Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Die van mij was wel zo'n prutje, dat wel. Alleen kun je wel zien dat de crumble hier veel droger is dan die van mij. Dat is het verschil.

Klinkt ook wel lekker, Rubis, met de laagjes banaan.

Van Caramella heb ik het recept gekregen van de Chocolate Brownies van 'haar' kok. Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar, maar zo lang ik die crumble nog zo wist te verknoeien, durfde ik daar nog niet aan te beginnen.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
*g*a%$&##^R%E Zit ik net het hele recept in mijn eigen woorden op FB te zetten, hele tijd mee bezig, 3795 keer verbeterd, pleuren ze me d'r uit. Alles kwijt. 4*#&FD$.

Sorry hoor, moet even vloeken.
Gats, ik word kotsmisselijk van de verhalen van blubbercrumble met aardappelzetmeel, brrrrr. Man heeft zich vanmiddag tegoed gedaan aan..eh... de boterkoek, echt de hele trommel leeg.Nu moet ik weer nieuwe maken. Misschien ga ik ook crumble (1-persoons dan) maken. Na heerlijk relaxed dagje zit man weer op t werk, een of andere wilde prive-party met zanger- en dan staat die muziek knoerdhard, en morgenochtend vroeg moet ik naar de kerk, ik had niet zo'n zin in de party, dan ben ik morgen brak. Ga straks lekker op de bank t.v.kijken / lezen. O, al zo laat? Gauw bakken en languit.

@Rubis, ff copieren voordat je het post, dan heb je eventueel je bericht nog. Doe ik ook vaak hier, ik word er anders ook grofgebekt van haha
1-ps appel/bosbessencrumble in de oven....

en gemberboterkoek voor man
Ik ga maar een word-documentje maken en dan kan ik het daarvandaan kopiëren in FB. Maar was toch wel even heel boos.

Eerst even Macaroni Bolognese eten.
Zwieber is dol op stelen (in het engels heet ie Swiper) maar voor de voorwerpen die hij steelt heeft hij verder geen aandacht. Dora en co kunnen voorkomen dat Zwieber steelt door 3x te roepen zwieber niet stelen (in het engels swiper no swiping) Als ze dat doen dan druipt Zwieber af. Vaak echter merken Dora en vrienden niet dat Zwieber in de buurt is en dan steelt hij alsnog het voorwerp.

Vervolgens laat Zwieber het voorwerp vallen en dan moet de kijker Dora en de rest helpen om het voorwerp te vinden
Ja, ook ik heb vaak Dora gezien

En Diego, die kijken we ook vaak.

En Thomas de Trein, Fireman Sam, Bob de Bouwer.....
Ah, ik zie dat we weer bij het eten zijn beland?

Heb net een heerlijke noodle soep op (shrimp wontons, lente-ui en noodles, soeppoeder zat er kant en klaar bij) en een flinke portie dumplings (verschillende soorten).

Voor Dora val ik een beetje buiten de doelgroep...
quote:Rubis schreef op 12 juni 2009 @ 12:53:

Bloemetje ik woon in het noorden van het departement Gard, zegt je dat iets?

Nu mijn ouders (echte zoetekauwen) hier zijn ga ik me er ook maar eens aan wagen: apple crumble. Je kan op dit topic eigenlijk niet meer meeschrijven als je nog nooit een crumble gebakken hebt. Jullie horen nog wel of hij gelukt is.Dan kan ik dus 2 dingen doen. Niet meer schrijven of als de wiedeweerga een crumble gaan bakken.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Ainne schreef op 12 juni 2009 @ 17:09:

Snjokorn, hoe heet aardappelzetmeel in het engels eigenlijk? Ik heb dat nog nooit gebruikt (denk ik).Nu vraag je me wat. Ik ga het even opzoeken.
potato flour?

Ok, heb de crumble gemaakt, en alleen opgegeten. Eetbaar, maar ik denk niet dat ik t nogmaals maak, of man voorzet. Het ziet er eigenlijk niet uit, en dat maakt het minder smakelijk. Hebben jullie trouwens al dit hilarische topic gezien?

Yalla, ik ga maffen
Ine; je kunt ook lekker bananenbrood bakken. Schijnt ook niet moeilijk te zijn:

150 gram (basterd)suiker

85 gram zachte boter

2 eieren

4 bananen

1 appel (geraspt)

250 gram bloem

2 theelepels bakpoeder

halve theelepel kaneel

halve theelepel nootmuskaat

beetje zout.

Suiker en boter goed mengen, eieren erbij doen. Vervolgens de bananen en appel toevoegen. Bloem zeven en de rest van de droge ingredienten erbij mixen.

In een lange (cake of brood)vorm doen en in 40-45 minuten gaar bakken op 180°.

Aardappelzetmeel = starch

Maizena = cornstarch
Crumbles zijn heel lekker hoor Snjokorn dus ik zou maar vlug er een maken! Of een poging doen er een te maken.

Bij mij lukken ze meestal wel terwijl ik absoluut geen bak en kook wonder ben.

Ik heb vanavond bijvoorbeeld gekookt en we zijn niet verder gekomen dan gebakken aardappeltjes, fishfingers en sla.

En voor toe lekkere chocolade ijsjes (uit een pak)
O ja, voor een rabarbercrumble hoef je de rabarber níet voor te koken. M'n collega had een recept waar 3 stengels rabarber in moesten (gewoon in kleine stukjes gesneden), hier serveren ze het met vanille ijs maar het kan natuurlijk ook met warme vanille saus.
M'n visite lust geen appel crumble (tsja, wat moet ik daar nu aan doen). Ga nu dan ook niet per direct bakken (heb wel alle spullen in huis volgens mij).
zo tis weer crumble time.. thats the way the cookie crumbles...

ik heb eigenlijk nie zoveel te reageren.. crumble en dora... hahaha

moet nog wel mn koffer pakken... mhh kan morgen ook nog wel...
Mijn crumble is gelukt! Nou moet ik er wel meteen bij zeggen - klaagklaag - dat ik hem nog steeds niet superdepuper vind. Hij is heel machtig, maar dat hoort er ook bij wrs.

De kruimel heb ik met de hand gemaakt, zonder mixer, er zit appel in met een beetje kaneel en ik geloof dat hij nu is geworden zoals hij moet zijn. Maar net als Specu (je hebt je smaak toch niet laten verpesten door al mijn vieze crumble verhalen??? Anders sorry!!! Dat was niet de bedoeling!) is het toch geen succesnummer, vind ik.

Nymeria, hey, Zwieber! Haha! Ja, klopt wel. Dat doet hij. Ik had stiekem ook al even op internet rondgekeken, want zijn rol snap ik nog steeds niet. Het is om het een beetje spannend te maken, of niet? Dat kinderen op het puntje van de bank zitten, omdat Dora Zwieber niet ziet.

Zoon doet trouwens nog niet mee. Hij weet alles uit zijn hoofd, kan precies vertellen wat er gaat gebeuren enzo, maar hij reageert niet op Dora's vragen. Daar is hij vast nog te klein voor.

Wij kijken ook Bob de Bouwer, kleine rode tractor en films als Cars, Madagascar, Nemo en Shrek. En die verschrikkelijk films van Dribbel..

Snjokorn, dat klinkt heerlijk, dat bananenbrood. Als de crumble op is, probeer ik die ook eens.

Nadeel he, als je alleen bent.. wat je maakt moet je ook opeten .

Ik groei echt dicht! Er loopt een weddenschap met een snowboardleraar.. ik moet 10 kilo kwijt raken - ben die ook echt te zwaar - en hij blijft strak in vorm. Hij zit nu op Kreta, dus we zien elkaar pas weer in november.. ik heb nog even, maar dan moet ik niet teveel dingen blijven snaaien, bakken en vooral opeten!!

Disco, fijne vakantie!! Veel plezier en maak er een leuke tijd van!
quote:Ine schreef op 12 juni 2009 @ 22:36:

Mijn crumble is gelukt! Nou moet ik er wel meteen bij zeggen - klaagklaag - dat ik hem nog steeds niet superdepuper vind. Hij is heel machtig, maar dat hoort er ook bij wrs.

De kruimel heb ik met de hand gemaakt, zonder mixer, er zit appel in met een beetje kaneel en ik geloof dat hij nu is geworden zoals hij moet zijn. Maar net als Specu (je hebt je smaak toch niet laten verpesten door al mijn vieze crumble verhalen??? Anders sorry!!! Dat was niet de bedoeling!) is het toch geen succesnummer, vind ik.

Nymeria, hey, Zwieber! Haha! Ja, klopt wel. Dat doet hij. Ik had stiekem ook al even op internet rondgekeken, want zijn rol snap ik nog steeds niet. Het is om het een beetje spannend te maken, of niet? Dat kinderen op het puntje van de bank zitten, omdat Dora Zwieber niet ziet.

Zoon doet trouwens nog niet mee. Hij weet alles uit zijn hoofd, kan precies vertellen wat er gaat gebeuren enzo, maar hij reageert niet op Dora's vragen. Daar is hij vast nog te klein voor.

Wij kijken ook Bob de Bouwer, kleine rode tractor en films als Cars, Madagascar, Nemo en Shrek. En die verschrikkelijk films van Dribbel..

Snjokorn, dat klinkt heerlijk, dat bananenbrood. Als de crumble op is, probeer ik die ook eens.

Nadeel he, als je alleen bent.. wat je maakt moet je ook opeten .

Ik groei echt dicht! Er loopt een weddenschap met een snowboardleraar.. ik moet 10 kilo kwijt raken - ben die ook echt te zwaar - en hij blijft strak in vorm. Hij zit nu op Kreta, dus we zien elkaar pas weer in november.. ik heb nog even, maar dan moet ik niet teveel dingen blijven snaaien, bakken en vooral opeten!!

Disco, fijne vakantie!! Veel plezier en maak er een leuke tijd van!

Ik geef de pil maar de schuld .

Had laatst een recept voor roggebrood uitgeprobeerd, had ik gelijk 3! broden. Er ligt er nog steeds 1 in de vriezer.
Lapin; hoe staan de zaken met je extra lange matrassen???
Haha, het gaat hier weer over eten (en dit keer niet mijn schuld ).

Snjokorn, de matrassen moeten uit NL komen. Bij Ikea NL heb je ze van 2.20. Dus we moeten alleen nog even een exporter vinden die op Zwitserland rijdt.

Ine, bij mij moet er ook heel dringend een aantal kilo's af. Mijn kleding zit niet lekker meer. Ik blijf het alleen iedere keer weer uitstellen.

Disco, wanneer ga je weg? Overmorgen al?

Wij zijn gisteravond weer teruggekomen uit Londen. Er was een metrostaking gaande, dus we hebben ons blauw betaald aan taxi's en heel veel in de file gestaan.

Ik had me zo voorgenomen om alles wat ik graag hebben wilde te kopen...... en wat is mijn buit? 1 zwart t-shirtje van FCUK. Wel een aantal dingen aan gehad en iedere keer hadden ze mijn maat niet, of te klein of te groot.

Toen ben ik maar helemaal uit mijn dak gegaan gegaan bij Molton Brown, heel veel lekkere luchtjes en douchegels gekocht.

Ook de Primark heb ik nog opgezocht, wat een rare dingen hebben ze daar. Wie had daar nou van die leuke mantelpakjes gekocht? Was jij dat Biebel? Ik heb alleen wel die zachte voetjes en gelpleisters gevonden voor in je pumps, 0,65 ct voor 3 paar.

Maar het was wel heel leuk en mijn voeten doen nog steeds zeer van het lopen

Truste allemaal en tot morgen.
Jaaaa! Laten we een emigranten-dieetclub oprichten! Internationale ideeën om de kilos te laten verdwijnen zonder enige inspannning.

Ik heb nou al 4 dagen geen wijn op (behalve gistermiddag, 2 witte wijntjes bij de lunch, maarja). Lopen doe ik maar niet meer want dan doe ik de rest van de dag helemaal niks meer en zit ik uitgeput te zappen op de bank.

Spaanse truc die bij mij goed helpt: Gazpacho! Gewoon uit de supermarkt. Het vult enorm en het is heel gezond. Nadeel is dat je de hele dag naar knoflook stinkt, maarja, dat doen veel spanjaarden.
Haha Chicha een emigranten-dieetclub. Ik ben net bezig om een recept voor Banoffi Pie op FB te zetten. Nou als er iets dikmakend is dan is het wel Banoffi Pie.
Rubis, wat is Banoffi Pie?

Chicha, wat ik altijd doe als ik af wil vallen is minder combinaties eten: dus bv vlees en groente of groente en zetmeel (brood, pasta, rijst, aardappelen). Dus geen aardappelen, vlees en groente. Dat werkt best goed.

Vanavond eet ik salade nicoise, een salade met een blikje tonijn, gekookte eieren, olijven, tomaten, eventueel gekookte aardappeltjes, ansjovis, boontjes en olijven. Vinaigrette erover (azijn, olijfolie, teentje knoflook, peper en zout) Stokbroodje erbij. Als je hier de dieetvariant van wil dan schrap je de aardappeltjes en het stokbrood.

De tuin wordt heel mooi. Ze hebben afgelopen week heel veel struiken en planten er in gezet. Heel veel lavendel dus dat gaat lekker ruiken binnenkort

Nu moet ik alleen de honden er nog vandaan houden. Ze tillen constant hun poot op tegen de struiken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven