Mode na je 40ste
donderdag 28 april 2022 om 09:35
Ik ben halverwege de 40 en merk dat mijn taille (waar ik al nooit veel van had) begint te verdwijnen. Kan de leeftijd zijn of te maken hebben met coronakilos die zijn blijven plakken maar feit is dat ik mijn broeken een maatje groter koop dan een paar jaar terug. Ik vind dat geen probleem, dus ben niet op zoek naar lijntips (heb nu maat 38 dus alsnog prima), maar wel naar kledingtips. Ik ben klein van stuk, heb een klassiek gezicht en nu dus een tailleloos lijf. Wel prima borsten en benen gelukkig, maar soms kijk ik in de spiegel en denk ik: aaaah, wat een moeke!
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
donderdag 28 april 2022 om 09:56
Ik ben (vaak, er slipt nog wel eens een Primarkje doorheen) wat duurder gaan kopen. Maar verder niet veel anders dan op mijn 39e
Maar ik heb een niet erg moeke-achtig lichaam, dat zal wellicht schelen. Want ik herken wel wat je zegt van vriendinnen. Wat ik echt vind schelen, zijn goeie schoenen. Mooie pumps. Lekkere hak eronder
Maar ik heb een niet erg moeke-achtig lichaam, dat zal wellicht schelen. Want ik herken wel wat je zegt van vriendinnen. Wat ik echt vind schelen, zijn goeie schoenen. Mooie pumps. Lekkere hak eronder
donderdag 28 april 2022 om 10:21
Ik ben bijna 40 maar kleed mij gewoon nog redelijk trendy, het is ook maar net wat je zelf mooi vind. Het is niet zo dat je na je 40e ouder en truttiger moet kleden. Ik ben zelf maar 163 dus ook klein ik ben gestopt met de skinny jeans maar terug naar bijv levi s 501 recht model maakt optisch wat langer die heb je ook in lengte 30.
Ik draag maxi jurken en of rokken mid. Wijde broeken sneakers maar hakken niet echt. Gewoon mooie shirts blousjes niet te open. Grote borsten staan bijv V hals shirts truien mooi verkleint wat, in jouw geval laat je benen zien leg daar de accent op! Ik heb ook vind ik goede benen en schouders train veel maten maak ik mij minder druk om als het maar mooi valt ik heb maat s tot xl bewijze van het moet mooi vallen en de vele maten bij vele winkels vallen wat gek uit. Ga lekker uitproberen!
Ik draag maxi jurken en of rokken mid. Wijde broeken sneakers maar hakken niet echt. Gewoon mooie shirts blousjes niet te open. Grote borsten staan bijv V hals shirts truien mooi verkleint wat, in jouw geval laat je benen zien leg daar de accent op! Ik heb ook vind ik goede benen en schouders train veel maten maak ik mij minder druk om als het maar mooi valt ik heb maat s tot xl bewijze van het moet mooi vallen en de vele maten bij vele winkels vallen wat gek uit. Ga lekker uitproberen!
donderdag 28 april 2022 om 10:28
TO wil zich niet tuttiger kleden, TO wil voorkomen dat ze tuttiger lijktLavendel22 schreef: ↑28-04-2022 10:21Ik ben bijna 40 maar kleed mij gewoon nog redelijk trendy, het is ook maar net wat je zelf mooi vind. Het is niet zo dat je na je 40e ouder en truttiger moet kleden. Ik ben zelf maar 163 dus ook klein ik ben gestopt met de skinny jeans maar terug naar bijv levi s 501 recht model die heb je ook in lengte 30.
donderdag 28 april 2022 om 10:30
Ik vind dit dus ook erg moeilijk. Mijn man zegt ook vaak dat ik me te jong kleed. Ik draag in mijn vrije tijd nog vaak fel gekleurde nikes enzo (gabber ben je niet voor even maar voor het leven
)
Naar mijn werk draag ik meestal een colbert met tshirt, jeans en cowboy enkellaarzen of sneakers. Wat ik ook leuk vind is een flared pantalon en dan een coltrui met van die knoopjes op de mouw en dan witte sneakers eronder.
jurken en rokken draag ik nu wel het liefste midi dus op de knie of net erover.
maar ik kleed me dus ook niet naar mijn leeftijd denk ik. Ik vind het ook echt moeilijk. Qua figuur ben ik niet echt een moeke, ik heb nog steeds dezelfde maten als toen ik midden 20 was alleen zit er wel wat meer rond de middel door 2 zwangerschappen.
Ik ben nu 48
Naar mijn werk draag ik meestal een colbert met tshirt, jeans en cowboy enkellaarzen of sneakers. Wat ik ook leuk vind is een flared pantalon en dan een coltrui met van die knoopjes op de mouw en dan witte sneakers eronder.
maar ik kleed me dus ook niet naar mijn leeftijd denk ik. Ik vind het ook echt moeilijk. Qua figuur ben ik niet echt een moeke, ik heb nog steeds dezelfde maten als toen ik midden 20 was alleen zit er wel wat meer rond de middel door 2 zwangerschappen.
Ik ben nu 48
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 28 april 2022 om 10:34
I.P.V..skinny n slim fit ik heb lange benen staat bij mij I.I.G.goed. Verder niet te kort te strak en te bloot .
Ook geen korte rokken met strookjes en laagjes die ik momenteel veel zie.ben je net n aangeklede pop. Vind ik persoonlijk alleen leuk voor jonge meisjes .
Ik draag rokken tot op de knie .ik heb ook geen taille .maar probeer nog iets van figuur te creëren en geloof dat ik daar wel aardig in slaag ,
En ik ben nog ouder
Ook geen korte rokken met strookjes en laagjes die ik momenteel veel zie.ben je net n aangeklede pop. Vind ik persoonlijk alleen leuk voor jonge meisjes .
Ik draag rokken tot op de knie .ik heb ook geen taille .maar probeer nog iets van figuur te creëren en geloof dat ik daar wel aardig in slaag ,
En ik ben nog ouder
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
donderdag 28 april 2022 om 10:50
Bedankt voor de tips tot dusver!
Ik draag flared jeans tegenwoordig, met hoge taille. Veeeeeel fijner dan drie skinny’s die eerst in de mode waren dus mooi dat we daarvan af zijn.
Qua jurken heb ik een paar midi/maxi maar eigenlijk vind ik dat kort me beter staat (want slanke benen!). Langere rokken maken mij juist een beetje moeke, denk ik. Maar misschien moet ik beter opletten qua schoenen die eronder gaan.Kort lijkt ook niet bepaald in de mode te zijn momenteel en wat ik zie vind ik vaak te meisjesachtig. Idd met allemaal laagjes enzo, das niks voor mij. Iemand tips voor goede niet te lange jurken? Ik heb er een van Ladress (de Carla, met zo’n sash erom) die perfect is voor een etentje ofzo, een een paar van King Louie. Die zitten me goed qua model maar met de printjes is het wel oppassen want dat maakt me vaak tuttig/moeke.
‘Trendy’ vind ik ook een moeilijk woord nu. Ik heb een dochter van 14 en als ik die zie in haar wijde cargobroeken met crop tops dan weet ik wel dat ‘trendy’ niet meer bij mijn leeftijd past
Ik draag flared jeans tegenwoordig, met hoge taille. Veeeeeel fijner dan drie skinny’s die eerst in de mode waren dus mooi dat we daarvan af zijn.
Qua jurken heb ik een paar midi/maxi maar eigenlijk vind ik dat kort me beter staat (want slanke benen!). Langere rokken maken mij juist een beetje moeke, denk ik. Maar misschien moet ik beter opletten qua schoenen die eronder gaan.Kort lijkt ook niet bepaald in de mode te zijn momenteel en wat ik zie vind ik vaak te meisjesachtig. Idd met allemaal laagjes enzo, das niks voor mij. Iemand tips voor goede niet te lange jurken? Ik heb er een van Ladress (de Carla, met zo’n sash erom) die perfect is voor een etentje ofzo, een een paar van King Louie. Die zitten me goed qua model maar met de printjes is het wel oppassen want dat maakt me vaak tuttig/moeke.
‘Trendy’ vind ik ook een moeilijk woord nu. Ik heb een dochter van 14 en als ik die zie in haar wijde cargobroeken met crop tops dan weet ik wel dat ‘trendy’ niet meer bij mijn leeftijd past
donderdag 28 april 2022 om 11:43
Als iets je oubollig maakt, is het wel King Louis (en Top Vintage) dat staat misschien koddig op je 20e, maar het is vooral truttig op je 40erosadebree schreef: ↑28-04-2022 10:50Bedankt voor de tips tot dusver!
‘Trendy’ vind ik ook een moeilijk woord nu. Ik heb een dochter van 14 en als ik die zie in haar wijde cargobroeken met crop tops dan weet ik wel dat ‘trendy’ niet meer bij mijn leeftijd past![]()
donderdag 28 april 2022 om 12:16
Die wijde broeken vind ik heel mooi, maar ze maken mij echt vormloos. Ik ben ook wel wat vormlozer geworden... wel slank, maar inmiddels meer een plank, geen taille, geen borsten, geen billen. Wat nog het beste werkt bij mij is om een keuze te maken: óf een skinny en dan iets wijds erop... óf een wat wijdere broek met een strakker topje. Dat deed ik eigenlijk ook al toen ik er qua figuur nog wel mee door kon, maar dan was de kleding iets meer casual.
Het stijltje wat ik jarenlang had: allstars of dr. Martens, cargobroeken, houthakkers overhemden, stoere camouflage prints, wijde sweaters met merkopdruk, ofwel, niet vrouwelijk maar alternatief/casual girl next door kan echt niet meer.
Ik ben niet erg merkvast maar Opus, Scotch & Soda, G-star (dat nog wel steeds qua spijkerbroeken), Mödstrom, Soyaconcept, Nümph, Ichi... vooral Scandinavische merken vind ik mooi.
Het stijltje wat ik jarenlang had: allstars of dr. Martens, cargobroeken, houthakkers overhemden, stoere camouflage prints, wijde sweaters met merkopdruk, ofwel, niet vrouwelijk maar alternatief/casual girl next door kan echt niet meer.
Ik ben niet erg merkvast maar Opus, Scotch & Soda, G-star (dat nog wel steeds qua spijkerbroeken), Mödstrom, Soyaconcept, Nümph, Ichi... vooral Scandinavische merken vind ik mooi.
donderdag 28 april 2022 om 12:30
Een specifiek "mooi" kledingstuk past natuurlijk niet automatisch bij iedereen. En wat de één mooi vindt staan, kan een ander weer helemaal niets vinden. Belangrijkste lijkt me hoe jij je erin voelt.
Wel herkenbaar dat het lastig is kleding voor jezelf te vinden, ik vind het met de leeftijd moeilijker worden en ben dan ook weer aan de zoektocht begonnen.
O.a. helpt vooral méér letten op de kwaliteit van stoffen, stiksels en zomen. Leer welke pasvormen en kleuren je staan én waar jij je goed in voelt. En verder: eenvoud is key (bij mij), geen overdaad aan drukke prints en/of accessoires.
Wel herkenbaar dat het lastig is kleding voor jezelf te vinden, ik vind het met de leeftijd moeilijker worden en ben dan ook weer aan de zoektocht begonnen.
donderdag 28 april 2022 om 12:39
Ik hèb een wolwitte wijde broek staat mij heel goed.lange jurken en rokken staan mij niet .als ik andere vrouwen mee zie lopen vind ik het wel mooi. Gewoon n leuk kort jurkje staat mij het mooist of n rok op knie lengte.
Maar ik heb soms dingen zo als n tijdje terug liep iedereen met n dikke zwarte maillot vond ik ook vreselijk .trek n mooie donkere panty aan van n goed merk. Maar dat is mijn mening dus .mag iedereen anders over denken natuurlijk .
Zag je met n verjaardag allemaal zwarte benen gestoken in enkellaarsjes
Maar ik heb soms dingen zo als n tijdje terug liep iedereen met n dikke zwarte maillot vond ik ook vreselijk .trek n mooie donkere panty aan van n goed merk. Maar dat is mijn mening dus .mag iedereen anders over denken natuurlijk .
Zag je met n verjaardag allemaal zwarte benen gestoken in enkellaarsjes
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
donderdag 28 april 2022 om 13:48
Ik vind bij topvintage de swing dresses truttig, King Louis in het algemeen ook maar ben hevige fan van de pencil modellen. Niets truttig aan als je’t mij vraagt...
donderdag 28 april 2022 om 14:53
Ik zie echt totaal niet in waarom dit anders zou staan bij iemand van 28. Met 40+ ben je toch nog helemaal niet oud? Zolang je figuur het toelaat zou ik zeggen: draag wat je leuk vindt! Leeftijd is maar een getal hoorMaleficent schreef: ↑28-04-2022 10:30Ik vind dit dus ook erg moeilijk. Mijn man zegt ook vaak dat ik me te jong kleed. Ik draag in mijn vrije tijd nog vaak fel gekleurde nikes enzo (gabber ben je niet voor even maar voor het leven)
Ik ben nu 48
donderdag 28 april 2022 om 15:00
oh ik geloof graag, dat er betere modellen tussenhangenAttraverso schreef: ↑28-04-2022 13:48Ik vind bij topvintage de swing dresses truttig, King Louis in het algemeen ook maar ben hevige fan van de pencil modellen. Niets truttig aan als je’t mij vraagt...
Maar ik sla het merk over, omdat ik door te veel truttigheid heen moet
donderdag 28 april 2022 om 15:29
Ik vind het ook lastig dus ik kijk heel veel op Instagram en Pinterest. Ik hou zelf van een basic stijl en kijk veel bij 'influencers' als Emma Hill, Tash Sefton, Nicole Ballardini, Lydia Jane Tomlinson en Anouk Yve. En voor meer kleur Lonneke Nooteboom.
Skinny jeans draag ik wel maar ook sneakers, maar dan vaak een wat 'nettere' sneaker en geen Nikes/All Stars (al vind ik dat dat prima kan) en wat meer blousejes. Draag ook t'shirtjes onder een jasje, maar dan bijvoorbeeld niet een tekst/print erop wat ik een aantal jaar geleden nog wel deed.
Skinny jeans draag ik wel maar ook sneakers, maar dan vaak een wat 'nettere' sneaker en geen Nikes/All Stars (al vind ik dat dat prima kan) en wat meer blousejes. Draag ook t'shirtjes onder een jasje, maar dan bijvoorbeeld niet een tekst/print erop wat ik een aantal jaar geleden nog wel deed.
donderdag 28 april 2022 om 15:53
Ik ben 50 nou ja bijna dan
Ik draag geen mouwloze tops meer buiten mijn tuin en geen korte rokken of korte broeken. Als ik op vakantie ben weer wel.
Ik draag wel nike air, maar ook vans, converse, docs, hoge laarzen, ik vind slanke hoge laarzen met een mooie hak een must have.
Verder draag ik veel flared broeken, voor netjes zijn ze van Studio Anneloes, maar vrije tijd veel flared jeans.
Ik ben gek op blousjes heb er wel 30 ofzo. Op mijn jeans vaak een beetje de bohemian achtige vaak wit of creme en dan in mijn jeans met een cognac lederen riem en sandalen. Ik draag sowieso meestal tops in de broek en dan wat poffen.
Als ik wijdere broeken draag dan moet de top strakker anders word ik een blok.
Draag graag strakkere longesleeves met streepjes of in de winter colletjes met knoopjes op de schouder. Morgan heeft echt hele mooie die jaren mooi blijven in allerlei kleuren.
Ik heb een paar jurken van Studio Anneloes maar die zijn echt om te werken. Ik voel me er dame in dus om dat iets te compenseren dan toch maar de Nike eronder maar de hoge lange laarzen staan er het mooist onder.
Verder qua jurken, veel midi jurken maar er moet wel een taille en een mouwtje aan. Deze zomer ben ik van de aardetinten, vind ik zo mooi met een zomers kleurtje, haar opgestoken, sandaaltjes.
Ja en jasjes..man heb bergen jasjes sommige al 30 jaar. Mooie fluwelen jasjes, maar ook spijkerjasje die ecjt al vintage zijn versleten tot de draad maar juist weer tof als de outfit eigenlijk iets te tuttig is.
Nou ja ik heb nog genoeg te graaien in mijn kast, maar ik koop dus ook redelijk veel.
Ik draag geen mouwloze tops meer buiten mijn tuin en geen korte rokken of korte broeken. Als ik op vakantie ben weer wel.
Ik draag wel nike air, maar ook vans, converse, docs, hoge laarzen, ik vind slanke hoge laarzen met een mooie hak een must have.
Verder draag ik veel flared broeken, voor netjes zijn ze van Studio Anneloes, maar vrije tijd veel flared jeans.
Ik ben gek op blousjes heb er wel 30 ofzo. Op mijn jeans vaak een beetje de bohemian achtige vaak wit of creme en dan in mijn jeans met een cognac lederen riem en sandalen. Ik draag sowieso meestal tops in de broek en dan wat poffen.
Als ik wijdere broeken draag dan moet de top strakker anders word ik een blok.
Draag graag strakkere longesleeves met streepjes of in de winter colletjes met knoopjes op de schouder. Morgan heeft echt hele mooie die jaren mooi blijven in allerlei kleuren.
Ik heb een paar jurken van Studio Anneloes maar die zijn echt om te werken. Ik voel me er dame in dus om dat iets te compenseren dan toch maar de Nike eronder maar de hoge lange laarzen staan er het mooist onder.
Verder qua jurken, veel midi jurken maar er moet wel een taille en een mouwtje aan. Deze zomer ben ik van de aardetinten, vind ik zo mooi met een zomers kleurtje, haar opgestoken, sandaaltjes.
Ja en jasjes..man heb bergen jasjes sommige al 30 jaar. Mooie fluwelen jasjes, maar ook spijkerjasje die ecjt al vintage zijn versleten tot de draad maar juist weer tof als de outfit eigenlijk iets te tuttig is.
Nou ja ik heb nog genoeg te graaien in mijn kast, maar ik koop dus ook redelijk veel.
donderdag 28 april 2022 om 20:48
donderdag 28 april 2022 om 20:49
NIkes en Sneakers blijf ik gewoon dragen. Vind ze erg leuk en heb ze in veel kleuren. Uiteraard draag ik ook veel jurken gecombineerd met pumps.LizzyM schreef: ↑28-04-2022 15:29Ik vind het ook lastig dus ik kijk heel veel op Instagram en Pinterest. Ik hou zelf van een basic stijl en kijk veel bij 'influencers' als Emma Hill, Tash Sefton, Nicole Ballardini, Lydia Jane Tomlinson en Anouk Yve. En voor meer kleur Lonneke Nooteboom.
Je pense donc je suis
zondag 1 mei 2022 om 07:33
Dit is sowieso een goede tip. En als korte jurken beter staan doe je dat toch? Als ik een lange jurk aantrek lijk ik ook echt een moeke. Verschrikkelijk vind ik het. Terwijl ik t bij een ander hartstikke leuk vind staan.