummen. Soms lees ik even bij als het internet een uur is vrijgegeven, maar reageren durf ik niet zo goed... Ik mis het echt!

Ann, meid, wat hou je ons in spanning! Ik hoop toch niet dat de stilte betekent dat er geen goed nieuws was.... Laat snel wat van je horen!

Teddy, ook hier vallen de haren met bossen uit. Al sinds een maandje eigenlijk. Maar ook bij mij blijven er nog genoeg zitten om er een beetje normaal uit te zien, wat me soms echt verbaast als ik 's ochtends de kam door het haar haal.

Ellein, lekker wezen shoppen! Dat wil ik ook binnenkort eens doen. Veraman zei al: dan ga je toch een dagje shoppen, dan blijf ik thuis en geef afgekolfde melk. Ehm... tja.... dan moet ik toch echt ergens kolven! Ach, misschien ga ik woensdag en neem de kleine gewoon mee.

En dan maatje 80! Dat lijkt nog zover weg! Hier heeft mini maat 62 van shirtjes (wordt soms al klein) en maat 56 of 62 van broekjes. Tja, de korte beentjes van papa, hihi.

Rossia, wij hebben zo'n 'samen bevallen' cursus gedaan, maar dan anders. Het verschil was dat die van ons maar 6 lessen was en ergens anders gegeven werd. Door een yoga lerares dus het was aan de zweverige kant. Manlief zei gisteren dat hij niet het gevoel had dat hij er iets aan gehad heeft, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij in principe niks voor me hoefde te doen tijdens de bevalling, alleen maar naast me zitten. Qua theorie heft hij wel wat geleerd en was hij beter voorbereid vond ik. En natuurlijk was het leuk om te zien hoe de andere stellen het ervaarden. Je moet toch een best betrokken man hebben als je samen naar zo'n cursus gaat. Tenminste, als hij ervan af weet dat hij gaat !

Mimpje, je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft. Voel jij je er beter bij dat hij in zijn wiegje ligt, gewoon doen! Hij groeit vanzelf naar het moment dat hij in het grote bed wil (letterlijk en figuurlijk ).

Missc, goed te horen dat je weer goedgekeurd was bij de vlk. Is altijd zo'n mooi moment om het hartje te horen!

Bep, de eerste werkweek achter de rug. Blij te horen dat het meeviel. Maar het is inderdaad slopend he? Ik ben ook zo blij dat het weer weekend is en ik onbeperkt met de kleine kan doorbrengen!

Ik ga nog even de pagina's doorlezen want ben helemaal vergeten wat de rest heeft geschreven.
Ann, nee! Ik was er al een beetje bang voor omdat je niet gelijk op het forum was. Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik zit hier echt met kippenvel. Dit is toch niet eerlijk? Net als Michigan vraag ik me af hoe dit drie keer kan gebeuren. Gaan ze daar nog onderzoek naar doen? Ik kan me volledig voorstellen dat je nu afstand gaat nemen van het zwanger worden en alles wat daarmee te maken heeft. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt en je moet nu de tijd nemen om het te verwerken. Er is nu niks wat ik zou kunnen zeggen om je beter te laten voelen, dus ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Hoi meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. De gyn. kon het gisteren ook niet zeggen, ik was ook de hele tijd alleen maar aan het huilen en vrijdag hebben we een gesprek waarin we dingen bespreken. Misschien dat ik toch onderzoeken wil laten doen en misschien kan zij er dan iets meer over vertellen. Ik wacht vrijdag wel af wat ze zegt, uiteindelijk is de keuze om het te laten onderzoeken aan mij. Daar wil ik nog even over nadenken.
Ann, wat verschrikkelijk. Ik heb er geen woorden voor, wat moet je je verschrikkelijk verdrietig voelen. Ik zou wat willen zeggen om je op te beuren, maar ik weet dat ik dat niet kan en daarom alleen maar een dikke ! Gaan ze het nu verder onderzoeken? Het lijkt me niet echt normaal dat het 3x op rij fout gaat. Doe rustig aan en neem de tijd om dit te verwerken. Weet dat je altijd bij ons kunt uithuilen als je er behoefte aan hebt.

Lfs rossia
Lieve lieve Ann,

Met tranen in mijn ogen probeer ik iets aan je te schrijven, maar wat? Eigenlijk heb ik hier geen woorden voor, wat een verdriet. Neem maar even afstand als jij je daar het beste bij voelt.Ik kan me goed voorstellen dat je al het gklets over zwanger worden, zijn en babys even zat bent. Maar als je behoefte hebt aan steun van ons kom alsjeblieft langs.

Wij zijn er hier ook voor jou!

Ann lieverd wat erg! Oh Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hoe oneerlijk kan het leven zijn? Lieverd heel veel sterkte voor jullie. Snap dat je even afstand wil nemen maar je bent hier altijd welkom om je hart te luchten. huil maar, dat moet. Misschien dat een onderzoek duidelijk biedt. Oh meid ik vind het zo kut voor jullie. Zeg het maar gewoon zoals het is.

Ik reageer later op de rest...
Lieve Ann, jeetje meid wat oneerlijk allemaal! Wat moet dit verdrietig zijn. Hoop dat je veel steun hebt aan vriend en familie. Pfff weet ff niet wat ik nog meer moet zeggen, ik vind het zo rot! Lieve lieve Ann heel veel sterkte, dikke knuffel en ik denk aan je! En je bent hier altijd welkom als je er behoefte aan hebt.
Lieve Ann, wat ongelooflijk k*t zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je even wat afstand neemt van het zwanger-worden.

Je zit er nu vast niet op zo'n verhaal te wachten, maar hopelijk geeft het je toch een beetje moed: een goede kennis van mij heeft ook 3 keer achter elkaar een miskraam gehad (alleen dan bij 8, 11 en 13 weken) en heeft nu uiteindelijk een zoontje van ruim 2 jaar rondlopen (zwanger geheel via de natuurlijke weg, maar wel onder controle van de gyn ipv de vk) . Ik hoop echt heel erg dat het er voor jou ook in zal zitten!
pfff ben nog steeds ontdaan door het slechte nieuws van Ann. Wat kun je dan kwaad worden op de natuur he? Waarom moet zoiets nou gebeuren? ....

OGG hoe is het nu met de kleine man? gaat het drinken weer een beetje? en de koorts?

vera hoe gaat het bij jou?

Michigan weet je nog dat ik zei dat mini zich niet 180 graden kon draaien in bed? Nou dat neem ik terug. Ik vind haar nu geregeld met haar voetjes aan het hoofdeinde. Helemaal trots met haar hoofdje op de dekens. Hou het nu wat beter in de gaten.

Vanmiddag waren we op kraambezoek en daar hadden ze een speeltje in de box waar mini helemaal razend enthousiast van werd. Als je het heen en weer schudde gaf het steeds een ander geluid. Ze werd er wild van en kraaide het uit. Bleek gekocht bij kruitvat of trekpleister. Ben de hele stad af geweest, maar nergens zo'n ding. Dan toch maar naar de prenatal iets soortgelijks gekocht. Ben benieuwd hoe ze die straks vindt.

Nu ff een uurtje op de bank, vanavond weer een bbq

tot later
Heb hetzelfde gevoel Teddy, moet telkens aan Ann denken. Wat moet dat weer een klap geweest zijn voor haar en haar vriend. Ongelooflijk oneerlijk!!

Hier gaat het redelijk. Ik voel me nog steeds erg moe en heb een hoofd vol.. nou ja... snot dus. Nu heb ik ook nog last van hooikoorts. Met de kleine gaat het goed. Ze heeft soms nog erg dunne poep, maar het is gewoon geel van kleur (niet meer groen en slijmerig) en tussendoor heeft ze zelfs soms gewone plasluiers. Ze heeft nog wel een erg naar hoestje, soms lijkt ze helemaal te kokhalzen. Vannacht heeft ze het anderhalf uur volgehouden om zo te hoesten. Ik kon er niet van slapen. Verder heeft ze nu ook het "van haar rug naar buik rollen" ontdekt in haar bedje. Helaas heeft ze het terugrollen nog steeds niet door. Net grote paniek in haar bedje dus.

Ik ga zo kolven want we gaan vanavond uit eten met z'n tweetjes. Sinds -wat lijkt- eeuwen! Vorige week hebben we het gecancelled omdat manlief niet lekker was. Nu voel ik me niet top, maar we willen het niet nog een keer uitstellen.

Jij hebt dus ook al zo'n draaikont Teddy! Ik loop ook steeds naar haar kamertje als ze in bed ligt. Even kijken of ze nog goed ligt. Klinkt grappig, dat speeltje. Veel plezier vanavond!
Lieve, lieve Ann, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik vind het echt heel erg voor je. Waarom moet dit nu weer gebeuren. Je gaat inderdaad denken dat dit geen toeval meer is. Ik ken iemand die ook 3x achter elkaar een miskraam heeft gehad en toen bleek dat ze een bloedstollingsziekte had waar ze zelf niks van wist en toen heeft ze medicijnen gekregen en de 4e keer is het kindje wel blijven zitten en ze is nu al een aantal maanden zwanger.

Maar je moet natuurlijk zelf beslissen of je wel of geen onderzoeken wil, maar zij heeft er in ieder geval baat bij gehad.

He he, de kleine slaapt eens een keer wat langer zonder te huilen. Kom ik eindelijk weer eens aan mezelf en aan het forum toe. Ben vandaag voor het eerst 2 uurtjes de stad in geweest met een vriendin. Was erg lekker, want ik voel me soms erg opgesloten in huis en zelfs thuis kan ik niet veel omdat ze best veel huilt.

Gelukkig drinkt ze nu wel goed en slaapt ze 's nachts in ieder geval beter dan overdag.

Ik heb trouwens 's nachts veel moeite om wakker te blijven tijdens het voeden. Ik geef haar dan soms met 1 oog open de fles, erg he? Maar ja, ik slaap in ieder geval weer snel in daarna.
Ook hier gaan mijn gedachte steeds even naar Ann, hoe oneerlijk het is voor haar en haar vriend.

Teddy ben benieuwd wat mini vindt van het speeltje. Ik heb van de week een nijntje speeltje voor in de wagen gekocht (op de rommelmarkt voor 50 cent, echt super) en hij is er helemaal weg van. Veel plezier op de bbq!

Vera nog steeds niet helemaal fit dus, balen zeg. Ik hoop dat je evengoed heerlijk er tussen bent en lekker gegeten hebt.

Jobje toen wij s nachts moesten voeden zat ik ook vaak half te slapen hoor, nu s morgens rond 7 uur heb ik dat ook nog wel. Het is ook erg vermoeiend dus voel je niet schuldig!

Ik ga eten en bankhangen, ben erg moe. Hebben vandaag eindelijk een beslissing genomen over de nieuwe keuken. Nu nog 13 weken wachten....maar ohh wat gaat het mooi worden dan.

Fijne avond allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven