Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 17 maart 2022 om 19:14
Hobbelt, wat rot.HobbeltVerder schreef: ↑17-03-2022 18:50Jammer van de foundation JufJ maar ook voor mij heel herkenbaar, het er toch op willen gokken en het ongeduld![]()
Overigens zit ik ook in quarantaine, maar ik had begin Vd week al iets besteld voor mijn handwerk hobby dus kan mijn lol op zolang mijn lijf (en vooral handen) meewerken. Jammer genoeg nog altijd ook veel last van long covid klachten dus mijn handen gaan gauw trillen en mijn concentratie is ruk.
Maar ik ga geen make up kopen, ik draag de laatste tijd sowieso weinig tot geen make up. Teveel werk om het ook weer netjes eraf te halen en dat vindt mijn huid niet zo leuk.

donderdag 17 maart 2022 om 19:17
Ja. En het is meestal wel een succes. Ik accepteer meestal rond de 20 euro voor een foundation flesje dat eigenlijk rond de 50 was. Ondanks dat er maar een paar pompjes zijn gebruikt, ik heb er nog nooit meer voor kunnen krijgen. Als het niet door de brievenbus past zit je wel met hoge verzendkosten.

donderdag 17 maart 2022 om 19:27
Ja, dat is het punt, het is niet nieuw. Ook al is er maar één pompje uit. Probleem wat de koper natuurlijk ook heeft, is dat het aan de verpakking niet te zien is hoeveel er uit is. Voor hetzelfde geld is het half leeg, weten zij veel. Alleen bij sommige airtight verpakkingen kun je zien hoeveel er nog in zit, maar meestal niet. Het vergt dus wel een stukje vertrouwen van de koper.Sjulia schreef: ↑17-03-2022 19:17Ja. En het is meestal wel een succes. Ik accepteer meestal rond de 20 euro voor een foundation flesje dat eigenlijk rond de 50 was. Ondanks dat er maar een paar pompjes zijn gebruikt, ik heb er nog nooit meer voor kunnen krijgen. Als het niet door de brievenbus past zit je wel met hoge verzendkosten.
Misschien zijn er hier wel mensen geïnteresseerd in een ruil? Ik heb daar nog wel wat dingen voor
(Maar niet deze foundation, die ga ik éérst morgen proberen en misschien ben ik er gewoon super blij mee)
donderdag 17 maart 2022 om 20:41
Op marktplaats verkoop ik ook aangebroken foundation en parfum. Ik zit al bijna 20 jaar op mp met enkel goede reviews en zet dat er dus bij in de omschrijving. Dan weten ze wel dat het betrouwbaar is. En degenen die niet normaal communiceren daar verkoop ik sowieso niet aan. Krijg je alleen maar gezeur mee.

vrijdag 18 maart 2022 om 08:56

vrijdag 18 maart 2022 om 09:12
Vandaag de foundation gebruikt. De kleur valt toch eigenlijk wel mee. Geen perfecte match, maar die ga ik van dit merk denk ik dan sowieso niet vinden. Deze is net een tikje aan de lichte kant en één tint daarboven heb ik van een andere lijn al eens geprobeerd, die is weer een tikje te donker.
Het valt mee, het matcht beter dan ik verwacht had toen ik het gisteren op mijn hand pompte. Het is een redelijk lichte dekking, dus dat scheelt natuurlijk ook. Al met al hou ik hem sowieso. Met wat bronzer en blush is het gewoon prima.
Nadeel is de geur (en de prijs, maar daar wil ik niet meer aan denken nu). Ik wist dat dit geparfumeerd zou zijn, maar Holy shit, ze maken geen grappen bij Chanel! Het ruikt aangenaam, dat wel, maar ik heb het vanochtend om 7 uur opgebracht, en als ik mijn hoofd op een bepaalde manier draai, vang ik er nog steeds snufjes van op. Dat had voor mij echt niet gehoeven.
Het valt mee, het matcht beter dan ik verwacht had toen ik het gisteren op mijn hand pompte. Het is een redelijk lichte dekking, dus dat scheelt natuurlijk ook. Al met al hou ik hem sowieso. Met wat bronzer en blush is het gewoon prima.
Nadeel is de geur (en de prijs, maar daar wil ik niet meer aan denken nu). Ik wist dat dit geparfumeerd zou zijn, maar Holy shit, ze maken geen grappen bij Chanel! Het ruikt aangenaam, dat wel, maar ik heb het vanochtend om 7 uur opgebracht, en als ik mijn hoofd op een bepaalde manier draai, vang ik er nog steeds snufjes van op. Dat had voor mij echt niet gehoeven.

vrijdag 18 maart 2022 om 09:13
HobbeltVerder schreef: ↑18-03-2022 08:56Op Vinted;
https://www.vinted.nl/femmes/beaute/maq ... rban-decay
Ik zie bij deze verkoopster oa een Mac concealer staan voor 4,50. Verkoopt dit echt? Ben ik de enige die dat niet echt hygiënisch vind. Op de foto's ziet het er ook niet echt schoon uit.
Van mac heb ik ook nog flesjes foundation ongeopend zelfs. Omdat deze kleur eruit zo gaan had ik er een paar op voorraad gekocht maar nooit gebruikt. Ik probeer net een geopend flesje dat nog voor ruim 3/4 vol zit en de foundation lijkt nog goed te zijn. Ik ga ook eens kijken of ik deze kan verkopen.

vrijdag 18 maart 2022 om 10:22
Dank voor de tip.HobbeltVerder schreef: ↑18-03-2022 08:56Op Vinted;
https://www.vinted.nl/femmes/beaute/maq ... rban-decay
Het was niet niet palette, maar een andere.
Ik zag een makeup pakket van 40 euro.
Het palette was bijna nog nieuw.
Ik doe maar net alsof ik een verrassingspakket heb gekocht. Ik heb nog nooit iets op Vinted gekocht of gedaan.
Als het allemaal mislukt ben ik 40 euro kwijt en een wijze les rijker.

vrijdag 18 maart 2022 om 17:15
Wat zou je willen bereiken met make up gaan dragen? En is er iets wat je graag wat meer wil benadrukken, of juist niet?
Welke kleur ogen heb je?
vrijdag 18 maart 2022 om 17:59
Heb je een foto van wat je bijvoorbeeld mooi vindt?
vrijdag 18 maart 2022 om 17:59

vrijdag 18 maart 2022 om 18:08
Ja, twee keer zo'n klein Obsessions palet gekocht, het Gemstone Obsessions en het Mauve Obsessions palet. Ik heb ze inmiddels allebei niet meer, misschien zegt dat genoeg. Het eerste was met allemaal shimmers. Die bleken zo zacht en kruimelig, dat het hele ding na een paar weken een grote rommelige, vieze knoeiboel was geworden. En dan heb ik het nooit in mijn tas meegenomen, dus gewoon normaal thuis ergens neergelegd. Na een tijdje heb ik het maar weggegooid. Het tweede was erg mooi, maar vooral de matte tinten. De shimmers waren heel moeilijk op te pakken, zowel met een kwast als met een vinger. Binnen no time waren de shimmers hard geworden en kreeg ik er geen kleur meer vanaf. Nog een tijdje bewaard voor de matte tinten, want die waren wel mooi. Maar met het groeien van mijn verzameling had ik uiteindelijk die kleuren toch wel, dus toen ging het ding weg.
Voor mij is het dus: twee keer geprobeerd, twee keer geen succes, dan komt er geen derde keer meer.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit een paar jaar geleden is, wellicht is de kwaliteit nu beter.
vrijdag 18 maart 2022 om 18:24
Huda is niet mijn favoriete merk, maar heb er geen echt grote problemen mee. Ik heb de nude obsessions light uit die serie en daar ben ik erg tevreden over. Alle kleuren werken fijn en makkelijk. Deze is ook al eens op vakantie geweest omdat het voor mij een mooi compact basic palette is. Wat ik online meekrijg qua reviews is die serie Nude obsessions een van haar beste series.
Daarnaast heb ik twee grotere palettes (Mercury Retrograde en Rosé Quartz en andere kleinere palettes (Mauve, Khaki en Gold) Huda experimenteert wel veel met formules. Het een werkt beter dan het ander. Soms is een vinger beter en de andere keer moet je wat meer stempelen met je kwast om het werkend te krijgen. Ik vind die wisselende werkwijze niet beginnersvriendelijk. En sommige formules werken niet. Zo zit er in Rosé Quartz een soort gel met bolletjes pigment... Heel vaag hoe dat moet werken. Maar goed deze formule zit niet in de Nude obsessions palettes.

vrijdag 18 maart 2022 om 18:37
Blauw gaat meer spreken als je er een bruin/roesttint bij gebruikt. Dan kun je denken aan bijvoorbeeld een oogschaduw.
Ik zou echter altijd beginnen met een mascara. Als je niet meteen te hard wil kun je ook kiezen voor een bruine mascara in plaats van zwart. Die hoeven niet duur te zijn en kunnen gewoon van bijvoorbeeld Essence of Catrice van het Kruidvat. Ik vind deze fijn: https://www.kruidvat.nl/catrice-glam-d ... iXEALw_wcB
Houd er rekening mee dat je die er in de avond ook weer af moet halen voordat je gaat slapen. Ik gebruik daarvoor altijd zoiets als deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-clean ... ZtEALw_wcB
vrijdag 18 maart 2022 om 19:35
Hahah kijk dat zou ik dus vergeten.Satchikoo schreef: ↑18-03-2022 18:37Blauw gaat meer spreken als je er een bruin/roesttint bij gebruikt. Dan kun je denken aan bijvoorbeeld een oogschaduw.
Ik zou echter altijd beginnen met een mascara. Als je niet meteen te hard wil kun je ook kiezen voor een bruine mascara in plaats van zwart. Die hoeven niet duur te zijn en kunnen gewoon van bijvoorbeeld Essence of Catrice van het Kruidvat. Ik vind deze fijn: https://www.kruidvat.nl/catrice-glam-d ... iXEALw_wcB
Houd er rekening mee dat je die er in de avond ook weer af moet halen voordat je gaat slapen. Ik gebruik daarvoor altijd zoiets als deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-clean ... ZtEALw_wcB
Bruin en roest tint oké en dat smeer ik er dan gewoon op en klaar is Kees?
Wat vind ik mooi vind is niet te opvallend denk ik
vrijdag 18 maart 2022 om 19:43
Kijk eens bij Mac paint pot. Dat smeer je er inderdaad gewoon op en klaar is kees. Ze hebben heel veel mooie tinten die bij blauw/grijze ogen prachtig zullen staan.
vrijdag 18 maart 2022 om 19:43
Ah dank, twee verschillende meningen
Duik misschien morgen wel even de stad in om bij ICI te swatchen, als ze daar een testexemplaar hebben liggen. Vind de kleuren op de foto's zo mooi. Heel lang geen oogschaduw meer gedragen (vroeger was ik een MAC meisje), maar de laatste tijd vind ik het toch wel weer leuk om te experimenteren. Wil alleen niet gelijk een kapitaal uitgeven aan de (overigens prachtige, zucht) paletjes van Pat en Natasha.

vrijdag 18 maart 2022 om 19:51
Ik ben één keer bezweken en heb een Pat mcgrath Mothership gekocht. Gelukkig wel afgeprijsd, maar natuurlijk nog steeds afgrijselijk duur. Ik ben op zich blij dat ik mijn nieuwsgierigheid nu bevredigd heb, maar het is niet eens mijn favoriete palet geworden. Ik zou het niet nogmaals gedaan hebben als ik terug in de tijd kon. Het is wel mooi, maar niet zó mooi dat het die prijs waard is. De shimmers zijn gewoon, niet echt fantastisch, de matte tinten zijn mooi en makkelijk om mee te werken, maar ze vervagen wel wat in de loop van de dag, terwijl ik dat met andere oogschaduw eigenlijk nooit heb. De 'special shades' zijn best transparant, dus meer microglitter dan kleur, tenzij je er echt een dikke laag op doet. Die zijn verder wel mooi, maar hebben hevige fall out, als je niet oplet zitten heel je wangen onder de glitters.Josjaa schreef: ↑18-03-2022 19:43Ah dank, twee verschillende meningenDuik misschien morgen wel even de stad in om bij ICI te swatchen, als ze daar een testexemplaar hebben liggen. Vind de kleuren op de foto's zo mooi. Heel lang geen oogschaduw meer gedragen (vroeger was ik een MAC meisje), maar de laatste tijd vind ik het toch wel weer leuk om te experimenteren. Wil alleen niet gelijk een kapitaal uitgeven aan de (overigens prachtige, zucht) paletjes van Pat en Natasha.
Van Natasha Denona heb ik een mini palet. Dat is prima, maar eigenlijk kan ik ook daarvan niet zeggen dat het nou zo veel beter is dan mijn oogschaduw van Nabla, Viseart of BH-cosmetics.
Dat relativeert wel lekker, toch?
vrijdag 18 maart 2022 om 20:14
Pat heb ik niet. Ik heb wel palettes van Anastasia, Charlotte, Natasha, Too Faced, Urban Decay en dus Huda. Van dit rijtje is Natasha toch wel favoriet op het moment. Op dit moment heb ik of Biba of Glam op mijn ogen. Juist bij basic palettes wil ik wel uit de band springen qua prijs omdat dat kleuren zijn die ik echt gebruik. Terwijl ik juist de Urban Decay Naked qua gekleurde palettes wel fijn vind. Honey staat bijvoorbeeld prachtig bij mijn grijs/blauwe/groene ogen en lichte huid, juist omdat het qua ondertoon en dekking wat gematigder is. Geel zonder dat het lijkt of het een oude oogblessure is. Iets kan ook te gepigmenteerd zijn voor mijn smaak. De Jackie Aina van Anastasia is prachtig maar voor mij veel te donker. Ik gebruik hem hooguit in combinatie als bijvoorbeeld mijn basic lookje wat meer power kan hebben qua kleding, gelegenheid etc. Dus hoe wil je een palette gaan gebruiken en past het bij je huid, kleding, vaardigheden?Josjaa schreef: ↑18-03-2022 19:43Ah dank, twee verschillende meningenDuik misschien morgen wel even de stad in om bij ICI te swatchen, als ze daar een testexemplaar hebben liggen. Vind de kleuren op de foto's zo mooi. Heel lang geen oogschaduw meer gedragen (vroeger was ik een MAC meisje), maar de laatste tijd vind ik het toch wel weer leuk om te experimenteren. Wil alleen niet gelijk een kapitaal uitgeven aan de (overigens prachtige, zucht) paletjes van Pat en Natasha.

zaterdag 19 maart 2022 om 10:05
Ik zou beginnen met goedkope oogschaduw, matte kleuren. Action heeft ook hele goedkope pallets.
Dit zijn mooie kleuren die bij blauwe ogen mooi staan.
https://www.kruidvat.nl/catrice-the-mat ... /p/5230527
https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 22629.html samen met deze
https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 22630.html
Op YT staan heel veel filmpjes met hoe aan te brengen https://youtu.be/BpOzOyEIdOI.
Deze is echt heel makkelijk https://youtu.be/oyUaLYP7LWk.
En de mascara van essence en catrice van het Kruidvat zijn heel goed.
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 19-03-2022 16:46
Reden: YT link aangepast
Reden: YT link aangepast
4.52% gewijzigd