Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Al 9 pagina’s over het droog trekken van een badkamer.
Ik denk dat ik maar nooit meer samen ga wonen. Zo heerlijk dat er niemand loopt de zeuren als je een keer geen zin hebt om de vaatwasser in/uit te ruimen etc.
Ik vind het heel normaal om de douche na elke douchebeurt even droog te vegen. Maar ook vooral omdat wij echt niet elke week de badkamer schoonmaken. Grote poetssessies doen we 1 keer per kwartaal ofzo. Tussendoor dus de douche goed droogmaken na elke beurt (kleine moeite) en af en toe een doekje over de wastafel.

Maar verder zijn wij echt niet van team elke dag stofzuigen, elke dag de wc schoonmaken of elke dag een schone handdoek hoor, no way. Voor het afdrogen van de douche hebben we wel een aparte handdoek trouwens...
Bosrozen schreef:
14-03-2022 09:44
Al 9 pagina’s over het droog trekken van een badkamer.
Ik denk dat ik maar nooit meer samen ga wonen. Zo heerlijk dat er niemand loopt de zeuren als je een keer geen zin hebt om de vaatwasser in/uit te ruimen etc.

Of je zoekt iemand die minder neurotisch reageert op verschillende meningen :biggrin:
Laat hem een waterontharder aanschaffen. Dat heb je geen kalk meer in het water.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alecta schreef:
14-03-2022 05:17
Als mijn partner het heel erg belangrijk zou vinden, dan zou het misschien wel doen. Maar wel met lichte tegenzin, omdat ik er het nut niet van inzie. Ik ken ook mensen die de wastafel drogen na elk gebruik, of de vloer helemaal droog maken na het dweilen. Dat is maar een klein iets, maar ik zou het wel zonde van de tijd vinden.
Badkamer schoonmaken doe ik sowieso regelmatig en kost mij 30 min denk ik? Ik zie eigenlijk niet zo goed welke tijdwinst ik zou halen als de doucheruimte hier 6x per dag drooggemaakt wordt (er vanuit gaande dat mijn kinderen dit zonder slag of stoot zouden doen). Hier matte tegels met soms een heel klein beetje aanslag (als je heel goed kijkt) wat ik er zo af veeg.

Ik ben n.a.v. dit topic nog het meest verbaasd dat mensen zoveel last hebben van kalkaanslag (en ik heb toch op meerdere plekken in NL gewoond).

Dit doe ik dus wel. Als ik klaar ben in de badkamer en ik ga mijn handdoek in de was gooien haal ik 'm nog even door de wasbak.
Mijn vriend det dat niet, ziet het niet of ziet er het nut niet van in. Er zit ook altijd een restje tandpasta aan de kraan omdat hij geen beker pakt na het tandenpoetsen. Soit..
Hij zijn ding, ik mijn ding.
En met diezelfde handdoek haal ik dus ook dagelijks zijn tandpastarestje van de kraan.

Ga ik echt verder niks van zeggen. Gezeur om niks.
Maar nu de hamvraag: van wie heeft Team Droogtrekken deze gewoonte geleerd? Zelf bedacht? Zo opgevoed? Ergens gelezen (op het forum bijvoorbeeld)? Of gedwongen door partner?

Ik kende het fenomeen niet en ben nu stiekem benieuwd wie van mijn vrienden na elke douchebeurt de beuk erin zet met trekker, microvezeldoek en föhn :mrgreen:
Ik zet de beuk erin na elke douchebeurt met trekker en handdoek. Welgeteld 10 seconden, meer tijd besteed ik er niet aan.
Ik heb dat van thuis niet geleerd, daar was het allemaal niet zo spik en span. Ik heb het geleerd van……….tadaaaaaa…….een ex die mij dat voordeed en er op attendeerde.
Ik doe het dus niet. Verbaas me wel over hoeveel mensen het wel doen. Mijn vriend doet het ook, dus daar doe ik het maar braaf. Anders gaat ‘ie het misschien uitmaken…
samarinde schreef:
14-03-2022 09:55
Maar nu de hamvraag: van wie heeft Team Droogtrekken deze gewoonte geleerd? Zelf bedacht? Zo opgevoed? Ergens gelezen (op het forum bijvoorbeeld)? Of gedwongen door partner?

Ik kende het fenomeen niet en ben nu stiekem benieuwd wie van mijn vrienden na elke douchebeurt de beuk erin zet met trekker, microvezeldoek en föhn :mrgreen:
Ik heb het van huis uit meegekregen. Vond ik altijd vreselijk om te doen. Heerlijk toen ik op kamers ging, toen hoefde het niet meer. In huurhuizen waar de badkamer al wat smoezelig was heb ik de moeite ook niet genomen. Pas sinds ik mijn eigen koophuis heb met een gloednieuwe badkamer ben ik weer gaan vegen.
Lorem_Ipsum schreef:
14-03-2022 08:41
En natuurlijk nooit je kopje of bord onder de bank laten staan.
Maar dit is anders. Als je de douche niet droog maakt, stapelt zich kalk op. Dat is niet erg als jij degene bent die dan vervolgens die douche schoon moet schrobben. Als mijn partner de douche schoon zou maken en droog maken niet doet, dan vind ik dat zijn eigen probleem (moet het wel gewoon schoon worden natuurlijk, want een ranzige kalkdouche wil niemand). Maar in dit geval is het een ander persoon (de liefde van je leven) wie het meer moeite kost om de douche te schrobben als jij je douche niet droog maakt, en de moeite neemt lineair toe met de keren dat je de douche niet schoonmaakt). En het schoonmaken kost 1 minuutje van je precious time. Voor de LIEFDE van je leven.

Een kopje op de grond zetten (waarom niet gewoon op de salontafel?) heeft verder geen opstapelende gevolgen, tenzij je zo'n luilak bent dat er na een week 20 kopjes staan. Maar zelfs daar zou ik nog mee kunnen leven (al zou ik zo'n luie partner niet hoeven dus dan zou ik in de date fase al afgehaakt zijn). Met je de broekhoest boenen op een verkalkte douche en dat nauwelijks meer schoon krijgen echt niet.
samarinde schreef:
14-03-2022 09:55

Zelf bedacht meerdere zweterige schrobsessies in de douche. Bij mijn ouders deden we alleen trekkeren.
Lorem_Ipsum schreef:
14-03-2022 08:41
En natuurlijk nooit je kopje of bord onder de bank laten staan.

Vanwaar toch die behoefte om mensen belachelijk te maken? We hebben het over 10 seconden even met een doekje over een paar tegels gaan, zodat het minder werk is om schoon te maken. Hoe erg is dat nou?
Hier staan geen kopjes en bordjes op de salontafels( al zeker niet onder de bank, wie bedenkt het), geen schoenen aan in huis, plukken hondenhaar raap ik ondanks dagelijks zuigen elke keer met de hand op, vlekken op ramen veeg ik bij het zien meteen weg, een remspoor in toilet maak ik meteen schoon en de was gaat meteen in de wasmand. Voor mij allemaal net zo gewoontjes als het natrekken van die douchewanden.
Wij hebben zacht water zegt Google. Dat verklaart in ieder geval waarom we amper last hebben van kalkaanslag. :flag:
Ugli schreef:
14-03-2022 10:24
Zelf bedacht meerdere zweterige schrobsessies in de douche. Bij mijn ouders deden we alleen trekkeren.
Ik maak eens in de week de badkamer schoon. Hele badkamer kost mij een half uurtje, waarvan ik hooguit 10 min aan de doucheruimte besteed (insprayen en naschrobben). De douche droogtrekken en daarna drogen kost minimaal 1 min (maar grote inloopdouche, dus ik denk dat 1 min te optimistisch is). We zijn met 6, dus dat is al 6 min per dag = 42 min per week.
Dat loont toch helemaal niet? Komt ook nog bij dat je een handdoek niet meerdere keren kunt gebruiken, dus ik moet dan extra wassen, handdoeken op de droogmolen hangen, opvouwen, in de kast leggen. Dat is dan per week een extra handdoekenwas en dat kost mij ook minstens 15 min.

Ik probeer het te begrijpen, maar ik zie de tijdswinst niet.
RikM schreef:
14-03-2022 10:45
Vanwaar toch die behoefte om mensen belachelijk te maken? We hebben het over 10 seconden even met een doekje over een paar tegels gaan, zodat het minder werk is om schoon te maken. Hoe erg is dat nou?
Was het 10 sec: geen probleem. Maar eerst met de trekker over vloer en wanden en daarna nog nadrogen is hier echt geen 10 sec werk. Dat is minimaal 8 m2 aan tegels bij ons. Na het schoonmaken maak ik die ook niet droog.
RikM schreef:
Ik moet er gewoon oprecht om lachen, dus tja, dat maakt mij vast een naar persoon. Een ander vindt weer dingen van mij belachelijk.

Ik kan er niet bij dat iemand zich zo druk maakt om een badkamer. En ik ben ook niet bereid me daarin in te leven. Ik wil best wat voor een ander doen in een relatie, ook dingen waar ik het niet mee eens ben, maar ik denk dat ik dan op wel meer vlakken totaal anders in het leven zou staan als dit een ding is.
Alecta schreef:
14-03-2022 10:56
Ik maak eens in de week de badkamer schoon. Hele badkamer kost mij een half uurtje, waarvan ik hooguit 10 min aan de doucheruimte besteed (insprayen en naschrobben). De douche droogtrekken en daarna drogen kost minimaal 1 min (maar grote inloopdouche, dus ik denk dat 1 min te optimistisch is). We zijn met 6, dus dat is al 6 min per dag = 42 min per week.
Dat loont toch helemaal niet? Komt ook nog bij dat je een handdoek niet meerdere keren kunt gebruiken, dus ik moet dan extra wassen, handdoeken op de droogmolen hangen, opvouwen, in de kast leggen. Dat is dan per week een extra handdoekenwas en dat kost mij ook minstens 15 min.

Ik probeer het te begrijpen, maar ik zie de tijdswinst niet.
Maar als je elke dag doucht is het dus 1 minuut per dag per persoon, optellen vind ik raar want JIJ als persoon besteed maar 1 minuut van je 24 urige etmaal. Dus dat is 6 minuten per week. Bij mij zou ik denk ik rustig een half uur aan het boenen zijn als ik de douche zo liet verkalken in plaats van 10 minuten even met een doekje erover, dus ik zie die tijdswinst wel.

En zelfs al levert het geen tijdswinst...Sommige dingen doe je toch omdat je van een ander houdt? Als het 1 minuut van je dag kost, heb je dat dan niet voor je partner over ookal vindt jij het zonde van je tijd? Ik zou met liefde elke dag een dansje van 1 minuut doen als ik daar mijn partner echt blij mee zou maken.
RikM schreef:
Ik lees in de post boven je ook iets over ranzige kalkdouche. Ook zwaar aangezet met zo’n fijn woord als ranzig.

Mijn douche is helemaal niet ranzig en er zit vast een spatje kalk op de wand.
Mevrouw75 schreef:
14-03-2022 11:14
Ik lees in de post boven je ook iets over ranzige kalkdouche. Ook zwaar aangezet met zo’n fijn woord als ranzig.

Mijn douche is helemaal niet ranzig en er zit vast een spatje kalk op de wand.
Ja ik zie dan dit voor me na een hele week douchen zonder drogen:

Afbeelding

Ik ben geen poetser, maar in de badkamer (of wc) ben ik heel snel vies van iets. Kalk vind ik echt vies ogen.
Ugli schreef:
14-03-2022 11:11
Maar als je elke dag doucht is het dus 1 minuut per dag per persoon, optellen vind ik raar want JIJ als persoon besteed maar 1 minuut van je 24 urige etmaal. Dus dat is 6 minuten per week. Bij mij zou ik denk ik rustig een half uur aan het boenen zijn als ik de douche zo liet verkalken in plaats van 10 minuten even met een doekje erover, dus ik zie die tijdswinst wel.

En zelfs al levert het geen tijdswinst...Sommige dingen doe je toch omdat je van een ander houdt? Als het 1 minuut van je dag kost, heb je dat dan niet voor je partner over ookal vindt jij het zonde van je tijd? Ik zou met liefde elke dag een dansje van 1 minuut doen als ik daar mijn partner echt blij mee zou maken.
Nou, ik wil gewoon geen relatie waar je je liefde moet uiten in huishoudelijke klusjes.
Lorem_Ipsum schreef:
14-03-2022 11:39
Nou, ik wil gewoon geen relatie waar je je liefde moet uiten in huishoudelijke klusjes.
Het gaat niet om het klusje, het gaat om het hele idee dat je blijkbaar geen minuut over hebt voor je partner. Verwissel douche droogmaken voor iets-niet klusserig en mijn punt houdt nog steeds stand.
Ugli schreef:
14-03-2022 11:40
Het gaat niet om het klusje, het gaat om het hele idee dat je blijkbaar geen minuut over hebt voor je partner. Verwissel douche droogmaken voor iets-niet klusserig en mijn punt houdt nog steeds stand.
Ja, ik ben een koppige op dat vlak. Maar het gaat me niet om die minuut, want er zijn andere dingen waar ik veel meer tijd voor uittrek.
Ugli schreef:
14-03-2022 11:38

Afbeelding

Ik ben geen poetser, maar in de badkamer (of wc) ben ik heel snel vies van iets. Kalk vind ik echt vies ogen.
Dit is echt niet van een week. Je praat jezelf een schrikbeeld aan.
Ugli schreef:
14-03-2022 11:38

Afbeelding

Hier is wel iets meer dan een week niet gepoetst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven