Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Ik maak de badkamer schoon als ik denk ‘nu wordt het wel heel erg’. Het is een oude zooi (jaren ‘80 vermoed ik), toen ik mijn huis kocht was er al weinig eer aan te behalen, en zolang we er zelf schoon in worden, vind ik het prima.
Oh dat doe ik ook niet hoor. Ik heb geen zin om na het douchen me in te spannen en weer te gaan zweten. Bij ons is het maar een benauwde ruimte en van boven naar beneden alles af en doen in die stoom is bleh. Waarom erger je je aan die kalk? Dat neem je toch weer weg als jullie de badkamer schoonmaken?
Eens RikM "Het heeft dus ook helemaal geen zin om elkaar hierop de maat te nemen. " ...en ondertussen zit TO lekker met haar man van de zonnige zondag te genieten. Denk dat ik dat ook moet doen, wat een non-onderwerp... :bonk:
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
SjaanRoeispaan schreef:
13-03-2022 12:15
Ik snap het probleem niet. Ik neem aan dat de douche zijn verantwoordelijkheid is qua schoonmaken? Ik kan me niet voorstellen dat hij er anders een mening over zou moeten hebben.

:HA: een man met een mening. Hoe durft hij.
Birdie schreef:
13-03-2022 11:53
Echt? Waarom zou TO de standaard moeten bepalen?

Hij wil niet/zij wil wel.. Waarom is wat TO wil bindend?
TO poetst de badkamer en echt niet dat ik ga zitten schrobben als mijn man het vertikt om even een trekker erover te halen. Nu hebben wij enorm veel kalk in het water, dus dat maakt het wel moeilijker.

Geen enkel probleem als hij geen trekker erover haalt, maar dan mag hij de kalk weghalen. Maar ik ga het niet doen dan.
Life is short. Eat dessert first.
RikM schreef:
13-03-2022 12:30
Het verschilt enorm per badkamer, dat is de grap. Bij de ene hoef je het nooit te doen en bij de andere heb je na een maand een plafond dat zwart is van de schimmel.

Het heeft dus ook helemaal geen zin om elkaar hierop de maat te nemen.
Yep, wij hebben gelukkig nooit last van schimmel, maar wel enorm veel kalkaanslag. Zoveel dat de kraan van de douche niet meer vlot draait na een tijdje.
TsumTsum schreef:
13-03-2022 12:21
Ik vergeet het wel eens en dat merk ik dan meteen aan de kalkaanslag.

:there:
En wie van jullie eet er niet in de auto?
doornroosje9 schreef:
13-03-2022 12:37
TO poetst de badkamer en echt niet dat ik ga zitten schrobben als mijn man het vertikt om even een trekker erover te halen. Nu hebben wij enorm veel kalk in het water, dus dat maakt het wel moeilijker.

Geen enkel probleem als hij geen trekker erover haalt, maar dan mag hij de kalk weghalen. Maar ik ga het niet doen dan.

Dat was mijn vraag niet :proud:
Ik ben gewoon een type dat liever een keer grondig te werk gaat, dan dat ik voortdurend met het huishouden en onderhoud bezig ben. Dus liever een enorme berg afwas in een keer, de was en strijken doe ik ook in bulk, en tussendoor denk ik nergens aan. Heerlijk.
Birdie schreef:
13-03-2022 12:40
Dat was mijn vraag niet :proud:
O, ik dacht dat ik een antwoord gegeven had? ;-D

TO' wil is niet bindend, maar de douche zal toch ooit schoongemaakt moeten worden? Dus dat mag hij dan doen.

Mijn man doet hier de douche trouwens, ik vind het een rotklus. :proud:
Wij doen de wanden en glaswand met een trekker. Zijn we mee vegonnen toen we nieuwe badkamer hadden. Hier zit enorm veel kalk in het water. Dan nig moest ik wekelijks schrobben.
Nu sinds half jaar een ontkalker aangesloten en dat scheelt enorm met schoonmaken maar we drogen hem uit gewoonte als og. Moet ik zeggen dat we wel inpandige badkamer halen waar dus geen raam openkan. Dus erg vochtig ondanks mechanische ventilatie
doornroosje9 schreef:
13-03-2022 12:43
O, ik dacht dat ik een antwoord gegeven had? ;-D

TO' wil is niet bindend, maar de douche zal toch ooit schoongemaakt moeten worden? Dus dat mag hij dan doen.

Mijn man doet hier de douche trouwens, ik vind het een rotklus. :proud:
Niet iedereen vind een beetje kalkaanslag storend. Mensen doen hier alsof je aan het eind van de week met beitel en pikhouweel aan de slag moet.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 13-03-2022 12:47
11.41% gewijzigd
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 12:18
Met huishouden is dat gek genoeg nooit de Pietje precies die water bij de wijn doet.
Het verschil in compromissen is het verschil in iets doen - een actie van iemand eisen- en iets niet doen.
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 12:46
Niet iedereen vind een beetje kalkaanslag storend. Mensen doen hier alsof je aan het eind van de week met beitel en pikhouweel aan de slag moet.
Zal idd wel schelen als je veel of weinig kalk in het water hebt. Wij moeten serieus de kranen van de muur halen en in azijn leggen omdat ze 'vast' zitten door kalkaanslag na een tijdje. Douchekop boven ook, de gaatjes verstoppen door de kalk.
Pioen00 schreef:
13-03-2022 12:46
Het verschil in compromissen is het verschil in iets doen - een actie van iemand eisen- en iets niet doen.
Ja, maar er wordt hier toch verwacht dat man met TO’s wil meegaat.
doornroosje9 schreef:
13-03-2022 12:49
Zal idd wel schelen als je veel of weinig kalk in het water hebt. Wij moeten serieus de kranen van de muur halen en in azijn leggen omdat ze 'vast' zitten door kalkaanslag na een tijdje. Douchekop boven ook, de gaatjes verstoppen door de kalk.
Na een week? Nou ja, het klinkt niet alsof dat bij TO de situatie is, maar wellicht.
doornroosje9 schreef:

Het is gewoon zo veel minder werk als je het even bijhoudt. Badkamers schoonmaken is al een rotklus, laat staan als alles aangekoekt is van de kalk en schimmel.
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 12:50
Na een week? Nou ja, het klinkt niet alsof dat bij TO de situatie is, maar wellicht.
Nee joh, niet na een week. Maar mijn man poetst de douche ook niet elke week. Als we de kranen niet drogen wel na een aantal weken. Als we ze wel drogen na een jaar ofzo.

Wij vinden het niet nodig om de badkamer wekelijks schoon te maken. Geen kinderen, dat scheelt waarschijnlijk ook weer.
RikM schreef:
13-03-2022 12:52
Het is gewoon zo veel minder werk als je het even bijhoudt. Badkamers schoonmaken is al een rotklus, laat staan als alles aangekoekt is van de kalk en schimmel.
Yep, daarom dat we dat doen. Scheelt intensief schoonmaken. Wastafel ook, die is van steen en er staan geen producten op (die staan in de kast). Af en toe een doekje erover en klaar. Zelfde met bad. Hier wordt bijgehouden ipv elke week of twee weken de badkamer schoon te maken.

Ligt er ook aan wat je het fijnste vindt. Kan me ook voorstellen dat mensen dat absoluut niet willen en één keer in de week of twee weken de badkamer goed schoonmaken. Qua tijd zal het ongeveer op hetzelfde uitkomen.
Lorem_Ipsum schreef:
Ja, maar er wordt hier toch verwacht dat man met TO’s wil meegaat.
Soms moet je het algemeen belang ook kunnen inzien. Want TO wil niet zozeer dat man aan het werk gaat, TO wil een schone badkamer. Dat wil haar man ook, neem ik aan.
Bij ons is man juist degene die erop hamert om dit te doen, en ik vind het ook een rotklus waar ik geen zin in heb, maar ik doe het (meestal) wel (ik wil ook wel een schimmelvrije douche namelijk). Of ik zorg dat ik als eerste douche, want alleen degene die als laatste doucht, moet het schoonmaken ;)
Turtlerain schreef:
13-03-2022 12:59
Soms moet je het algemeen belang ook kunnen inzien. Want TO wil niet zozeer dat man aan het werk gaat, TO wil een schone badkamer. Dat wil haar man ook, neem ik aan.
Bij ons is man juist degene die erop hamert om dit te doen, en ik vind het ook een rotklus waar ik geen zin in heb, maar ik doe het (meestal) wel (ik wil ook wel schimmelvrije douche namelijk). Of ik zorg dat ik als eerste douche, want alleen degene die als laatste doucht, moet het schoonmaken ;)
Ja dat algemene belang maakt het verschil per persoon denk ik.
Een beetje kalkaanslag links of rechts hindert mij nou niet bepaald, terwijl een ander er de kriebels van krijgt.
ldp schreef:
13-03-2022 13:02
Een beetje kalkaanslag links of rechts hindert mij nou niet bepaald, terwijl een ander er de kriebels van krijgt.
Precies, mij stoort dat ook niet. Mijn huis is bijvoorbeeld altijd wel enigszins rommelig. Ik kan er niet mee zitten. Ben wel bereid om wat netter te zijn voor partner en doe daar dan mijn best voor, maar partner zal met mij toch ook een wat lossere norm moeten hanteren. Ik vind het geen doen om echt altijd maar alles netjes op te ruimen.
Turtlerain schreef:
13-03-2022 12:59
Bij ons is man juist degene die erop hamert om dit te doen, en ik vind het ook een rotklus waar ik geen zin in heb, maar ik doe het (meestal) wel (ik wil ook wel een schimmelvrije douche namelijk). Of ik zorg dat ik als eerste douche, want alleen degene die als laatste doucht, moet het schoonmaken ;)
Je badkamer is niet vies omdat je niet dagelijks de douche droog maakt. Voor mijn standaard niet althans.
ldp schreef:
13-03-2022 13:02
Dat is zeker zo, maar schimmel in de badkamer is denk ik voor iedereen een no. Ook ongezond.
En het ligt er ook aan hoe snel de boel verkalkt, ook dat verschilt per regio (hard water of niet). Een béétje kalk stoort mij ook niet echt mateloos of zo, maar het ziet er wel wat goor uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven