Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wel Kittycat, het is een beetje het spelenderwijs introduceren van eten, waarbij de baby pas echt gaat eten (kauwen en doorslikken) als het daar aan toe is.

Gisteren had de CB-verpleegkundige nog wel iets te zeggen over Bloems onrust voor het slapen gaan. Volgens haar kan dat nog steeds komen van het bioritme in de baarmoeder, waarbij de onrust 's avonds inzet. Nou ja, 't zal wel eens overgaan, niet?
Wat een goed idee van dat naambordje! Ga ik ook doen! Enik denk dat ik maar geen plekje vrijlaat voor een derde. Ben nu heeeel tevreden!

Vandaag heeft Lize voor het eerst een echte fruithap gehad; ze is over ruim een week 6 maanden. En ze was er volgens mij echt aan toe om iets meer te krijgen dan melk. Ze keek bij ons echt het eten van de vork. Daarbij loopt mijn melk wat terug nu ik weer werk, dus wat extra hapjes zijn welkom.

En het was leuk! Ze deed alsof ze al haar hele leven fruit had gegeten! Aan de banaan sabbelen vond ze heerlijk en leuk en het potje peer ging er goed in (niet helemaal hoor ).

Ik baalde een beetje dat de melk terugliep. Ik merkte dat ze 's avonds als ik thuiskwam van het werk niet meer genoeg melk binnenkreeg. Dus ik had haar eergister al een keer een fles KV gegeven. Maar dat wil ik eigenlijk nog niet, dus ik heb even de lactatiekundige gebeld. En nu zit ik dus anderhalf uur na elke voeding aan het kolf-apparaat. Oef...

Maar ik wil het toch nog even proberen om te zien of het iets oplevert. Ik vind het dus wel nog heel erg leuk dat borstvoeden en wil het nog lekker lang volhouden. Maar mensen om me heen zeggen ook al; ach je hebt het toch al heel lang volgehouden, het is toch niet erg als het terugloopt. WEL ERG! Want ik wil het anders. Dus ik ga even kolven.

Reageer later wel op jullie!!
hai, hai,

Ben ik weer even.

Wat een verschil best zeg in aantal voedingen, kindjes die wel of niet doorslapen, moeite hebben als mama weg is of gaat...

Wel een aantal van jullie aan de tuitbeker?

Ik heb er eentje in huis van Nuby. Gekocht bij de kruidvat. Is een hele handige met grote hengsels die ze zelf vast kunnen gaan houden en een sillicone tuit. Btje tussen een speen en tuit in. Nog niet geprobeerd maar ga ik in de vakantie doen.

Ik heb van die diksap gekocht v.a. 4 maanden van olvarit geloof ik? Moet je water bij doen. Maar verder ga ik vooral water proberen te geven. Hij is bijna 5,5 maand en ik denk dat hij dan wel wat extra's mag. Zeker als het erg warm is en nu ik bijna volledig kv geef.

Ik geef de laatste dagen in de late avond en vroege ochtend nog de borst. Gaat meestal nog goed. Hij slaapt nu echt al weken door en dat is echt fijn.

Hij krijgt 1 of 2 flessen met rijstebloem op een dag. En in de vakantie v.a. 12 juni ga ik warm eten en fruit proberen.

Aankomende donderdagnacht gaan we op vakantie. Ben erg benieuwd. Heb er veel zin in. Ben al aan het pakken want je moet best veel mee met die kleintjes.

Schema is hier vandaag gisteren 22.00 uur laatste, vanmorgen 6.30, 10.00, 14.15, 18.00 en nu denk ik rond 21.30/22.00 nog een keertje de fles of borst.

Ik drink wel af en toe weer een wijntje. Ik denk erover om nu echt af te bouwen maar houdt het toch steeds weer tegen. Heb al eens de avond voeding overgeslagen. Maar de ochtend vind ik wel fijn en ook makkelijk. Lekker nog even dat knulletje 's morgens bij je in bed. Ik voed dan liggend en zo kan ik ook nog een beetje dutten. Hij slaapt daarna meestal zo weer 2 uur.

Tot later.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
*breekt weer ff in*

Nikiet jij geeft dus rijstebloem door de kv? Hoeveel doe je dan en welke fles en speen gebruik je hiervoor??

Thanks!

*en breekt weer uit*

ps: als ik zeur moeten jullie het zeggen hoor......hehe
grappig dat nu misschien wel meer papa s een naambordje krijgen!!

helena, ik vind het echt knap dat je nog eens extra gaat kolven. Ik had daar echt geen zin meer in, vandaar dat uk nu 5x een flesje heeft gehad. Nu heb ik weer voorraad dus verder niet nodig. Pff, ik vervloek die kolf echt. Ik had het bij oudste helemaal gehad op het laatst met kolven en helaas kwam dat gevoel weer helemaal terug toen ik dat rotding tevoorschijn toverde voor uk. Als ik had geweten dat ik twee keer zo lang zou voeden had ik misschien wel een dubbele gekocht, was ik in elk geval sneller klaar ( nu zo n 15-20 min).

Vanacht was weer hommeles. Supervaak drinken. Ik heb nu wel het idee dat ik de oorzaken heb ontdekt. Volgens mij slaapt hij vaster als ik hem terug leg in zijn eigen wieg, dus ik ga mijn best doen om zelf wakker te blijven. En verder zijn de slechte nachten als hij de volgende ochtend moet poepen. Ik denk dat hij dan extra wil drinken omdat hij last heeft van zijn buikje. Hij poept nl maar 2x in de week.

Nikiet: ik ben jaloers, heerlijk op vakantie! Dat je veel mee moet sjouwen herken ik wel, pff als ik al zie wat ik mee sjouw op weekendjes weg, niet te geloven. En ik kan me wel voorstellen dat je het definitief stoppen voor je uit stelt, je sluit dan toch weer iets af uit de echte baby tijd.

Wat leuk, allemaal al babietjes die eten aan het ontdekken zijn. 5 juli is uk een half jaar, dan mogen wij beginnen. Is wel midden in de verhuizing dus ik vrees dat uk toch echt met potjes gaat beginnen. Ik heb geen zin om dan ook nog een middag verantwoord te staan kokkerellen en blenderen.

Wij zijn net heerlijk gaan uiteten met de kindjes erbij. Superburgerlijk om 17 in het restaurant waar het dus stikte van ouders met kindjes. Ze waren allebei superbraaf, geen kik gegeven. Die aan het tafeltje naast ons wel, dus ik kon heerlijk relaxed zitten, in de wetenschap dat niemand geirriteerd ozu raken als 1 vd 2 ook zou gaan huilen.

Nu plof ik lekker bij vriend op de bank, morgen hebben we de hele dag feest van schoonouders die 30 jaar getrouwd zijn.We hebben en een brunch en s avonds uiteten. Ik ben benieuwd wat de kids daar van gaan vinden, vooral voor oudste vind ik het wat veel van het goede. Heb al aangegeven dat het s avonds wat mij betreft niet ook nog hoeft, dat ik dan liever de kids naar oppas breng. Dat wilde schoonmoeder perse niet (haar feest dus " recht" op de hele dag kleinkinderen).Nou zou het waarschijnlijk bbq worden of een pannekoeken restaurant, dus ben benieuwd.
Ik zwaai even gedag, over 10 dagen ben ik er weer!
Ga je op vakantie Wen? Waar naartoe? Veel plezier in ieder geval!
Wen, fijne vakantie! Nikiet, jij ook alvast een fijne vakantie!

Golfje, haha, herkenbaar. wij zaten laatst ook naast een gillend kind in een restaurant, terwijl Chica heel rustig was. Dan zit je inderdaad een stuk relaxeder!
hai,

mamadeb.

Ik gebruik vaak de Avantfles met pap-standenspeen, I.II en III.

Ik geef ongeveer 2 eetlepels rijstebloem en gebruik dan stand I.

Maar ik heb ook een difraxfles met grote speen (L) en daar kan het ook mee.

Ik geef nu 2 x per dag rijstebloem en merk dat hij nu echt aan meer voedsel toe is. Dus ga v.a. volgende week (v.a. 5,5 mnd) over op vaste voeding. Potjes in combi met vers.

Vandaag gaat de gastouder ook wat geprakte of gepureerde banaan proberen.

Succes. En Wen ook op vakantie?

Groet,nikiet
Pluk de dag!
Dank je wel voor je antwoord Nikiet. Probleem hier is dat hij het idd ook met die Aventspeen, het zo mega snel opdrinkt, dat ik het gevoel heb dat hij er last van krijgt ofzo. En tja, om het nu mega vol te gooien met rijstebloem vind ik ook nogal wat zodat hij langzamer over het drinken doet...

Op welke momenten van de dag geef jij de rijstebloem??

Groetjes
bah, uk is ziek. Hij heeft 40 graden koorts en kreunt zich te pletter. Hopelijk iets onschuldigs, papa heeft op het moment nl een koortslip. Ik hou hem dus maar goed in de gaten!

Wen fijne vakantie, en nikiet ook alvast!

Ik ga gauw naar het kleintje toe, ik hoor hem heel sneu piepen!
Ach Golf, dat is altijd zo zielig! Vooral de geluidjes. Gelukkig zijn ze er over het algemeen snel overheen. Hoe gaat het nu?
Och wat sneu Golfje, gaat het vandaag al iets beter?
Golfje, sterkte met de kleine. Hoop dat hij snel beter is.

Nikiet, fijne vakantie!

Ik zwaai ook alvast. Wij vliegen zaterdag naar NL en maandag naar Italie maar ik ben de komende dagen erg druk met wassen, strijken, schoonmaken en inpakken. Begin juli ben ik weer terug!
jeetje wat een vakantiegangers..

fijne vakantie allemaal, geniet ervan !

Wat akelig golfje, ik vond een verkoudheidje al zielig hier, laat staan zo'n hoge koorts.

Gaat het ondertussen al wat beter ? ik hoop het echt.

Heb ik net het bad klaar, valt ze in slaap!

vind het zo sneu om haar daarvoor wakker te maken.

owh geloof dat er beweging in zit, even kijiken
hai, hai,

Kittycat ook naar Italië?

Leuk hoor. Volgens mij gingen op dit forum sowieso een aantal naar dit land.

Ik ben druk aan het pakken en reageer voorlopig even voor het laatst. Ben rond 27 juni weer terug.

mamadeb... tja.. ik gok altijd maar wat met de rijstebloem. Het zet idd niet heel erg aan waardoor het wat dun blijft maar net te dik voor een normale speen. Ik probeer het altijd een btje uit totdat het iets dikker is.

Ik heb niet het idee dat rijstebloem veel kwaad kan. Het is volgens mij vrij licht.

Ik geef meestal de eerste fles met wat rijstebloem. Dat is of meteen rond 7.00 uur als ik de borst niet meer geef. Of anders de eerste fles na de borst rond 10.00/10.30 en dan meestal in de avond nog een keertje.

vanmorgen ook een klein stukje geprakte banaan gegeven. Vindt hij ook erg lekker en vanavond een klein btje worteltjes uit een potje. maar nu heeft hij alweer honger!

Hij zit volgens mij in een groeispurt.

Vandaag was het rond 7.00 uur de borst, 8.30 uur nog een flesje 180 ml + rijstebloem, 13.15 uur fles 200ml, 16.30 uur fles 190ml + rijstebloem, 18.45 uur ca. half (klein) potje worteltjes en nu wil hij straks alweer drinken (laatste fles of borst).

Tot over 2,5 weken allemaal en iedereen die (nog) gaat een hele fijne vakantie. En voor de anderen veel succes met de kleintjes...

En oh ja... Golfje... Wat zielig zeg. Ik zou geen risico nemen hoor als hij zo koortsig blijft in combinatie met een koortslip (in de buurt. Maar wat helena ook zegt het kan ook zo weer over zijn. Sterkte.

groetjes, Nikiet
Pluk de dag!
nou ik heb maar firefox gedownload, want ik bleef foutmeldingen houden. werd er gek van! ook erg druk op mijn werk en dus geen tijd om daar dan maar te reageren.

wat heerlijk dat sommigen van jullie al met vakantie gaan! veel plezier! wij gaan pas eind augustus, we weten nog niet waarheen.

hier verder alles goed, alleen sammie komt weer 2 keer per nacht. nu maak ik haar dus weer wakker als ik zelf ga slapen en geef haar een papfles, dan komt ze rond half zes weer en kunnen we dus lekker wat doorslapen.

het eigen leven pak ik ook steeds meer op, vorige week een dag lekker geshopt, afgelopen weekend lekker uit eten gegaan met samman en komend weekend met een vriendin. vandaag moest ik ook vrij plotsling werken waardoor samman thuis was met 2 kindjes, maar hij wordt er ook steeds handiger in. ook moest sammie vanmorgen naar het cb, laatste prikjes gekregen en helaas pindakaas, samman is het groeiboekje vergeten. het kon ook niet allemaal goed gaan natuurlijk. ze woog iets van 6900 gram, volgens hem.
Weer even kort: Voy wil je mij uit de tabel halen? Ik blijk nogal herkenbaar te zijn...

later kom ik weer terug voor jullie!
Gedaan! Ik schrik wel een beetje van je berichtje, wil je op de hyves vertellen wat er is gebeurd?
Thanx! Voy

Nou een ex collega, kennisje wist me vanalles te vertellen over Lola en wat ik wel niet allemaal uitspook en dat bleek hier vandaan te komen.

Een combinatie van de geboortedatum en een paar steekwoorden et voila!

Ik blijf wel gewoon schrijven hier, zo wereld schokkend is het niet en ZO vaak ben ik hier niet maar het is a-relaxed en voor in de toekomst iets om te vermijden.

dus voor die meelezert(s) die daar niet gewoon open en eerlijk over zijn (hey het is een openbaar forum) maar ontzettend op zinspelen de volgende boodschap:

Zo.
Ok, vervelend maar geen enge stalkende figuren in ieder geval. Fijn dat je wel gewoon blijft schrijven!
mm, lily wat irritant. Ik vermeld hier ook geen wereldschokkende dingen, maar hoef toch ook niet direct herkend te worden. Dus iemand die weet wie ik ben, dan laat dat ook maar horen:) ( hoe doen jullie die smileys toch?)

uk is gelukkig wat opgeknapt. Hij werd steeds zieliger, dus maar een zetpil gegeven. Na 6 uur nog een ( jaja, geen koortstuipen graag) en toen was hij vanaf die avond al weer koortsvrij en vrolijker. Gisteren niks meer aan de hand, wel moe. Vanacht een spookje en op kdv was het weer goed gegaan, maar wel wat jengeliger.

sam: klinkt lekker, je leven weer steeds meer terug. Ik krijg er ook steeds meer behoefte aan! Nog even en ik ben van de bv af. Ik heb echt nar de 6 maanden grens toegeleefd, maar nu die in zicht is wil ik eigenlijk toch nog niet stoppen. Ik zie wel.

Oeh heerlijk, allemaal die vakantieplannen! HJelaas, hier wel bijna vakantie, maar die is om in te pakken, verven, klussen en verhuizen, Ach ja, komt vast wel goed! Heb in elk geval heel veel zin in een nieuw fris huis!

uk is wakker dus ga even voeden! doei!
hier ook een Chicaatje met koorts.. Zielig hoor.. Ze doet ook erg suf, lacht een beetje flauwtjes enzo.Net een paracetamol gegeven, dus t zal straks wel zakken.

Balen lily! Ik heb precies t zelfde met een vriendin, zij geeft ook niet toe dat ze hier leest, maar weet soms dingen die ik alleen hier getypt heb..

Wij gaan in augustus naar Frankrijk, zin in!
Nou ik heb ook maar even bijgelezen, toch wat druk thuis om zoveel te reageren als ik wil maar gelukkig hadden jullie het hier ook rustig gehouden de afgelopen week.

Jee Lily en Lucia dus ook. Vervelend zeg die herkenning, daar ben ik altijd bang voor. Hoewel we hier natuurlijk geen vreselijk spannende dingen schrijven lijkt het me geen prettig gevoel. Ik ben er ook altijd wat bang voor.

En ook een paar zieke kindjes, wat zielig! Hopelijk knappen ze snel weer helemaal op!

Sam, lekker is dat he als het allemaal weer wat loopt. Daar geniet ik ook erg van, als zou ik toch graag nog wel wat meer tijd voor mezelf vinden. Fijn dat ze wat beter slaapt op die papfles! Ik ben jaloers! Hier zijn de nachten al tijden rommelig en onrustig, ik kan er niet zo goed meer tegen.

En fijne vakantie allemaal! Hopelijk kunnen jullie lekker genieten met de kindjes!

Hier gaat het goed, moe van de slechte nachten. Ik wil eigenlijk wel wachten met bijvoeden tot ze een half jaar is, dus nog een week of twee maar ik hoop echt dat ze dat snel door krijgt en dan beter gaat slapen. De afgelopen dagen is ze sowieso onrustig, weinig en kort slapen en veel huilen.

Man heeft volgende week een weekje vakantie, dan willen we flink met de tuin aan de gang en laat in augustus dan nog een weekje kamperen. Daar heb ik veel zin in!
rustig hier!!

Melloo, ik hoop ook dat de bijvoeding aan iets betere nachten gaat bijdragen. Doorslapen is nog niet per se noodzakelijk, maar gewoon 1 nachtvoeding vind ik wel prettig.

Morgen krijgen we de sleutel! Ik heb dus ook geen idee of ik hier nog vaak zal zijn de komende weken of dat ik druk aan het klussen ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven