Kobo Plus abonnement, hoe werkt dat?

08-03-2022 18:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een Kobo Clara te kopen en daarbij wellicht een Kobo Plus abonnement. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat werkt? De eerste 30 dagen zijn gratis en als het niet bevalt dan mag je na die 30 dagen opzeggen. Maar dan kun je toch lekker asociaal al veel boeken hebben gedownload? Of is er een maximum per week of per dag? Of kun je de boeken niet meer lezen als je je abonnement stop zet?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Dat laatste. Het is geen echte download op je device en ze worden verwijderd als je je abbo weer opzegt.
Als je geen abonnement meer hebt en je synchroniseert je e-reader, kun je de boeken niet meer lezen. Als je niet synchroniseert blijven de boeken (geloof ik) twee weken nog te lezen nadat je je abonnement hebt opgezegd. Dus je kunt de eerste maand 200 boeken downloaden, maar als je daarna geen abonnement meer hebt kun je die al vrij snel niet meer lezen. Er staat dan alleen nog een preview op je e-reader.
Oké, dat is duidelijk. Begin na het lezen van reviews me nu wel af te vragen of een Kobo Clara wel zo'n goede E-reader is.
Over previews gesproken: ik heb sowieso best veel previews in Kobo Plus omdat ik ook wel eens gewoon een e-book koop. Af en toe krijg ik een melding dat een aantal van mijn previews helemaal beschikbaar zijn in Kobo Plus, maar er staat dan nooit bij welke, is er een manier om dat te zien? Ik heb al jaren Kobo Plus en heb zoveel erin staan dat het heel veel gedoe is om dat terug te zoeken, dat kunnen wel previews zijn die er al vier jaar in staan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb al een jaar of 3 een Kobo Clara en het hele gezin leest erop, hij wordt dus zeer intensief gebruikt. Ik ben er heel blij mee, nooit problemen mee gehad (even afkloppen). Het Kobo-abonnement via bol.com werkt ook super. Heel makkelijk aan te schaffen en te downloaden. Ik zeg doen!
Ik heb een Kobo Aura en ben erg tevreden.
Whahhaha ja dat laatste natuurlijk :')
Ik heb een kobo libra 2 (mijn 3e ereader) en al jaren kobo plus en ik vind het echt geweldig. Nou lees ik zoveel dat het voor mij ook echt de investering waard is.
Voor mij dus vooral omdat ik zo ontzettend veel lees maar ook het gemak. Je hoeft niet te klooien met aan je computer hangen om te downloaden, gewoon alles op de ereader lezen en af en toe synchroniseren met de app op je telefoon. Easypeasy
Als je dat abonnement hebt, dan is er maar een beperkte keuze toch? Voor zover ik begrijp kun je niet de nieuwste boeken lezen dan. En die boeken blijven op je reader tot je het abonnement stopt, dus als ik dat 12 jaar houd blijven die boeken in mijn account?

Ik twijfel ook al heel lang hierover.
Het is overigens wel zo dat niet altijd alle nieuwste boeken meteen beschikbaar zijn (soms wel hoor) of van specifieke schrijvers. Maar als jij altijd op zoek bent naar het nieuwste van het nieuwste dan kan het zo zijn dat je teleurgesteld wordt.
Ik zoek gewoon op genre
Gravinnetje schreef:
08-03-2022 18:44
Als je dat abonnement hebt, dan is er maar een beperkte keuze toch? Voor zover ik begrijp kun je niet de nieuwste boeken lezen dan. En die boeken blijven op je reader tot je het abonnement stopt, dus als ik dat 12 jaar houd blijven die boeken in mijn account?

Je kan boeken er gewoon weer afhalen, doe ik ook zodra ik een boek uit heb. Dus je hoeft niet met een volle reader te zitten. En ik persoonlijk vind de keus echt énorm. Ik lees 80 boeken per jaar en ik ben nog lang niet uitgelezen
pamelacourson schreef:
08-03-2022 18:38
Ik heb al een jaar of 3 een Kobo Clara en het hele gezin leest erop, hij wordt dus zeer intensief gebruikt. Ik ben er heel blij mee, nooit problemen mee gehad (even afkloppen). Het Kobo-abonnement via bol.com werkt ook super. Heel makkelijk aan te schaffen en te downloaden. Ik zeg doen!
Oke, goed om te lezen.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 08-03-2022 18:48
0.26% gewijzigd
Sommige boeken zijn al heel snel beschikbaar in Kobo Plus, bij sommige boeken duurt het een tijdje en sommige boeken komen nooit. Ik wilde van de zomer een bepaald boek lezen dat ik uiteindelijk toch te duur vond (ik had meer boeken op mijn verlanglijstje) en dat stond er laatst in, dat heeft denk ik een half jaar geduurd, maar het is ook wel eens sneller.

En inderdaad blijven je boeken al die tijd staan. Het gebeurt wel eens dat boeken als beschikbare titel verdwijnen uit Kobo Plus, maar als jij ze dan al had gedownload blijven ze voor jou wel beschikbaar. Dat heb ik al een paar keer meegemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier al jaren een Kobo plus-abonnement. Met twee kinderen en ikzelf als enthousiaste lezers halen we de kosten er ruim uit. We hebben ook een bibliotheekabonnement, maar voordeel van de kobo plus is dat je in 1 keer complete series kunt downloaden. En een ereader neem je makkelijk mee. Ideaal voor onderweg. Helaas laadt onze ereader niet meer op en hij wordt zeer gemist.
Dat wordt dus repareren of een nieuwe kopen.
Heb ook een kobo reader plus abo, Ik heb ook lang getwijfeld, maar ben er ontzettend blij mee! Ik ben weer veel meer gaan lezen. Normaal kocht ik boeken, en bespaar nu ook ontzettend veel geld en het meeste is direct beschikbaar! Ideaal. Ook regelmatig nieuwe boeken en makkelijk in gebruik. :)
Gravinnetje schreef:
08-03-2022 18:44

Niet de nieuwste boeken inderdaad maar wel heel veel keus. Hoewel ik het soms enorm zoeken vind om een leuk boek te vinden, iemand daar nog tips voor? Als ik bijvoorbeeld filter op literatuur- roman krijg ik eerst heel veel erotische romans van vage schrijvers te zien. Of gewoon vage boeken in het algemeen. Pas als ik echt op auteur zoek dan vind ik nog wel eens een pareltje maar dan moet ik die auteur al wel kennen.

Je hebt het er zo uit, kobo plus. Als je een ebook los koopt is het vaak net zo duur.

Ik heb de kobo h20, mijn man heeft die ook, bevalt heel goed.
Ik heb een Kobo Plus abonnement waar mijn man ook gebruik van maakt. We halen het geld er wel uit dus, maar evengoed vind ik het niet goedkoop.

Wij lezen op de iPads en iPhones, net hoe het uitkomt.

Ik vind het aanbod boeken beperkt, aan de andere kant heb ik ook wel hele leuke schrijvers ontdekt.
Ik heb ook een Koboplus en zou echt niet meer zonder willen.
Ik heb de Kobo Libra H20 echt heel tevreden over.

Ik heb er ruim 500 boeken op staan, ik zou zeggen, echt wel keuze genoeg hoor.

Ik lees veel meer dan ik eerder deed, ook lees ik veel andere genres.

Ik koop soms via Kobo boeken, het meeste dat ik lezen wil is in het plus abonnement, maar soms komt een serie (Dan Brown/Robert Langdon serie) dus gewoon niet, dus die koop ik dan. Maar over het algemeen koop ik bij voorkeur niet.
Heb dit abonnement immers niet voor niets.

Je hebt overigs nu ook een Kobo waarop je ook luisterboeken kan luisteren, mocht je dat willen, dan zou ik voor deze gaan.
Dan heb je alles in een, een luisterabonnement kost geloof ik iets van 3,= pm extra.
Ik neem 3 keer per jaar 1 maand kobo plus. Zet het aan als ik op vakantie ga en zeg weer op als ik terug kom. De rest van de tijd lees ik er te weinig op om de kosten er uit te halen, thuis heb ik vaak nog papieren boeken. Maar die zijn weer niet zo lekker makkelijk meenemen in je koffer, dus op deze manier is het ideaal. Ik heb een Kobo Libra 2 nu, ik had hiervoor een Clara, maar ik vind 1 maatje groter scherm fijner.
Felidaes schreef:
08-03-2022 18:39
Ik heb een Kobo Aura en ben erg tevreden.
Die wordt niet meer verkocht volgens mij
Ik heb een biebabo ipv kobo plus. Gebruik de Libra h2o, heel fijn met de fysieke knoppen vind ik.
Ik was heel blij met mijn Clara maar na ongeveer 3jr is hij er ineens mee opgehouden. Dat vind ik wel een beetje snel. Tot die tijd deed hij het prima al heeft ie 2x een stuip gehad dat de batterij opeens heel snel leeg was een paar keer achter elkaar.
Ik heb nu een Libre 2 maar nog niet zo lang, doet het prima maar kan er verder dus nog niet zoveel over zeggen.
Heb sinds kort ook een kobo Clara, Ben we tevreden mee.

Ik twijfel ook over kobo plus abbo zolang ik twijfel gebruik ik online bibliotheek.
Noia schreef:
08-03-2022 19:04
Heb ook een kobo reader plus abo, Ik heb ook lang getwijfeld, maar ben er ontzettend blij mee! Ik ben weer veel meer gaan lezen. Normaal kocht ik boeken, en bespaar nu ook ontzettend veel geld en het meeste is direct beschikbaar! Ideaal. Ook regelmatig nieuwe boeken en makkelijk in gebruik. :)
Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik lees nu echt veel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven