Ik word gek!!
maandag 18 april 2022 om 17:10
Oke ik zal proberen het beter op te schrijven.
Ik heb 2 exen, ex A en ik hebben 2 zoons samen en uit zijn volgende huwelijk heeft hij 1 biologische dochter en 2 stiefdochters.
Ex B en ik zijn op en af , zo'n 22 jaar samen en hebben samen een dochter.
Een paar jaar geleden is de tweede vrouw van ex A overleden en zijn zijn dochter en stiefdochters bij hem blijven wonen
Wij , ex B en ik, kennen A zijn biologische dochter al vanaf haar geboorte, en zij en de dochter van mij en B zijn altijd vriendinnetjes geweest.
2 jaar geleden is er een beerput open gegaan en bleek A zijn twee stiefdochters al jaren te misbruiken en bleek hij zijn biologische dochter ook niet helemaal ongemoeid te hebben gelaten.
In mijn huwelijk met hem ben ik ook lichamelijk en geestelijk door hem mishandeld.
En onze zonen zijn ook zwaar door hem mishandeld nadat wij gescheiden waren en daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Daar heb ik me ontzettend schuldig om gevoeld.
Vlak nadat hij is opgepakt ben ik ingestort en bleek dat ik ptss heb.
B en ik zijn 7 jaar getrouwd geweest, daarna zag hij het ineens niet meer zitten en wilde hij scheiden. Ik ben daar toen ontzettend boos om geweest omdat hij nergens meer voor wilde werken, relatietherapie vond hij niet nodig want zijn mening zou er toch niet door veranderen.
Uiteindelijk zijn we 7 jaar uit elkaar geweest en kwamen er toen achter dat we toch echt niet zonder elkaar konden en zijn toen opnieuw begonnen.
Dat was vlak voor onze pleegdochter ( biologische dochter van A) bij hem kwam wonen.
Wij hebben daar samen voor gekozen, misschien een beetje naief en overhaast maar het de beste bedoelingen en de goedkeuring van pleeg en jeugdzorg.
Ondertussen was ik begonnen met mijn therapie ( emdr en i.e)
Na verloop van tijd bleek pleegdochter behalve lvb ook een trauma te hebben en heeft daar ook therapie voor gekregen
Omdat pleegdochter en ik dezelfde achtergrond hebben wb haar vader, maar zij haar vader bij hoog en laag bleef beschermen en ik alleen maar heel boos op hem was gaf dat nogal wat wrijvingen tussen ons en ik was ook nog extra kwetsbaar door de emdr.
B stond hier elke keer tussen in, en behalve de eeuwige spanningen tussen pleegdochter en mij, kwam daar ook nog bij: corona, een eigen dochter die eigenlijk altijd moe en ziek is (en waarvan ze maar niet kunnen vinden wat er aan de hand is, behalve dan dat haar witte bloedlichaampjes altijd te laag zijn)
Zijn oma die overlijd midden in coronatijd, een operatie die hij moet ondergaan maar waarvan hij niet weet wanneer en de financiële zorgen die daarbij komen en de problematiek van pleegdochter die hem eigenlijk boven zijn pet gaan, mijn zusje die 6 dagen op de ic tussen leven en dood heeft gehangen enz enz.
Gewoon teveel.
Maar omdat hij een licht autistische stoornis heeft zoekt hij daar geen hulp voor. Hij denkt dat ie alles alleen kan totdat het teveel wordt en dan moet er iets gebeuren.
En dat is dus het hele probleem, ipv hulp te zoeken en te krijgen komt hij dan tot de conclusie dat het dan wel aan onze relatie zal liggen en dan maakt hij het weer uit.
Hij krijgt er altijd spijt van want wij houden van elkaar, maar elke keer als het moeilijk is reageren wij verschillend.
Ik ga er mee aan de slag en hij verstopt het.
Ik hou van deze man,ontzettend veel en ik weet zeker dat hij van mij houd en ik niet alleen.
Iedereen om ons heen zegt dat, en als hij weer eens zo'n " bui" heeft zeggen ze ook altijd " die komt wel weer terug" en dat doet ie ook altijd.
Ik vraag me alleen af waarom hij het altijd zo doet??
Waarom wil hij niet aan onze relatie werken, waarom neemt hij altijd de makkelijkste weg en waarom leert hij hier niets van.
Wat moet ik hier nou mee.?
Ik heb 2 exen, ex A en ik hebben 2 zoons samen en uit zijn volgende huwelijk heeft hij 1 biologische dochter en 2 stiefdochters.
Ex B en ik zijn op en af , zo'n 22 jaar samen en hebben samen een dochter.
Een paar jaar geleden is de tweede vrouw van ex A overleden en zijn zijn dochter en stiefdochters bij hem blijven wonen
Wij , ex B en ik, kennen A zijn biologische dochter al vanaf haar geboorte, en zij en de dochter van mij en B zijn altijd vriendinnetjes geweest.
2 jaar geleden is er een beerput open gegaan en bleek A zijn twee stiefdochters al jaren te misbruiken en bleek hij zijn biologische dochter ook niet helemaal ongemoeid te hebben gelaten.
In mijn huwelijk met hem ben ik ook lichamelijk en geestelijk door hem mishandeld.
En onze zonen zijn ook zwaar door hem mishandeld nadat wij gescheiden waren en daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Daar heb ik me ontzettend schuldig om gevoeld.
Vlak nadat hij is opgepakt ben ik ingestort en bleek dat ik ptss heb.
B en ik zijn 7 jaar getrouwd geweest, daarna zag hij het ineens niet meer zitten en wilde hij scheiden. Ik ben daar toen ontzettend boos om geweest omdat hij nergens meer voor wilde werken, relatietherapie vond hij niet nodig want zijn mening zou er toch niet door veranderen.
Uiteindelijk zijn we 7 jaar uit elkaar geweest en kwamen er toen achter dat we toch echt niet zonder elkaar konden en zijn toen opnieuw begonnen.
Dat was vlak voor onze pleegdochter ( biologische dochter van A) bij hem kwam wonen.
Wij hebben daar samen voor gekozen, misschien een beetje naief en overhaast maar het de beste bedoelingen en de goedkeuring van pleeg en jeugdzorg.
Ondertussen was ik begonnen met mijn therapie ( emdr en i.e)
Na verloop van tijd bleek pleegdochter behalve lvb ook een trauma te hebben en heeft daar ook therapie voor gekregen
Omdat pleegdochter en ik dezelfde achtergrond hebben wb haar vader, maar zij haar vader bij hoog en laag bleef beschermen en ik alleen maar heel boos op hem was gaf dat nogal wat wrijvingen tussen ons en ik was ook nog extra kwetsbaar door de emdr.
B stond hier elke keer tussen in, en behalve de eeuwige spanningen tussen pleegdochter en mij, kwam daar ook nog bij: corona, een eigen dochter die eigenlijk altijd moe en ziek is (en waarvan ze maar niet kunnen vinden wat er aan de hand is, behalve dan dat haar witte bloedlichaampjes altijd te laag zijn)
Zijn oma die overlijd midden in coronatijd, een operatie die hij moet ondergaan maar waarvan hij niet weet wanneer en de financiële zorgen die daarbij komen en de problematiek van pleegdochter die hem eigenlijk boven zijn pet gaan, mijn zusje die 6 dagen op de ic tussen leven en dood heeft gehangen enz enz.
Gewoon teveel.
Maar omdat hij een licht autistische stoornis heeft zoekt hij daar geen hulp voor. Hij denkt dat ie alles alleen kan totdat het teveel wordt en dan moet er iets gebeuren.
En dat is dus het hele probleem, ipv hulp te zoeken en te krijgen komt hij dan tot de conclusie dat het dan wel aan onze relatie zal liggen en dan maakt hij het weer uit.
Hij krijgt er altijd spijt van want wij houden van elkaar, maar elke keer als het moeilijk is reageren wij verschillend.
Ik ga er mee aan de slag en hij verstopt het.
Ik hou van deze man,ontzettend veel en ik weet zeker dat hij van mij houd en ik niet alleen.
Iedereen om ons heen zegt dat, en als hij weer eens zo'n " bui" heeft zeggen ze ook altijd " die komt wel weer terug" en dat doet ie ook altijd.
Ik vraag me alleen af waarom hij het altijd zo doet??
Waarom wil hij niet aan onze relatie werken, waarom neemt hij altijd de makkelijkste weg en waarom leert hij hier niets van.
Wat moet ik hier nou mee.?
vrouwtjepollewop wijzigde dit bericht op 18-04-2022 19:50
77.01% gewijzigd

dinsdag 19 april 2022 om 18:13
Ja, Jan Smit deed dat voor Yolanthe. Een paar weken voor de breuk.Vrouwtjepollewop schreef: ↑18-04-2022 20:32Laat je ook een tatoo op je borst zetten als je niet van iemand houd??
dinsdag 19 april 2022 om 18:28
In je OP leg je uitgebreid uit waarom Henk doet zoals hij doet, en je vraag is.... Waarom? Dat weet je al. Er gaat hier geen antwoord komen dat Henk magischerwijze stabiel en toegewijd maakt. Als hij steeds opnieuw terugkomt, dan doe jij dat dus ook? Als jullie je steeds volgens hetzelfde patroon gedragen, gaat het natuurlijk altijd zo door.
Zelfs als er echt liefde is, en goede bedoelingen, kan een relatie alsnog destructief en onstabiel zijn.
Zelfs als er echt liefde is, en goede bedoelingen, kan een relatie alsnog destructief en onstabiel zijn.
This is an unacceptable timeline
dinsdag 19 april 2022 om 20:39
To, ik zit zelf in een huidige kindermisbruiksituatie en je kunt jouw mishandeling door een partner waarvoor je hebt gekozen niet vergelijken met een kind dat door een ouder is misbruikt. Kinderen blijven onder de vreemdste omstandigheden loyaal aan hun ouders. Zij heeft haar vader niet gekozen en kon ook geen verantwoordelijkheid nemen om weg te gaan.
Jij kon dat allemaal wel en je had zelf de keuze.
Nu is het weer zo ver, mafklapper 2 als partner en weer kun je niet 100% voor je kinderen kiezen. Je sleept hun mee door een scheiding en een knipperlicht relatie na alles wat zij al hebben meegemaakt.
Wat denk je dat je kinderen meemaken door al jouw k&t-relaties met mafklappers?
Jij kon dat allemaal wel en je had zelf de keuze.
Nu is het weer zo ver, mafklapper 2 als partner en weer kun je niet 100% voor je kinderen kiezen. Je sleept hun mee door een scheiding en een knipperlicht relatie na alles wat zij al hebben meegemaakt.
Wat denk je dat je kinderen meemaken door al jouw k&t-relaties met mafklappers?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 19 april 2022 om 21:26
Je had in al die jaren en na zoveel beschadigde kinderen nog geen therapie overwogen of zelfs maar een zelfhulpboek opengeslagen over relatieverslaving?
Nooit op het idee gekomen dat er misschien iets mis met je is waardoor je achter emotioneel onvolwassen mannen aanloopt? Nergens de kracht vandaan kunnen halen om voor jezelf te kiezen?
Je man mag dan autistisch zijn maar dat is geen excuus, hij heeft gewoon niet genoeg respect om normaal met jou en met conflicten om te gaan en jij staat het toe. Genoeg mensen met autisme die wel respectvol met zichzelf en anderen omgaan. Jij laat je compleet in de luren leggen en jullie wentelen je beiden in slachtoffergedrag.
Heeft niets met liefde te maken. Jullie kennen beiden geen liefde vanuit je eigen jeugd waarschijnlijk. Dit is alleen maar wederzijdse afhankelijkheid en angst om verantwoordelijkheid te nemen voor jezelf.
Nooit op het idee gekomen dat er misschien iets mis met je is waardoor je achter emotioneel onvolwassen mannen aanloopt? Nergens de kracht vandaan kunnen halen om voor jezelf te kiezen?
Je man mag dan autistisch zijn maar dat is geen excuus, hij heeft gewoon niet genoeg respect om normaal met jou en met conflicten om te gaan en jij staat het toe. Genoeg mensen met autisme die wel respectvol met zichzelf en anderen omgaan. Jij laat je compleet in de luren leggen en jullie wentelen je beiden in slachtoffergedrag.
Heeft niets met liefde te maken. Jullie kennen beiden geen liefde vanuit je eigen jeugd waarschijnlijk. Dit is alleen maar wederzijdse afhankelijkheid en angst om verantwoordelijkheid te nemen voor jezelf.
dinsdag 19 april 2022 om 21:49
André Hazes met zijn verlovingsdatum een week voor de breuk.andnowwedance schreef: ↑19-04-2022 18:13Ja, Jan Smit deed dat voor Yolanthe. Een paar weken voor de breuk.
Barbie doet het elke maand liefde weer opnieuw
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
dinsdag 19 april 2022 om 21:53
Wesley had zelfs het gezicht van Yolanthe op zijn lijf vereeuwigd in inkt, maar hij hing hem ook overal in.andnowwedance schreef: ↑19-04-2022 18:13Ja, Jan Smit deed dat voor Yolanthe. Een paar weken voor de breuk.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ok, ik word een probleem.
dinsdag 19 april 2022 om 21:56
woensdag 20 april 2022 om 12:03
Ik begreep uit het verhaal dat zij overleden isKatjaishier schreef: ↑18-04-2022 17:26Waar is de moeder van je pleegdochter/de vrouw van je eerste echtgenoot? Vader van pleegdochter/je eerste echtgenoot zit vast begrijp ik maar waarom moet jij voor zijn dochter van een andere vrouw zorgen? Lijkt mij niet handig als je eenzelfde trauma hebt
dinsdag 26 april 2022 om 20:28
Zij is idd overleden.
Ik volg keurig therapie en dat gaat ook heel goed.
Ik heb ex op no contact staan en eigenlijk voelt dat nu wel goed.
Ik ben een stuk rustiger en denk rustig na over wat ik nu precies wil met mijn leven.
Voor de duidelijkheid ik volg al emdr en ie therapie, zwaar maar je word er weleen stuk sterker van.
De meiden komen geregeld aanwaaien en we hebben onze eigen " meidenapp" gestart.
Ex zoekt het wat mij betreft nu maar ff uit, hij is tegen mij misschien niet erg netjes bezig, maar hij is een goede vader, al zou hij wel wat beter grenzen aan moeten geven t.o hen.
Tis mij niet helemaal duidelijk waarom hij dat blijkbaar wel tegen mij kan, maar niet tegen de meiden.
Ik ben een stuk rustiger en denk rustig na over wat ik nu precies wil met mijn leven.
Voor de duidelijkheid ik volg al emdr en ie therapie, zwaar maar je word er weleen stuk sterker van.
De meiden komen geregeld aanwaaien en we hebben onze eigen " meidenapp" gestart.
Ex zoekt het wat mij betreft nu maar ff uit, hij is tegen mij misschien niet erg netjes bezig, maar hij is een goede vader, al zou hij wel wat beter grenzen aan moeten geven t.o hen.
Tis mij niet helemaal duidelijk waarom hij dat blijkbaar wel tegen mij kan, maar niet tegen de meiden.
dinsdag 26 april 2022 om 20:56
Hoe kan hij niet netjes bezig zijn tegen jou als er geen contact is?Vrouwtjepollewop schreef: ↑26-04-2022 20:28Zij is idd overleden.
dinsdag 26 april 2022 om 23:12
Ach wat sneu….Vrouwtjepollewop schreef: ↑26-04-2022 22:11Heel simpel,via de meiden he??
Die vertellen mij dingen.
Maar dat kap jij uiteraard meteen af. Je laat die meiden er niet tussen zitten toch?
Dus dan hoef jij ook niks te weten
woensdag 27 april 2022 om 03:20
Vrouwtjepollewop schreef: ↑18-04-2022 18:03
We zijn innertijd goedgekeurd door pleeg en jeugdzorg ,dus zo beroerd deden we het blijkbaar niet
Je hebt toch wel een sticker gekregen?
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
woensdag 27 april 2022 om 07:33
Opvallend dat je dat niet begrijpt. Voor kinderen ligt de grens namelijk heel ergens anders dan voor een volwassen vrouw met wie je een gelijkwaardige relatie hebt.Vrouwtjepollewop schreef: ↑26-04-2022 20:28Zij is idd overleden.
Kinderen mogen veeleisend en egoïstisch zijn ten aanzien van hun ouders of opvoeders, er is geen sprake van een gelijkwaardige relatie van geven en nemen. Als ouder/opvoeder geef je meer dan dat je krijgt. In een gezonde volwassen (liefdes) relatie niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 27 april 2022 om 07:44
Dus je wenst je eigen kinderen toe dat hun vader naar tegen ze doet, omdat hij dat ook tegen jou doet.Vrouwtjepollewop schreef: ↑26-04-2022 20:28
Jij spoor niet hoor! Arme kinderen dat je ze ook nog eens slechts toewenst naar alles wat zij hebben meegemaakt. Walgelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 27 april 2022 om 07:44
En vraag jij dan actief uit?Vrouwtjepollewop schreef: ↑26-04-2022 22:11Heel simpel,via de meiden he??
Vreemd dat je jouw relatie met hem vergelijkt met zijn relatie met de kinderen. Is toch totaal wat anders...
This is not kosher!
woensdag 27 april 2022 om 07:45
Jammer dat je egoisme-knop niet uit kan.Vrouwtjepollewop schreef: ↑26-04-2022 22:11Heel simpel,via de meiden he??
woensdag 27 april 2022 om 07:57
woensdag 27 april 2022 om 17:53